Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 eendagsvliegen
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2007, 20:23 uur
Margaret Singana - We Are Growing
City to City - The Road Ahead
Scatman John - Scatman
City to City - The Road Ahead
Scatman John - Scatman
0
geplaatst: 15 juni 2007, 21:52 uur
Tribal Gathering schreef:
Scatman John - Scatman
Scatman John - Scatman
Scatman's World was ook een flinke hit (nr.3)

En City to City hadden nog een hitje met The House with Two Faces.
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:24 uur
Kennen jullie deze nog... nog.... nog..... : What Fun! - The Right Side Won (rechtsklikken en 'doel opslaan als' voor een megasnelle download) Vond het altijd een leuk nummer en nog steeds. 

0
geplaatst: 28 september 2007, 22:25 uur
reptile71 schreef:
Kennen jullie deze nog... nog.... nog..... : What Fun! - The Right Side Won (rechtsklikken en 'doel opslaan als') Vond het altijd een leuk nummer en nog steeds.
Kennen jullie deze nog... nog.... nog..... : What Fun! - The Right Side Won (rechtsklikken en 'doel opslaan als') Vond het altijd een leuk nummer en nog steeds.

Geen ééndagsvlieg mijn waarde reptiel.
Let´s Get Digital was ook een hitje.
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:27 uur
Joh! Nooit van gehoord, voor velen wel een eendagsvlieg, zeker weten! 

0
geplaatst: 28 september 2007, 22:29 uur
reptile71 schreef:

(quote)
Joh! Nooit van gehoord, voor velen wel een eendagsvlieg, zeker weten! 
http://www.musicmeter.nl/album/40746
klllllllllllllik
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:31 uur
Gelukkig hebben ze geen 10 albums op hun naam staan.
In mijn ogen een eendagsvlieg hoor haha... In elk geval hebben ze één voor mij onvergetelijk nummer gemaakt.
In mijn ogen een eendagsvlieg hoor haha... In elk geval hebben ze één voor mij onvergetelijk nummer gemaakt.
0
geplaatst: 28 september 2007, 22:40 uur
http://nl.youtube.com/watch?v=VvH4_xA3Nsg
Is deze al genoemd?
Fantastich nummer uit Silence of the Lambs.
Q Lazzarus
Is deze al genoemd?
Fantastich nummer uit Silence of the Lambs.
Q Lazzarus
0
Music Freak
geplaatst: 7 oktober 2007, 13:08 uur
obsessed schreef:
93. Alannah Myles - Black Velvet
93. Alannah Myles - Black Velvet
Alannah Myles heeft na dit nummer nog een hit gescoord met het nummer "Song Instead Of A Kiss", en buiten Europe gelaten is ze nog steeds actief in America als zangeres.
Of gaat het om de hits die ze in Nederland hebben gescoord.?
0
geplaatst: 7 oktober 2007, 13:17 uur
marco straaten schreef:
What's up- 4 non blondes
What's up- 4 non blondes
Scoorden nog een klein hitje met Spaceman.
0
geplaatst: 6 november 2007, 11:53 uur
Kennen jullie deze nog nog nog... :
Flash & the Pan - Midnight Man
Flash & the Pan - Midnight Man
0
geplaatst: 6 november 2007, 11:58 uur
Die ken ik zeker nog
Maar ze hadden nog 2 hits waarvan 1 zelfs de top 10 haalde: Hey St. Peter en de andere hit was Waiting for a Train.
Maar ze hadden nog 2 hits waarvan 1 zelfs de top 10 haalde: Hey St. Peter en de andere hit was Waiting for a Train.
0
geplaatst: 6 november 2007, 12:00 uur
Mij zegt alleen dit nummer wat, maar ik ga die andere ook eens ff tuben dan... Dit nummer deed mij destijds ook wel denken aan Prince.
Even geyoutubed...
Waiting For A Train ken ik niet volgens mij, Hey St. Peter ken ik wel, behoorlijk bekend inderdaad, maar had er niet bij stil gestaan dat dat ook van Flash and the Pan is. Is ook al uit 1977, toen was ik 6, en niet echt muziek waar je je achteraf nog eens in gaat verdiepen...
Even geyoutubed...
Waiting For A Train ken ik niet volgens mij, Hey St. Peter ken ik wel, behoorlijk bekend inderdaad, maar had er niet bij stil gestaan dat dat ook van Flash and the Pan is. Is ook al uit 1977, toen was ik 6, en niet echt muziek waar je je achteraf nog eens in gaat verdiepen...
0
geplaatst: 6 november 2007, 12:17 uur
Afroman - Because I got high
All-4-One - I Swear (geldt voor Nederland, overzees waren ze wel een stukkie langer populair)
Ann Lee - 2 Times (bracht daarna nog Voices uit, maar dat nummer deed niks)
Tasmin Archer - Sleeping Satellite
Blijft overigens een betrekkelijk begrip, eendagsvlieg. Air, om maar wat te noemen, heeft hier slechts 1 hit gehad (All I Need), maar dat zal niemand hier een eendagsvlieg noemen, lijkt me. Maar voor iemand die alleen de hitlijsten volgt, is zo'n naam toch snel weer verdwenen.
Mijn favoriete eendagsvliegen zijn toch wel Kristallnach van BAP en Open Your Mind van Usura, ook al is die tweede een schaamteloze sample van een nummer van - meen ik - The Simple Minds...
All-4-One - I Swear (geldt voor Nederland, overzees waren ze wel een stukkie langer populair)
Ann Lee - 2 Times (bracht daarna nog Voices uit, maar dat nummer deed niks)
Tasmin Archer - Sleeping Satellite
Blijft overigens een betrekkelijk begrip, eendagsvlieg. Air, om maar wat te noemen, heeft hier slechts 1 hit gehad (All I Need), maar dat zal niemand hier een eendagsvlieg noemen, lijkt me. Maar voor iemand die alleen de hitlijsten volgt, is zo'n naam toch snel weer verdwenen.
Mijn favoriete eendagsvliegen zijn toch wel Kristallnach van BAP en Open Your Mind van Usura, ook al is die tweede een schaamteloze sample van een nummer van - meen ik - The Simple Minds...
0
geplaatst: 13 januari 2008, 19:26 uur
Je hebt ook nog een soort eendagsvliegen waarvan de nummers in Nederland nou net echt hits waren (vaak wel in de UK of in de VS), maar toch veel op MTV en/of de radio waren, paar 90's voorbeelden die me ineens te binnen schoten:
Sex and Candy - Marcy Playground
In the Meantime - Spacehog
Can You Dig It? - The Mock Turtles
Far Behind - Candlebox
No Myth - Michael Penn
I Touch Myself - The Divinyls
I'm Free - The Soup Dragons
Slam - Onyx
Standing Outside a Broken Phone Booth With Money in My Hand - Primitive Radio Gods
Sex and Candy - Marcy Playground
In the Meantime - Spacehog
Can You Dig It? - The Mock Turtles
Far Behind - Candlebox
No Myth - Michael Penn
I Touch Myself - The Divinyls
I'm Free - The Soup Dragons
Slam - Onyx
Standing Outside a Broken Phone Booth With Money in My Hand - Primitive Radio Gods
0
geplaatst: 14 januari 2008, 01:16 uur
Ram Jam - Black Betty
en
King Harvest - Dancing In The Moonlight
Heb de topic maar even nagelezen want was bijna zeker dat ze wel genoemd waren. Niet dus. Stelt me wel een beetje teleur MuMe-fora mensen;)
en
King Harvest - Dancing In The Moonlight
Heb de topic maar even nagelezen want was bijna zeker dat ze wel genoemd waren. Niet dus. Stelt me wel een beetje teleur MuMe-fora mensen;)
0
geplaatst: 11 november 2015, 23:21 uur
Marshall Hain - Dancing In The City - YouTube
Guillty Pleasure. Typisch van die tijd (1978) maar wel aardig.
En Kit Hain was toch wel een aardige verschijning ( oei wat een ogen !
Guillty Pleasure. Typisch van die tijd (1978) maar wel aardig.
En Kit Hain was toch wel een aardige verschijning ( oei wat een ogen !

0
geplaatst: 11 november 2015, 23:35 uur
Waar is die rolling smiley als je 'em nodig hebt, voorheen deze

Leg deze opmerking eens voor aan de heren Andersson en Ulvaeus, componisten van Chess waarin deze song thuishoort. Musical toerde nog in 2010 in de UK - taaie eendagsvlieg.
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 12 november 2015, 15:05 uur
marco straaten schreef:
What's up- 4 non blondes
What's up- 4 non blondes
Grappig is dat Linda Perry als schrijfster meer is dan een ééndagsvlieg....
* denotes required fields.