Muziek / Toplijsten en favorieten / Donna's top 2006
zoeken in:
0
Lost Highway
geplaatst: 10 november 2006, 17:17 uur
In Nederland jullie hebben een topic over Radio 2's top 2000, wij in België hebben de top 2006 op Radio Donna. Hoewel de lijst van jullie Radio 2 er toch veel beter op geworden is, blijft die lijst van Donna aardig hangen.
Dit wordt deels goedgemaakt door het feit dat je twee keuzeplaten kan kiezen, maar toch blijft het magertjes.
Probleem is ook dat die lijst vol nieuwe niemendalletjes staat en dat kinderen daar vaak op stemmen zodat deze dan zeer hoog komen te staan.
Dus: Stemmen op deze lijst!
Haal er de klassiekers uit, voeg mooie keuzeplaten toe en help mee de lijst naar een acceptabel niveau te brengen.
(en post eventueel hier je top 5)
Dit wordt deels goedgemaakt door het feit dat je twee keuzeplaten kan kiezen, maar toch blijft het magertjes.
Probleem is ook dat die lijst vol nieuwe niemendalletjes staat en dat kinderen daar vaak op stemmen zodat deze dan zeer hoog komen te staan.
Haal er de klassiekers uit, voeg mooie keuzeplaten toe en help mee de lijst naar een acceptabel niveau te brengen.
0
Lost Highway
geplaatst: 10 november 2006, 20:13 uur
http://217.19.231.156/apps/tops/top2006/site/
Daar had ik idd moeten aandenken.
Trouwens Nederlanders mogen zeker en vast ook stemmen, als Belg heb ik ook op de Nederlandse Radio top 2000 gestemd, het gaat er uiteindelijk om om je favo muziek wat te promoten op de radio, of dat nu bij de Belg of bij de Noorderbuur is maakt niets uit

0
geplaatst: 10 november 2006, 20:24 uur
Haha, ik zie Gorki's Mia al verschijnen in "onze" top 2000
(Zou ik persoonlijk niet eens zo erg vinden trouwens)
0
geplaatst: 10 november 2006, 20:26 uur
musicfriek schreef:
(Zou ik persoonlijk niet eens zo erg vinden trouwens)stond dat ook niet in de keuzelijst?
0
Lost Highway
geplaatst: 10 november 2006, 20:28 uur
In België is dat nummer een echte hype, voorgaande jaren stond het zowat overal op 1 of minstens in de top 3.
Persoonlijk vind ik 'de olifant is grijs' van Gorki mooier, en dat hoor je nergens.
Persoonlijk vind ik 'de olifant is grijs' van Gorki mooier, en dat hoor je nergens.
0
geplaatst: 10 november 2006, 20:31 uur
Waldo Jeffers schreef:
stond dat ook niet in de keuzelijst?
stond dat ook niet in de keuzelijst?
Heb werkelijk geen idee. Heb mijn lijstje voor de Top 2000 al ingezonden.
0
geplaatst: 10 november 2006, 23:15 uur
Ook maar even bij de buren langs:
Hallo Lukas van der Storm,
Bedankt voor je stem voor Donna's Top 2006.
Die zag er als volgt uit:
1 CROWDED HOUSE - FOUR SEASONS IN ONE DAY (1992)
2 CURE - LULLABY (1989)
3 ALAN PARSONS PROJECT - OLD AND WISE (1983)
4 SMITHS - THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT (1986)
5 BEATLES - ALL MY LOVING (1964)
Vergeet vooral niet te luisteren vanaf 25 december.
Donna
Make My Day
Eigen keuzes trouwens Radiohead - Exit Music en Dead Can Dance - Summoning of the Muse gedaan (om nou weer met Harmonium aan te komen...)
Hallo Lukas van der Storm,
Bedankt voor je stem voor Donna's Top 2006.
Die zag er als volgt uit:
1 CROWDED HOUSE - FOUR SEASONS IN ONE DAY (1992)
2 CURE - LULLABY (1989)
3 ALAN PARSONS PROJECT - OLD AND WISE (1983)
4 SMITHS - THERE IS A LIGHT THAT NEVER GOES OUT (1986)
5 BEATLES - ALL MY LOVING (1964)
Vergeet vooral niet te luisteren vanaf 25 december.
Donna
Make My Day
Eigen keuzes trouwens Radiohead - Exit Music en Dead Can Dance - Summoning of the Muse gedaan (om nou weer met Harmonium aan te komen...)
0
geplaatst: 10 november 2006, 23:42 uur
Lukas! Bij mij staat Lullaby ook op twee 
Veel betere keuzelijst dan dat muffe radio2 trouwens, het is wel duidelijk dat de zuiderburen weer eens betere smaak hebben. Studio Brussel heeft trouwens ook vaak erg goede muziek

Veel betere keuzelijst dan dat muffe radio2 trouwens, het is wel duidelijk dat de zuiderburen weer eens betere smaak hebben. Studio Brussel heeft trouwens ook vaak erg goede muziek

0
geplaatst: 10 november 2006, 23:52 uur
Oh ja, mijn 'kraakplaat': Meat Loaf - Paradise by the Dashboard Light. Hoewel ik zag dat Summer of '69 vorig jaar op twee stond en dat ook een uitstekend alternatief zou zijn geweest....
0
vanson
geplaatst: 11 november 2006, 00:53 uur
mijn top 5 op Donna:
1. Fleetwood Mac - man of the World
2. Beach Boys - California Girls
3. Beatles - Girl
4. Boudewijn de Groot - Testament
5. Chris Farlowe - Handbags & Gladrags
Keuzeplaten:
1. Tool - Parabol/Parabola
2. Will Oldham - West Palm Beach
Kraakplaat:
Madrugada - Salt
1. Fleetwood Mac - man of the World
2. Beach Boys - California Girls
3. Beatles - Girl
4. Boudewijn de Groot - Testament
5. Chris Farlowe - Handbags & Gladrags
Keuzeplaten:
1. Tool - Parabol/Parabola
2. Will Oldham - West Palm Beach
Kraakplaat:
Madrugada - Salt
0
Feeder
geplaatst: 11 november 2006, 02:26 uur
Lost Highway schreef:
In Nederland jullie hebben een topic over Radio 2's top 2000, wij in België hebben de top 2006 op Radio Donna. Hoewel de lijst van jullie Radio 2 er toch veel beter op geworden is, blijft die lijst van Donna aardig hangen.
(en post eventueel hier je top 5)Waarom niet gewoon stemmen voor de tijdloze van studio brussel, die lijst is pas boeiend !
0
geplaatst: 11 november 2006, 10:08 uur
orbit schreef:

Dat laatste is waar, maar dat 1e???

0
geplaatst: 11 november 2006, 13:37 uur
Waldo Jeffers schreef:

(quote)

Ze hebben van de belangrijkste bands tenminste meer dan 5 nummers waaruit je kunt kiezen.. Radio2 heeft geloof ik één nummer van Joy Division wat je kunt kiezen en nul van Nick Cave bijvoorbeeld.. Wat vind jij zo goed aan de keuzes van Radio2? Dat je Led Zeppelin of Deep purple kan kiezen, en het daarna ophoudt?

0
Lost Highway
geplaatst: 11 november 2006, 14:54 uur
Mwa ik vind de lijst van radio 2 toch niet zoveel slechter, bij donna hebben ze ook maar 1 joy division nummer, bij radio 2 staat ook transmission er nog tussen. Donna heeft dan weer meer Cure nummers, dus het zal wat 50/50 zijn denk ik. En als je ziet wat voor onzin er bij donna bijstaat (50 cent, pcd....) en dan moet je weten dat dat zeer hoog zal staan + 10 keer borsato en 12 keer clouseau in de top 100. Als we dit willen voorkomen zullen we flink mogen stemmen op onze favoriete classics. (tenzij die Nederlanders nu allemaal op borsato gaan stemmen
)
Oja Feeder De Tijdloze stem ik ook voor, gewoon op beide lijsten stemmen.
)Oja Feeder De Tijdloze stem ik ook voor, gewoon op beide lijsten stemmen.
0
geplaatst: 11 november 2006, 14:56 uur
orbit schreef:
Ze hebben van de belangrijkste bands tenminste meer dan 5 nummers waaruit je kunt kiezen.. Radio2 heeft geloof ik één nummer van Joy Division wat je kunt kiezen en nul van Nick Cave bijvoorbeeld.. Wat vind jij zo goed aan de keuzes van Radio2? Dat je Led Zeppelin of Deep purple kan kiezen, en het daarna ophoudt?

(quote)

Rush, King Crimson, Marillion, ... uitgebreider gewoon op elk vlak, van de meeste bands heeft Radio2 meer nummers staan dan Donna (& de slechtste nummers in donna-lijst eindigeen altijd erg hoog

0
geplaatst: 11 november 2006, 15:37 uur
Waldo Jeffers schreef:
Rush, King Crimson, Marillion, ... uitgebreider gewoon op elk vlak, van de meeste bands heeft Radio2 meer nummers staan dan Donna (& de slechtste nummers in donna-lijst eindigeen altijd erg hoog
(quote)

Ik vind rush, king crimson of marillon niet uitgebreider op elk vlak
Dat is nog steeds maar een genre.Het viel me gewoon op dat Donna veel meer keuze had per band.. ik zal nog eens kijken. Maar dat ze sowieso een mooie verdeling per decennium hebben vind ik wel te prijzen, ipv. die ouwe meuk waar radio2 voornamelijk uit put.
0
geplaatst: 11 november 2006, 15:39 uur
Nou nou wat was die Donna lijst beter zeg. 20 liedjes van Belle Perez, 1 van Pearl Jam. 

0
geplaatst: 11 november 2006, 15:46 uur
orbit schreef:
Dat is nog steeds maar een genre.
Het viel me gewoon op dat Donna veel meer keuze had per band.. ik zal nog eens kijken. Maar dat ze sowieso een mooie verdeling per decennium hebben vind ik wel te prijzen, ipv. die ouwe meuk waar radio2 voornamelijk uit put.
(quote)
Dat is nog steeds maar een genre.Het viel me gewoon op dat Donna veel meer keuze had per band.. ik zal nog eens kijken. Maar dat ze sowieso een mooie verdeling per decennium hebben vind ik wel te prijzen, ipv. die ouwe meuk waar radio2 voornamelijk uit put.
daar heb je wel een punt, dat ze meer van het nieuwe decennium nemen... Maar donna slaagt erin al jaren Pearl Jam, Nirvana & Metallica praktisch dood te zwijgen (het aantal nominaties is bedroevend) bijvoorbeeld... (overigens waren die 3 bands die ik eerder noemde slechts een voorbeeld
)
0
Lost Highway
geplaatst: 11 november 2006, 16:05 uur
Black van Pearl Jam had er zeker ook bijgemogen, ik heb dan maar op Alive gestemd.
Het percentage bagger in de donna-lijst is verontrustend hoog.
Persoonlijk heb ik dan toch nog de 'ouwe zakken muziek' (sry voor die term) van Radio 2 dan de kleutermuziek van donna.
Naast Pearl Jam heb ik gestemd op The Cure, Muse(ook maar 1 topnummer), Radiohead en The Verve.
Persoonlijk heb ik dan toch nog de 'ouwe zakken muziek' (sry voor die term) van Radio 2 dan de kleutermuziek van donna.
Naast Pearl Jam heb ik gestemd op The Cure, Muse(ook maar 1 topnummer), Radiohead en The Verve.
0
geplaatst: 11 november 2006, 17:33 uur
Als je in Donna's top 2005 aller tijden op 21 James Blunt met You're Beautiful, en op 36 Bob Sinclar met Love Generation aantreft, 2 nummers gedateerd herfst 2005, twijfel ik of die lijst de top aller tijden wel waard is.
Donna's Top 2005
Bij Studio Brussel daarintegen zal je (bijna) nooit zulke toestanden aantreffen.
De Tijdloze
Soit, mijn top-5 was:
1 RADIOHEAD - STREET SPIRIT (FADE OUT)
2 COLDPLAY - YELLOW
3 K'S CHOICE - NOT AN ADDICT
4 MOBY - PORCELAIN
5 PIXIES - HERE COMES YOUR MAN
Mijn 2 keuzeplaten:
JEFF BUCKLEY - HALLELUJAH
DEUS - ROSES
Mijn kraakplaat:
MEAT LOAF - PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT
Donna's Top 2005
Bij Studio Brussel daarintegen zal je (bijna) nooit zulke toestanden aantreffen.
De Tijdloze
Soit, mijn top-5 was:
1 RADIOHEAD - STREET SPIRIT (FADE OUT)
2 COLDPLAY - YELLOW
3 K'S CHOICE - NOT AN ADDICT
4 MOBY - PORCELAIN
5 PIXIES - HERE COMES YOUR MAN
Mijn 2 keuzeplaten:
JEFF BUCKLEY - HALLELUJAH
DEUS - ROSES
Mijn kraakplaat:
MEAT LOAF - PARADISE BY THE DASHBOARD LIGHT
0
geplaatst: 11 november 2006, 18:34 uur
Lost Highway schreef:
Black van Pearl Jam had er zeker ook bijgemogen, ik heb dan maar op Alive gestemd.
Nouja, om nou te zeggen dat de ene lijst beter is dan de andere vind ik straf

Bij Donna kan ik tussen ongveer 20 nummers van de Simple Minds kiezen, bij radio2 slechts 4. Donna heeft gewoon de betere vroege jaren 80 nummers van bands als Tears For Fears, terwijl radio2 die vervelende hits van eind jaren 80/begin 90 kiest.. allemaal dingen die mij opvallen, en waaruit ik kan concluderen dat er voor mij alvast enkele gunstige verschillen zitten in de keuzelijst van radio Donna.
Wat er uiteindelijk uitkomt weet ik niet, en kan me weinig schelen.. radio2 loopt ook al sinds mensheugenis met dezelfde bohemian, stairway en wat andere oude drap te dwepen. Ik heb het puur over de keuzelijst, geef mij die van Donna dan maar

0
geplaatst: 11 november 2006, 18:41 uur
Waldo Jeffers schreef:
daar heb je wel een punt, dat ze meer van het nieuwe decennium nemen... Maar donna slaagt erin al jaren Pearl Jam, Nirvana & Metallica praktisch dood te zwijgen (het aantal nominaties is bedroevend) bijvoorbeeld... (overigens waren die 3 bands die ik eerder noemde slechts een voorbeeld
)
(quote)
)Van dit argument snap ik al helemaal niks, radio2 heeft van nirvana en pearl jam ook maar twee nummers ieder.. wat is het grote verschil

Van metallica heeft radio2 zelfs twee nummers minder

0
Lost Highway
geplaatst: 13 november 2006, 18:37 uur
Bij nader inzien zal ik je toch wel wat moeten gelijk geven, althans wat de keuzelijst betreft. Er staan echt zeer fijne 80's nummers in de donnalijst zoals
The Call - I still believe
This mortal coil- Song to the siren!!!!!
Department s - Is vic there?
Echo and the bunnymen - Bring on the dancing horses
The Sundays - Here's where the story ends (subliem nummer maar niet meer uit de 80's)
en nog een hele boel andere
Ik moet er wel bijzeggen dat deze nummers jammer genoeg nooit de top 2006 halen (tenzij er fiks op gestemd wordt dit jaar).
The Call - I still believe
This mortal coil- Song to the siren!!!!!
Department s - Is vic there?
Echo and the bunnymen - Bring on the dancing horses
The Sundays - Here's where the story ends (subliem nummer maar niet meer uit de 80's)
en nog een hele boel andere
Ik moet er wel bijzeggen dat deze nummers jammer genoeg nooit de top 2006 halen (tenzij er fiks op gestemd wordt dit jaar).
0
geplaatst: 13 november 2006, 19:34 uur
Ik vind dat er een enorm verschil bestaat tussen de lijsten. En dat kan volgens mij niet alleen aan de keuzelijst liggen.
Ik vind het in het algemeen wel aardig om naar zo´n top 2000 te luisteren en dan verrast te worden; 'oh ja, dat had je ook nog!'. Nu heb ik dat vooral bij nummers uit eind jaren '90, omdat ik met name in die tijd de muziek minder volgde. Vooral in de onderste 1000 is
de Donnalijst zo erg leuk als achtergrondmuziek (ik volg dan de uitzending via de Belgische TV op de kabel).
Bij de Hilversumse lijst heb ik dat gevoel helemaal niet; die is een stuk oubolliger. Als je een frequentieverdeling maakt van de jaartallen zie je daarvan ook de bevestiging (de seventies zijn vier keer zo dik als de nineties) . Alsof er al die jaren (sinds pakweg 1990) niks leuks meer is bijgekomen. Ik ken alle nummers en elke die ik een beetje leuk vind heb ik zelf ook al. Van de recentere jaren is feilloos het allertreurigste gekozen.
Ik vind het in het algemeen wel aardig om naar zo´n top 2000 te luisteren en dan verrast te worden; 'oh ja, dat had je ook nog!'. Nu heb ik dat vooral bij nummers uit eind jaren '90, omdat ik met name in die tijd de muziek minder volgde. Vooral in de onderste 1000 is
de Donnalijst zo erg leuk als achtergrondmuziek (ik volg dan de uitzending via de Belgische TV op de kabel).
Bij de Hilversumse lijst heb ik dat gevoel helemaal niet; die is een stuk oubolliger. Als je een frequentieverdeling maakt van de jaartallen zie je daarvan ook de bevestiging (de seventies zijn vier keer zo dik als de nineties) . Alsof er al die jaren (sinds pakweg 1990) niks leuks meer is bijgekomen. Ik ken alle nummers en elke die ik een beetje leuk vind heb ik zelf ook al. Van de recentere jaren is feilloos het allertreurigste gekozen.
0
Lost Highway
geplaatst: 21 november 2006, 16:53 uur
Ik denk dat dit vooral komt omdat Donna vooral op een jong publiek mikt, in vgl met het Nederlandse Radio 2...
0
geplaatst: 28 november 2006, 21:20 uur
Vanaf nu kan je ook stemmen op De Tijdloze van Studio Brussel.
0
Lost Highway
geplaatst: 1 december 2006, 14:19 uur
Idd De Tijdloze van Studio Brussel, ik denk dat die in Nederland bekender is dan Donna's top 2006. In de Tijdloze staan zowiezo weinig verrassingen, het zijn elk jaar wel ongeveer dezelfde nummers die opduiken, waardoor je beter op de klassiekers stemt dan op je eigen favorieten. En zeggen dat er zoveel nummers zijn die de status klassieker waardig zijn maar nooit verschijnen in eindejaarslijstjes.
Enkele (vergeten) parels:
The Verve - The drugs don't work
The Verve - History
Suede - Sleeping Pills
The Stooges - Dirt
The Chameleons - Swamp Thing
The Chameleons - Perfume garden
The Church - Under the milky way tonight
The Sundays - Can't be sure
The Sundays - Here's where the story ends
The Smiths - How soon is now?
The Smiths - I know it's over
The Beatles - A day in the life
The Veils - Lavinia
The Names - Nightshift
The Names - Calcutta
The Names - The Astronaut
David Bowie - Starman
The House of love - Christine
The House of love - Shine on
Jefferson airplane - White rabbit
This Mortal Coil - Song to the siren
Supergrass - Sun hits the sky
Slowdive - Allison
The Velvet underground - Venus in furs
Aanathema - One last goodbye
The Stone roses - I wanna be adored
Royksopp - What else is there?
Moby - The sky is broken
The Sound - Winning
The Triffids - Wide open road
My Bloody Valentine - Sometimes
Echo and the bunnymen - The killing moon
Echo and the bunnymen - All my colours
Bonnie Prince Billy - I see a darkness
Joy Division - Decades
The Cure - Pictures of you
Love - Alone again or
R.E.M. - Driver 8
R.E.M. - Orange crush
Clan of Xymox - Louise
The Jesus and Mary Chain - April skies
Placebo - Without you I'm nothing
Snow Patrol - Run
New Order - True faith
New Order - Doubts even here
Interpol - Evil
Bloc Party - So here we are
Tracy Chapman - Fast car
Sonic Youth - Diamond sea
Depeche Mode - Behinde the wheel
Kraftwerk - Autobahn
Pulp - Common people
Morrissey - Every day is like sunday
Nu zal iedereen hier de meeste nummers wel kennen (en indien niet zeker eens checken, het zijn stuk voor stuk parels), maar op MM zitten dan ook de echte kenners, ik denk niet dat Jan met de pet hier 5 nummers van kent.
Zonde, want aan de kwaliteit ligt het zeker niet.
Enkele (vergeten) parels:
The Verve - The drugs don't work
The Verve - History
Suede - Sleeping Pills
The Stooges - Dirt
The Chameleons - Swamp Thing
The Chameleons - Perfume garden
The Church - Under the milky way tonight
The Sundays - Can't be sure
The Sundays - Here's where the story ends
The Smiths - How soon is now?
The Smiths - I know it's over
The Beatles - A day in the life
The Veils - Lavinia
The Names - Nightshift
The Names - Calcutta
The Names - The Astronaut
David Bowie - Starman
The House of love - Christine
The House of love - Shine on
Jefferson airplane - White rabbit
This Mortal Coil - Song to the siren
Supergrass - Sun hits the sky
Slowdive - Allison
The Velvet underground - Venus in furs
Aanathema - One last goodbye
The Stone roses - I wanna be adored
Royksopp - What else is there?
Moby - The sky is broken
The Sound - Winning
The Triffids - Wide open road
My Bloody Valentine - Sometimes
Echo and the bunnymen - The killing moon
Echo and the bunnymen - All my colours
Bonnie Prince Billy - I see a darkness
Joy Division - Decades
The Cure - Pictures of you
Love - Alone again or
R.E.M. - Driver 8
R.E.M. - Orange crush
Clan of Xymox - Louise
The Jesus and Mary Chain - April skies
Placebo - Without you I'm nothing
Snow Patrol - Run
New Order - True faith
New Order - Doubts even here
Interpol - Evil
Bloc Party - So here we are
Tracy Chapman - Fast car
Sonic Youth - Diamond sea
Depeche Mode - Behinde the wheel
Kraftwerk - Autobahn
Pulp - Common people
Morrissey - Every day is like sunday
Nu zal iedereen hier de meeste nummers wel kennen (en indien niet zeker eens checken, het zijn stuk voor stuk parels), maar op MM zitten dan ook de echte kenners, ik denk niet dat Jan met de pet hier 5 nummers van kent.
Zonde, want aan de kwaliteit ligt het zeker niet.
0
Lost Highway
geplaatst: 9 december 2006, 16:02 uur
Voorlopig staan er 42!!!!!! Clouseau-nummers in de lijst.
Wat ik ook vreemd vind is dat je niet eens op Avond kan stemmen, dat nummer stond vorig jaar bij jullie toch op nr 1 als ik mij niet vergis...
Wat ik ook vreemd vind is dat je niet eens op Avond kan stemmen, dat nummer stond vorig jaar bij jullie toch op nr 1 als ik mij niet vergis...
* denotes required fields.