MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top-50 Essentiële nummers met een theremin

zoeken in:
ElMeroMero
19. Rachel's-With More Air Than Words

ElMeroMero
18. Songs:Ohia-Incantation

JonnieBrasco
En toen viel het een beetje stil hier... Ik kan wel alvast de nummer 1 verklappen voordat dit topic zijn laatste adem uitblaast?
1. Pixies - Velouria

Ik heb alle nummers genoemd die ik wist.

Ik kan er wel een aantal bij elkaar Googlen, maar da's toch minder leuk...

JonnieBrasco
Soms kom je er weer eens een tegen op een album.

17. Mercury Rev - Holes

neo
16. Main Title score Ed Wood (Howard Shore)

neo
15. ''Snow Walker'' score Hellboy (Marco Beltrami)

neo
14. Prelude/Outer Space/Radar score The Day The Earth Stood Still (Bernard Hermann)

neo
13. Main Title score The Bride of Frankenstein
12. First Sighing score Mars Attacks (Danny Elfman)
11. Main Theme score The Lost Weekend (Miklod Rsoza)
10. Spellbound theme (Miklos Rsoza)
9. Main Title score Thing From Another World (Dimitri Tiomkin)
8. Nygma Variations (An Ode to Science) score Batman Forever (Elliot Goldenthal)
7. Death on the Carousel and End Titles score The Fury (John Williams)

Voor de geinteresseerden, kijk op:
www.thereminworld.com[/url]

Staat veel informatie over de Theremin (en de verwante Ondes Martenot) en ook een lijst van artiesten die de Theremin gebruiken in hun nummers!

erwku
zeg lui, weten jullie een paar belangrijke meesterwerken(albums od) met theremin muziek er op. Het er geen muziek van en ben wel nieuwsgierig,

Ben al een tijdje fan van MOOG synthesizer,(als je daar fan kan kunt zijn tenminste) en laatst was er een stukje op tv over R Moog die een theremin maakte, en geweldig vond ik dat!!!

IN het Deuscher Museum in Munchen stond er ook een die je kon uitproberen, machtig ding!

Rik
6. Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

JonnieBrasco
5. Manatees - Oscillations

ik weet niet cker...

4. Radiohead - Idioteque

cker? Praat eens gewoon Nederlands...

cker

Sietse
iedereen die nummer 1 post en niet het nummer dat ik wil posten moet zich schamen... (ps. het is klassiek en een van de oudste nummers voor theremin geschreven)

(zo dat moest ik ff kwijt...)

ohh, en ik hoop dus dat ik nummer 1 ga redden

3. Jellyfish - The ghost at #1

Sietse schreef:
iedereen die nummer 1 post en niet het nummer dat ik wil posten moet zich schamen... (ps. het is klassiek en een van de oudste nummers voor theremin geschreven)

(zo dat moest ik ff kwijt...)

ohh, en ik hoop dus dat ik nummer 1 ga redden

Ik ben benieuwd naar dat nummer, waar blijft het

Sietse
vooruit dan maar

2. weet ik veel

1. Clara Rockmore - "Tchaikovsky: valse sentimentale" (1977)
(ik had eerst een andere nummer in mijn hoofd, ik haalde het ff door elkaar met Oraison van Messiaen, wat dus beduidend ouder is, maar niet met theremin maar een andere oude "synthesizer" de Ondes Martenot)

En dan nu het verhaal waarom dit nummer:

Clara Rockmore heeft al in 1928 haar eerste ontmoeting met Leon Theremin gehad. Dit was tijdens een tournee van Theremin in het Westen. Lenin had hem op pad gestuurd om het Westen eens te laten zien hoe goed de ontwikkelingen wel niet gingen in de communistische Sovjet-Unie. Rockmore, ook van Russische afkomst, werd later Theremin's student en een daarmee al snel een van de grootste meesters van het instrument.
Dit nummer is samen gedaan met haar muziekale zuster Nadia Reisenberg op de piano en dit blijft een van de belangrijkste opnames van het thermin geluid ooit.

Diverse nummers van Qntal

2. The Polyphonic Spree - Light and Day/Reach for the Sun

Sietse

Editors - Munich

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.