MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 metalzangers

zoeken in:
Empyrium
1. Ronnie James Dio
2. Bruce Dickinson
3. Geoff Tate
4. Rob Halford
5. Paul Stanley
6. Andi Deris
7. David Coverdale
8. Jorn Lande
9. Fabio Lione
10. Ralf Scheepers

Ronnie James Dio
Glenn Hughes
Mikael Akerfeldt (Opeth)
Chuck Billy (Testament)
Bruce Dickinson
King Diamond
Russel Allen (Symphony X)
Ian Astburry (The Cult)
Tom S Englund (Evergrey)
Warrel Dane (Nevermore)
Deze heb ik live meegemaakt en kunnen het live ook waarmaken.
Warrel Dane en King Diamond moet ik eerlijk zeggen dat ze soms geweldig zijn en soms een off-day.

Ook eens even mijn top tien, die nooit echt volledig zal kloppen. Maar we kunnen maar proberen.

1. Phlegeton (Wormed)
In mijn ogen de beste vocalist in de wereld. Zanger kun je hem moeilijk noemen, meestergrunter klinkt al beter. Hij knort zich een heel eind weg, klinkt doodziek en tegelijk ongelooflijk krachtig, en dat maakt Wormed zo speciaal. Als ik denk aan grunten, denk ik automatisch aan Phlegeton (en Majewski). Zijn eerste plaats verdient hij dus echt wel.

2. Marcus Bischoff (Heaven Shall Burn)
Nog zo een zanger die zijn band draagt. Bischoff staat bekend om zijn ultra-zieke vocalen, zijn hemeltergend gekrijs, die toch nog verstaanbaar blijft (na wat oefenen). Luister maar naar de intro van Voice of the Voiceless. En dit lukt live ook allemaal prachtig.

3. Dez B. Fafara (DevilDriver, ex-Coal Chamber)
Ik vond hem al speciaal bij Coal Chamber, maar bij DevilDriver "zingt" hij echt de pannen van het dak. Van hoog gekrijs tot af en toe sporadisch een diepe grunt, hij doet het allemaal. (Behalve clean zingen, misschien gelukkig maar). Zou qua persoonlijkheid niet helemaal top zijn, maar dat verandert niets aan zijn vocale prestaties. Schitterende zanger.

4. Mike Majewski (Devourment)
Velen zouden bij Devourment Ruben Rosas kiezen, maar ik ga toch voor opvolger Mike Majewski (Rosas speelt nog altijd in de band). Waarschijnlijk de (op 1 na) ziekste grunter in heel de wereld.

5. Corey Taylor (Slipknot, Stone Sour)
Ik verwacht hier eigenlijk wel negatieve reacties op. Maar ik vind het alleszins een zanger om U tegen te zeggen. Nooit gedacht dat die rappende en kreunende brulboei van Slipknot zo een mooie stem kon laten horen bij Stone Sour.

6. Mieszko A. Talarczyk (Nasum)
De grindcore-zanger. Nasum is al langer mijn favoriete band, en deze man is daar deels verantwoordelijk voor. Ik verkies het grunt/schreeuw-werk op het debuut, maar ook zijn hoog en galmend gekrijs is gewoon fenominabel.

7. Jon Howard (Threat Signal)
Heel modern klinkende zanger. Zijn diepe grunts, zijn extreem hoog en ziek gekrijs, alles maakt van hem een geweldige zanger. Helaas is zijn cleane zang niet alles, maar ook dat heeft zijn charmes. En zo lang hij er goed doorbrult, hoor je mij niet klagen.

8. Chris Barnes (Six Feet Under, Torture Killer, ex-Cannibal Corpse)
Vrij invloedrijke en "populaire" zanger, denk ik. Staat bekend om zijn droge grunt, die ik maar al te goed weet te waarderen.

9. Mortuus (Funeral Mist, Marduk)
Ook al is Watain mijn favoriete Black Metalband, Mortuus gaat toch met de prijs van beste BM-zanger gaan lopen. Waarom? Omdat hij gewoon klinkt zoals een zwarte metalen vocalist moet klinken. Klinkt erg duister, en tegelijk straalt zijn stem een dominerend gevoel uit.

10. Otep Shamaya (Otep)
Als afsluiter van het lijstje toch maar geen man. Want nee, de brulboei van Otep is een vrouw. Ze zet zeer veel kracht en emotie achter haar stem, wat haar een prachtige zangeres maakt. Geen voer voor mietjes

Maar ik ben wel wat belangrijke zangers vergeten, denk ik, en de lijst varieert van dag tot dag. Maar deze namen zullen wel het meest voorkomen in mijn toplijstjes.

EVANSHEWSON schreef:
(quote)

Ik ken er echt geen enkele van, maar ja, metal is ook mijn ding niet.

Maar de beste hardrockzanger blijft natuurlijk Robert Plant (Led Zeppelin). Ian Gillan (Deep Purple) is een goede runner-up.

DIO moet iemand als jij toch zeker kennen hoor
Vocalist van Richie Blackmore's Rainbow.
Rainbow - Rising (1976): zeker proberen

@ AGE: Ik denk dat EVANSHEWSON moeilijk antwoord kan geven op je tip want hij heeft zich al een paar maanden terug uitgeschreven

paulisdik schreef:
@ AGE: Ik denk dat EVANSHEWSON moeilijk antwoord kan geven op je tip want hij heeft zich al een paar maanden terug uitgeschreven

Ooit gehoord van Father McKenzie ?

paulisdik schreef:

En zoals Martin al zei, ie heeft zich heringeschreven als Father McKenzie.

Maar ik denk niet dat ie in dit topic komt, dus ook niet zal reageren.

Status Seeker schreef:
(quote)

Ooit gehoord van Father McKenzie ?

Die naam heb ik veel gezien bij forums, maar wist niet dat Father Mckenzie EVANSHEWSON is.

Raekwon the chef
paulisdik schreef:
(quote)

Die naam heb ik veel gezien bij forums, maar wist niet dat Father Mckenzie EVANSHEWSON is.

Ik ook niet, naja in ieder geval goed dat ie terug is

Raekwon the chef schreef:
(quote)

Ik ook niet, naja in ieder geval goed dat ie terug is

Is ie al lang hoor.

Wie is dat trouwens in je avartar als ik zo curieus mag zijn ?

Raekwon the chef
Ja dat blijkt wel, maar ik wist niet dat hij het was.

Btw dat is Maki van High and Mighty Color, niet echt metal. maar wel goed

Raekwon the chef schreef:
Maki van High and Mighty Color... wel goed

Nauw, ik vond al dat ze er best goed uit zag

John Cyriis

Zonet 2 remasterde albums van deze band besteld. Ben curieus. Kende wel al enkele nummers waaronder onderstaand. Zalige vocalen. Enorm cleane, hoge uithalen.

Agent Steel - Agents Of Steel (live EINDHOVEN 1986)

Stijn_Slayer
Ik maak er favorieten van i.p.v. beste is dat oke?

1 Chuck Schuldiner
2 King Diamond
3 Robert Plant (als Hardrock ook mag)
4 Ian Gillan
5 John Tardy
6 Rob Halford
7 Axl Rose
8 Ronnie James Dio
9 Tony Martin
10 Hier twijfel ik tussen Dave Mustaine en Muhammed Suiçmez

Tony Martin, ondergewaardeerd door het grote publiek maar heeft met Black Sabbath topplaten opgeleverd.
John Tardy was op de Zwarte Cross top en boven mijn verwachting, een aangename verrassing.
Axl Rose is een twijfelgeval qua live zingen, tegen het valse aan af en toe, maar wel weer een heel eigen geluid.
Dio is op zijn oude dag nog steeds oke en zou Dio wel weer live willen zien met nieuwe songs.

vin13 schreef:

Dio is op zijn oude dag nog steeds oke en zou Dio wel weer live willen zien met nieuwe songs.

Volgend jaar komt Black Sabbath met een nieuw album waar dat 67-jarige mannetje (DIO is niet groot geloof ik) voor de vocalen zorgt. Zalige kerel zeg.

John Cyriis

Heb over laatst 2 albums gekocht met deze kerel op vocalen. 1 woord: amazing

Mad Locust Rising (die uithaal op 3:05 en op het einde )

Agents of Steel

En op youtube zie je dat ie live ook dat niveau haalt.

AGE-411 schreef:
(quote)

Volgend jaar komt Black Sabbath met een nieuw album waar dat 67-jarige mannetje (DIO is niet groot geloof ik) voor de vocalen zorgt. Zalige kerel zeg.

Ik heb Ronnie James Dio van een paar meter afstand gezien en ik ben zeker 20 cm. langer met mijn 1.80m. Ongelofelijk wat een stem uit zo'n, met alle respect , kabouter komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.