MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi with the Thorn in His Side: The Smiths Top 50

zoeken in:
33. Sheila Take a Bow

Typische Smiths single uit 1987. Hun grootste hit samen met Heaven Knows... (plek 10 in de charts). Bizar dat de heren nooit grotere hits hadden dan dat.

32. A Rush and a Push and the Land Is Ours

Zalige opener van Strangeways...A rrrrrushhh. Leuke tekst ook

31. Hand in Glove

Early signature Smiths song, deze onverwoestbare stamper van het debuut. Heerlijk!

30. Frankly, Mr. Shankly

Heerlijk quirky track, supergeinige lyrics van het koninginnealbum

Grotendeels eens weer

Dim schreef:
Van de nummers die geweest zijn, vind ik vooral dat #48 wat te laag staat.
Ik vind eigenlijk dat elk nummer in deze top 50 een beetje te laag staat. Kan dat?

29. Ask

Zalige Hawaii cocktail flanellenshirttrack, zeer fijne zomerse single.

28. Shoplifters of the World Unite

Fijne 'hardrock' single van de Salford lads Beetje HSIN? sfeertje ook.

27. Stop Me If You Think You've Heard This One Before

Zalige perfecte single van Strangeways. Heerlijk jangling gitaargeluid en suave zang van Moz.

Potverdikke, wat een heerlijke band was dit ook. Vandaag dankzij dit lijstje voor het eerst in jaren weer eens uitgebreid aan het luisteren en weer helemaal verliefd. In de beschrijvingen mis ik tot nu toe nog een beetje credits voor de uitmuntende ritmesectie - ik begrijp dat Joyce en Rourke niet de creatieve kern van The Smiths vormden, maar ze maken wat mij betreft regelmatig het verschil tussen een 8,5 en een dikke 10.

Dim
Die Frankly, Mr. Shanky is wel grappig, maar toch wel de minste van alle nummers tot nu toe.

Maar vooral: wat een fijne band is dit toch, zoals Kramer al stelt. Goede aanleiding om er weer wat van te luisteren.

Dim
luigifort schreef:

Beetje HSIN? sfeertje ook.

Inderdaad! Nog niet eerder gehoord deze, maar wat een fijne, zeg.

26. Heaven Knows I'm Miserable Now

Heb je eindelijk die baan en dan nog miserable
Classic Smiths single. Moz die forlorn zingt en Marr met zijn zalige tropical janglegitaar, heerlijk!

25. William, It Was Really Nothing

Weer zo'n zalig rinkelende single. Gericht aan Billy MacKenzie van The Associates die de favor retourneerde

24. Girlfriend in a Coma

En weer zo'n zalig lieflijke single, zucht. Van Strangeways, Here We Come. De enige band die met klasse singles van 2 minuten op de proppen kan komen.

23. The Headmaster Ritual

Radiohead's fave Smiths track, ik begrijp wel waarom, die feel heeft het ook wel Prachtopener van Meat Is Murder.

22. Never Had No One Ever

Smiths goes CT, een beetje dan Een track die ik echt niet kan missen op het album, zalig uitgesponnen en ietwat mysterieus, perfect passend bij I Know It's Over ook.

21. What Difference Does it Make?

Heerlijk stampende single van het debuut. Zalige gitaarrush...

Wat maakt 't verschil uit?

luigifort schreef:
23. The Headmaster Ritual
(embed)

Radiohead's fave Smiths track, ik begrijp wel waarom, die feel heeft het ook wel Prachtopener van Meat Is Murder.

En komt veel te vroeg voorbij hier!

Een paar top 10’ers van mij op rij

20. Please, Please, Please, Let Me Get What I Want

Dromerige b side van William, bitterzoet. Nog verdienstelijk gecoverd door The Dream Academy.

The Headmaster Ritual en What Difference Does it Make? is dik top 10 voor mij

Hebben jullie het nog niet door? Luigifort heeft gewoon random.org gebruikt voor de rangschikking.

19. The Hand that Rocks the Cradle

Zalig wiegende en jangly epic van het debuut. Zo emotievol

18. Panic

Heerlijke en perfecte single, superleuk ook. Ruim 2 minuten, lijkt veel langer eigenlijk. Hang the dj...

17. Still Ill

Kraker van het debuut. Legendarische lyrics van Moz en supergitaarwerk van Johnny, heerlijk!

Tjonge, wat hebben ze veel goeie nummers

Bijna alleen maar epics

Gast
geplaatst: vandaag om 15:30 uur

geplaatst: vandaag om 15:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.