MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Gem. Leeftijd Rotatielijst

zoeken in:
yoeridedeygere
Ben jij één van degene die alsmaar blijft oude albums herbeluisteren of enkel nieuwe of enkel mixen?

mijn rotatielijst : 2006,2004,1995,2001,1967

met een gem. leeftijd van 1994,6

2006 * 5
----------- = 2006
......5......

godlydevil7
2006, 2002, 2001, 2003, 1991
vrij nieuw dus allemaal, gemiddelde leeftijd 5,4 jaar oud(uit m'n hoofd berekend dus corrigeer me maar als ik het fout heb) dus zeg maar uit 2000/2001

titan (crew)
2006 * 5
----------- = 2006
......5......

Als ik het voor het zeggen had mochten er alleen maar recente albums in de rotatielijst. In de andere toplijsten is al genoeg plek voor oudere albums.

Dan zou de rotatielijst zijn nut verliezen, namelijk laten zien welke albums momenteel het populairs zijn op MuM. Of een album oud is doet niet ter zake.

titan schreef:
2006 * 5
----------- = 2006
......5......

Als ik het voor het zeggen had mochten er alleen maar recente albums in de rotatielijst. In de andere toplijsten is al genoeg plek voor oudere albums.

Hoezo? Je rotatielijst geeft toch weer welke albums jij het meest beluisterd op DIT moment. Van de 5 albums die nu in mijn rotatielijst staan, heb ik er 4 via MuM ontdekt, die wel alle 4 tussen de 7 en de 33 jaar oud zijn, maar die ik nu meer beluister dan eender welk album uit 2006. Nuja, dat is mijn mening hé!

Anders is het geen rotatielijst, maar een "top 5 van 2006" ofzo...

Nuja, mijn lijst: (1996+2004+1999+1989+1973) / 5 = 1992,2

Dark Side of the Moon haalt het gemiddelde wel wat naar beneden.

titan schreef:
Je kan toch ook oudere albums net ontdekken en vaak draaien?

titan schreef:

Waarom? Veel mensen ontdekken via dit forum voor hun nieuwe, maar qua leeftijd "oude" albums.

2 x 2006, 2005, 2003 en 1984 = 2001. Valt me nog mee.
Mag ik nog meedoen Titan?

92,93,96,05,06

zoveel geweldige albums zijn er in 06 ook niet gemaakt nog

titan (crew)
Omdat ik de rotatielijst graag zie als onze eigen moordlijst zeg maar. Maar goed, daar krijg ik blijkbaar weinig handen voor op elkaar. En zoals ik al zei: in de andere toplijsten staan al zoveel oudere albums.

In de top 20 van de rotatielijst staan maar 2 platen (Wolfmother en Tapes 'n' Tapes) die niet uit 2006 komen, dus het Moordlijst-idee komt toch wel aardig uit de verf, denk ik?

Ik heb ook laatst pas Nick Drake ontdekt en hoog in mijn rotatielijst gehad, maar zolang we niet allemaal tegelijkertijd dezelfde oude albums ontdekken, blijft de algemene rotatielijst wel 'verschoond' van de echte oudjes.

Sowieso moet een album nu al in 2 verschillende lijstjes staan wil het ueberhaupt in de algemene lijst komen en die grens zal wel steeds hoger worden.

Electro_
2006 * 5
----------- = 2006
......5......

hpvmars
1995

handsome_devil
1995,2

2002

Ha, ik blijf niet in het verleden hangen, puhh..

Electro_ schreef:
2006 * 5
----------- = 2006
......5......

Ja, je hebt altijd bovenbazen natuurlijk

Casartelli (moderator)
Ik ben niet zo'n grijsdraaier. Dus beperk ik me maar tot 2006, want anders heb ik echt geen idee waar ik het zoeken moet...

Omayyad
Momenteel (1971+2006+1971+1999+2006)/5 = 1990,6

2001, 2002, 2002, 2002, 2003 / 5 = 2002

Loop ik mij toch verdorie weer vier jaar achter

2006, 2006, 2006, 2004, 1997 / 5 = 2003,8

titan schreef:
Maar goed, daar krijg ik blijkbaar weinig handen voor op elkaar.

De mijne wel hoor, ik vind het ook wel leuk om het meest recente werk terug te zien komen in een eigen mume lijst. Ben geloof ik dan ook de enige die het met je eens is

Bij mij alleen maar recent werk in de rotatie lijst (sterker: ik neem telkens de laatste 5 albums die ik ook daadwerkelijk heb aangeschaft, met soms een uitzondering in de vorm van een gepindakaasd album die ik toch wel koop zodra die uit is, en zet die op volgorde van populariteit; de oudste wijkt dan als er weer een nieuwe cd is aangeschaft).

hpvmars
aERodynamIC schreef:

Bij mij alleen maar recent werk in de rotatie lijst (sterker: ik neem telkens de laatste 5 albums die ik ook daadwerkelijk heb aangeschaft, met soms een uitzondering in de vorm van een gepindakaasd album die ik toch wel koop zodra die uit is, en zet die op volgorde van populariteit; de oudste wijkt dan als er weer een nieuwe cd is aangeschaft).

Ik vind zo'n lijst ook interessant, maar dan moet je toch beginnen met de tekst bij de rotatielijst te veranderen. Nu staat er "De volgende albums draait deze gebruiker momenteel het meest"

Ik ben er wel voorstander van om dat te veranderen in zoiets als "De volgende recente albums (jonger dan 1 jaar) draait deze gebruiker momenteel het meest". Recent aangeschaft is dan echter ook geen goed criterium; het komt regelmatig voor dat ik oudere albums koop.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ben geloof ik dan ook de enige die het met je eens is

Ik kan me dat wel voorstellen, titan en jij hebben allebei al meer dan 2.000 stemmen achter de kiezen. Een groot deel van de users, ondergetekende incluis, hebben echter nog een hoop meer te ontdekken (ja, ik weet het, er blijft altijd genoeg onbekends over, maar ik doel nu juist op de (hier) wat bekendere/populairdere 'klassiekers'). Ik heb dus ook vaak cd's van eerder terug in mijn rotatielijst staan, omdat ik ten eerste nog weinig cd's van dit jaar ken (ben meer met inhaalslag uit het verleden bezig, is bovendien doorgaans twee tot drie keer zo goedkoop bij aanschaf) en ten tweede nog een hoop ouds moet ontdekken. Als ik mij tot 2006 zou moeten beperken kom ik volgens mij niet eens aan vijf albums.

Omayyad
Wat is er mis om af en toe een oudje uit de kast te halen en daar (weer) opnieuw van te genieten?

titan schreef:
Omdat ik de rotatielijst graag zie als onze eigen moordlijst zeg maar. Maar goed, daar krijg ik blijkbaar weinig handen voor op elkaar. En zoals ik al zei: in de andere toplijsten staan al zoveel oudere albums.

Zeer mee eens.

Ik neem de vijf albums die ik het meest draai. Dat was toch de bedoeling van de rotatielijst? Normaal gezien staan daar ook bij mij recente aanwinsten in maar die hoeven dus niet perse uit 2006 te komen.

titan (crew)
Omayyad schreef:
Wat is er mis om af en toe een oudje uit de kast te halen en daar (weer) opnieuw van te genieten?

Helemaal niets en dat doe ik zelf ook regelmatig. Maar wat mij betreft hoeft zo'n album dan niet in de rotatielijst.

yoeridedeygere
tja ik moet zeggen dat ik dit jaar nog géén 5 goeie albums heb gehoord. Moet je dan mindere albums in je rotatielijst zetten?

2004,4

Ik vind de lijst gewoon weergeeft wat je op dat moment het meeste luistert. Dus als ik veel naar The Clash luister zet ik ze ook in mijn rotatielijst. Ik moet zeggen dat het meestal wel nieuwe releases zijn, maar soms staat er ook wel een oudje tussen.

yoeridedeygere schreef:
tja ik moet zeggen dat ik dit jaar nog géén 5 goeie albums heb gehoord. Moet je dan mindere albums in je rotatielijst zetten?

Nee, je moet de platen waar je op dit moment het meest naar luistert in je rotatielijst zetten..

Gast
geplaatst: vandaag om 08:08 uur

geplaatst: vandaag om 08:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.