Muziek / Toplijsten en favorieten / Wat onbekendere topnummers
zoeken in:
0
Lost Highway
geplaatst: 21 januari 2007, 14:46 uur
Onbekend is op MM nogal relatief.
Mijn lijstje:
The Verve - Sonnet
Echo and the bunnymen - All my colours
This mortal coil : Song to the siren
The Cure : The same deep water as you
New Order : Doubts even here
The Chameleons : Swamp Thing
The Sundays : Can't be sure
The Sound : Silent air
The House of love : Christine
The Triffids : Wide open road
Sonic Youth : Diamond sea
R.E.M. : Driver 8
The Jesus and Mary chain : April Skies
Das Pop : You
Ian McCulloch : Sliding
The Names : Nightshift
Supergrass : St Petersburg
Suede - The two of us
The Stooges - Dirt
Anathema - One last goodbye
My bloody valentine - Sueisfine
Love : Alone again or
Pain of Salvation : Second love
Sonata Arctica : Tallulah
Temple of the dog : Times of trouble
Pink Floyd : Hey you
Joy Division : Decades
Sinéad O'Connor : Troy
X-mal Deutschland : Polarlicht
Michael Stipe & Kirsten Hirch : Your ghost
Ozark Henry : At sea
Green river : Forever means
Death cab for cutie : A lack of colour
Sheila Divine : Like a criminal
Simple Minds : Theme from great cities
Niet de grootste hits, wel allemaal juweeltjes als je het mij vraagt.
Mijn lijstje:
The Verve - Sonnet
Echo and the bunnymen - All my colours
This mortal coil : Song to the siren
The Cure : The same deep water as you
New Order : Doubts even here
The Chameleons : Swamp Thing
The Sundays : Can't be sure
The Sound : Silent air
The House of love : Christine
The Triffids : Wide open road
Sonic Youth : Diamond sea
R.E.M. : Driver 8
The Jesus and Mary chain : April Skies
Das Pop : You
Ian McCulloch : Sliding
The Names : Nightshift
Supergrass : St Petersburg
Suede - The two of us
The Stooges - Dirt
Anathema - One last goodbye
My bloody valentine - Sueisfine
Love : Alone again or
Pain of Salvation : Second love
Sonata Arctica : Tallulah
Temple of the dog : Times of trouble
Pink Floyd : Hey you
Joy Division : Decades
Sinéad O'Connor : Troy
X-mal Deutschland : Polarlicht
Michael Stipe & Kirsten Hirch : Your ghost
Ozark Henry : At sea
Green river : Forever means
Death cab for cutie : A lack of colour
Sheila Divine : Like a criminal
Simple Minds : Theme from great cities
Niet de grootste hits, wel allemaal juweeltjes als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 14:54 uur
Een van de beste nummers van Death Cab For Cutie. Ook mijn favoriet.

0
Yanina
geplaatst: 21 januari 2007, 15:15 uur
Ruby1966 schreef:

Die vergat ik nog te noemen...
(quote)

Die vergat ik nog te noemen...

en natuurlijk How can I stop van Bridges of Babylon!
0
geplaatst: 21 januari 2007, 17:30 uur
The Cure - This Twilight Garden, Burn, Babble, Just One Kiss, Lament (niet op de reguliere platen, zou wel moeten!)
Swervedriver - Never Lose that Feelin'
Deine Lakaien - Where You Are (VNV remix)
Oghr - Cracker
Download - Affirmed, The Guide
Skinny Puppy - First Aid
Bola - Effanajor
Stendeck - Citylights Slide Behind You, and You Are Just Like a Small Star Lost in the Night
Swervedriver - Never Lose that Feelin'
Deine Lakaien - Where You Are (VNV remix)
Oghr - Cracker
Download - Affirmed, The Guide
Skinny Puppy - First Aid
Bola - Effanajor
Stendeck - Citylights Slide Behind You, and You Are Just Like a Small Star Lost in the Night
0
geplaatst: 21 januari 2007, 17:45 uur
Ik vind dit een interessant topic. Ten eerste omdat er heel goede titels genoemd worden, ten tweede omdat het eigenlijk heel moeilijk te bepalen is wat nou "een minder bekende plaat" is. Natuurlijk, de op single uitgebrachte nummers zijn bekender dan de rest. Maar wanneer zo'n nummer op een album staat dat heel veel mensen kennen, is dat nummer niet onbekend meer. Vaak gaat een nummer ook de boeken in als 'de beste niet-uitgebrachte track van dat en dat album'.
Van sommige klassiekers vergeet je dat ze nooit uitgebracht zijn. "Stairway to Heaven" van Led Zeppelin is daar wel het bekendste voorbeeld van. Dit is zo ongeveer het bekendste nummer allertijden.
Onbekend maakt....bemind. In de muziek welteverstaan. Men is vaak geneigd om van een album de uitgebrachte single(s) niet als favoriet te nemen (dat heeft natuurlijk ook te maken met de tactiek van de platenmaatschappij, de meest radiovriendelijke nummers worden op singel uitgebracht en geinteresseerden horen het hele album vanzelf wel). Voor fans is het bekendste nummer zelden of nooit het beste. "Nothing else matters" is het bekendste nummer van Metallica, en het populairste, maar er zullen niet veel Metallica-fans zijn die dit nummer als favoriet hebben.
Natuurlijk speelt de airplay ook mee. De singles hoor je zo vaak voorbijkomen, voor de andere nummers moet je echt moeite doen, namelijk de CD aanschaffen en in je speler doen. Als ik op de radio de DJ hoor aankondigen dat zometeen Led Zeppelin zal worden gedraaid, hoop ik dat het nu eindelijk eens niet "Stairway to Heaven" is. Niet omdat ik het geen mooi nummer vind, maar deze ken ik nou wel.
Ten slotte: er zijn vast genoeg singles uitgebracht die men uit het oog heeft verloren, die de tand des tijds niet hebben doorstaan, kortom: die niet (meer) tot 'de bekende nummers' gerekend kunnen worden.
Natuurlijk kan ik deze uiteenzetting het beste afsluiten met mijn eigen lijstje:
Acda en de Munnik - Uit Het Hoofd
Air - New Star in the Sky
Korn - My Gift To You
Photek - Minotaur
Perplexer - Acid Folk (uitgebracht in 1994, wie kent deze?)
Van sommige klassiekers vergeet je dat ze nooit uitgebracht zijn. "Stairway to Heaven" van Led Zeppelin is daar wel het bekendste voorbeeld van. Dit is zo ongeveer het bekendste nummer allertijden.
Onbekend maakt....bemind. In de muziek welteverstaan. Men is vaak geneigd om van een album de uitgebrachte single(s) niet als favoriet te nemen (dat heeft natuurlijk ook te maken met de tactiek van de platenmaatschappij, de meest radiovriendelijke nummers worden op singel uitgebracht en geinteresseerden horen het hele album vanzelf wel). Voor fans is het bekendste nummer zelden of nooit het beste. "Nothing else matters" is het bekendste nummer van Metallica, en het populairste, maar er zullen niet veel Metallica-fans zijn die dit nummer als favoriet hebben.
Natuurlijk speelt de airplay ook mee. De singles hoor je zo vaak voorbijkomen, voor de andere nummers moet je echt moeite doen, namelijk de CD aanschaffen en in je speler doen. Als ik op de radio de DJ hoor aankondigen dat zometeen Led Zeppelin zal worden gedraaid, hoop ik dat het nu eindelijk eens niet "Stairway to Heaven" is. Niet omdat ik het geen mooi nummer vind, maar deze ken ik nou wel.
Ten slotte: er zijn vast genoeg singles uitgebracht die men uit het oog heeft verloren, die de tand des tijds niet hebben doorstaan, kortom: die niet (meer) tot 'de bekende nummers' gerekend kunnen worden.
Natuurlijk kan ik deze uiteenzetting het beste afsluiten met mijn eigen lijstje:
Acda en de Munnik - Uit Het Hoofd
Air - New Star in the Sky
Korn - My Gift To You
Photek - Minotaur
Perplexer - Acid Folk (uitgebracht in 1994, wie kent deze?)
0
geplaatst: 22 januari 2007, 01:29 uur
Leuke reactie, Dim!
Uiteraard is bekend een relatief begrip, maar als je bijvoorbeeld van bepaalde bands alleen de singles kent is het zeer interessant te horen welke andere nummers in hoog aanzien staan bij bijvoorbeeld fans van die bands. Het daagt ook wel uit om op zoek te gaan naar nummers die je niet kent en anderen geweldig vinden.
Hier dan nog een heeele onbekende:
Urban Verbs - Terminal Bar (van het album Early Damage uit 1981 en nooit op cd uitgebracht)
Uiteraard is bekend een relatief begrip, maar als je bijvoorbeeld van bepaalde bands alleen de singles kent is het zeer interessant te horen welke andere nummers in hoog aanzien staan bij bijvoorbeeld fans van die bands. Het daagt ook wel uit om op zoek te gaan naar nummers die je niet kent en anderen geweldig vinden.
Hier dan nog een heeele onbekende:
Urban Verbs - Terminal Bar (van het album Early Damage uit 1981 en nooit op cd uitgebracht)
0
geplaatst: 22 januari 2007, 14:36 uur
Ben niet zeker dat ze perfect voor dit topic gekwalificeerd zijn:
The Beatles - Act naturally (een superbe country cover)
Nina Nastasia - Brad haunts a party
Silver Chair - Miss you love
The Decemberists - The Mariner's revenge song
The Beatles - Act naturally (een superbe country cover)
Nina Nastasia - Brad haunts a party
Silver Chair - Miss you love
The Decemberists - The Mariner's revenge song
* denotes required fields.