MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Namsaaps Top 20 van 2026

zoeken in:
Dit jaar ga ik het eens anders proberen. In plaats van de laatste twee maanden van het jaar al mijn gekochte/geluisterde albums te rangschikken om tot mijn top 20 te komen, ga ik mijn lijst gedurende het hele jaar opbouwen.

Vooralsnog komt het jaar in de eerste weken traag op gang. Kreator en Soen brengen matige albums uit en ook de nieuwe Marianas Rest wil nog niet erg landen. Maar goed, er staan mooie releases aan te komen met de nieuwe Megadeth, Urne, Karnivool, Worm, Big Big Train, Neal Morse Band, King Diamond (?), Savatage (?), Alice In Chains (?), Black Label Society, Anthrax (?), Ayreon (?), Møl, Gaerea, Immolation, Wolverine en wat er verder allemaal uit mag komen.

Eerste tussenstand:

1. Ellende - Zerfall (3,5)
2. Marianas rest - The Bereavers (3,5)
3. Kreator - Krushers Of The World (3,5)
4. Alter Bridge - Alter Bridge (3,5)
5. Soen - Reliance (3,5)
6. Fuath - III (3,5)

Te checken:
1. Woe - Legacy of Human Frailty
2. Enshine - Elevation
3. The Ruins Of Beverast - Tempelschlaf

Enshine - Elevation (2026) - MusicMeter.nl

namsaap schreef:
Elevation is een degelijk en prima melodisch death/doom-album, maar weet zich niet boven het maaiveld te verheffen. Daarvoor bieden de nummers te weinig onderscheidend vermogen in een genre waar de paden al redelijk platgewalst worden. In deze relatief releaseluwe periode krijgt zo'n album nog een beetje aandacht, maar over een maandje ben ik deze waarschijnlijk weer vergeten.....

1. Ellende - Zerfall (4,0)
3. Kreator - Krushers Of The World (3,5)
4. Alter Bridge - Alter Bridge (3,5)
5. Soen - Reliance (3,5)
6. Fuath - III (3,5)
7. Enshine - Elevation (3,0)

Checken:
2. The Ruins Of Beverast - Tempelschlaf
3. Polaris Experience - Drifting Through Voids

namsaap schreef:
Helaas… op basis van enkele singles had ik best hoop dat Krushers Of The World de nare smaak van Hate Uber Alles kon wegspoelen. En ja, er staan een paar aardige nummers op dit album, maar als geheel genomen klinkt me dit album weer veel te formulematig in de oren en ontstijgt dit album het niveau van de voorganger maar net.

Bij nader inzien blijkt de nieuwe Kreator nog een klapje minder....

1. Ellende - Zerfall (4,0)
3. Alter Bridge - Alter Bridge (3,5)
4. Soen - Reliance (3,5)
5. Fuath - III (3,5)
6. Kreator - Krushers Of The World (3,0)
7. Enshine - Elevation (3,0)

Checken:
2. The Ruins Of Beverast - Tempelschlaf
3. Polaris Experience - Drifting Through Voids

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.