Muziek / Toplijsten en favorieten / Top-50 Essentiële nummers met een theremin
zoeken in:
0
JonnieBrasco
geplaatst: 5 april 2005, 21:49 uur
En toen viel het een beetje stil hier... Ik kan wel alvast de nummer 1 verklappen voordat dit topic zijn laatste adem uitblaast?
1. Pixies - Velouria
1. Pixies - Velouria
0
geplaatst: 5 april 2005, 23:48 uur
Ik heb alle nummers genoemd die ik wist. 
Ik kan er wel een aantal bij elkaar Googlen, maar da's toch minder leuk...

Ik kan er wel een aantal bij elkaar Googlen, maar da's toch minder leuk...
0
JonnieBrasco
geplaatst: 15 augustus 2005, 20:05 uur
Soms kom je er weer eens een tegen op een album. 
17. Mercury Rev - Holes

17. Mercury Rev - Holes
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 20:36 uur
14. Prelude/Outer Space/Radar score The Day The Earth Stood Still (Bernard Hermann)
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 20:47 uur
13. Main Title score The Bride of Frankenstein
12. First Sighing score Mars Attacks (Danny Elfman)
11. Main Theme score The Lost Weekend (Miklod Rsoza)
10. Spellbound theme (Miklos Rsoza)
9. Main Title score Thing From Another World (Dimitri Tiomkin)
8. Nygma Variations (An Ode to Science) score Batman Forever (Elliot Goldenthal)
7. Death on the Carousel and End Titles score The Fury (John Williams)
12. First Sighing score Mars Attacks (Danny Elfman)
11. Main Theme score The Lost Weekend (Miklod Rsoza)
10. Spellbound theme (Miklos Rsoza)
9. Main Title score Thing From Another World (Dimitri Tiomkin)
8. Nygma Variations (An Ode to Science) score Batman Forever (Elliot Goldenthal)
7. Death on the Carousel and End Titles score The Fury (John Williams)
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 22:27 uur
Voor de geinteresseerden, kijk op:
www.thereminworld.com[/url]
Staat veel informatie over de Theremin (en de verwante Ondes Martenot) en ook een lijst van artiesten die de Theremin gebruiken in hun nummers!
www.thereminworld.com[/url]
Staat veel informatie over de Theremin (en de verwante Ondes Martenot) en ook een lijst van artiesten die de Theremin gebruiken in hun nummers!
0
erwku
geplaatst: 16 augustus 2005, 14:15 uur
zeg lui, weten jullie een paar belangrijke meesterwerken(albums od) met theremin muziek er op. Het er geen muziek van en ben wel nieuwsgierig,
Ben al een tijdje fan van MOOG synthesizer,(als je daar fan kan kunt zijn tenminste) en laatst was er een stukje op tv over R Moog die een theremin maakte, en geweldig vond ik dat!!!
IN het Deuscher Museum in Munchen stond er ook een die je kon uitproberen, machtig ding!
Ben al een tijdje fan van MOOG synthesizer,(als je daar fan kan kunt zijn tenminste) en laatst was er een stukje op tv over R Moog die een theremin maakte, en geweldig vond ik dat!!!
IN het Deuscher Museum in Munchen stond er ook een die je kon uitproberen, machtig ding!
0
Sietse
geplaatst: 20 mei 2006, 17:19 uur
iedereen die nummer 1 post en niet het nummer dat ik wil posten moet zich schamen... (ps. het is klassiek en een van de oudste nummers voor theremin geschreven)
(zo dat moest ik ff kwijt...)
ohh, en ik hoop dus dat ik nummer 1 ga redden

0
geplaatst: 23 mei 2006, 02:31 uur
Sietse schreef:
iedereen die nummer 1 post en niet het nummer dat ik wil posten moet zich schamen... (ps. het is klassiek en een van de oudste nummers voor theremin geschreven)

Ik ben benieuwd naar dat nummer, waar blijft het

0
Sietse
geplaatst: 23 mei 2006, 11:09 uur
vooruit dan maar
2. weet ik veel
1. Clara Rockmore - "Tchaikovsky: valse sentimentale" (1977)
(ik had eerst een andere nummer in mijn hoofd, ik haalde het ff door elkaar met Oraison van Messiaen, wat dus beduidend ouder is, maar niet met theremin maar een andere oude "synthesizer" de Ondes Martenot)
En dan nu het verhaal waarom dit nummer:
Clara Rockmore heeft al in 1928 haar eerste ontmoeting met Leon Theremin gehad. Dit was tijdens een tournee van Theremin in het Westen. Lenin had hem op pad gestuurd om het Westen eens te laten zien hoe goed de ontwikkelingen wel niet gingen in de communistische Sovjet-Unie. Rockmore, ook van Russische afkomst, werd later Theremin's student en een daarmee al snel een van de grootste meesters van het instrument.
Dit nummer is samen gedaan met haar muziekale zuster Nadia Reisenberg op de piano en dit blijft een van de belangrijkste opnames van het thermin geluid ooit.
2. weet ik veel
1. Clara Rockmore - "Tchaikovsky: valse sentimentale" (1977)
(ik had eerst een andere nummer in mijn hoofd, ik haalde het ff door elkaar met Oraison van Messiaen, wat dus beduidend ouder is, maar niet met theremin maar een andere oude "synthesizer" de Ondes Martenot)
En dan nu het verhaal waarom dit nummer:
Clara Rockmore heeft al in 1928 haar eerste ontmoeting met Leon Theremin gehad. Dit was tijdens een tournee van Theremin in het Westen. Lenin had hem op pad gestuurd om het Westen eens te laten zien hoe goed de ontwikkelingen wel niet gingen in de communistische Sovjet-Unie. Rockmore, ook van Russische afkomst, werd later Theremin's student en een daarmee al snel een van de grootste meesters van het instrument.
Dit nummer is samen gedaan met haar muziekale zuster Nadia Reisenberg op de piano en dit blijft een van de belangrijkste opnames van het thermin geluid ooit.
* denotes required fields.