MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top-100: Mooiste muziekjes met Mellotrons

zoeken in:
57. Manfred Mann - Ha Ha Said the Clown

weet jordybeukeboom zeker dat er in dat nummer van Kravitz een mellotron wordt gebruikt?

56. Smashing Pumpkins - Spaceboy

Oldfart schreef:
weet jordybeukeboom zeker dat er in dat nummer van Kravitz een mellotron wordt gebruikt?

vroeg ik me ook af, kan me het op zich niet echt voorstellen... (daarentegen zit ik een album van lenny ook nooit volledig uit)

Waldo Jeffers schreef:
(quote)

vroeg ik me ook af, kan me het op zich niet echt voorstellen... (daarentegen zit ik een album van lenny ook nooit volledig uit)

Volgens http://www.planetmellotron.com/revk3.htm#kravitz

zit er in dat nummer geen mellotron, maar wel in een paar andere nummers van het gelijknamige album.

Status Seeker schreef:
(quote)

zit er in dat nummer geen mellotron, maar wel in een paar andere nummers van het gelijknamige album.

hmm ja, iemand die dit verder kan verifiëren uit eigen luisterervaringen? of schrappen we hem meteen?

55. Many Too Many van Genesis

Probeer maar eens strings van een mellotron te onderscheiden van een gedubt en technisch gemanipuleerd strijkje in een nummer als dit.

Zeker als het de bedoeling is de 1 te laten klinken als de ander.
Meestal worden mellotrons gebruikt om hun eigen geluid.
Van oorsprong zijn ze natuurlijk bedoeld om "te klinken als".
Gelukkig hadden ze behoorlijke technische beperkingen, wat ons juist die mooie sounds, sferen en nummers heeft bezorgd.

Meneer Kravitz heeft wel genoeg andere nummers waarin hij de tron gebruikt, freak en liefhebber van vintage apparatuur en instrumenten die hij nu eenmaal is.

een mooie weer:

54. Cardiacs - In a City Lining

Status Seeker schreef:

Excuses, dacht dat het om het lied ging. Ik denk doe ook eens mee...

maakt toch niet uit; welke bedoelde je dan?

Oldfart schreef:
"Heiligschennis" mooi Omayyad, je bent een echte liefhebber.

Weet overigens dus niet of Guthrie dat ook deed hoor, maar live gebeurde bij de Cocteau's muzikaal zo veel meer dan je gespeeld zag worden.
Was meestentijds teveel geboeid door Liz, dus lette ook niet zo veel op de heren.

Ik dacht dat Guthrie wel tapes gebruikte tijdens liveoptredens. Zou kunnen dat hierop mellotronsamples staan.

Oldfart schreef:
maakt toch niet uit; welke bedoelde je dan?

Are you gonna go my way, maar de site bedoelde het album met daarop andere songs

dus jordy wat wordt het nu?

titan (crew)
53. Idle race - The Skeleton and the Roundabout

Omayyad
52. Julia Dream van Pink Floyd

Omayyad
51. No Face, No Name, No Number van Traffic

Omayyad
50. Outta Hand van Dinosaur Jr.

49. Roxy Music - Virginia Plain

48. 10CC - Wallstreet Shuffle

Ook geen misselijk nummer:

47. the Kinks - Days

tondeman
46.The Small Faces - Happiness Stan

tondeman
45. Oasis - Gas Panic!

Blijkbaar voegt het gebruik van een mellotron toch iets toe aan muziek. Er staan in deze lijst wat mij betreft, en voor zover ik het ken ( en dat is het meeste) alleen juweeltjes.

Deze hoort er ook echt in.
De meeste "jonkies". 's cuse me bein'an oldfart, zullen deze uitvoering van de Dylan song kennen als tune uit de tv serie Absolutely Fabulous.

44. Julie Driscol, Brian Auger & The Trinity - This Wheel's on Fire

43. For no One - Barclay James Harvest.

Jammer dat Starless van King Crimson zo laag staat..

Op zich niet vanwege de mellotron (aan het einde, toch?), maar het is een prima nummertje: mercy mercy me van Marvin Gaye.

Oldfart schreef:
een mooie weer:

54. Cardiacs - In a City Lining

Mooi hè Jeroen !!

tondeman
42. Traffic - Dear Mr. Fantasy

tondeman
41. Paul Weller - Sunflower
40. Paul Weller - Dust and Rocks

hammie31 schreef:
43. For no One - Barclay James Harvest.

Jammer dat Starless van King Crimson zo laag staat..

Sorry, ik dacht dat ik de nummers in willekeurige volgorde neer kon zetten. Starless is ook één van mijn favo KC nummers

Gast
geplaatst: vandaag om 03:46 uur

geplaatst: vandaag om 03:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.