Muziek / Toplijsten en favorieten / The Rolling Stones Top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 15 mei 2010, 22:25 uur
Floater schreef:
Onmogelijke zaak om een top 10 van de beste Stones nummers samen te stellen.
Deze 12 moeten er toch zeker in:
As Tears Go By
Brown Sugar
Dead Flowers
Gimme Shelter
Happy
Honky Tonk Women
Jumpin' Jack Flash
Satisfaction
Street Fighting Man
Sympathy For The Devil
Under My Thumb
Wild Horses
Onmogelijke zaak om een top 10 van de beste Stones nummers samen te stellen.
Deze 12 moeten er toch zeker in:
As Tears Go By
Brown Sugar
Dead Flowers
Gimme Shelter
Happy
Honky Tonk Women
Jumpin' Jack Flash
Satisfaction
Street Fighting Man
Sympathy For The Devil
Under My Thumb
Wild Horses
Na beluisterering van de Exile-remaster wil ik toch een wijziging aanbrengen:
Rocks Off (klinkt werkelijk fantastisch!) kan erin en Happy (komt minder goed uit de verf) kan eruit.
...en dan vergat ik nog:
Time Waits For No One
Midnight Rambler
Start Me Up
Miss You (geweldig bass-loopje!)
Tumbling Dice
Can't You Hear Me Knocking
Respectable
Paint It Black
Sway
Monkey Man
I'm Free
We Love You
Sittin' On A Fence
Memory Motel
Waiting On A Friend
Sister Morphine
Een top 10 van de Stones is ECHT ondoenlijk!
Geldt eveneens voor Dylan, Tom Waits en Van Morrison...
0
geplaatst: 27 mei 2010, 21:45 uur
Mijn poging is gebaseerd op wat ik de laatste tijd het meeste luister:
1. Tumbling dice
2. Sympathy for the devil
3. Jumpin' Jack Flash
4. Rocks off
5. Miss You
6. Sway
7. Gimme shelter
8. Waiting on a friend
9. Star star
10. Start me up
1. Tumbling dice
2. Sympathy for the devil
3. Jumpin' Jack Flash
4. Rocks off
5. Miss You
6. Sway
7. Gimme shelter
8. Waiting on a friend
9. Star star
10. Start me up
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 11:57 uur
Update:
1 (2) sister morphine # sticky fingers
2 (10) midnight rambler # let it bleed
3 (1) sympathy for the devil # beggars banquet
4 (5) dead flowers # sticky fingers
5 (8) gimme shelter # let it bleed
6 (3) time waits for no one # it's only rock n roll
7 (-) shake your hips # exile on main street
8 (6) as tears go by # december's children
9 (-) hey negrita # black and blue
10 (-) can't you hear me knocking # sticky fingers
11 (9) memory motel # black and blue
12 (-) 2000 light years from home # their satanic majesties request
13 (-) stray cat blues # beggars banquet
14 (4) angie # goatsheadsoup
15 (-) sweet virginia # exile on main street
16 (-) crazy mama # black and blue
17 (7) wild horses # sticky fingers
18 (-) heaven # tattoo you
19 (-) paint it black # aftermath
20 (-) out of tears # voodoo lounge
1 (2) sister morphine # sticky fingers
2 (10) midnight rambler # let it bleed
3 (1) sympathy for the devil # beggars banquet
4 (5) dead flowers # sticky fingers
5 (8) gimme shelter # let it bleed
6 (3) time waits for no one # it's only rock n roll
7 (-) shake your hips # exile on main street
8 (6) as tears go by # december's children
9 (-) hey negrita # black and blue
10 (-) can't you hear me knocking # sticky fingers
11 (9) memory motel # black and blue
12 (-) 2000 light years from home # their satanic majesties request
13 (-) stray cat blues # beggars banquet
14 (4) angie # goatsheadsoup
15 (-) sweet virginia # exile on main street
16 (-) crazy mama # black and blue
17 (7) wild horses # sticky fingers
18 (-) heaven # tattoo you
19 (-) paint it black # aftermath
20 (-) out of tears # voodoo lounge
0
geplaatst: 22 april 2011, 17:01 uur
Update sinds de top 10 uit 2007
01 (---). Fingerprint File
02 (01). Tumbling Dice
03 (03). Winter
04 (---). Slave
05 (09). Time Waits for No One
06 (---). Shine a Light
07 (---). Dance (Pt. 1)
08 (05). She's a Rainbow
09 (---). Star Star
10 (---). Respectable
01 (---). Fingerprint File
02 (01). Tumbling Dice
03 (03). Winter
04 (---). Slave
05 (09). Time Waits for No One
06 (---). Shine a Light
07 (---). Dance (Pt. 1)
08 (05). She's a Rainbow
09 (---). Star Star
10 (---). Respectable
0
geplaatst: 14 augustus 2011, 20:29 uur
1. Gimme Shelter
2. Sympathy For The Devil
3. Paint It Black
4. Jumpin Jack Flash
5. Under My Thumb
6. It's Only Rock N Roll
7. Satisfaction
8. She's A Rainbow
9. Angie
10. You Can't Always Get What You Want
Moeilijk dit ze hebben zoveel mooie nummers gemaakt
2. Sympathy For The Devil
3. Paint It Black
4. Jumpin Jack Flash
5. Under My Thumb
6. It's Only Rock N Roll
7. Satisfaction
8. She's A Rainbow
9. Angie
10. You Can't Always Get What You Want
Moeilijk dit ze hebben zoveel mooie nummers gemaakt
0
geplaatst: 16 februari 2012, 16:49 uur
1. It's All Over Now
2. Sister Morphine
3. Gimme Shelter
4. Not Fade Away
5. Monkey Man
6. Dead Flowers
7. Melody
8. 2000 Lightyears from Home
9. Rocks Off
10. Down in the Hole
She's a Rainbow, We Love You, You Can't Always Get What You Want, Out of Time, Shine a Light, Love in Vain, Loving Cup, Backstreet en Factory Girl en Parachute Woman vallen net buiten de boot...
2. Sister Morphine
3. Gimme Shelter
4. Not Fade Away
5. Monkey Man
6. Dead Flowers
7. Melody
8. 2000 Lightyears from Home
9. Rocks Off
10. Down in the Hole
She's a Rainbow, We Love You, You Can't Always Get What You Want, Out of Time, Shine a Light, Love in Vain, Loving Cup, Backstreet en Factory Girl en Parachute Woman vallen net buiten de boot...
0
geplaatst: 17 februari 2012, 11:25 uur
Ik heb een heel commerciele top 10 haha.
Door de biografie van Keith Richard is Angie bij mij in 1 keer gestegen.
1. Angie
2. Symphathy For The Devil
3. Paint It Black
4. Gimme Shelter
5. It's All Over Now
6. Satisfaction
7. Street Fighting Man
8. Miss You
9. Brown Sugar
10. Not Fade Away / Time Waits For No One / Jumpin' Jack Flash
En vergeet nog meer goede tracks.
Door de biografie van Keith Richard is Angie bij mij in 1 keer gestegen.
1. Angie
2. Symphathy For The Devil
3. Paint It Black
4. Gimme Shelter
5. It's All Over Now
6. Satisfaction
7. Street Fighting Man
8. Miss You
9. Brown Sugar
10. Not Fade Away / Time Waits For No One / Jumpin' Jack Flash
En vergeet nog meer goede tracks.
0
geplaatst: 17 februari 2012, 12:59 uur
1. Jumpin' Jack Flash
2. 100 Years ago
3. Sympathy for the devil
4. Gimme Shelter
5.Wild Horses
6. Soul Survivor
7. Midnight Rambler (live)
8. Angie
9. Tumbling Dice
10. Sister morphine
2. 100 Years ago
3. Sympathy for the devil
4. Gimme Shelter
5.Wild Horses
6. Soul Survivor
7. Midnight Rambler (live)
8. Angie
9. Tumbling Dice
10. Sister morphine
0
geplaatst: 17 februari 2012, 15:26 uur
Fathead schreef:
Factory Girl en Parachute Woman vallen net buiten de boot...
Factory Girl en Parachute Woman vallen net buiten de boot...
Klinkt als een scene uit X-Men...
0
geplaatst: 8 maart 2012, 22:32 uur
Geweldige band. Mijn persoonlijke top 10:
1. Stray Cat Blues
2. Street Fighting Man
3. Gimme Shelter
4. Tumbling Dice
5. Ventilator Blues
6. Moonlight Mile
7. Salt Of The Earth
8. Memory Motel
9. All Sold Out
10. Gomper
1. Stray Cat Blues
2. Street Fighting Man
3. Gimme Shelter
4. Tumbling Dice
5. Ventilator Blues
6. Moonlight Mile
7. Salt Of The Earth
8. Memory Motel
9. All Sold Out
10. Gomper
0
geplaatst: 9 november 2012, 19:36 uur
1. Midnight Rambler
2. Sister Morphine
3. Gimme Shelter
4. Doo Doo Doo Doo (Heardbreakers)
5. Memory Hotel
6. Monkey Man
7. Paint it Black
8. Under my Thumb
9. Miss You
10. No expectations
of zoiets... Grrrr lastig zeg!!
2. Sister Morphine
3. Gimme Shelter
4. Doo Doo Doo Doo (Heardbreakers)
5. Memory Hotel
6. Monkey Man
7. Paint it Black
8. Under my Thumb
9. Miss You
10. No expectations
of zoiets... Grrrr lastig zeg!!
0
geplaatst: 30 juli 2013, 16:05 uur
Niet echt een Stones-liefhebber, dus weinig originele top.
1. Gimme Shelter
2. Under my thumb (raar dat dit niet meer vermeld wordt?)
3. Sympathy for the devil
4. Paint it black
5. Angie
6. You can't always get what you want
7. Time is on my side
8. Midnight rambler
9. Brown Sugar
10. Start me up
De riff van Jumpin Jack Flash heb ik altijd zo'n beetje een afkooksel van Satisfaction gevonden...
1. Gimme Shelter
2. Under my thumb (raar dat dit niet meer vermeld wordt?)
3. Sympathy for the devil
4. Paint it black
5. Angie
6. You can't always get what you want
7. Time is on my side
8. Midnight rambler
9. Brown Sugar
10. Start me up
De riff van Jumpin Jack Flash heb ik altijd zo'n beetje een afkooksel van Satisfaction gevonden...
0
geplaatst: 12 oktober 2013, 16:14 uur
l:Sister Morphine
2:Can't you hear me knocking
3:Honky tonk women
4:Doo doo (heartbreaker)
5:Live with me
6:Sway
7:Jumpin' Jack Flash
8:Rip this joint
9:Bitch
10:Sweet black angel
2:Can't you hear me knocking
3:Honky tonk women
4:Doo doo (heartbreaker)
5:Live with me
6:Sway
7:Jumpin' Jack Flash
8:Rip this joint
9:Bitch
10:Sweet black angel
0
geplaatst: 13 oktober 2013, 21:48 uur
01. Get Off Of My Cloud
02. Honky Tonk Women
03. Factory Girl
04. Citadel
05. Gimme Shelter
06. Off The Hook
07. Stray Cat Blues
08. Under My Thumb
09. Live With Me
10. Monkey Man
02. Honky Tonk Women
03. Factory Girl
04. Citadel
05. Gimme Shelter
06. Off The Hook
07. Stray Cat Blues
08. Under My Thumb
09. Live With Me
10. Monkey Man
0
geplaatst: 13 december 2013, 16:43 uur
tja... met restrictie één per cd kom ik op deze uit:
under my thumb, backstreet girl, no expectations, monkey man, sister morphine, rocks off, doo doo doo doo doo (heartbreaker), fingerprint file, family en melody.
under my thumb, backstreet girl, no expectations, monkey man, sister morphine, rocks off, doo doo doo doo doo (heartbreaker), fingerprint file, family en melody.
0
Cured
geplaatst: 7 februari 2014, 07:00 uur
erg moeilijk , dus ik doe er één van hun beste periode '68 - '72:
1. Gimme Shelter
2. Sympathy For The Devil
3. Sister Morphine
4. You Can't Always Get What You Want
5. Brown Sugar
6. Midnight Rambler
7. Happy
8. Salt Of The Earth
9. Can'You Hear Me Knocking
10. Rocks Off
1. Gimme Shelter
2. Sympathy For The Devil
3. Sister Morphine
4. You Can't Always Get What You Want
5. Brown Sugar
6. Midnight Rambler
7. Happy
8. Salt Of The Earth
9. Can'You Hear Me Knocking
10. Rocks Off
0
geplaatst: 8 februari 2014, 01:27 uur
Op deze "alternatieve site" voor muziekliefhebbers dan maar een alternatief lijstje van mijn kant
The Rolling Stones top 10 (op dit moment):
1. Out Of Tears
2. One Hit (to the Body)
3. Play With Fire
4. Waiting on a Friend
5. Fool to Cry
6. Miss You
7. Start Me Up
8. Rock and a Hard Place
9. Angie
10. Almost Hear You Sigh
En dan moest ik deze nummers nog met veel pijn en moeite laten vallen (in alfabetische volgorde dan maar):
(I Can't Get No) Satisfaction
Anybody Seen My Baby?
Brown Sugar
Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
Hot Stuff
Paint It Black
Streets of Love
Under My Thumb
Undercover of the Night
Wild Horses
You Can't Always Get What You Want
The Rolling Stones top 10 (op dit moment):
1. Out Of Tears
2. One Hit (to the Body)
3. Play With Fire
4. Waiting on a Friend
5. Fool to Cry
6. Miss You
7. Start Me Up
8. Rock and a Hard Place
9. Angie
10. Almost Hear You Sigh
En dan moest ik deze nummers nog met veel pijn en moeite laten vallen (in alfabetische volgorde dan maar):
(I Can't Get No) Satisfaction
Anybody Seen My Baby?
Brown Sugar
Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
Hot Stuff
Paint It Black
Streets of Love
Under My Thumb
Undercover of the Night
Wild Horses
You Can't Always Get What You Want
0
geplaatst: 8 februari 2014, 15:26 uur
1. Sex Drive
2. Rock And A Hard Place
3. Almost Hear You Sign
4. Undercover Of The Night
5. Waiting On A Friend
6. Start Me Up
7. Miss You
8. Harlem Shuffle
9. Anybody Seen My Baby?
10. Love Is Strong
2. Rock And A Hard Place
3. Almost Hear You Sign
4. Undercover Of The Night
5. Waiting On A Friend
6. Start Me Up
7. Miss You
8. Harlem Shuffle
9. Anybody Seen My Baby?
10. Love Is Strong
0
geplaatst: 18 februari 2014, 18:27 uur
In ieder geval geen Satisfaction, wat een leeg baggernummer is dat zeg.
Daar gaan we:
1. Time Waits For No One
2. Monkey Man
3. Get Off Of My Cloud
4. Gimme Shelter
5. Sweet Virginia
6. She's A Rainbow
7. 2000 Light Years From Home
8. Let's Spend The Night Together
9. She's So Cold
10. Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
Daar gaan we:
1. Time Waits For No One
2. Monkey Man
3. Get Off Of My Cloud
4. Gimme Shelter
5. Sweet Virginia
6. She's A Rainbow
7. 2000 Light Years From Home
8. Let's Spend The Night Together
9. She's So Cold
10. Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
0
geplaatst: 16 maart 2014, 18:14 uur
Dit gaan veel mensen hier het niet mee eens zijn, maar over het algemeen vind ik de singles beter dan de albumnummers. En dan kom je toch uit op een niet-zo-hip lijstje, waarvan zeurpieten zullen zeggen: een hoog top 2000-gehalte. Mijn reactie daarop zou zijn: dat klopt. Niet dat ik nummers als monkeyman, sister morphine of rocks off niet kan waarderen, hoor..., genoeg ge#$%, hier is mijn lijst:
1. sympathy for the devil
2. jumpin jack flash
3. miss you
4. paint it black
5. gimme shelter
6. lets spend the night together
7. ruby tuesday
8. she's like a rainbow
9. start me up
10. midnight rambler
verder nog: its all over now, under my thumb, can't you hear me knocking, sweet virginia, memory motel, hot stuff, out of time, get off my cloud, we love you, dandelion, back street girl
1. sympathy for the devil
2. jumpin jack flash
3. miss you
4. paint it black
5. gimme shelter
6. lets spend the night together
7. ruby tuesday
8. she's like a rainbow
9. start me up
10. midnight rambler
verder nog: its all over now, under my thumb, can't you hear me knocking, sweet virginia, memory motel, hot stuff, out of time, get off my cloud, we love you, dandelion, back street girl
0
geplaatst: 13 april 2014, 22:02 uur
01 Gimme shelter
02 Ruby Tuesday
03 It's all over now
04 The last time
05 Lady Jane
06 Paint it black
07 Start me up
08 Not fade away
09 Satisfaction
10 Sympathy for the devil
02 Ruby Tuesday
03 It's all over now
04 The last time
05 Lady Jane
06 Paint it black
07 Start me up
08 Not fade away
09 Satisfaction
10 Sympathy for the devil
0
geplaatst: 1 mei 2014, 14:51 uur
Vooruit, omdat we maar hopen dat ze er deze zomer nog iets van spelen
01 Sympathy for the devil
02 Gimme shelter
03 Street fighting man
04 Wild horses
05 You can't always get what you want
06 Get of off my cloud
07 Monkey man
08 Loving cup
09 19th Nervous breakdown
10 Let's spent the night together
01 Sympathy for the devil
02 Gimme shelter
03 Street fighting man
04 Wild horses
05 You can't always get what you want
06 Get of off my cloud
07 Monkey man
08 Loving cup
09 19th Nervous breakdown
10 Let's spent the night together
0
geplaatst: 23 november 2014, 21:46 uur
1 Get off of my cloud
2 It’s all over Now
3 Jiving sister fanny
4 Under Cover of the Night
5 Start me Up
6 Honky tonk Woman
7 Star Star
8 Sympathy for the devil
9 Can’t be Seen (live)
10 I can get No (satisfaction)
11 Mixed Emotions
12 Jumping jack Flash
13 Street fighting Man
14 Harlem Shuffle
15 It's Only Rock and Roll (but i like it)
16 Under my Thumb
17 Hearts for Sale
18 Waiting on a friend
19 She’s a Rainbow
20 Paint it Black
21 Miss You
2 It’s all over Now
3 Jiving sister fanny
4 Under Cover of the Night
5 Start me Up
6 Honky tonk Woman
7 Star Star
8 Sympathy for the devil
9 Can’t be Seen (live)
10 I can get No (satisfaction)
11 Mixed Emotions
12 Jumping jack Flash
13 Street fighting Man
14 Harlem Shuffle
15 It's Only Rock and Roll (but i like it)
16 Under my Thumb
17 Hearts for Sale
18 Waiting on a friend
19 She’s a Rainbow
20 Paint it Black
21 Miss You
0
geplaatst: 24 november 2014, 11:15 uur
vin13 schreef:
1. Jumpin'Jack Fash
2. Midnight rambler
3. Can't you hear me knocking
4 Gimme shelter
5 Ventilator blues
6 Sway
7 Winter
8 Hey negritta
9 Happy
10 Love is strong
1. Jumpin'Jack Fash
2. Midnight rambler
3. Can't you hear me knocking
4 Gimme shelter
5 Ventilator blues
6 Sway
7 Winter
8 Hey negritta
9 Happy
10 Love is strong
0
geplaatst: 25 november 2014, 01:01 uur
1. Jumpin' jack Flash
2. Sympathy For The Devil
3. Gimme Shelter
4. Street Fighting Man
5. Happy
6. You Got The Silver
7. Rocks Off
8. Wild Horses
9. Hand Of Fate
10. Sway
Of 10 willekeurige andere nummers uit de periode '68-'72 (en een nummer van Black and Blue).
2. Sympathy For The Devil
3. Gimme Shelter
4. Street Fighting Man
5. Happy
6. You Got The Silver
7. Rocks Off
8. Wild Horses
9. Hand Of Fate
10. Sway
Of 10 willekeurige andere nummers uit de periode '68-'72 (en een nummer van Black and Blue).
0
geplaatst: 10 december 2014, 00:56 uur
Waiting on a friend - Tattoo you 1981
Undercover of the night - Undercover 1983
Sympathy for the devil - Beggars banquet 1968
Time waits for no one - It's only rock n roll 1974
She's a rainbow - Their satanic majesties request 1967
Can't you hear me knocking - Sticky fingers 1971
Fingerprint file - It's only rock n roll 1974
Under my thumb - Aftermath 1966
Bitch - Sticky fingers 1971
Going home - Aftermath 1966
Undercover of the night - Undercover 1983
Sympathy for the devil - Beggars banquet 1968
Time waits for no one - It's only rock n roll 1974
She's a rainbow - Their satanic majesties request 1967
Can't you hear me knocking - Sticky fingers 1971
Fingerprint file - It's only rock n roll 1974
Under my thumb - Aftermath 1966
Bitch - Sticky fingers 1971
Going home - Aftermath 1966
0
zalwelnikszijn!
geplaatst: 14 februari 2015, 08:45 uur
1. Sway
2. Jumpin' Jack Flash
3. Gimme Shelter
4. Winter
5. All Down the Line
6. Dead Flowers
7. Let it Loose
8. Child of the Moon
9. Moonlight Mile
10. Play With Fire
2. Jumpin' Jack Flash
3. Gimme Shelter
4. Winter
5. All Down the Line
6. Dead Flowers
7. Let it Loose
8. Child of the Moon
9. Moonlight Mile
10. Play With Fire
0
geplaatst: 14 februari 2015, 11:48 uur
@zalweknikszijn, mooie top 10 met pareltje Child of the moon. Dit had ook mijn top 10 kunnen zijn.
0
Cured
geplaatst: 15 februari 2015, 12:46 uur
1. Gimme Shelter
2. Sympathy For The Devil
3. 100 Years Ago
4. Sister Morphine
5. Time Waits For No One (Single-edit)
6. Midnight Rambler
7. Can't You Hear Me Knocking
8. Rocks Off
9. Tumbling Dice
10. Happy
2. Sympathy For The Devil
3. 100 Years Ago
4. Sister Morphine
5. Time Waits For No One (Single-edit)
6. Midnight Rambler
7. Can't You Hear Me Knocking
8. Rocks Off
9. Tumbling Dice
10. Happy
* denotes required fields.