Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van de jaren '90
zoeken in:
0
geplaatst: 3 augustus 2008, 23:33 uur
De jaren '90
1. Pulp - Different Class
2. Slowdive - Souvlaki
3. Built To Spill - Perfect From Now On
4. Suede - Dog Man Star
5. Strangelove - Love And Other Demons
6. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
7. Ride - Nowhere
8. Mansun - Six
9. Madrugada - Industrial Silence
10. Morrissey - Vauxhall & I
11. The Black Heart Procession -2
12. Ride - Going Blank Again
13. Afghan Whigs - Black Love
14. Suede - Coming Up
15. My Morning Jacket - The Tennessee Fire
16. Pulp - This Is Hardcore
17. Pinback - This Is A Pinback CD
18. Slowdive - Just For A Day
19. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
20. Pavement - Slanted & Enchanted
21. Suede - Suede
22. My Bloody Valentine - Loveless
23. Swans - The Great Annihilator
24. Smog - Red Apple Falls
25. Afghan Whigs - Gentlemen
26. Modest Mouse - This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About
27. Chapterhouse - Whirlpool
28. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
29. Silver Jews - American Water
30. Sonic Youth - Goo
1. Pulp - Different Class
2. Slowdive - Souvlaki
3. Built To Spill - Perfect From Now On
4. Suede - Dog Man Star
5. Strangelove - Love And Other Demons
6. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
7. Ride - Nowhere
8. Mansun - Six
9. Madrugada - Industrial Silence
10. Morrissey - Vauxhall & I
11. The Black Heart Procession -2
12. Ride - Going Blank Again
13. Afghan Whigs - Black Love
14. Suede - Coming Up
15. My Morning Jacket - The Tennessee Fire
16. Pulp - This Is Hardcore
17. Pinback - This Is A Pinback CD
18. Slowdive - Just For A Day
19. Pavement - Crooked Rain, Crooked Rain
20. Pavement - Slanted & Enchanted
21. Suede - Suede
22. My Bloody Valentine - Loveless
23. Swans - The Great Annihilator
24. Smog - Red Apple Falls
25. Afghan Whigs - Gentlemen
26. Modest Mouse - This Is A Long Drive For Someone With Nothing To Think About
27. Chapterhouse - Whirlpool
28. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
29. Silver Jews - American Water
30. Sonic Youth - Goo
0
geplaatst: 4 augustus 2008, 10:32 uur
Beetje vreemde nummer 1 heb ik, maar officieel is het een release uit 1999
1. Talk Talk - London 1986 (1999)
2. NOFX - The Decline (1999)
3. The Clement Peerens Explosition - Vindegij Mijn Gat (Niet Te Dik in Deze Rok) (1999)
4. Pearl Jam - Ten (1991)
5. Depeche Mode - Violator (1990)
6. Radiohead - OK Computer (1997)
7. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
8. The Prodigy - The Fat of the Land (1997)
9. Manic Street Preachers - This Is My Truth, Tell Me Yours (1998)
10. Orbital - In Sides (1996)
1. Talk Talk - London 1986 (1999)
2. NOFX - The Decline (1999)
3. The Clement Peerens Explosition - Vindegij Mijn Gat (Niet Te Dik in Deze Rok) (1999)
4. Pearl Jam - Ten (1991)
5. Depeche Mode - Violator (1990)
6. Radiohead - OK Computer (1997)
7. Rage Against the Machine - Rage Against the Machine (1992)
8. The Prodigy - The Fat of the Land (1997)
9. Manic Street Preachers - This Is My Truth, Tell Me Yours (1998)
10. Orbital - In Sides (1996)
0
geplaatst: 5 augustus 2008, 09:18 uur
1.Tool - Aenima
2.U2 - Achtung Baby
3.Radiohead - OK Computer
4.R.E.M. - Automatic For The People
5.Underworld - Dubnobasswithmyheadman
6.Monster Magnet - Powertrip
7.Bjork - Homogenic
8.Erykah Badu - Baduizm
9.Machine Head - Burn My Eyes
10.Massive Attack - Mezzanine
11.PJ Harvey - Is This Desire?
12.Jeff Buckley - Grace
13.Daft Punk - Homework
14.Meshuggah - Chaosphere
15.GZA/Genius - Liquid Swords
16.Boards Of Canada - Music Has The Right To Children
17.Portishead - Dummy
18.Refused - The Shape Of Punk To Come
19.Skinlab - Disembody: The New Flesh
20.Nine Inch Nails - The Downward Spiral
2.U2 - Achtung Baby
3.Radiohead - OK Computer
4.R.E.M. - Automatic For The People
5.Underworld - Dubnobasswithmyheadman
6.Monster Magnet - Powertrip
7.Bjork - Homogenic
8.Erykah Badu - Baduizm
9.Machine Head - Burn My Eyes
10.Massive Attack - Mezzanine
11.PJ Harvey - Is This Desire?
12.Jeff Buckley - Grace
13.Daft Punk - Homework
14.Meshuggah - Chaosphere
15.GZA/Genius - Liquid Swords
16.Boards Of Canada - Music Has The Right To Children
17.Portishead - Dummy
18.Refused - The Shape Of Punk To Come
19.Skinlab - Disembody: The New Flesh
20.Nine Inch Nails - The Downward Spiral
0
stuart
geplaatst: 9 augustus 2008, 08:53 uur
10 meest favoriete 90's albums: willekeurige volgorde
- Achtung Baby (U2)
- The Bends (Radiohead)
- Nevermind (Nirvana)
- Throwing Copper (Live)
- Metallica (Metallica)
- Definetly Maybe (Oasis)
- OK Computer (Radiohead)
- Superunknown (Soundgarden)
- Coming up (Suede)
- Dirt (Alice in Chains)
- Achtung Baby (U2)
- The Bends (Radiohead)
- Nevermind (Nirvana)
- Throwing Copper (Live)
- Metallica (Metallica)
- Definetly Maybe (Oasis)
- OK Computer (Radiohead)
- Superunknown (Soundgarden)
- Coming up (Suede)
- Dirt (Alice in Chains)
0
jkbb
geplaatst: 26 augustus 2008, 22:02 uur
1. Sigur Rós - Ágætis Byrjun 5*
2. Talk Talk - Laughing Stock
3. Motorpsycho - Timothy's Monster
4. Yume Bitsu - Yume Bitsu
5. Neurosis - Through Silver in Blood
6. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea 4,5*
7. Labardford - Labradford
8. Bark Psychosis - Hex
9. Tortoise - TNT
10. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)
2. Talk Talk - Laughing Stock
3. Motorpsycho - Timothy's Monster
4. Yume Bitsu - Yume Bitsu
5. Neurosis - Through Silver in Blood
6. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea 4,5*
7. Labardford - Labradford
8. Bark Psychosis - Hex
9. Tortoise - TNT
10. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)
0
geplaatst: 27 augustus 2008, 15:40 uur
1. Nirvana - Nevermind
2. Orion - Restless Home
3. Toumani Diabaté with Ballake Sissoko - New Ancient Strings
4. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
5. The Cranberries - No Need to Argue
6. Lou Reed & John Cale - Songs for Drella
7. Danzig - II Lucifuge
8. Thomas Mapfumo - Chamunorwa
9. Pixies - Bossanova
10. Khaled - Sahra
2. Orion - Restless Home
3. Toumani Diabaté with Ballake Sissoko - New Ancient Strings
4. Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
5. The Cranberries - No Need to Argue
6. Lou Reed & John Cale - Songs for Drella
7. Danzig - II Lucifuge
8. Thomas Mapfumo - Chamunorwa
9. Pixies - Bossanova
10. Khaled - Sahra
0
geplaatst: 27 augustus 2008, 20:05 uur
1. Radiohead - OK Computer
2. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
3. dEUS - The Ideal Crash
4. Depeche Mode - Violator
5. Madrugada - Industial Silence
6. Radiohead - The Bends
7. Eels - Beautiful Freak
8. Massive Attack - Mezzanine
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
10. R.E.M. - New Adventures In Hi-Fi
2. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
3. dEUS - The Ideal Crash
4. Depeche Mode - Violator
5. Madrugada - Industial Silence
6. Radiohead - The Bends
7. Eels - Beautiful Freak
8. Massive Attack - Mezzanine
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
10. R.E.M. - New Adventures In Hi-Fi
0
wijsneus
geplaatst: 28 augustus 2008, 13:12 uur
Jaren 90; één per artiest :
1. Biosphere - Substrata
2. Clock DVA - Sign
3. Ed Kuepper - Today wonder
4. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
5. Cabaret Voltaire - International Language
6. Swans - White light from the mouth of infinity
7. Underworld - Dubnobasswithmyheadman
8. The Gathering - Mandylion
9. Future Sound of London - Dead Cities
10. U2 - Achtung baby
1. Biosphere - Substrata
2. Clock DVA - Sign
3. Ed Kuepper - Today wonder
4. Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
5. Cabaret Voltaire - International Language
6. Swans - White light from the mouth of infinity
7. Underworld - Dubnobasswithmyheadman
8. The Gathering - Mandylion
9. Future Sound of London - Dead Cities
10. U2 - Achtung baby
0
geplaatst: 28 augustus 2008, 23:52 uur
1. My Bloody Valentine - Loveless ('91)
2. Entombed - Left Hand Path ('90)
3. Pavement - Slanted and Enchanted ('92)
4. Ice Cube - Death Certificate ('91)
5. The Walkabouts - New West Motel ('93)
6. Hypocrisy - The Final Chapter ('97)
7. The Serenes - Back To Wonder ('93)
8. Uncle Tupelo - March 16-20, 1992 ('92)
9. Consolidated - Play More Music ('92)
10. Grandaddy - Under The Western Freeway ('97)
2. Entombed - Left Hand Path ('90)
3. Pavement - Slanted and Enchanted ('92)
4. Ice Cube - Death Certificate ('91)
5. The Walkabouts - New West Motel ('93)
6. Hypocrisy - The Final Chapter ('97)
7. The Serenes - Back To Wonder ('93)
8. Uncle Tupelo - March 16-20, 1992 ('92)
9. Consolidated - Play More Music ('92)
10. Grandaddy - Under The Western Freeway ('97)
0
stuart
geplaatst: 6 december 2008, 08:28 uur
update: (willekeurige volgorde)
- Achtung Baby (U2)
- Metallica (Metallica)
- Nevermind (Nirvana)
- Dirt (Alice In Chains)
- Superunknown (Soundgarden)
- Definitely Maybe (Oasis)
- The Bends (Radiohead)
- Coming Up (Suede)
- OK Computer (Radiohead)
- Stupid Dream (Porcupine Tree)
- Achtung Baby (U2)
- Metallica (Metallica)
- Nevermind (Nirvana)
- Dirt (Alice In Chains)
- Superunknown (Soundgarden)
- Definitely Maybe (Oasis)
- The Bends (Radiohead)
- Coming Up (Suede)
- OK Computer (Radiohead)
- Stupid Dream (Porcupine Tree)
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:30 uur
1 Alice in Chains - Dirt
2 Nine Inch Nails - The Downward Spiral
3 Pearl Jam - Ten
4 U2 - Achtung Baby
5 Metallica - Metallica
6 Nirvana - Nevermind
7 Soundgarden - Superunknown
8 Faith No More - Angel Dust
9 Pantera - Vulgar Display of Power
10 Helmet - Meantime
2 Nine Inch Nails - The Downward Spiral
3 Pearl Jam - Ten
4 U2 - Achtung Baby
5 Metallica - Metallica
6 Nirvana - Nevermind
7 Soundgarden - Superunknown
8 Faith No More - Angel Dust
9 Pantera - Vulgar Display of Power
10 Helmet - Meantime
0
stuart
geplaatst: 6 december 2008, 13:41 uur
Release en ik komen de helft overeen; dat is toch behoorlijk . Lijkt me een felicitatie waard, ook gezien het gegeven dat ik zijn vader had kunnen zijn. Leuk om te zien
0
geplaatst: 6 december 2008, 13:41 uur
01. The Black Heart Procession - 2
02. Nick Cave & the Bad Seeds - The Good Son
03. Pulp - Different Class
04. Built to Spill - Perfect from Now on
05. Mercury Rev - Yerself Is Steam
06. 16 Horsepower - Sackcloth 'n' Ashes
07. Bran Van 3000 - Glee
08. Morphine - Good
09. Low - I Could Live in Hope
10. Crowded House - Together Alone
11. Eels - Beautiful Freak
12. Prefab Sprout - Jordan: the Comeback
13. Current 93 - Thunder Perfect Mind
14. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
15. Godspeed You! Black Emperor - F#A# (Infinity)
16. Radiohead - OK Computer
17. Red House Painters - ~ (I)
18. Porcupine Tree - Stupid Dream
19. Belly - Star
20. Labradford - Labradford
02. Nick Cave & the Bad Seeds - The Good Son
03. Pulp - Different Class
04. Built to Spill - Perfect from Now on
05. Mercury Rev - Yerself Is Steam
06. 16 Horsepower - Sackcloth 'n' Ashes
07. Bran Van 3000 - Glee
08. Morphine - Good
09. Low - I Could Live in Hope
10. Crowded House - Together Alone
11. Eels - Beautiful Freak
12. Prefab Sprout - Jordan: the Comeback
13. Current 93 - Thunder Perfect Mind
14. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
15. Godspeed You! Black Emperor - F#A# (Infinity)
16. Radiohead - OK Computer
17. Red House Painters - ~ (I)
18. Porcupine Tree - Stupid Dream
19. Belly - Star
20. Labradford - Labradford
0
sxesven
geplaatst: 28 december 2008, 02:19 uur
sxesven schreef:
Half jaartje later eens reviseren:
1. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
2. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
3. Smog - Red Apple Falls (1997)
4. Jim O'Rourke - Eureka (1999)
5. Palace - Arise Therefore (1996)
6. Yasunori Mitsuda - Chrono Cross (1999)
7. Smog - Knock Knock (1999)
8. Palace Songs - Hope (1994)
9. The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (1991)
10. Consumer Electronics / Merzbow - Horn of the Goat (1995)
Eén per artiest:
1. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
2. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
3. Smog - Red Apple Falls (1997)
4. Jim O'Rourke - Eureka (1999)
5. Yasunori Mitsuda - Chrono Cross (1999)
6. The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (1991)
7. Consumer Electronics / Merzbow - Horn of the Goat (1995)
8. Ground-Zero - Consume Red (1997)
9. Michiyo Yagi - Shizuku (1999)
10. Masami Ueda, Syasuku Uchiyama & Shun Nishigaki - Biohazard 2 (1998)
(quote)
Half jaartje later eens reviseren:
1. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
2. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
3. Smog - Red Apple Falls (1997)
4. Jim O'Rourke - Eureka (1999)
5. Palace - Arise Therefore (1996)
6. Yasunori Mitsuda - Chrono Cross (1999)
7. Smog - Knock Knock (1999)
8. Palace Songs - Hope (1994)
9. The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (1991)
10. Consumer Electronics / Merzbow - Horn of the Goat (1995)
Eén per artiest:
1. Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
2. Palace Music - Viva Last Blues (1995)
3. Smog - Red Apple Falls (1997)
4. Jim O'Rourke - Eureka (1999)
5. Yasunori Mitsuda - Chrono Cross (1999)
6. The Gerogerigegege - Senzuri Power Up (1991)
7. Consumer Electronics / Merzbow - Horn of the Goat (1995)
8. Ground-Zero - Consume Red (1997)
9. Michiyo Yagi - Shizuku (1999)
10. Masami Ueda, Syasuku Uchiyama & Shun Nishigaki - Biohazard 2 (1998)
Overnieuw, anderhalf jaar later, één per artiest (anders meerdere notering voor Oldham en Gero):
1. (1) Fiona Apple - When the Pawn... (1999)
2. (2) Palace Music - Viva Last Blues (1995)
3. (_) The Gerogerigegege - Yasukuni Jinja (1996)
4. (_) Smog - Wild Love (1995)
5. (5) Yasunori Mitsuda - Chrono Cross (1999)
6. (4) Jim O'Rourke - Eureka (1999)
7. (_) Garbage Sandwich (1992)
8. (_) Jô Hisaishi - Hana-bi (1997)
9. (10) Masami Ueda, Syusaku Uchiyama & Shun Nishigaki - Biohazard 2 (1998)
10. (_) Incapacitants - Fabrication (1991)
0
geplaatst: 28 december 2008, 11:54 uur
Sonic Youth - Goo
Manic Street Preachers - This Is My Truth, Tell Me Yours
Depeche Mode - Violator
Nirvana - Nevermind
Oasis - (What's The Story) Morning Glory?
Tori Amos - Little Eartquakes
Pulp - Different Class
Temple Of The Dog - Temple Of The Dog
Red hot chili peppers: Californicaton
Blur - Parklife
Manic Street Preachers - This Is My Truth, Tell Me Yours
Depeche Mode - Violator
Nirvana - Nevermind
Oasis - (What's The Story) Morning Glory?
Tori Amos - Little Eartquakes
Pulp - Different Class
Temple Of The Dog - Temple Of The Dog
Red hot chili peppers: Californicaton
Blur - Parklife
0
geplaatst: 31 maart 2009, 22:37 uur
01. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
02. Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
03. Radiohead - OK Computer
04. Sígur Ros - Ágætis Byrjun
05. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
06. Weezer - The Blue Album
07. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
08. Red Hot Chili Peppers - Californication
09. Pulp - Different Class
10. The Verve - Urban Hymns
02. Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
03. Radiohead - OK Computer
04. Sígur Ros - Ágætis Byrjun
05. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
06. Weezer - The Blue Album
07. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
08. Red Hot Chili Peppers - Californication
09. Pulp - Different Class
10. The Verve - Urban Hymns
0
geplaatst: 4 april 2009, 16:44 uur
1- Radiohad - OK Computer
2- Porcupine Tree - Stupid Dream
3- The Flaming Lips - Soft Bulletin
4- Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory
5- Mercury Rev - Deserter's Songs
6- Madrugada - Industrial Silence
7- No-Man - Flowermouth
8- Placebo - Without You I'm Nothing
9- Mr. Bungle - Disco Volante
10- Depeche Mode - Ultra
2- Porcupine Tree - Stupid Dream
3- The Flaming Lips - Soft Bulletin
4- Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory
5- Mercury Rev - Deserter's Songs
6- Madrugada - Industrial Silence
7- No-Man - Flowermouth
8- Placebo - Without You I'm Nothing
9- Mr. Bungle - Disco Volante
10- Depeche Mode - Ultra
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 01:19 uur
Sgt. Revolver schreef:
1. Pulp - Different Class
2. Oasis - Definitely Maybe
3. R.E.M. - Automatic For The People
4. Oasis - (What's The Story) Morning Glory?
5. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
6. Radiohead - OK Computer
7. Blur - Parklife
8. Pearl Jam - Ten
9. Crowded House - Woodface
10. The Verve - Urban Hymns
Ik moet echter nog ontzettend veel ontdekken. Wat een decennium!
1. Pulp - Different Class
2. Oasis - Definitely Maybe
3. R.E.M. - Automatic For The People
4. Oasis - (What's The Story) Morning Glory?
5. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
6. Radiohead - OK Computer
7. Blur - Parklife
8. Pearl Jam - Ten
9. Crowded House - Woodface
10. The Verve - Urban Hymns
Ik moet echter nog ontzettend veel ontdekken. Wat een decennium!
Update:
1. Pulp - Different Class
2. Oasis - (What's the Story) Morning Glory?
3. R.E.M. - Automatic for the People
4. Radiohead - OK Computer
5. Jeff Buckley - Grace
6. Blur - Parklife
7. Smashing Pumpkins - Siamese Dream
8. Pearl Jam - Ten
9. Crowded House - Woodface
10. Live - Throwing Copper
0
kiriyama
geplaatst: 9 augustus 2009, 20:20 uur
01 - 5.0*- Tortoise - TNT
02 - 4.5*- Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About
03 - 4.5*- Slint - Spiderland
04 - 4.5*- Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
05 - 4.5*- Somatic Responses - Circumflex
06 - 4.5*- Sigur Rós - Ágætis Byrjun
07 - 4.5*- Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)
08 - 4.5*- Low - I Could Live in Hope
09 - 4.5*- Papa M - Live from a Shark Cage
10 - 4.5*- Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Met eervolle vermelding voor 'Calexico - The Black Light' en 'Eels - Electro-Shock Blues'.
02 - 4.5*- Modest Mouse - This Is a Long Drive for Someone with Nothing to Think About
03 - 4.5*- Slint - Spiderland
04 - 4.5*- Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
05 - 4.5*- Somatic Responses - Circumflex
06 - 4.5*- Sigur Rós - Ágætis Byrjun
07 - 4.5*- Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)
08 - 4.5*- Low - I Could Live in Hope
09 - 4.5*- Papa M - Live from a Shark Cage
10 - 4.5*- Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
Met eervolle vermelding voor 'Calexico - The Black Light' en 'Eels - Electro-Shock Blues'.
0
geplaatst: 9 augustus 2009, 21:38 uur
Paap_Floyd schreef:
01. Philip Glass - Koyaanisqatsi (Nonesuch)
02. Can - Peel sessions
03. Morphine - Cure for pain
04. Pearl Jam - Ten
05. Red House Painters - Down colorful hill
06. Black Heart Procession - 2
07. Jeff Mills - MixUp 2 (Live at Liquid Room, Tokyo)
08. Tortoise - TNT
09. Stereolab - Emperor tomato ketchup
10. Mushroom - Analog hi-fi surprise
Lastig hoor. Ik moet zeggen dat ik de 00's muzikaal wat toffer vind.
20 maanden later ofzo...01. Philip Glass - Koyaanisqatsi (Nonesuch)
02. Can - Peel sessions
03. Morphine - Cure for pain
04. Pearl Jam - Ten
05. Red House Painters - Down colorful hill
06. Black Heart Procession - 2
07. Jeff Mills - MixUp 2 (Live at Liquid Room, Tokyo)
08. Tortoise - TNT
09. Stereolab - Emperor tomato ketchup
10. Mushroom - Analog hi-fi surprise
Lastig hoor. Ik moet zeggen dat ik de 00's muzikaal wat toffer vind.
01 [__] Built to Spill - Perfect from now on [1997]
02 [__] Richie Hawtin - Decks, EFX & 909 [1999]
03 [06] Black Heart Procession - 2 [1999]
04 [__] Shellac - At action park [1994]
05 [05] Red House Painters - Down colorful hill [1992]
06 [__] Jesus Lizard - Liar [1992]
07 [__] Jesus Lizard - Goat [1991]
08 [__] Cat Power - Moon pix [1998]
09 [__] Drive Like Jehu - Yank crime [1994]
10 [03] Morphine - Cure for pain [1993]
0
wijsneus
geplaatst: 10 augustus 2009, 14:14 uur
Ook maar eens een update :
01 (04) Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
02 (02) Clock DVA - Sign
03 (01) Biosphere - Substrata
04 (03) Ed Kuepper - Today Wonder
05 (05) Cabaret Voltaire - International Language
06 (09) Future Sound of London - Dead Cities
07 (06) Swans - White Light From The Mouth Of infinity
08 (07) Underworld - Dubnobasswithmyheadman
09 (08) The Gathering - Mandylion
10 (10) U2 - Achtung baby
01 (04) Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92
02 (02) Clock DVA - Sign
03 (01) Biosphere - Substrata
04 (03) Ed Kuepper - Today Wonder
05 (05) Cabaret Voltaire - International Language
06 (09) Future Sound of London - Dead Cities
07 (06) Swans - White Light From The Mouth Of infinity
08 (07) Underworld - Dubnobasswithmyheadman
09 (08) The Gathering - Mandylion
10 (10) U2 - Achtung baby
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 16:26 uur
Omsk schreef:
De jaren '90
1. Pulp - Different Class
2. Slowdive - Souvlaki
3. Built To Spill - Perfect From Now On
4. Suede - Dog Man Star
5. Strangelove - Love And Other Demons
6. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
7. Ride - Nowhere
8. Mansun - Six
9. Madrugada - Industrial Silence
10. Morrissey - Vauxhall & I
De jaren '90
1. Pulp - Different Class
2. Slowdive - Souvlaki
3. Built To Spill - Perfect From Now On
4. Suede - Dog Man Star
5. Strangelove - Love And Other Demons
6. Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
7. Ride - Nowhere
8. Mansun - Six
9. Madrugada - Industrial Silence
10. Morrissey - Vauxhall & I
Update:
1. [3] Built To Spill - Perfect From Now On
2. [1] Pulp - Different Class
3. [12] Ride - Nowhere
5. [2] Slowdive - Souvlaki
6. [-] Tindersticks - 2nd
7. [4] Suede - Dog Man Star
8. [6] Modest Mouse - The Lonesome Crowded West
9. [-] Red House Painters - 1st
10. [-] Built To Spill - Keep It Like A Secret
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 16:26 uur
Paap_Floyd schreef:
01 [__] Built to Spill - Perfect from now on [1997]
02 [__] Richie Hawtin - Decks, EFX & 909 [1999]
03 [06] Black Heart Procession - 2 [1999]
04 [__] Shellac - At action park [1994]
05 [05] Red House Painters - Down colorful hill [1992]
06 [__] Jesus Lizard - Liar [1992]
07 [__] Jesus Lizard - Goat [1991]
08 [__] Cat Power - Moon pix [1998]
09 [__] Drive Like Jehu - Yank crime [1994]
10 [03] Morphine - Cure for pain [1993]
(quote)
20 maanden later ofzo...01 [__] Built to Spill - Perfect from now on [1997]
02 [__] Richie Hawtin - Decks, EFX & 909 [1999]
03 [06] Black Heart Procession - 2 [1999]
04 [__] Shellac - At action park [1994]
05 [05] Red House Painters - Down colorful hill [1992]
06 [__] Jesus Lizard - Liar [1992]
07 [__] Jesus Lizard - Goat [1991]
08 [__] Cat Power - Moon pix [1998]
09 [__] Drive Like Jehu - Yank crime [1994]
10 [03] Morphine - Cure for pain [1993]
En vind je de 00's-muziek nog steeds toffer ?
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 16:36 uur
Goede vraag. Ik denk dat ik inmiddels de 90's wel iets toffer vind, maar ik vind het nu sowieso moeilijker dan ooit mijn favoriete decennium te bepalen. (vroeger was het 70's above all).
Nee, dames en heren: vroeger was niet alles beter! Ook in de 90's en 00's is/wordt prachtige muziek gemaakt. Misschien moet je iets dieper graven dan vroeger.
0
Lukk0
geplaatst: 10 augustus 2009, 19:24 uur
01. Bonnie "Prince" Billy - I See a Darkness
02. Elliott Smith - Either / Or
03. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
04. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (infinity)
05. Low - I Could Live in Hope
06. Built to Spill - Perfect From Now On
07. The Black Heart Procession - 2
08. Slint - Spiderland
09. Palace Music - Viva Last Blues
10. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
Als er meerdere albums per artiest in zouden mogen van mezelf, had ik hier ook nog wel plaats gezien voor Elliott Smith - Elliott Smit. Ook OK Computer valt er net buiten. Trouwens wel mijn favoriete decennium, heel veel van mijn vijf sterren albums komen uit deze periode en ook nog enkelen die dat net niet halen.
02. Elliott Smith - Either / Or
03. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
04. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (infinity)
05. Low - I Could Live in Hope
06. Built to Spill - Perfect From Now On
07. The Black Heart Procession - 2
08. Slint - Spiderland
09. Palace Music - Viva Last Blues
10. Nine Inch Nails - The Downward Spiral
Als er meerdere albums per artiest in zouden mogen van mezelf, had ik hier ook nog wel plaats gezien voor Elliott Smith - Elliott Smit. Ook OK Computer valt er net buiten. Trouwens wel mijn favoriete decennium, heel veel van mijn vijf sterren albums komen uit deze periode en ook nog enkelen die dat net niet halen.
0
geplaatst: 10 augustus 2009, 22:48 uur
STaRS schreef:
1. Radiohead - OK Computer
2. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
3. dEUS - The Ideal Crash
4. Depeche Mode - Violator
5. Madrugada - Industial Silence
6. Radiohead - The Bends
7. Eels - Beautiful Freak
8. Massive Attack - Mezzanine
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
10. R.E.M. - New Adventures In Hi-Fi
1. Radiohead - OK Computer
2. Sigur Rós - Ágætis Byrjun
3. dEUS - The Ideal Crash
4. Depeche Mode - Violator
5. Madrugada - Industial Silence
6. Radiohead - The Bends
7. Eels - Beautiful Freak
8. Massive Attack - Mezzanine
9. Nick Cave & The Bad Seeds - Let Love In
10. R.E.M. - New Adventures In Hi-Fi
Update:
1 Sigur Rós - Ágætis Byrjun (1999)
2 Depeche Mode - Violator (1990)
3 dEUS - The Ideal Crash (1999)
4 Suede - Dog Man Star (1994)
5 Radiohead - OK Computer (1997)
6 Massive Attack - Mezzanine (1998)
7 Madrugada - Industrial Silence (1999)
8 Built to Spill - Perfect from Now On (1997)
9 Low - I Could Live in Hope (1994)
10 Eels – Beautiful Freak (1996)
0
stuart
geplaatst: 11 augustus 2009, 07:14 uur
op jaar van uitgave:
- Rust In Peace (Megadeth)
- Achtung Baby (U2)
- Out Of Time (R.E.M.)
- The Sky Is Crying (Stevie Ray Vaughan)
- Nevermind (Nirvana)
- Let Love In (Nick Cave)
- Superunknown (Soundgarden)
- Definiteley Maybe (Oasis)
- OK Computer (Radiohead)
- Stupid Dream (Porcupine Tree)
- Rust In Peace (Megadeth)
- Achtung Baby (U2)
- Out Of Time (R.E.M.)
- The Sky Is Crying (Stevie Ray Vaughan)
- Nevermind (Nirvana)
- Let Love In (Nick Cave)
- Superunknown (Soundgarden)
- Definiteley Maybe (Oasis)
- OK Computer (Radiohead)
- Stupid Dream (Porcupine Tree)
0
Yann Samsa
geplaatst: 11 augustus 2009, 19:26 uur
De Jaren 90
Na de lekkere psychedelische jaren 60,De prog rock platen uit de jaren 70,En de Heavy Metal Eighties zijn de jaren 90 zwakjes imo!
Door genres als alternative rock / indie rock / grunge rock, heeft de muziek geen diepgang meer en is op zowel tekstueel als muzikaal vlak zwak! Aan de andere kant waren er in de jaren 90 nog veel goede Progressive Metal en Power Metal bandjes die PRACHTIGE albums hebben uitgebracht . Ook oudere groepen als Iron Maiden en Megadeth zorgden ervoor dat er hier en daar een al dan niet underraten en vergeten plaat werd geproduceerd
1) Dream Theater - Metropolis Pt.2 : Scenes From A Memory
2) Dream Theater - Images And Words
3) Iron Maiden - Virtual XI
4) Iron Maiden - The X Factor
5) Marillion - Brave
6) Megadeth - Rust In Peace
7) Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Robert Plant - Fate Of Nations
9) AC/DC - Stiff Upper Lip
10) Pearl Jam - Ten
Na de lekkere psychedelische jaren 60,De prog rock platen uit de jaren 70,En de Heavy Metal Eighties zijn de jaren 90 zwakjes imo!
Door genres als alternative rock / indie rock / grunge rock, heeft de muziek geen diepgang meer en is op zowel tekstueel als muzikaal vlak zwak! Aan de andere kant waren er in de jaren 90 nog veel goede Progressive Metal en Power Metal bandjes die PRACHTIGE albums hebben uitgebracht . Ook oudere groepen als Iron Maiden en Megadeth zorgden ervoor dat er hier en daar een al dan niet underraten en vergeten plaat werd geproduceerd
1) Dream Theater - Metropolis Pt.2 : Scenes From A Memory
2) Dream Theater - Images And Words
3) Iron Maiden - Virtual XI
4) Iron Maiden - The X Factor
5) Marillion - Brave
6) Megadeth - Rust In Peace
7) Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
Robert Plant - Fate Of Nations
9) AC/DC - Stiff Upper Lip
10) Pearl Jam - Ten
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 16:00 uur
1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. dEUS - The Ideal Crash (1999)
3. Depeche Mode - Violator (1990)
4. U2 - Achtung Baby (1991)
5. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1993)
6. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
7. Nirvana - Nevermind (1991)
8. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
9. Portishead - Dummy (1994)
10. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
2. dEUS - The Ideal Crash (1999)
3. Depeche Mode - Violator (1990)
4. U2 - Achtung Baby (1991)
5. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1993)
6. My Bloody Valentine - Loveless (1991)
7. Nirvana - Nevermind (1991)
8. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
9. Portishead - Dummy (1994)
10. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
0
Yann Samsa
geplaatst: 25 augustus 2009, 14:30 uur
Update:
01. Dream Theater - Metropolis Pt.2 : Scenes From A Memory
02. Dream Theater - Images And Words
03. Marillion - Brave
04. Iron Maiden - The X Factor
05. Iron Maiden - Virtual XI
06. Megadeth - Rust In Peace
07. Dream Theater - A Change Of Seasons [E.P.]
08. Ani Difranco - Living In Clip [Live Album]
09. Pain Of Salvation - Entropia
10. Iron Maiden - No Prayer For The Dying
11. Robert Plant - Fate Of Nations
12. Iron Maiden - Fear Of The Dark
13. Queen - Innuendo
14. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
15. Dream Theater - Awake
Honorable Mentions
* Nirvana - Nevermind
* Megadeth - The System Has Failed
Verandering Mogelijk, door...
*Nieuwe Aankoop
*...
01. Dream Theater - Metropolis Pt.2 : Scenes From A Memory
02. Dream Theater - Images And Words
03. Marillion - Brave
04. Iron Maiden - The X Factor
05. Iron Maiden - Virtual XI
06. Megadeth - Rust In Peace
07. Dream Theater - A Change Of Seasons [E.P.]
08. Ani Difranco - Living In Clip [Live Album]
09. Pain Of Salvation - Entropia
10. Iron Maiden - No Prayer For The Dying
11. Robert Plant - Fate Of Nations
12. Iron Maiden - Fear Of The Dark
13. Queen - Innuendo
14. Rage Against The Machine - Rage Against The Machine
15. Dream Theater - Awake
Honorable Mentions
* Nirvana - Nevermind
* Megadeth - The System Has Failed
Verandering Mogelijk, door...
*Nieuwe Aankoop
*...
* denotes required fields.