Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 5 slechtste Rolling Stones albums
zoeken in:
0
geplaatst: 8 september 2007, 12:36 uur
1- Dirty work
2- Got live if you want it
3- Emotional Rescue
4- Still life
5- No security
2- Got live if you want it
3- Emotional Rescue
4- Still life
5- No security
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 13 september 2007, 17:27 uur
1. Still Life
2. Between The Buttons
3. Bridges to Babylon
4. Dirty Work
5. Undercover
Ik heb alle Stonesalbums dit voorjaar herbeluisterd en alle songs een kwotering gegeven en bovenstaand lijstje komt daar uit.
Still Life is ontzettend slecht, geen halve ster waard, die klank, die haastklus, dat op automatische piloot spelen, die foeilelijke hoes, een wangedrocht eerste klasse, gelukkig werd het nooit meer zo slecht als op die plaat...
2. Between The Buttons
3. Bridges to Babylon
4. Dirty Work
5. Undercover
Ik heb alle Stonesalbums dit voorjaar herbeluisterd en alle songs een kwotering gegeven en bovenstaand lijstje komt daar uit.
Still Life is ontzettend slecht, geen halve ster waard, die klank, die haastklus, dat op automatische piloot spelen, die foeilelijke hoes, een wangedrocht eerste klasse, gelukkig werd het nooit meer zo slecht als op die plaat...
0
geplaatst: 13 september 2007, 18:24 uur
01. Dirty Work
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
05. Their Satanic Majesties Request
Ik ken geen van de live-albums of studio-albums na Steel Wheels.
Dirty Work is met afstand de slechtste. Undercover heeft 4 goede nummers maar doet me verder niets. Het eerste album doet me ook niet veel. Black and Blue en Their Satanic Majesties Request zijn wel aardig maar er ontbreekt iets.
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
Dirty Work is met afstand de slechtste. Undercover heeft 4 goede nummers maar doet me verder niets. Het eerste album doet me ook niet veel. Black and Blue en Their Satanic Majesties Request zijn wel aardig maar er ontbreekt iets.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 14 september 2007, 05:12 uur
Tribal Gathering schreef:
01. Dirty Work
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
01. Dirty Work
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
Black and Blue vind ik net één van de meest genietbare platen die de Stones gemaakt hebben, de eerste ook met Ron Wood.
Fool to Cry, Memory Motel, Hot Stuff, Hand of Fate, Hey Negrita, Melody, Crazy Mama... begrijp niet dat iemand dàt lekker album bij de slechtste kan plaatsen, maar ja... smaken verschillen!
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 14 september 2007, 05:13 uur
01. Dirty Work
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
01. Dirty Work
02. Undercover
03. Rolling Stones
04. Black and Blue
Black and Blue vind ik net één van de meest genietbare platen die de Stones gemaakt hebben, de eerste ook met Ron Wood.
Fool to Cry, Memory Motel, Hot Stuff, Hand of Fate, Hey Negrita, Melody, Crazy Mama... begrijp niet dat iemand dàt lekker album bij de slechtste kan plaatsen, maar ja... smaken verschillen!
0
geplaatst: 14 september 2007, 09:40 uur
Melody vind ik een verschrikkelijk nummer, de rest is wel OK. Het album is ook niet slecht maar ook niet erg goed.
Die live-albums die jullie noemden ken ik niet, dus daar kan ik ook niet op stemmen.
Die live-albums die jullie noemden ken ik niet, dus daar kan ik ook niet op stemmen.
0
geplaatst: 14 september 2007, 13:10 uur
Ik snap niet dat jij between the buttons zo slecht vind, maar hier geld ook weer dat smaken verschillen en gelukkig maar.
EVANSHEWSON schreef:
(quote)
0
geplaatst: 14 september 2007, 22:45 uur
1. Dirty Work
2. Émotional Rescue
3. Goats Head Soup
4. Voodoo Lounge
5. Undercover
2. Émotional Rescue
3. Goats Head Soup
4. Voodoo Lounge
5. Undercover
0
geplaatst: 14 september 2007, 22:47 uur
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet eens zou weten wat de 5 beste platen van The Stones zijn...
Laat staan de slechtste
0
geplaatst: 14 september 2007, 22:54 uur
Hier word ik dan weer heel verdrietig van. Dit is zo'n goed album.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 15 september 2007, 08:14 uur
(quote)
Natuurlijk is GOATS HEAD SOUP een erg goed album. Onbegrijpelijk dus!
0
geplaatst: 19 september 2007, 11:58 uur
EVANSHEWSON schreef:
2. Between The Buttons
..
2. Between The Buttons
..
Dit vind ik ook ONBEGRIJPELIJK.
Zo zie je maar dat wat de een super goed vind de ander super slecht.
0
geplaatst: 19 september 2007, 12:32 uur
Rufus schreef:
(quote)
Inderdaad... geweldige plaat...
0
geplaatst: 11 oktober 2007, 01:43 uur
Their Satanic Majesties Request!
Voor de rest vind ik geen album van hun slecht, hoewel ik wel Live licks en Rarities ongeloofelijke geldklopperij vind (maar op zich zijn de nr's die er opstaan wel goed)!
Voor de rest vind ik geen album van hun slecht, hoewel ik wel Live licks en Rarities ongeloofelijke geldklopperij vind (maar op zich zijn de nr's die er opstaan wel goed)!
0
geplaatst: 12 oktober 2007, 13:59 uur
Het blijft mij verrassen dat je dat album zo slecht vind, maar goed smaken verschillen en dat is maar goed ook.
Thunderball schreef:
0
geplaatst: 14 oktober 2007, 18:31 uur
1. Steel Wheels
2. Emotional Rescue
3. Rolling Stones nr. 2
4. Sticky Fingers
5. Let it Bleed
Ik heb de Stones na 1980 niet echt meer gevolgd, omdat ik het gevoel heb dat de spirit eruit is sinds Keith clean is en Ronnie gitaar speelt. Black and Blue is de laatste echte goeie Stones plaat. Als ik de latere muziek van de Stones beter gekend had dan was deze top 5 volledig gevuld met hun latere werk en niet met wat er nu in staat, dus eigenlijk is dit de top 5 van slechtste tot 82 (met een latere Steel Wheels bovenaan die ik toen toch nog tegen beter weten in gekocht had)
2. Emotional Rescue
3. Rolling Stones nr. 2
4. Sticky Fingers
5. Let it Bleed
Ik heb de Stones na 1980 niet echt meer gevolgd, omdat ik het gevoel heb dat de spirit eruit is sinds Keith clean is en Ronnie gitaar speelt. Black and Blue is de laatste echte goeie Stones plaat. Als ik de latere muziek van de Stones beter gekend had dan was deze top 5 volledig gevuld met hun latere werk en niet met wat er nu in staat, dus eigenlijk is dit de top 5 van slechtste tot 82 (met een latere Steel Wheels bovenaan die ik toen toch nog tegen beter weten in gekocht had)
0
geplaatst: 23 februari 2008, 13:05 uur
Emotional Rescue is een zwakke plaat.
Jaming with Edward wordt dit als Stonesplaat beschouwd? Zo ja, dan is dit de slechtstse.
Undercover en Dirty work vind ik ondergewaardeerd en niet slecht.
Jaming with Edward wordt dit als Stonesplaat beschouwd? Zo ja, dan is dit de slechtstse.
Undercover en Dirty work vind ik ondergewaardeerd en niet slecht.
0
geplaatst: 26 februari 2008, 13:21 uur
1. Steel wheel
2. Dirty work
3. Bridges to Babylon
4. A bigger bang
5. Undercover
2. Dirty work
3. Bridges to Babylon
4. A bigger bang
5. Undercover
0
bikkel
geplaatst: 2 maart 2008, 15:21 uur
1.Their Satanic Majestic Request-
2.Bridges To Babylon
3.Dirty Work
4.Still Life
5.Emotional Resque
Wat mij betreft ongeinspireerde albums.''Satanic is wellicht de grootste misser in hun oevre.Dit laat toch wel heel erg horen dat de groep het beste is als zij Rockt,zweet en de blues speelt,en zich niet laat verleiden tot uitstapjes die hun totaal niet past.
2.Bridges To Babylon
3.Dirty Work
4.Still Life
5.Emotional Resque
Wat mij betreft ongeinspireerde albums.''Satanic is wellicht de grootste misser in hun oevre.Dit laat toch wel heel erg horen dat de groep het beste is als zij Rockt,zweet en de blues speelt,en zich niet laat verleiden tot uitstapjes die hun totaal niet past.
0
geplaatst: 8 maart 2008, 19:17 uur
1. Undercover
2. Dirty Work
3. Bridges to Babylon
4. Steel Wheels
5. Voodoo lounge
2. Dirty Work
3. Bridges to Babylon
4. Steel Wheels
5. Voodoo lounge
0
Harald
geplaatst: 13 maart 2008, 09:50 uur
De Stones hebben nooit een slecht album gemaakt!
Alleen The Rolling Stones - Metamorphosis uit 1975 vind ik teleurstellend maar het is ook een verzameling van outtakes en de Stones zijn er ook tegen een release geweest. Maar ook op deze plaat staan er een aantal highlights.
Alleen The Rolling Stones - Metamorphosis uit 1975 vind ik teleurstellend maar het is ook een verzameling van outtakes en de Stones zijn er ook tegen een release geweest. Maar ook op deze plaat staan er een aantal highlights.
0
geplaatst: 14 april 2008, 15:15 uur
1. Emotional Rescue
2. Some Girls
3. Black And Blue
4. Their Satanic Majesties' Request
5. Dirty Work
2. Some Girls
3. Black And Blue
4. Their Satanic Majesties' Request
5. Dirty Work
0
geplaatst: 15 april 2008, 19:09 uur
bikkel schreef:
''Satanic is wellicht de grootste misser in hun oevre.Dit laat toch wel heel erg horen dat de groep het beste is als zij Rockt,zweet en de blues speelt,en zich niet laat verleiden tot uitstapjes die hun totaal niet past.
''Satanic is wellicht de grootste misser in hun oevre.Dit laat toch wel heel erg horen dat de groep het beste is als zij Rockt,zweet en de blues speelt,en zich niet laat verleiden tot uitstapjes die hun totaal niet past.
Bizar dat Their Satanic Majesties' Request hier als zo'n slechte plaat wordt beschouwd. Naar mijn smaak juist de enige echt genietbare plaat die ze ooit hebben uitgebracht. Maar ja, ik ben dan ook niet zo'n erge Stones-fan, het 'rock&zweet'-aspect heeft me juist altijd een beetje tegengestaan en ik hou juist heel erg van 60's psychedelica. Ik vind dat ze dat genre erg goed integreren op deze plaat (al zal dat vooral het werk van Brian Jones zijn geweest) met fantastische songs als 2000 Light Years from Home, She's A Rainbows en In Another Land.
Ik ben dus niet echt een Stones-kenner, maar eigenlijk spreekt het sfeertje van al hun muziek uit de 60's mij wel ergens aan (al zijn er minstens 20 soortgelijke Britse band uit dat decennium waar ik meer mee heb). Al hun muziek van ná die tijd vind ik eerlijk gezegd tenenkrommend.
0
MICKJES
geplaatst: 19 mei 2008, 19:56 uur
1. Undercover
2. Steel Wheels
3 .The Rolling Stones, Now!
4. A bigger bang.
5. Love you live
Hoe wel ik van al deze albums er geen echt slecht vind
2. Steel Wheels
3 .The Rolling Stones, Now!
4. A bigger bang.
5. Love you live
Hoe wel ik van al deze albums er geen echt slecht vind
0
geplaatst: 31 mei 2008, 23:49 uur
De 5 minst goede albums van the Rolling Stones vind ik :
1. Dirty Work
2. Bridges to Babylon
3. Undercover
4. Still Life
5. Their Satanic Majesties' Request
1. Dirty Work
2. Bridges to Babylon
3. Undercover
4. Still Life
5. Their Satanic Majesties' Request
1
geplaatst: 24 december 2008, 10:40 uur
1. Fourty Licks (had nooit uitgebracht mogen worden)
2. Rolled Gold (slap aftreksel van The London Years)
3. Rarities 1971 - 2003 (Je mist nog steeds de goede B sides)
4. Dirty Work (voor Winning Ugly, wat een K plaat)
5. Their Satanic Majesties Request (een tevergeefse poging om Sgt. Pepper, = de meest overschatte plaat ever, te immiteren).
2. Rolled Gold (slap aftreksel van The London Years)
3. Rarities 1971 - 2003 (Je mist nog steeds de goede B sides)
4. Dirty Work (voor Winning Ugly, wat een K plaat)
5. Their Satanic Majesties Request (een tevergeefse poging om Sgt. Pepper, = de meest overschatte plaat ever, te immiteren).
0
geplaatst: 24 december 2008, 11:05 uur
Emotional rescue vind ik echt onder de maat en Jamming with Edward is niet echt een Stonesplaat maar een veredelde jam die nergens spannend wordt.
Dirty work vind ik niet slecht overigens.
Dirty work vind ik niet slecht overigens.
1
geplaatst: 23 november 2009, 22:36 uur
behroez schreef:
1. Steel Wheels
2. Emotional Rescue
3. Rolling Stones nr. 2
4. Sticky Fingers
5. Let it Bleed
1. Steel Wheels
2. Emotional Rescue
3. Rolling Stones nr. 2
4. Sticky Fingers
5. Let it Bleed
Helaas kan ik mijn oude berichten niet genadeloos met de delete knop om brengen. Maar boy oh boy heb ik nu even een andere kijk op de Stones dan dexe twee jaar oude boodschap. Deze boodschap was gebaseerd op wat ik mij herinnerde van toen ik nog een jonge Stones nutter was, rebels en op zoek naar een stoere identiteit. Sinds dit bericht heb ik de Stones platen na dertig jaar weer tevoorschijn getrokken, en wat blijkt nu? Ik kan dat heroine sfeertje dat van Let it Bleed tot aan Black and Blue doorsijpelt niet meer verdragen, de muziek uit die periode (the so called golden era) geeft mij een unheimisch gevoel. Daarentegen vind ik tot mijn grote verassing de muziek die de Stones met Woody gemaakt hebben op mij NU juist een frisse positieve indruk te maken. wouw wat is Some Girls en Undercover goed zeg, hoe kon ik dat nou 30 jaar geleden niet aanvoelen? Natuurlijk kon ik dat wel, maar zoals iedere goed geaarde puber wilde ik de onderkant voelen, niet dat positieve (bah). Dus nu zeg ik lang leven Ron Wood en de nieuwe Stones (swingend en positief). Natuurlijk de Jones era blijft voor mij geweldig en the Rolling Stones no2, die ik hier op nr 3 had staan vind ik NU na het dertig jaar niet meer gehoord te hebben juist één van de beste Stones platen ooit!!!, De psychedelic era vind ik ook nog steeds goed, positive vibes, immers LSD werd meer gebruikt als een middel om tot een andere "waarheid" door te dringen en was dus meer verbonden met een spirituele opleving onder de jongeren in de jaren 60, maar heroine is iets heel heel anders en dat voel je duidelijk door de muziek heen.
0
Antonio
geplaatst: 24 november 2009, 13:46 uur
Waarom niet meteen een Top 5 Slechtste Decennia van de Rolling Stones ?

0
geplaatst: 31 januari 2015, 16:35 uur
01:Undercover (1983)
02:A bigger bang (2005)
03:Black and blue (1976)
04:Out of our heads (US) (1965)
05:Some girls (1978)
02:A bigger bang (2005)
03:Black and blue (1976)
04:Out of our heads (US) (1965)
05:Some girls (1978)
0
geplaatst: 27 september 2024, 14:14 uur
Undercover in bijna elk lijstje. Staat bij mij bij de beste vijf. Op het reggaenummer na wordt het nooit vervelend, en nu na meer dan 40 jaar nog altijd fris klinkend. Sowieso mijn meest gedraaide album. Alleen Exile, BB, Some Girls vind ik beter.
* denotes required fields.