MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 nummers van overschatte, gehypte en arrogante indiebandjes, die toch best lekker zijn

zoeken in:
Bands als Franz Ferdinand gaven het startsein voor de gigantische overkill aan Britse gitaarbandjes. We vinden ze natuurlijk allemaal maar overschat, het is één grote hype te we te danken hebben aan NME. De zangers zijn allemaal arrogante rotzakken en het liefst omschrijven we deze bands als kut indies. Geen enkele band doet wat origineels, de één haalde hun mosterd bij The Clash, de ander bij Talking Heads en de volgende weer bij Gang of Four.

Maar stiekem hè, heel stiekem, vinden we ze toch vaak best lekker? Post daarom hier je top10.

1. Bloc Party - Banquet
2. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
3. Franz Ferdinand - Take Me Out
4. Klaxons - Atlantis to Interzone
5. Shitdisco - Reactor Party
6. The Strokes - Someday
7. Kaiser Chiefs - Modern Way
8. The Libertines - The Man Who Would Be King
9. The Infadels - Jagger '67
10. The Rapture - Whoo! Alright - Yeah...Uh Huh

1. Interpol - Turn on the Bright Lights

Niet Brits en daarmee klopt je stelling dus volledig. De rest is inderdaad nogal overschat, alhoewel er af en toe nog wel wat behoorlijks tussen zit: Editors bijvoorbeeld.

Sommige nummers van dit soort bandjes zijn best goed te pruimen, en het is alvast 1000x beter beluisterbaar dan R&B meuk of hiphop van vandaag de dag, maar het blijven inderdaad wel een beetje kopieën van bands die vaak een behoorlijk stuk beter waren.

Mojo Pin
The Strokes komen uit New York (evenals The Rapture) en klinken helemaal niet Brits, dus je openingspost deugt al van geen kant. En The Strokes stonden aan de basis van de rock 'n roll revival (samen met generatiegenoten als The White Stripes en Black Rebel Motorcycle Club), in die tijd kwamen ook The Libertines op. Het eerste album van Franz Ferdinand verscheen nota bene in 2004!

Hmm... we vinden iets overschat, maar toch ook weer erg lekker? Klinkt een beetje tegenstrijdig, of zie ik dat verkeerd?

Maar goed, bands als Franz Ferdinand en Bloc Party vind ik overschat en ook beroerd. Een band als Arctic Monkeys vind ik daarentegen weer erg leuk en boeiend.

HaanHoen schreef:
Hmm... we vinden iets overschat, maar toch ook weer erg lekker? Klinkt een beetje tegenstrijdig, of zie ik dat verkeerd?

Dat zie je verkeerd. Overschat staat niet gelijk aan "slecht". Je kan je favoriete band best overschat vinden, maar er toch erg graag naar luisteren.

Toon1 schreef:
(quote)

Dat zie je verkeerd. Overschat staat niet gelijk aan "slecht". Je kan je favoriete band best overschat vinden, maar er toch erg graag naar luisteren.

Ok daar heb je een punt, al vind ik het toch wel dicht bij elkaar liggen. Wanneer je iets verschrikkelijk overschat vind, dan lijkt het mij sterk dat het je favoriete band is. Waarom zou je een band die je goed vind anders overschat vinden?

Maar goed, dan maak ik ook maar lijstje, om toch een beetje ontoppic te blijven.

1. The Vines - Outtathway!
2. Arctic Monkeys - Fake Tales Of San Francisco
3. The View- Same Jeans
4. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
5. The Vines - Ride

Jullie zien het... een bescheiden lijstje, ik kan mijzelf dan ook niet erg goed vinden in de meeste 'indie' bands.

1. Kaiser Chiefs - I Predict A Riot
2. Editors - Munich
3. Bloc Party - Compliments
4. Interpol - Obstacle 1
5. The Horrors - Count In Fives

En bij de titel van het laatste nummer laat ik het dan ook..

Davez
Sommigen zijn goed sommigen minder

Bloc Party vind ik niks aan, evenals the vines
kaiser chiefs, arctic monkeys en libertines hebben wel enkele goeie nummers maar het geheel is niet van dergelijk niveau(voor mij)

dan heb je the strokes,the white stripes en the hives die vind ik wel goed.

PS ik weet dat ze niet allen Brits zijn maar wel allemaal van de huidige periode...

Mojo Pin schreef:
The Strokes komen uit New York (evenals The Rapture) en klinken helemaal niet Brits, dus je openingspost deugt al van geen kant. En The Strokes stonden aan de basis van de rock 'n roll revival (samen met generatiegenoten als The White Stripes en Black Rebel Motorcycle Club), in die tijd kwamen ook The Libertines op. Het eerste album van Franz Ferdinand verscheen nota bene in 2004!

En wat klopt er dan precies niet aan mijn openingspost?

The Strokes waren 3 jaar eerder dan Franz Ferdinand, dat klopt, maar de échte tsunami van gitaarbandjes kwam eigenlijk pas na 2004.
En dat The Strokes en The Rapture uit de VS komen weet ik, ik beweer toch ook niet het tegendeel?

Verder neem ik in de openingspost geen stelling in, ik geef slechts de heersende opinie weer.

Alles wat hier genoemd worden zijn toch Britpop-bandjes en geen indie-bandjes???

1. Maxïmo Park - Apply Some Pressure
2. Bloc Party - Banquet
3. Editors - Munich
4. The Holloways - Generator
5. Kaiser Chiefs - I Predict a Riot

De Editors zijn toch niet zo arrogant?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:02 uur

geplaatst: vandaag om 12:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.