Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 eendagsvliegen
zoeken in:
0
geplaatst: 19 maart 2005, 19:51 uur
Haha, das ook een hele mooie.
5. Edwyn Collins - Girl Like You
5. Edwyn Collins - Girl Like You
0
moviefreak#1
geplaatst: 19 maart 2005, 19:52 uur
Ai gemaster dat was de song die ik bewaarde voor de 1ste plaats maar ach 5e is ook een mooie notering 

0
JonnieBrasco
geplaatst: 19 maart 2005, 22:03 uur
Yak schreef:
I'm Raving is volgens mij nooit een hit geworden, maar ik kan het mis hebben. Nana heeft verder niks te maken met LA Style.
(quote)
I'm Raving is volgens mij nooit een hit geworden, maar ik kan het mis hebben. Nana heeft verder niks te maken met LA Style.
Ik weet nog goed dat dat ding zich in de middelste regionen van de top40 bevond eind 1992. Hmm, en dat "oh nana" zingen ze daar dan slechts denk ik.

0
ElMeroMero
geplaatst: 20 maart 2005, 00:02 uur
Niemand ? Dan plaats ik nog een tranentrekkertje op plaatsje 1
1. Nils Lofgren-Shine Silently
0
geplaatst: 20 maart 2005, 16:57 uur
Ik neem aan dat jullie die nummers wel herkennen als je ze hoort. Nr. 2 is vorig jaar nota bene gecoverd door Beck voor Eternal Sunshine Of The Spotless Mind.
0
geplaatst: 21 maart 2005, 17:58 uur
Alannah Myles
Crash Test Dummies
Krezip
Katrina And The Waves
Tonic
MC Hammer
Natalie Imbruglia
ééndagsvliegen?
Crash Test Dummies
Krezip
Katrina And The Waves
Tonic
MC Hammer
Natalie Imbruglia
ééndagsvliegen?

0
geplaatst: 21 maart 2005, 18:38 uur
EmDee schreef:
Alannah Myles
Crash Test Dummies
Krezip
Katrina And The Waves
Tonic
MC Hammer
Natalie Imbruglia
ééndagsvliegen?
Alannah Myles
Crash Test Dummies
Krezip
Katrina And The Waves
Tonic
MC Hammer
Natalie Imbruglia
ééndagsvliegen?

Mijn nederige mening:
Alannah Myles - Ja
Crash Test Dummies - Nee
Krezip - Ja
Katrina and the Waves - Nee
MC Hammer - Ja
Natalie Imbruglia - Ja
Maar het hangt er een beetje vanaf hoe strikt je de term eendagsvliegen neemt

0
geplaatst: 21 maart 2005, 19:33 uur
Alannah Miles had 2 hits waartussen een behoorlijke tijd zat: Black Velvet en Song Instead Of A Kiss (die laatste is trouwens hartverscheurend).
MC Hammer had ook meerdere top10 hits dacht ik.
0
geplaatst: 21 maart 2005, 19:37 uur
Ken minstens een clip op 7 van Natalie Imbruglia, dus amper een ééndagsvlieg lijkt me. Als ik me niet vergis heeft ze zelfs een nieuw album uit.
0
geplaatst: 21 maart 2005, 22:50 uur
Maar alle nummers op een na van Imbruglia flopten buiten Engeland, in ieder geval werden het geen hits in Nederland. Haar laatste album flopte zelfs in Engeland volledig. Torn daarintegen is typisch zo'n nummer waarvan ik wilde dat ik het had geschreven (het is trouwens een cover van de niet erg bekende Amerikaanse band Ednaswap), dat wordt alleen in Nederland nu nog dagelijks weleens gedraaid. Laat staan wereldwijd.
Crash Test Dummies vind ik ook typisch een eendagsvlieg. Een serie geflopte singles, slechtverkopende albums en niet-bezochte concerten na de hit doet daar weinig aan af.
MC Hammer is geen one hit wonder, want had wel een stuk of 7, 8 top 40 hits, waarvan zeker 3 top 5 hits.
Krezip vind ik ook geen eendagsvlieg. Ook duidelijk meer dan een hit en successen na de grootste hits.
Katrina and the Waves en Alannah Myles vind eigenlijk typische two hit wonders.
Crash Test Dummies vind ik ook typisch een eendagsvlieg. Een serie geflopte singles, slechtverkopende albums en niet-bezochte concerten na de hit doet daar weinig aan af.
MC Hammer is geen one hit wonder, want had wel een stuk of 7, 8 top 40 hits, waarvan zeker 3 top 5 hits.
Krezip vind ik ook geen eendagsvlieg. Ook duidelijk meer dan een hit en successen na de grootste hits.
Katrina and the Waves en Alannah Myles vind eigenlijk typische two hit wonders.
0
geplaatst: 21 maart 2005, 23:00 uur
herman schreef:
Alannah Miles had 2 hits waartussen een behoorlijke tijd zat: Black Velvet en Song Instead Of A Kiss (die laatste is trouwens hartverscheurend).
Song Instead of a Kiss stond slechts 3 weken in de top40 met als hoogste positie 32. Dat is toch geen grote hit hoor.
Nathalie Imbruglia heeft naast Torn nog 1 keer de top40 gehaald met het nummer Big Mistake met als hoogste positie 37, en ook slechts 3 weken. In Engeland zal ze misschien geen eendagsvlieg zijn, hier toch wel een beetje blijkt.
0
geplaatst: 22 maart 2005, 02:51 uur
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 12:15 uur
Leuk dat je deze aanhaalt want het is een van mijn alltime favourites. Alleen scoorden ze met 'Timothy' ook nog een hitje, zij het wat bescheidener (en vooral in de USA). Leuk hitje dat Timothy, moet je zeker achteraan gaan!
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 12:25 uur
OMC - How Bizarre (heerlijke plaat)
Die ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen in deze lijst van eendagsvliegen...
Die ben ik volgens mij nog niet tegen gekomen in deze lijst van eendagsvliegen...
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 12:55 uur
obsessed schreef:
27. Glenn Medeiros - Nothings Gonna Change My Love For You
27. Glenn Medeiros - Nothings Gonna Change My Love For You
Medeiros heeft daarna nog 3 hits gehad waarvan ik alleen 'She Ain't Worth It' met Bobby Brown ken.
Andere hits: Long and Lasting Love (ken ik niet, blijkbaar een top 10 gehaald in Nederland)
Love Always Finds a Reason met Ria Brieffies (mij ook niet bekend)
Bij het begrip eendagsvlieg schiet telkens weer dat deuntje van Chesney Hawkes in m'n hoofd: The One and Only. Niet dat ik dat leuk vind.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 15:17 uur
Ria is van de Dolly Dots; die ene die meestal de solo's zong.
0
geplaatst: 11 oktober 2005, 22:09 uur
Ja Nederlandse eendagsvliegen, dan kunnen we inderdaad weer een heel ander blik opentrekken. Met mijns inziens als Nederlandstalige hoogtepunten:
De Aal - Een barg die he un krul in de steert (1980)
Canyon - Als ik maar bij jou ben (1983)
Cherry - Dame uit Suriname (1983)
Doble R - Zullen we mar weer (1982)
Don Mercedes - Rocky (1975)
Dutch Boys - Boer Harms (1982)
Fungus - Kaap'ren varen (1974)
Joost Nuissl - Ik ben blij dat ik je niet vergeten ben (1975)
Max - Zin in jou (1996)
Peter Blanker - 't Is moeilijk bescheiden te blijven (1981)
Sweet Sixteen - Peter (1960)
Lodewijk van Avezaath - verrek zeg kerel (1984)
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 01:13 uur
BenicioDelToro schreef:
(quote)
Reden: zij en Angela Groothuizen waren de enigen die door hun stem gekozen waren om in de groep te komen.
0
geplaatst: 12 oktober 2005, 11:05 uur
ElMeroMero schreef:
De man heeft 25 soloalbums gemaakt en is een lid van de E-Street Band. Zéker geen eendagsvlieg. Dan kun je Johnny Cash ook wel een one-hit wonder noemen omdat iedereen enkel Ring of Fire kent.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 15 juni 2007, 20:17 uur
Fire van Arthur Brown's Crazy World
I am the god of hell fire, and I bring you
Fire, I'll take you to burn
Fire, I'll take you to learn
I'll see you burn ....
Als dàt geen gewèldig nummer is van een echte ééndagsvlieg...
I am the god of hell fire, and I bring you
Fire, I'll take you to burn
Fire, I'll take you to learn
I'll see you burn ....
Als dàt geen gewèldig nummer is van een echte ééndagsvlieg...
* denotes required fields.