Muziek / Toplijsten en favorieten / Het beste muziekjaar
zoeken in:
0
geplaatst: 28 januari 2010, 23:13 uur
1969
Beatles - Abbey Road
David Bowie - Space Oddity
Kind Crimson - In The Court Of The Crimson King
Led Zeppelin - Led Zeppelin I en II
Velvet Underground - Velvet Underground
Lijkt me duidelijk
1967-1974 zijn mijns inziens de beste muziekjaren.....
Beatles - Abbey Road
David Bowie - Space Oddity
Kind Crimson - In The Court Of The Crimson King
Led Zeppelin - Led Zeppelin I en II
Velvet Underground - Velvet Underground
Lijkt me duidelijk

1967-1974 zijn mijns inziens de beste muziekjaren.....
0
geplaatst: 28 januari 2010, 23:40 uur
1974 - 2x geniaal king crimson , 1x geniaal neil young , 1x geniaal randy newman.
0
geplaatst: 28 januari 2010, 23:44 uur
en 2010 begint ook al goed met
tim knol , vampire weekend en yeasayer
tim knol , vampire weekend en yeasayer
0
Daily Operator
geplaatst: 28 januari 2010, 23:55 uur
1994:
Ready To Die
Illmatic
Hard To Earn
Tical
1993
Enter The Wu-Tang
Midnight Marauders
Doggystyle
ALSJEBLIEFT......!!
Ready To Die
Illmatic
Hard To Earn
Tical
1993
Enter The Wu-Tang
Midnight Marauders
Doggystyle
ALSJEBLIEFT......!!
0
geplaatst: 16 mei 2010, 00:53 uur
Sgt. Revolver schreef:
1967, 1973 en 1975.
1967, 1973 en 1975.
Een update is wel op zijn plaats. Voor mij zijn de beste jaren op het gebied van muziek:
1. 1967
2. 1977
3. 1994
Het jaar 1995 is wat mij betreft het ultieme Britpopjaar (vanwege "Different Class" van Pulp en "(What's the Story) Morning Glory?" van Oasis), maar in 1994 zijn er wat mij betreft veel meer goede platen uitgebracht dan in 1995.
0
Father McKenzie
geplaatst: 16 mei 2010, 11:04 uur
Zéér persoonlijke vraag, dus... voor mij de Summer of Love.
1 9 6 7
al heb ik die niet zo bewust meegemaakt, ik was toen pas 9 jaar...
Maar ik heb de inhaalbeweging al een eeuwigheid geleden gemaakt, dus zeker 1967 voor mij.
We skipped the light fandango
Turned cartwheels 'cross the floor
I was feeling kinda seasick
But the crowd called out for more
The room was humming harder
As the ceiling flew away
When we called out for another drink
And the waiter brought a tray
A Whiter Shade Of Pale by Procol Harum Songfacts
1 9 6 7
al heb ik die niet zo bewust meegemaakt, ik was toen pas 9 jaar...
Maar ik heb de inhaalbeweging al een eeuwigheid geleden gemaakt, dus zeker 1967 voor mij.
We skipped the light fandango
Turned cartwheels 'cross the floor
I was feeling kinda seasick
But the crowd called out for more
The room was humming harder
As the ceiling flew away
When we called out for another drink
And the waiter brought a tray
A Whiter Shade Of Pale by Procol Harum Songfacts
0
geplaatst: 16 mei 2010, 11:24 uur
1994 is wel een mooie uitblinker:
Mayhem en Darkthrone (met respectievelijk De Mysteriis Dom Sathanas en Transilvanian Hunger) die twee black metal-klassiekers brachten en Korn die met het titelloze debuut de nu-metal op poten zet.
Machine Heads Burn My Eyes en Pantera's Far Beyond Driven geven de reguliere metalscene een boost en Madball (Set It Off) en Sick of It All (Scratch the Surface) leveren ook nog eens elk een NYHC-klassieker.
Maar vooral in de rapscene kwam er veel moois uit: Tical, Regulate, Ready to Die en natuurlijk Illmatic. En ik ben zeker nog veel dingen vergeten noemen.
Mayhem en Darkthrone (met respectievelijk De Mysteriis Dom Sathanas en Transilvanian Hunger) die twee black metal-klassiekers brachten en Korn die met het titelloze debuut de nu-metal op poten zet.
Machine Heads Burn My Eyes en Pantera's Far Beyond Driven geven de reguliere metalscene een boost en Madball (Set It Off) en Sick of It All (Scratch the Surface) leveren ook nog eens elk een NYHC-klassieker.
Maar vooral in de rapscene kwam er veel moois uit: Tical, Regulate, Ready to Die en natuurlijk Illmatic. En ik ben zeker nog veel dingen vergeten noemen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 16 mei 2010, 11:42 uur
Duidelijk 1967.
Dan doel ik niet zozeer op de bekende platen van bijv. Hendrix en Jefferson Airplane, hoewel zeer sterk, maar ook allerlei sterke obscure (psych) albums schoten in dat jaar als paddo's, uhh.. paddestoelen uit de grond.
Dan doel ik niet zozeer op de bekende platen van bijv. Hendrix en Jefferson Airplane, hoewel zeer sterk, maar ook allerlei sterke obscure (psych) albums schoten in dat jaar als paddo's, uhh.. paddestoelen uit de grond.
0
geplaatst: 16 mei 2010, 12:34 uur
Mijn geboortejaar 1974 kent een bijzonder hoog quota aan sublieme album-releases. Bands als Yes, King Crimson en Queen brengen er elk zelfs twee uit dat jaar!

0
Buffalotid
geplaatst: 16 mei 2010, 19:46 uur
1991 (mijn geboortejaar)
Ten
Nevermind
Out of Time
Use your Illusion I en II
The Black Album
Achtung Baby
Innuendo
No More Tears
Laughing Stock
Blood Sugar Sex Magik
Badmotorfinger
Ten
Nevermind
Out of Time
The Black Album
Achtung Baby
Innuendo
No More Tears
Laughing Stock
Blood Sugar Sex Magik
Badmotorfinger
0
geplaatst: 16 mei 2010, 20:43 uur
Buffalotid schreef:
1991 (mijn geboortejaar)
Ten
Nevermind
Out of Time
The Black Album
Achtung Baby
Innuendo
No More Tears
Laughing Stock
Blood Sugar Sex Magik
Badmotorfinger
1991 (mijn geboortejaar)
Ten
Nevermind
Out of Time
The Black Album
Achtung Baby
Innuendo
No More Tears
Laughing Stock
Blood Sugar Sex Magik
Badmotorfinger
Laat me daar ook even Temple of the Dog aan toevoegen, met uw permissie

0
geplaatst: 7 maart 2011, 16:38 uur
ik denk 1991
met rhcp's bssm en nirvana's nevermind, pearl jam's ten, metallica's black album en ga zo maar door ( u2, queen, guns n roses etc )
met rhcp's bssm en nirvana's nevermind, pearl jam's ten, metallica's black album en ga zo maar door ( u2, queen, guns n roses etc )
0
geplaatst: 7 maart 2011, 23:17 uur
Moeilijk hoor...maar ik denk begin jaren 80.
Bands/zangers als TC Matic - U2 - Simple Minds - Joe Jackson - The Smiths (84) - Depeche Mode.........Zeg maar 1981-1982
Maar zeker ook 1979......The Police - Queen - Fleetwood Mac - Supertramp
Bands/zangers als TC Matic - U2 - Simple Minds - Joe Jackson - The Smiths (84) - Depeche Mode.........Zeg maar 1981-1982
Maar zeker ook 1979......The Police - Queen - Fleetwood Mac - Supertramp
0
geplaatst: 7 maart 2011, 23:37 uur
Even 2007 verdedigen met platen van The National (Boxer), Arcade Fire (Neon Bible), The White Stripes (Icky Thump), Okkervil River (The Stage Names), Bon Iver (For Emma, Forever Ago). En ook nog: Arctic Monkeys, Band of Horses, Battles, Bright Eyes, Burial, Dinosaur Jr., Eddie Vedder, Feist, Grinderman, Interpol, Liars, Panda Bear, PJ Harvey, Spoon & Wilco en dan laat ik wat minder bekende namen achterwege (een Two Gallants, Holy Fuck, Balmorhea, Devastations ...) en platen die ik minder vind, maar hier hoog aangeschreven staan (Bloc Party & Radiohead).
Kortom als ik streng zou zijn een 2 tal meesterwerken en dan een hele resem aan goede tot zeer goede platen.
Kortom als ik streng zou zijn een 2 tal meesterwerken en dan een hele resem aan goede tot zeer goede platen.
0
geplaatst: 8 maart 2011, 09:42 uur
Stijn_Slayer schreef:
Duidelijk 1967.
Duidelijk 1967.
1967, heeft sgt Pepper, debuut van o.a. Cohen, Doors, Velvet, Jimi H etc.
Kijk maar eens in toplijsten selectie 1967, history.
0
Yann Samsa
geplaatst: 9 maart 2011, 20:48 uur
Wel, als ik kijk in m'n top 10 staan er twee albums in van 2000; Lift Your Skinny Fists en The Lioness. Zonder verder nadenken zou ik dus 2000 moeten zeggen, maar zo gaat het natuurlijk niet echt... Misschien even m'n top 100 raadplegen en kijken welk jaar het meest aan bod komt. Maar tot ik dat doe: het jaar 2000 dus. Lekker hip 

0
geplaatst: 9 maart 2011, 20:52 uur
Ferre Clabau schreef:
Wel, als ik kijk in m'n top 10 staan er twee albums in van 2000; Lift Your Skinny Fists en The Lioness. Zonder verder nadenken zou ik dus 2000 moeten zeggen, maar zo gaat het natuurlijk niet echt... Misschien even m'n top 100 raadplegen en kijken welk jaar het meest aan bod komt. Maar tot ik dat doe: het jaar 2000 dus. Lekker hip
Is toch nix mis mee voor een 16 jarige?

0
geplaatst: 9 maart 2011, 20:56 uur
Qua albums zou ik het niet weten, daarvoor moet ik nog veel meer albums beluisteren.
Qua singles duidelijk 1977:
Year of the Cat
Hotel California
Go Your Own Way
Fool's Overture
The Load Out/Stay
Worn Down Piano
The list goes on and on..
Qua singles duidelijk 1977:
Year of the Cat
Hotel California
Go Your Own Way
Fool's Overture
The Load Out/Stay
Worn Down Piano
The list goes on and on..
0
Lukk0
geplaatst: 9 maart 2011, 21:17 uur
Ferre Clabau schreef:
Bij mij is het zelfs 2006. Dat betekent dat ik duidelijk hipper ben, dus voor mij twee zonnebrillen

0
Yann Samsa
geplaatst: 9 maart 2011, 21:39 uur

@sheep67: een jaar terug was het 'gemiddelde' jaar van m'n top 10 waarschijnlijk +/- '1973

0
geplaatst: 9 maart 2011, 22:20 uur
Er is niet zoiets als het beste jaar... ik heb het ook over decennia gezegd... als jij het ene jaar beter vindt dan het andere ligt het gewoon aan jouw kennis over de andere jaren.... elk jaar is er ongeveer oneindig veel gemaakt, en dus ook ongeveer oneindig veel moois..
0
geplaatst: 10 maart 2011, 16:11 uur
The Scientist schreef:
Er is niet zoiets als het beste jaar... ik heb het ook over decennia gezegd... als jij het ene jaar beter vindt dan het andere ligt het gewoon aan jouw kennis over de andere jaren.... elk jaar is er ongeveer oneindig veel gemaakt, en dus ook ongeveer oneindig veel moois..
de bedoeling van dit topic is dat je zegt wat jij het beste muziekjaar vind, natuurlijk blijft dit een mening, en heb je zoveel moois nog niet gehoord uit dat jaar en andere jaren, maar het is de bedoelling dat je van wat je gehoord hebt, daaruit opmaakt wat het beste muziekjaar voor jou is
0
geplaatst: 10 maart 2011, 18:18 uur
En ik geef dus een argumentatie waarom ik dat niet kan... het enige wat ik ermee zeg als ik een jaar het mooiste vind is hoe gebrekkig mijn kennis over andere jaren is.
0
geplaatst: 11 maart 2011, 10:47 uur
Leuke theorie, waarom zou er het ene jaar betere muziek gemaakt worden dan het andere jaar?
Maar toch een beetje wetenschapper (zoals The Scientist) weet toch dat het niet zo simpel werkt.
Je hebt nu eenmaal ook jaren dat er betere nominaties voor de Nobelprijs of dat er betere sportprestaties te zien zijn.
Daarnaast is deze vraag natuurlijk persoonlijk (zie uitleg topic) en hoeft je dus niet alles gehoord te hebben.
Ik heb met motivatie al 1967 genoemd maar als je in toplijsten op deze site kijkt zie je bv ook in 1975 een hele pak "klassiekers" .
Maar toch een beetje wetenschapper (zoals The Scientist) weet toch dat het niet zo simpel werkt.
Je hebt nu eenmaal ook jaren dat er betere nominaties voor de Nobelprijs of dat er betere sportprestaties te zien zijn.
Daarnaast is deze vraag natuurlijk persoonlijk (zie uitleg topic) en hoeft je dus niet alles gehoord te hebben.
Ik heb met motivatie al 1967 genoemd maar als je in toplijsten op deze site kijkt zie je bv ook in 1975 een hele pak "klassiekers" .
* denotes required fields.