MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Minst Engelse Engelse Band

zoeken in:
JonnieBrasco schreef:
Ozric Tentacles

En we hebben een winnaar!

Lostprophets vind ik ook heel amerikaans klinken.

Nine Black Alps

Placebo

Geen een van hun bandleden is engelsman.

kingofrock
bedoelen jullie een engelse band die niet engels klinkt?
dan vind ik iron maiden en bullet for my valentine totaal niet engels klinken,

In de jaren tachtig was AOR heel populair. Adult Oriented Rock was melodieuze (hard-)rockmuziek in de stijl van bands als Foreigner, Journey, Boston etc. Kenmerkend waren een gladde productie, meezingbare refreinen, standaard gitaarsolo en doorgaans veel toetsenwerk.
Eveneens kenmerkend was dat het vooral Amerikaanse bands waren die zich daarmee bezighielden. Maar gek genoeg had de UK enkele bands die tot de top van het genre gerekend mochten worden: Strangeways, FM, Shy, Dare en nog een paar anderen. De latere Def Leppard kun je er ook wel toe rekenen, vind ik. Die bands klonken echt verschrikkelijk on-Engels.

Skunk Anansie

sq
Black Slate

Jammer dat de smiley ontbreekt. Bij Asia kan ik me trouwens nog iets voorstellen. UK daarentegen...

Peter88 schreef:
Queen (maar misschien komt dat omdat Freddie Mercury oorspronkelijk uit India kwam)

India?? Freddie kwam niet helemaal niet uit India, maar uit Zanzibar en dat is Afrika.

Deal With It. Crossover op meer dan Amerikaanse leest geschoeid. Tot mijn verbazing komt deze band gewoon uit Leeds.

gaucho schreef:
(quote)

Jammer dat de smiley ontbreekt. Bij Asia kan ik me trouwens nog iets voorstellen. UK daarentegen...

America

Zo dan?

The Babys

Titmeister schreef:
(quote)

America

Zo dan?

Helemaal goed.

Ceasar schreef:
The Babys

Da's een goeie voor dit topic inderdaad. John Waite solo natuurlijk ook. En Foreigner misschien, want die band bestond een tijdlang half uit Britten en half uit Amerikanen. Maar officieel (want volgens MuMe ) zijn ze Amerikaans natuurlijk.

Skunk Anansie

Gast
geplaatst: vandaag om 14:18 uur

geplaatst: vandaag om 14:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.