Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Stomste Beatles Nummers
zoeken in:
0
geplaatst: 3 januari 2009, 22:06 uur
wendyvortex schreef:
En Beatles-fans moeten maar bedenken dat Bob Dylan en Neil Young in hun hele carriere wel tientallen flut-albums op de mensheid hebben losgelaten (alsmede een paar meesterweken).
En Beatles-fans moeten maar bedenken dat Bob Dylan en Neil Young in hun hele carriere wel tientallen flut-albums op de mensheid hebben losgelaten (alsmede een paar meesterweken).
Voor mij is het net het omgekeerde, Bob Dylan en Neil Young hebben tientallen meesterwerken uitgebracht en een paar flutalbums.
Ieder zijn smaak maar ik vind het overgrote deel van het Beatles-oeuvre alles behalve irritant.
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 januari 2009, 09:07 uur
Ach Luc..... die anti-Beatles opmerkingen worden gemaakt door mensen die zich nooit echt verdiept hebben in het magistrale oeuvre van The Beatles, ze zouden echt wel anders piepen.... dus maak je er vooral niet dik in, er zijn genoeg Beatlesfans die wel weten waarover ze spreken!
De muzikale wereld van The Beatles is de meest magische en verslavende die ik kèn, ik heb al verschillende periodes meegemaakt dat ik héél hun oeuvre opnieuw beluister, heel het fantatische verhaal opnieuw lees, en héél die Anthology dvd-reeks herbekijk en me terug in die tijd waan.... een ontzettend LEKKERE ervaring....
En zo af en toe heb ik hetzelde met bijvoorbeeld ELVIS PRESLEY, toch ook een gewèldig succesverhaal - tot op zekere hoogte, maar beide verhalen zijn met een triest einde afgelopen...
Maar elk zijn meug, dat klopt.
Ik vind dergelijke forumtopics die puur naar de NEGATIEVE kant van de mens spitten, echt hinderlijk.
Ik ga ook niet zitten kakken op muziek die mij dan niets doet, die mij niet kan pakken, ik wil wel iedereen in zijn waarde laten, iets dat velen nog moeten leren.
Van mij mag de leiding van deze site alle negatieve forumtopics er zo af donderen, echt!
De muzikale wereld van The Beatles is de meest magische en verslavende die ik kèn, ik heb al verschillende periodes meegemaakt dat ik héél hun oeuvre opnieuw beluister, heel het fantatische verhaal opnieuw lees, en héél die Anthology dvd-reeks herbekijk en me terug in die tijd waan.... een ontzettend LEKKERE ervaring....
En zo af en toe heb ik hetzelde met bijvoorbeeld ELVIS PRESLEY, toch ook een gewèldig succesverhaal - tot op zekere hoogte, maar beide verhalen zijn met een triest einde afgelopen...
Maar elk zijn meug, dat klopt.
Ik vind dergelijke forumtopics die puur naar de NEGATIEVE kant van de mens spitten, echt hinderlijk.
Ik ga ook niet zitten kakken op muziek die mij dan niets doet, die mij niet kan pakken, ik wil wel iedereen in zijn waarde laten, iets dat velen nog moeten leren.
Van mij mag de leiding van deze site alle negatieve forumtopics er zo af donderen, echt!
0
geplaatst: 4 januari 2009, 10:30 uur
Straks gaan ze een gelijkaardige topic openen over the Rolling Stones, Bob Dylan, Neil Young ... (die hebben nog meer missers achter hun naam).
Een schilder is zo goed als zijn beste schilderij. Beoordeel een artiest op zijn beste werk en niet op het slechtste. Alle grote artiesten waaronder the Beatles hebben mindere nummers geproduceerd maar die worden niet meer gedraaid en het aantal staat in geen verhouding tot hun topsongs.
Een schilder is zo goed als zijn beste schilderij. Beoordeel een artiest op zijn beste werk en niet op het slechtste. Alle grote artiesten waaronder the Beatles hebben mindere nummers geproduceerd maar die worden niet meer gedraaid en het aantal staat in geen verhouding tot hun topsongs.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 januari 2009, 12:08 uur
Ach kom, is dit nou niet een beetje overdreven allemaal? The Beatles is de meest omhoog geprezen band ter wereld, zelfs 45 jaar na dato nog steeds. Eens een keer wat minder positieve opmerkingen moeten dan toch ook kunnen?
Overal is het prima als iets niet je smaak is behalve als je aan The Beatles komt... Nou kan ik me ook goed voorstellen dat The Beatles de belangrijkste groep uit jullie jeugd was en daarom op een bepaalde manier speciaal voor jullie is. Geen enkel probleem, ik vind het zelfs leuk om te zien wat voor impact 4 jongens op zoveel mensen hebben gehad. Ik ga dan ook echt niet elke keer zitten zeiken om het zeiken.
Ook kan ik me goed voorstellen dat het strontvervelend is als iemand die nooit geluisterd heeft (er is er zo eentje die Led Zep, The Doors en CSNY etc. afgaat) alles begint af te kraken. Ik zal niet beweren dat ik alles geluisterd heb, en alles nog precies ken, maar ik heb het wel degelijk geprobeerd. Als zoveel mensen het de beste band ter wereld noemen, ja dan wil ik dat natuurlijk ook horen. Ik heb dus de LP's en cassettes van pa eens gepakt: Help!, Revolver, Sgt. Peppers en The White Album heb ik beluisterd. Later hoorde ik bij een vriend ook nog Magical Mystery Tour.. The White Album vond ik best gaan, de rest deed me vrijwel niks of ik vond het gewoon niet leuk. Dat moet kunnen toch? Ik heb het zonder vooroordelen beluisterd en dat liep ook niks uit. Jammer, anders had ik er misschien enkele topalbums bijgehad.
Als ik zoiets over elke andere band ter wereld zou plaatsen zou er niks aan de hand zijn, en dat vind ik gewoon jammer. Alles is afhankelijk van smaak, ook The Beatles hoe groot die ook zijn.
Overal is het prima als iets niet je smaak is behalve als je aan The Beatles komt... Nou kan ik me ook goed voorstellen dat The Beatles de belangrijkste groep uit jullie jeugd was en daarom op een bepaalde manier speciaal voor jullie is. Geen enkel probleem, ik vind het zelfs leuk om te zien wat voor impact 4 jongens op zoveel mensen hebben gehad. Ik ga dan ook echt niet elke keer zitten zeiken om het zeiken.
Ook kan ik me goed voorstellen dat het strontvervelend is als iemand die nooit geluisterd heeft (er is er zo eentje die Led Zep, The Doors en CSNY etc. afgaat) alles begint af te kraken. Ik zal niet beweren dat ik alles geluisterd heb, en alles nog precies ken, maar ik heb het wel degelijk geprobeerd. Als zoveel mensen het de beste band ter wereld noemen, ja dan wil ik dat natuurlijk ook horen. Ik heb dus de LP's en cassettes van pa eens gepakt: Help!, Revolver, Sgt. Peppers en The White Album heb ik beluisterd. Later hoorde ik bij een vriend ook nog Magical Mystery Tour.. The White Album vond ik best gaan, de rest deed me vrijwel niks of ik vond het gewoon niet leuk. Dat moet kunnen toch? Ik heb het zonder vooroordelen beluisterd en dat liep ook niks uit. Jammer, anders had ik er misschien enkele topalbums bijgehad.
Als ik zoiets over elke andere band ter wereld zou plaatsen zou er niks aan de hand zijn, en dat vind ik gewoon jammer. Alles is afhankelijk van smaak, ook The Beatles hoe groot die ook zijn.
0
Father McKenzie
geplaatst: 4 januari 2009, 12:14 uur
Hey Stijn, elk zijn smaak, dat klopt;
Ik heb het enkel tegen al die NEGATIVITEIT hier op de site, dergelijke topics zijn niet constructief en wekken véél ergernis op, om het even over welke artiest het gaat.
Ik heb het enkel tegen al die NEGATIVITEIT hier op de site, dergelijke topics zijn niet constructief en wekken véél ergernis op, om het even over welke artiest het gaat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 januari 2009, 12:23 uur
Ach, daar heb je ook wel weer gelijk in. Dit soort topics zijn eigenlijk nergens goed voor..
0
geplaatst: 4 januari 2009, 13:41 uur
Casartelli schreef:
Lukas, je stond toen een beetje raar te kijken, maar dit is een bijna helderziende opmerking voor de rest van 2008 geworden.
(quote)
(quote)
Lukas, je stond toen een beetje raar te kijken, maar dit is een bijna helderziende opmerking voor de rest van 2008 geworden.

0
geplaatst: 4 januari 2009, 14:23 uur
1. Obladi Oblada
2. Yellow submarine
3. Roll over Beethoven
4. I want to hold your hand
5. Octopus's Garden
6. All you need is love
7. Love Me Do
8. Revolution 9
9. Twist and shout
10. Dizzy Miss Lizzy
En ik zou er nog wel 10 weten.. ze hebben veel stompzinnigs gemaakt.
2. Yellow submarine
3. Roll over Beethoven
4. I want to hold your hand
5. Octopus's Garden
6. All you need is love
7. Love Me Do
8. Revolution 9
9. Twist and shout
10. Dizzy Miss Lizzy
En ik zou er nog wel 10 weten.. ze hebben veel stompzinnigs gemaakt.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 14:35 uur
Father McKenzie schreef:
Bij wie dan eigenlijk? Bij jou, als verstokte Beatle-fan? Kom op zeg! En ook nog reageren met "The Beatles hebben geen slechte nummers gemaakt"

Ben je niet een beetje voor eigen parochie aan het prediken? Ik zou het prima vinden hoor, als mensen de 10 stomste nummers van The Cure zouden openen of van David Bowie.. geen enkel probleem mee, ondanks dat ik het allebei prima artiesten vind. Ik kan namelijk van die artiesten ook gemakkelijk 10 stompzinnige nummers bedenken. En pijnlijke missers ook in mijn oren, juist omdat ik weet dat ze veel beter kunnen en hebben gedaan. Maar ik vind dat logisch met bands met een enorm oeuvre, die hebben altijd wel een aantal mindere platen en een pak mindere nummers geschreven, net zoals The Beatles. Ik vind het juist wel grappig om te zien aan welke nummers de users zich zoal ergeren... het lijkt me duidelijk dat ze ook genoeg briljants hebben gemaakt, daar hoef je MuMe niet eens voor af te gaan

0
geplaatst: 4 januari 2009, 14:48 uur
Idd, en als je er niet tegen kan dat er wat negatiefs gezegd wordt over de Beatles, kom dan niet in dit topic...
Dat is onzin... ik hoor nummers als Hey Jude, Love Me Do, All You Need Is Love etc. nog regelmatig voorbijkomen...
LucM schreef:
Alle grote artiesten waaronder the Beatles hebben mindere nummers geproduceerd maar die worden niet meer gedraaid
Alle grote artiesten waaronder the Beatles hebben mindere nummers geproduceerd maar die worden niet meer gedraaid
Dat is onzin... ik hoor nummers als Hey Jude, Love Me Do, All You Need Is Love etc. nog regelmatig voorbijkomen...
0
geplaatst: 4 januari 2009, 14:54 uur
Hey Jude.. nog zo een
Of Let It Be.. ben alweer met de top20 bezig 
Of Let It Be.. ben alweer met de top20 bezig 
0
geplaatst: 4 januari 2009, 14:55 uur
@ Orbit
Van iedere grote artiest kan ik de 10 beste en 10 slechtste nummers opnoemen, niemands oeuvre bestaat enkel uit meesterwerken. De 10 Beatles-nummers die je opnoemt beschouw ik niet tot het beste van hun oeuvre, alhoewel ze op zichzelf wel goed gebracht of grappig zijn (toegegeven : "Love Me Do" vind ik een flauw nummer en "Revolution 9" is niets meer dan een experiment). Maar stompzinnig is het laatste wat in mij komt bij the Beatles. Natuurlijk zijn nummers als "Obladi Oblada" en "Yellow Submarine" niet serieus te nemen, maar dat is nooit de bedoeling geweest, het zijn absurdistische nummers. The Beatles namen zichzelf nooit serieus en dat waardeer ik bij hen. Al konden ze in hun experimenteerdrift en absurdisme een brug te ver gaan.
@ Titmeister
"Hey Jude" vind ik wel erg goed en is een terechte klassieker (99% van de Beatles-kenners zullen het hier niet met jou eens zijn), "All You Need Is Love" is zeker niet hun beste nummer, maar is wel een goed uitgevoerde hymne. "Love Me Do" is zeker naar Beatles-maatstaven een zwak nummer maar heeft een status omdat dit hun eerste single was en het heeft - dat moet ik toegeven - wel charme vanwege de ongekunsteldheid en die mondharmonica. En waarom zo klagen over the Beatles? Zelfs de minder goede nummers van the Beatles vind ik beter te pruimen dan 90% van wat in de huidige hitparade staat.
Van iedere grote artiest kan ik de 10 beste en 10 slechtste nummers opnoemen, niemands oeuvre bestaat enkel uit meesterwerken. De 10 Beatles-nummers die je opnoemt beschouw ik niet tot het beste van hun oeuvre, alhoewel ze op zichzelf wel goed gebracht of grappig zijn (toegegeven : "Love Me Do" vind ik een flauw nummer en "Revolution 9" is niets meer dan een experiment). Maar stompzinnig is het laatste wat in mij komt bij the Beatles. Natuurlijk zijn nummers als "Obladi Oblada" en "Yellow Submarine" niet serieus te nemen, maar dat is nooit de bedoeling geweest, het zijn absurdistische nummers. The Beatles namen zichzelf nooit serieus en dat waardeer ik bij hen. Al konden ze in hun experimenteerdrift en absurdisme een brug te ver gaan.
@ Titmeister
"Hey Jude" vind ik wel erg goed en is een terechte klassieker (99% van de Beatles-kenners zullen het hier niet met jou eens zijn), "All You Need Is Love" is zeker niet hun beste nummer, maar is wel een goed uitgevoerde hymne. "Love Me Do" is zeker naar Beatles-maatstaven een zwak nummer maar heeft een status omdat dit hun eerste single was en het heeft - dat moet ik toegeven - wel charme vanwege de ongekunsteldheid en die mondharmonica. En waarom zo klagen over the Beatles? Zelfs de minder goede nummers van the Beatles vind ik beter te pruimen dan 90% van wat in de huidige hitparade staat.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 15:06 uur
Tsja, je hebt mensen die beweren dat humor bij muziek hoort en mensen die humor en muziek niet zo'n geslaagde combinatie vinden. Daarnaast kun je nog van mening verschillen over het gevoel voor humor en welke beter of minder passend is bij muziek.
Ofwel, ik kan de meeste meligheid bij The Beatles eenvoudigweg niet waarderen.. vind het flauw inderdaad en muzikaal dusdanig vervelend dat ik het niet voor mijn lol opzet. Ik vind de gehele Magical Mystery Tour albumversie geniaal, maar bij All You Need Is Love gaat bij mij de plaat af.. en dat is dan nog een nummer dat ze niet eens als meligheid hebben bedoelt ben ik bang. Dat kan mijn inziens niet de bedoeling zijn van die meligheden. En die verpesten dus wel meer Beatleplaten. Erg jammer, want ik vind wel degelijk dat ze ook meesterwerken hebben gemaakt. Maar er zijn weinig platen die ik blind van ze zou willen aanschaffen. Het blijft bij zelfgemaakte compilaties in huize Orbit.
Ofwel, ik kan de meeste meligheid bij The Beatles eenvoudigweg niet waarderen.. vind het flauw inderdaad en muzikaal dusdanig vervelend dat ik het niet voor mijn lol opzet. Ik vind de gehele Magical Mystery Tour albumversie geniaal, maar bij All You Need Is Love gaat bij mij de plaat af.. en dat is dan nog een nummer dat ze niet eens als meligheid hebben bedoelt ben ik bang. Dat kan mijn inziens niet de bedoeling zijn van die meligheden. En die verpesten dus wel meer Beatleplaten. Erg jammer, want ik vind wel degelijk dat ze ook meesterwerken hebben gemaakt. Maar er zijn weinig platen die ik blind van ze zou willen aanschaffen. Het blijft bij zelfgemaakte compilaties in huize Orbit.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 15:17 uur
Dat 99% van de Beatles-kenners het met mij oneens wat betreft Hey Jude is onzin, want ik ken juist heel veel Beatles-liefhebbers die het een draak vinden en Paul McCartney vindt het zelf ook een van zn minste nummers. Het is vooral een nummer dat door de grote massa is opgepikt, maar ik vind het echt tenenkrommend slecht, vooral dat na na na-na-na-na na-na-na Hey Jude gedeelte. Het nummer verbleekt echt bij echte Beatles-klassiekers als A Day in the Life, Strawberry Fields Forever of Here Comes the Sun. Verder hoor je mij nergens klagen over the Beatles, ik zeg alleen welke nummers van hen ik slecht vind...
0
geplaatst: 4 januari 2009, 15:22 uur
LucM schreef:
Zelfs de minder goede nummers van the Beatles vind ik beter te pruimen dan 90% van wat in de huidige hitparade staat.
Zelfs de minder goede nummers van the Beatles vind ik beter te pruimen dan 90% van wat in de huidige hitparade staat.
Ja, zo kun je elke discussie natuurlijk wel afdoen. Omdat er al jarenlang bagger staat in de hitparades mogen we het niet hebben over de zwakke momenten van The Beatles? Lijkt me een beetje onzin. Bovendien is het denk ik zelfs ter meerdere glorie dat er nu juist wél wordt stilgestaan bij de mindere momenten van ze, betekent alleen maar dat ze ook beter werk hebben gemaakt! Dat bestrijdt niemand hier volgens mij ook. Voor die ééndagsvliegjes in de hitparade worden doorgaans niet eens topics aangemaakt

0
geplaatst: 4 januari 2009, 15:26 uur
"Hey Jude" werd als losse single uitgebracht en werd een groot succes, dit behoort tot de meest gewaardeerde Beatles-nummers ooit. Al vind ik nummers als "A Day in the Life", "Strawberry Fields Forever" of "Here Comes the Sun" ook beter, "Hey Jude" mag ik nog steeds graag horen hoewel dit nummer wat teveel gedraaid is, wat ook geldt voor "Yesterday".
@ Orbit
Ik sta liever stil bij de betere nummers van the Beatles dan bij hun zwakkere. Bij the Cure wordt ik ook veel liever geconfronteerd met albums als "17 seconds" en "Faith" dan met "Wild Mood Swings" dat voor de helft miskleunen bevat.
@ Orbit
Ik sta liever stil bij de betere nummers van the Beatles dan bij hun zwakkere. Bij the Cure wordt ik ook veel liever geconfronteerd met albums als "17 seconds" en "Faith" dan met "Wild Mood Swings" dat voor de helft miskleunen bevat.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 januari 2009, 15:37 uur
orbit schreef:
Ofwel, ik kan de meeste meligheid bij The Beatles eenvoudigweg niet waarderen.. vind het flauw inderdaad en muzikaal dusdanig vervelend dat ik het niet voor mijn lol opzet.
Ofwel, ik kan de meeste meligheid bij The Beatles eenvoudigweg niet waarderen.. vind het flauw inderdaad en muzikaal dusdanig vervelend dat ik het niet voor mijn lol opzet.
Hier ben ik het geheel met je eens, dit is precies wat ik bedoel.
(Ook is die zelfgemaakte compilatie misschien nog niet eens zo'n slecht idee. Nummers als A Day In The Life en Blackbird vind ik ook best goed. Dan zit ik alleen weer met zo'n illegaal dingetje...)
0
geplaatst: 4 januari 2009, 15:44 uur
LucM schreef:
@ Orbit
@ Orbit
Tuurlijk, maar de goede albums krijgen al genoeg aandacht, ook bij The Beatles of welke gewaardeerde artiest dan ook.. één topic om eens stil te staan bij de nummers die eigenlijk niet te harden zijn is toch niet zo erg? Het lijkt me juist dat je als Beatle-fan eens wat opsteekt over welke dingen sommige mensen juist afschrikken aan The Beatles.. tenminste, zo zou ik het lezen.
En mensen die niet tegen welke vorm van kritiek dan ook kunnen moeten maar in een communistische staat gaan wonen ofzo, dat vind ik echt ridicuul. Het gezeur over negativisme (als je dit soort topics al zo mag noemen) vind ik eigenlijk veel irritanter dan negativisme op zich.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:03 uur
@ Orbit
Dat goede albums en nummers meer aandacht krijgen dan minder goede is toch niet meer dan logisch. Bovendien hou ik meer van positivisme dan negativisme.
Dat goede albums en nummers meer aandacht krijgen dan minder goede is toch niet meer dan logisch. Bovendien hou ik meer van positivisme dan negativisme.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:05 uur
@Father McKenzie. Zowel Brain Stew (de topicstarter) als ik zijn grote beatlesfans en dit topic was helemaal niet negatief bedoeld. Zelfs de slechtste (of zullen we minst goede zeggen) nummers van The Beatles kunnen nog steeds leuk zijn. Het topic was alleen maar bedoeld om eens te zien welke nummers van The Beatles men het minst graag hoort.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 16:19 uur
LucM schreef:
@ Orbit
@ Orbit
Ja, dat is een kwestie van smaak natuurlijk

0
Sheplays
geplaatst: 4 januari 2009, 20:03 uur
Father McKenzie schreef:
Gaat u zelf nog even uw POSITIEVE
berichten nalezen bij Tonight van Bowie of bij albums van bijvoorbeeld Joy Division voordat u anderen verwijten gaat maken.Het minst graag hoor ik Yellow Submarine, op de voet gevolgd door Obladi Oblada en Your Mother Should Know. Meer weet ik niet te noemen.
While My Guitar Gently Weeps is hieronder een keer genoemd. Dat is één van mijn favorieten!

0
geplaatst: 4 januari 2009, 20:49 uur
Persoonlijk zou ik zeggen dat ze er allemaal wel in kunnen. Heb helemaal niets met Beatles
0
geplaatst: 4 januari 2009, 20:56 uur
01. Yellow Submarine ( met stip )
02. Ob-La-Di-Ob-La-Da
03. Let It Be
04. I Want To Hold Your Hand
05. It Won't Be Long
verder kom ik zo gauw niet.
Maar er staat zo veel goeds tegenover.
02. Ob-La-Di-Ob-La-Da
03. Let It Be
04. I Want To Hold Your Hand
05. It Won't Be Long
verder kom ik zo gauw niet.
Maar er staat zo veel goeds tegenover.
0
geplaatst: 3 februari 2009, 14:35 uur
Bij mij staat al jaren lang heel vet op nummer 1: Hey Jude.
Wat een verschrikkelijk nummer met een oneindig einde. Ik vind Beatles echt OK hoor, heb al hun platen, maar Hey Jude, huuuuuuuhhuh
Wat een verschrikkelijk nummer met een oneindig einde. Ik vind Beatles echt OK hoor, heb al hun platen, maar Hey Jude, huuuuuuuhhuh
* denotes required fields.