Muziek / Toplijsten en favorieten / Minst Engelse Engelse Band
zoeken in:
0
geplaatst: 14 augustus 2006, 16:20 uur
JonnieBrasco schreef:
Ozric Tentacles
Ozric Tentacles
En we hebben een winnaar!
0
kingofrock
geplaatst: 8 februari 2010, 15:49 uur
bedoelen jullie een engelse band die niet engels klinkt?
dan vind ik iron maiden en bullet for my valentine totaal niet engels klinken,
dan vind ik iron maiden en bullet for my valentine totaal niet engels klinken,
0
geplaatst: 8 februari 2010, 15:54 uur
In de jaren tachtig was AOR heel populair. Adult Oriented Rock was melodieuze (hard-)rockmuziek in de stijl van bands als Foreigner, Journey, Boston etc. Kenmerkend waren een gladde productie, meezingbare refreinen, standaard gitaarsolo en doorgaans veel toetsenwerk.
Eveneens kenmerkend was dat het vooral Amerikaanse bands waren die zich daarmee bezighielden. Maar gek genoeg had de UK enkele bands die tot de top van het genre gerekend mochten worden: Strangeways, FM, Shy, Dare en nog een paar anderen. De latere Def Leppard kun je er ook wel toe rekenen, vind ik. Die bands klonken echt verschrikkelijk on-Engels.
Eveneens kenmerkend was dat het vooral Amerikaanse bands waren die zich daarmee bezighielden. Maar gek genoeg had de UK enkele bands die tot de top van het genre gerekend mochten worden: Strangeways, FM, Shy, Dare en nog een paar anderen. De latere Def Leppard kun je er ook wel toe rekenen, vind ik. Die bands klonken echt verschrikkelijk on-Engels.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 08:27 uur
Titmeister schreef:
America
America
Jammer dat de smiley ontbreekt. Bij Asia kan ik me trouwens nog iets voorstellen. UK daarentegen...

0
geplaatst: 9 februari 2010, 08:35 uur
Peter88 schreef:
Queen (maar misschien komt dat omdat Freddie Mercury oorspronkelijk uit India kwam)
Queen (maar misschien komt dat omdat Freddie Mercury oorspronkelijk uit India kwam)
India?? Freddie kwam niet helemaal niet uit India, maar uit Zanzibar en dat is Afrika.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 08:52 uur
Deal With It. Crossover op meer dan Amerikaanse leest geschoeid. Tot mijn verbazing komt deze band gewoon uit Leeds.
0
geplaatst: 9 februari 2010, 19:37 uur
gaucho schreef:
Jammer dat de smiley ontbreekt. Bij Asia kan ik me trouwens nog iets voorstellen. UK daarentegen...
(quote)
America

Zo dan?

0
geplaatst: 10 februari 2010, 08:06 uur
0
geplaatst: 10 februari 2010, 08:12 uur
Ceasar schreef:
The Babys
The Babys
Da's een goeie voor dit topic inderdaad. John Waite solo natuurlijk ook. En Foreigner misschien, want die band bestond een tijdlang half uit Britten en half uit Amerikanen. Maar officieel (want volgens MuMe
) zijn ze Amerikaans natuurlijk.* denotes required fields.