MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / The 100 Greatest British Rock Albums Ever - volgens "CLASSIC ROCK"...

zoeken in:
Ben al weer gekalmeerd hoor !

met vriendelijke groet the viking

ettettummu schreef:
(quote)
wie neemt blues-georiënteerde rock als maatstaaf, niemand toch?

Dus wel, als je naar deze lijst kijkt..

Bladen als classic rock (what's in the name) staren alleen nog maar naar die vergeelde navel uit de jaren 70 die deep purple of led zeppelin heet... ik vind dat geen vernieuwende muziek eigenlijk

Vage lijst. De makers houden overduidelijk van Led Zeppelin . Positief is dat er aandacht aan Thin Lizzy wordt besteedt! 3 albums. Alhoewel ik zelf nooit Bad Reputation boven Black Rose: A Rock Legend had gezet.

En over de Darkness. Ik hoor idd best veel invloeden van bands als Led Zep en Queen terug, maar ik denk nog het meest Thin Lizzy. Ik geloof dat die gasten (iig de drummer) daar fan van waren.

En om op Orbit te reageren (beetje laat maarja) de lijst is samen gesteld door een tijdschrift met de naam Classic Rock. Dus ik snap wel dat ze gefocust zijn op de muziek uit de jaren 70, waar overigens niets mis mee is. Maar voor de rest zou niemand zo'n lijst echt serieus moeten nemen. Het wordt gebaseerd op (ja, waar wordt het eigenlijk op gebaseerd?) de meningen van een paar mensen. Hoe zou een album the greatest british rock album kunnen worden? Goed verkoopcijfers toen? Nu nog 'populair' onder rockfans? Oftewel.. maak je niet druk. Het is maar een lijstje.

Carow schreef:
Hoe zou een album the greatest british rock album kunnen worden? Goed verkoopcijfers toen? Nu nog 'populair' onder rockfans? Oftewel.. maak je niet druk. Het is maar een lijstje.

Ik niet hoor

Het valt me alleen op dat veel van die bladen of sites er prat op gaan DE lijstjes te hebben, terwijl het dan inderdaad weer eens totaal arbitrair blijkt te zijn samengesteld.. (AMG, zelfde verhaal) Eigenlijk is het wel aandoenlijk

Best wel lekkere lijst, mooie 'podium' albums ook.

Stijn_Slayer
Ach, laat ik eens een keer niet zeuren. Led Zeppelin staat zoals het hoort op 1 en bovendien 3x in de top 10

Wel onbegrijpelijk dat Houses of the Holy zo laag staat, maar nu ben ik toch weer aan het zeuren...

wijsneus
Toch even een opmerking over die lijst : de 1e van Led Zeppelin pas op 81, dat kan natuurlijk niet.
Minimaal top-10 toch wel, muziek-historisch gezien dan.

Lukk0
Porcupine Tree classic rock? Ik vind Deadwing (2005) niet zo heel erg classic (wel classic van goed, maar niet classic van oud). Beetje vreemd. Ook mis ik net als anderen Deep Purple echt hoog in de lijst en The Wall op 1 natuurlijk

edit: niet goed gelezen, het tijdschrift heet Classic Rock, niet de lijst. Toch is Deadwing nog geen echte classic vind ik.

ACDC British? Ik dacht alleen aan dat eilandje aan de andere kant van de Noordzee. En voor de rest blijft zo'n lijstje toch een popularitietslijstje. Greatest Rock Album? DEEP PURPLE - MADE IN JAPAN!!!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:31 uur

geplaatst: vandaag om 20:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.