MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Gebruiksvoorwerpen als Instrument

zoeken in:
Wie kent er nummers met ongewone atributen als instrument.Bevoorbeeld de kopjes van Triggerfingers I will follow

James Taylor gebruikt een kettingzaag op het nummer "Little David" (one man dog)

Ik was toevallig bij de opnames van deze release: Orphax - Turn Loose the Goose (2009) - MusicMeter.nl

Zoals de maestro zelf al aangeeft daar:
De geluiden die te horen zijn:
met strijkstok bespeelde duim piano, met strijkstok bespeelde plastic beker, een baardtrimmer, een electrische tandenborstel, mijn stem, veldopnames uit Amsterdam, veldopnames uit Goirle, en veldopnames uit Kisbajom (Hongarije).

Wel iets andere muziek dan Triggerfinger moet ik bekennen

In Mr. Blue Sky van ELO wordt volgens mij een brandblusser als percussie gebruikt.

In Spoonman van Soundgarden worden er ook daadwerkelijk lepels gebruikt.

In XTCs 'Complicated Game' wordt Colin Mouldings (elektrische) scheerapparaat gebruikt (lees).

Paul Gilbert (Racer X, Mr. Big) gebruikte een elektrische boor met daaraan plectrums bevestigd om wat sneller te gaan in 'Daddy, Brother, Lover, Little Boy (The Electric Drill Song)'. Video op YT te vinden, maar linken lukt hier niet...

Jean-Jacques Burnell gebruikt zijn motorfiets op Triumph of the Good City

In Dead Horse van Guns n Roses wordt gebruik gemaakt van een notenkraker.

Mike Oldfield maakt in Amarok onder meer gebruik van een tandenborstel, een stofzuiger en een modelbouwvliegtuig.

In deze hit is de kettingzaag misschien nog wel een belangrijker instrument dan de gitaar:

Paul McCartney bespeelt ‘wortel en selderij’ op Receptacle for the Respectable op het fantastische album Rings Around the World van Super Furry Animals

Bij het lemma “Personnel” op de Wikipediapagina van Lemon Tree van Fool’s Garden staat dat ene Jorick Bouw verantwoordelijk is voor de “breaking lamp sound”. Of dat ook daadwerkelijk op die manier is opgenomen weet ik niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.