MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De beste plaat voor als je stevig geborreld hebt

zoeken in:
Ik kom vanavond thuis, na het nuttigen van enige (onder andere alcoholische) versnaperingen, en ik bedenk me dat My Bloody Valentine - Loveless ideaal is voor deze situatie en die valt ook supergoed (natuurlijk onder het drinken van een liter water en een aspirientje (ideaal recept)). Zijn er nog albums die anderen aanbevelen na het drinken van een goed pilske (of iets anders)?

Hmm, hangt er vanaf in welke stemming je hebt gedronken.

Ben ik melancholisch (meestal alleen) met stevig wat triples of sterke drank:
Swans bijvoorbeeld.

Ben ik in een vrolijke sociale drinkbui:
Ministry, Faith No More, Autechre.. maar van alles eigenlijk.

djeffibrelich
loveless van my bloody valentine, zo vaak.

mezzanine van massive attack heb ik ook zo vaak in een aangeschoten en/of zwaar dronken staat afgespeeld.
dat is ook een aanrader.

verder gewoon muziek waar je je niet teveel op hoeft te concentreren om een lekkere luisterervaring te krijgen.

electronicsche muziek is dus perfect, ambient, trip-hop , noem het maar op.

jazz... denk ik ook.

Beasts of Bourbon - Black Milk

sq
djeffibrelich schreef:
mezzanine van massive attack

ja, goed voorbeeld!

(afbeelding)
Alleen al van het kijken naar het hoesje voel je je weer als een hoentje.

max en joep
metal, zo hard en bruut mogelijk.

als ik nuchter ben trouwens ook

djeffibrelich
itchy schreef:
(afbeelding)
Alleen al van het kijken naar het hoesje voel je je weer als een hoentje.

die is idd heerlijk zweverig , en het feit dat de hoes net als een medicijn-doosje is gemaakt is helemaal leuk voor de dronken man die op zoek is naar het medicijn tegen een kater.

Apolitical Blues van Little Feat als ik een vrolijke dronken bui heb en dan keihard meezingen of Bat out of Hell van Meat Loaf, zijn enige goeie nummer. Verder alles van Hazes. Als ik nuchter ben vind ik er trouwens niks aan.
Als ik in een melancholieke dronken bui ben ga ik een potje zitten meejanken met alle donkere nummers van Neil Young of Van Morrisson.

Woutt
The Pogues?

The Scientist schreef:
Ik kom vanavond thuis, na het nuttigen van enige (onder andere alcoholische) versnaperingen, en ik bedenk me dat My Bloody Valentine - Loveless ideaal is voor deze situatie en die valt ook supergoed (natuurlijk onder het drinken van een liter water en een aspirientje (ideaal recept)). Zijn er nog albums die anderen aanbevelen na het drinken van een goed pilske (of iets anders)?

Ik zou zeggen Lou Reed, de man maakt al mooie muziek, maar na de nodige biertjes ga ik hem allengs nog beter vinden!!!!!
Vooral het nummer Perfect Day!!!!!

Vandaag weer nodig.. en ik zat Lou Reed op. maar niet Perfect Day of Transformer, maar het veel briljantere Berlin

sq
Kaki King´s laatste doet het ook goed (gisteren geprobeerd na een lange eergisteren).

Van Reed moet natuurlijk Underneath the Bottle van het nog veel briljantere The Blue Mask gedraaid worden, die hele tekst gaat over een pathetische alcoholist (en is autobiografisch):

Ooohhh-wheee, look at me
looking for some sympathy
It's the same old story -
- of a man and his search for glory
and he found it, there underneath the bottle

Things are never good, things go from bad to weird
hey gimme another scotch with my beer
I'm sad to say -
- I feel the same today as I always do
gimme a drink to relax me

Ooohhh-wheee, liquor set free
I can't do no work, the shake's inside me
Ahhh, shucks
I got the lousiest luck, I'm sick of this
underneath the bottle

Seven days make a week, on two of them I sleep
I can't remember what the heck I was doing
I got bruise on my leg -
- from I can't remember when
I fell down some stairs, I was lyin' underneath the bottle

Ooohhh0wheee, son of a B.
you get so down, you can't get any lower
So long world, you play too rough
and it's getting me all mixed up
I lost my pride and it's hiddin' there underneath the bottle

Ik herinner me een avond met de nodige drank, een pokertafel, 5 MuMe'eraars en Beefhearts "Trout mask replica". Zelden zo genoten van die plaat

ElMeroMero
Poeh hey geen Autechre of ander ambient spul hoor. Bij het beluisteren van Amber bijvoorbeeld raak ik sowieso al een beetje doped-out. Wie weet in wat voor lethargische toestand ik verzeild met een paar borrels achter de kiezen

In een licht beschonken toestand grijp ik zelf naar wat leuke up-beat jazzplaatjes. Saxophone Collossus van Rollins of Tales of Another van Gary Peacock doen het wat dat betreft altijd goed

EVANSHEWSON
Raymond van het Groenewoud - Nooit Meer Drinken
Alexander Curly - I'll Never Drink Again
Dr. Feelgood - Milk and Alcohol
Katastroof - Zuipe
Herman Brood - Saturday Night
Zjef Vanuytsel - Houten Kop

Kos
orbit schreef:

Ben ik in een vrolijke sociale drinkbui:
Ministry, Faith No More, Autechre..
.

sq schreef:
Kaki King´s laatste doet het ook goed (gisteren geprobeerd na een lange eergisteren).

Stone Roses

Kenny Burrell - Midnight Blue

Kos schreef:
(quote)
.

What's up?

EVANSHEWSON
Om flink te bekomen : Erik Satie

Gast
geplaatst: vandaag om 03:42 uur

geplaatst: vandaag om 03:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.