Muziek / Toplijsten en favorieten / Lukas' duizelende duizend
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2008, 14:51 uur
Jammer dat van Fugain geen clipje beschikbaar is, heerlijke hippieblijheid kan ik me herinneren 

0
geplaatst: 6 juni 2008, 14:53 uur
Lukas schreef:
Ik kan alvast verklappen dat die in deze lijst ontbreekt
(quote)

Gelukkig! Dit is heel wat interessanter dan die toch behoorlijk slome radio 2 top 2000......mooi werk Lukas!
0
geplaatst: 6 juni 2008, 15:10 uur
Lukas schreef:
(quote)

En maar goed ook.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 17:58 uur
860 Voicst - Dazzled Kids || 2004
859 The Waterboys - When Will We Be Married? || 1988
858 The Swingin' Medallions - Double Shot (From My Baby's Love) || 1965
857 Evanescence - My Immortal || 2003
856 Gabriel & Marie Yacoub - Bransles de Bourgogne || 1973
855 Blondie - X Offender || 1976
854 Black Sabbath - War Pigs || 1970
853 Robert Cray - Right Next Door || 1986
852 Sixpence None the Richer - Kiss Me || 1997
851 Smog - The Morning Paper || 1997
850 Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing) || 1998
849 Girls in Hawaii - Grashopper || 2008
848 Six Organs of Admittance - Khidr and the Fountain || 2002
847 The Beatles - A Day in the Life || 1967
846 The Decemberists - Shankill Butchers || 2006
845 R.E.M. - World Leader Pretend || 1988
844 Seal - Kiss From a Rose || 1995
843 Guns 'n' Roses - Civil War || 1991
842 Caravan - Winter Wine || 1971
841 All About Eve - Flowers in Our Hair || 1988
----------------------------------------------------
Zeldzaam leuk liedje van eigen bodem, dat een beetje als The Shins klinkt. Jammer dat de band verder wel erg veel van hetzelfde maakt en dit een van de weinige echt onderscheidende nummers is. Over Dazzled Kids gesproken... Waar is de user Dazzled Kid eigenlijk gebleven
Ook best feestelijk, dit heerlijke jaren 60-hitje. Staat op een van de Nuggets-compilaties als ik het goed heb. Die moet ik zelf ook nog een keer goed gaan doorluisteren, want dat schijnt een nogal onuitputtelijke bron aan het betere werk uit die tijd op te leveren.
Ach, ergens in mij schuilt een gothicmeisje deel 3! Ik vind de twee eerste hits van dit gezelschap meer dan uitstekend. Dat ik ooit daadwerkelijk verkleed als gothicmeisje op een kamp nog eens een act heb opgevoerd in de lange rok van een medebegeleider, depressief liggend op een tafel, willen jullie ongetwijfeld liever niet weten. De clipversie met vet heftige gitaren op het einde vind ik trouwens een stuk minder dan de gewone.
Dit nummer heeft natuurlijk net zijn moment van glorie gehad door glansrijk de 98/99 KO te winnen. Mooie winnaar, maar geen terechte! Wat wel de terechte winnaar is? Blijf dit topic volgen
Wat een fantastische liveact is dit toch! Luister hier alleen al naar de stem van zanger Colin Meloy... fantistisch artiest. Ik was dan ook erg blij dat ik dit in Paradiso gezien heb, wat mij betreft hét concert van vorig jaar. Komt dan ook zeker nog hoger in de lijst terug.
Wat mij betreft is niet November Rain of Sweet Child 'O Mine, maar dit het magnum opus van Guns 'n Roses. Lekker, veel te pompeus, rocknummer dat het geloof ik zelfs nog tot de top 40 schopte.
Openingstrack van het selftitled album van deze zangeres/band. Dat is een prima plaat waarvan het moeilijk een absolute favoriet kiezen is, want ook Gypsy Dance en Martha's Harbour zijn fijne jaren 80-popnummers.
Zeldzaam leuk liedje van eigen bodem, dat een beetje als The Shins klinkt. Jammer dat de band verder wel erg veel van hetzelfde maakt en dit een van de weinige echt onderscheidende nummers is. Over Dazzled Kids gesproken... Waar is de user Dazzled Kid eigenlijk gebleven

Ook best feestelijk, dit heerlijke jaren 60-hitje. Staat op een van de Nuggets-compilaties als ik het goed heb. Die moet ik zelf ook nog een keer goed gaan doorluisteren, want dat schijnt een nogal onuitputtelijke bron aan het betere werk uit die tijd op te leveren.
Ach, ergens in mij schuilt een gothicmeisje deel 3! Ik vind de twee eerste hits van dit gezelschap meer dan uitstekend. Dat ik ooit daadwerkelijk verkleed als gothicmeisje op een kamp nog eens een act heb opgevoerd in de lange rok van een medebegeleider, depressief liggend op een tafel, willen jullie ongetwijfeld liever niet weten. De clipversie met vet heftige gitaren op het einde vind ik trouwens een stuk minder dan de gewone.
Dit nummer heeft natuurlijk net zijn moment van glorie gehad door glansrijk de 98/99 KO te winnen. Mooie winnaar, maar geen terechte! Wat wel de terechte winnaar is? Blijf dit topic volgen

Wat een fantastische liveact is dit toch! Luister hier alleen al naar de stem van zanger Colin Meloy... fantistisch artiest. Ik was dan ook erg blij dat ik dit in Paradiso gezien heb, wat mij betreft hét concert van vorig jaar. Komt dan ook zeker nog hoger in de lijst terug.
Wat mij betreft is niet November Rain of Sweet Child 'O Mine, maar dit het magnum opus van Guns 'n Roses. Lekker, veel te pompeus, rocknummer dat het geloof ik zelfs nog tot de top 40 schopte.
Openingstrack van het selftitled album van deze zangeres/band. Dat is een prima plaat waarvan het moeilijk een absolute favoriet kiezen is, want ook Gypsy Dance en Martha's Harbour zijn fijne jaren 80-popnummers.
0
Father McKenzie
geplaatst: 6 juni 2008, 18:06 uur
Lukas schreef:
(quote)
Jazeker, die hebben ook goede nummers! Hotel California vind ik een enorme draak, maar hetzelfde album leverde ook wat beters op. The Last Resort is hoogstens een beetje eentonig, maar toch wel een zeldzaam hoogtepunt in het oeuvre.
(unquote)
Ik kan totaal niet begrijpen dat iemand met wat geoefende oren Hotel California een slecht nummer kàn vinden;
Prachtige melodielijnen, een uiterst originele tekst, een gitaaroutro om U tegen te zeggen, zelfs één der sterkste gitaarsoli ever, neen, misschien heb je er ooit te vaak naar geluisterd, zou best kunnen, of misschien hebben commerciële zenders (ik lees hier altijd over een zekere Sky Radio dat ik verder niet ken) dit nummer gewoon platgedraaid, maar je moet naar zo'n nummer luisteren alsof het echt je eerste keer is.
Véél beginnende artiestjes zouden een béén geven om zo'n song te mogen of KUNNEN schrijven!
Zijn Bohemian Rhapsody of Sultans of Swing dan ook zulke "draken" gewoon omdat men die songs te vààk gedraaid heeft?
Sorry, maar een nummer waarvan je zogenaamd haast op wiskundige manier zou kunnen bewijzen dat het deugt, dat kun je niet zomaar een "draak" noemen, ik vind dat erg flauw.
Vraag maar eens naar de mening van topartiesten/producers en kenners, niemand zal zo'n supersong gratuit afbreken.
Maar elk zijn mening, dat spreekt.
(quote)
Jazeker, die hebben ook goede nummers! Hotel California vind ik een enorme draak, maar hetzelfde album leverde ook wat beters op. The Last Resort is hoogstens een beetje eentonig, maar toch wel een zeldzaam hoogtepunt in het oeuvre.
(unquote)
Ik kan totaal niet begrijpen dat iemand met wat geoefende oren Hotel California een slecht nummer kàn vinden;
Prachtige melodielijnen, een uiterst originele tekst, een gitaaroutro om U tegen te zeggen, zelfs één der sterkste gitaarsoli ever, neen, misschien heb je er ooit te vaak naar geluisterd, zou best kunnen, of misschien hebben commerciële zenders (ik lees hier altijd over een zekere Sky Radio dat ik verder niet ken) dit nummer gewoon platgedraaid, maar je moet naar zo'n nummer luisteren alsof het echt je eerste keer is.
Véél beginnende artiestjes zouden een béén geven om zo'n song te mogen of KUNNEN schrijven!
Zijn Bohemian Rhapsody of Sultans of Swing dan ook zulke "draken" gewoon omdat men die songs te vààk gedraaid heeft?
Sorry, maar een nummer waarvan je zogenaamd haast op wiskundige manier zou kunnen bewijzen dat het deugt, dat kun je niet zomaar een "draak" noemen, ik vind dat erg flauw.
Vraag maar eens naar de mening van topartiesten/producers en kenners, niemand zal zo'n supersong gratuit afbreken.
Maar elk zijn mening, dat spreekt.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 18:14 uur
Verrassend maar erg leuk dat deze er in staat. Had ik niet verwacht. Ontzettend fijn nummertje
Verrassend maar erg leuk dat deze er in staat. Had ik niet verwacht. Ontzettend fijn nummertje

0
geplaatst: 6 juni 2008, 18:16 uur
Father McKenzie schreef:
verhaal over Hotel California
verhaal over Hotel California
Een echt goed nummer overleeft zelfs dooddraaien op de radio. Maar of het daaraan ligt, is moeilijk aan te geven. Zo vaak heb ik het nummer denk ik ook weer niet gehoord. Ik vind vooral het refreintje eigenlijk verschrikkelijk cheesy. Doe mij The Last Resort maar
.Ik vind Bohemian Rhapsody en Sultans of Swing overigens geen draken, al halen ze deze lijst niet.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 18:36 uur
Velen noemen songs als "Bohemian Rhapsody", "Hotel California" en "Sultans of Swing" draken enkel en alleen omdat ze vaak op de radio gedraaid worden. Maar dat is juist het bewijs dat het popklassiekers zijn.
0
fastpulseboy
geplaatst: 6 juni 2008, 18:37 uur
LucM schreef:
Velen noemen songs als "Bohemian Rhapsody", "Hotel California" en "Sultans of Swing" draken enkel en alleen omdat ze vaak op de radio gedraaid worden. Maar dat is juist het bewijs dat het popklassiekers zijn.
draken
en omdat je er nog mee doodgegooid word ook.....
nog grotere draken.
0
geplaatst: 6 juni 2008, 18:55 uur
Hotel California is een soort gumbaja van de padvindersvereniging.. afgrijselijk vervelend en zeurderig nummer, zoals wel meer van de Eagles.
Bhohemian heb ik nooit een slecht nummer gevonden, alhoewel het veel te veel wordt gedraaid. Dire Straits is wat mij betreft echt oparock, en dat was het toen al
Bhohemian heb ik nooit een slecht nummer gevonden, alhoewel het veel te veel wordt gedraaid. Dire Straits is wat mij betreft echt oparock, en dat was het toen al

0
geplaatst: 6 juni 2008, 19:35 uur
840 Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's || 1996
839 Mark & Clark Band - Worn Down Piano || 1978
838 Nick Cave & the Bad Seeds - Christina the Astonishing || 1992
837 Ruff Driverz Presents Arrola - Dreaming || 1999
836 The Moody Blues - Nights in White Satin || 1968
835 Jethro Tull - Thick as a Brick (Pt. 1) || 1972
834 The Clash - Spanish Bombs || 1979
833 Boudewijn de Groot - Welterusten Mijnheer de President || 1965
832 Air - La Femme d'Argent || 1998
831 Talking Heads - Life During Wartime || 1979
830 The Alan Parsons Project - The Raven || 1976
829 Hennie Vrienten & Herman Brood - Als Je Wint || 1985
828 Murray Head - One Night in Bangkok || 1985
827 Slint - Washer || 1991
826 The Knife - Neverland || 2006
825 Orchestral Manoeuvres in the Dark - Enola Gay || 1981
824 Coil - Ostia (The Death of Pasolini) || 1986
823 Basement Jaxx - Red Alert || 1999
822 Sniff 'n' the Tears - Driver's Seat || 1978
821 The Pogues - A Pair of Brown Eyes || 1985
[Video]http://www.youtube.com/watch?v=vNPtnEy6ajA[/embed]
Nummer dat altijd hoog in allerlei allertijdenlijstjes staat, maar dat ik verder werkelijk nog nooit op de radio gehoord heb. Toch opvallend... Steekt in theater en bombasme Queen en ELO samen nog naar de kroon. Een beetje love-it-or-hate-it dus. Ik vind het dus erg lekker
.
Een dancehitje met een akoestische gitaar als eerste shot van de clip... kom daar maar eens om. Typisch zoiets uit mijn tijd dat ik nog steeds graag hoor, al heeft het ongetwijfeld niet al te veel om het lijf. Ik was zelfs eerst vergeten hoe het heette, maar toen ik Toon vorig jaar vroeg hoe dat liedje van 'torososdi ososdi after fiesta' ook al weer heette, begreep ie me gelukkig. Blij toe!
Beperkinkje van zo'n lijst is toch wat je in hemelsnaam doet met dit soort muziekstukken. Ik vind Thick as a Brick een mooie plaat, geef er vier sterrenn aan, maar een plaat steekt wat raar af tegen al die korte nummertjes. Ach ja, dan maar plek 835, waarom niet
.
De Talking Heads
. Volgens mij is het onmogelijk aan deze band een hekel te hebben. Het gaat hoogstens een beetje op elkaar lijken allemaal. Maar het zweept allemaal heerlijk op natuurlijk! Van het album Fear of Music ben ik niet zo'n fan, ik vind m wat bleekjes ten opzichte van de opvolger. Maar dit nummer... amai!
Fout, kan echt niet.... het zal me mijn reet roesten. Toptrack dit!
Zeer aparte muziek dit die moeilijk in een hokje te stoppen is. Krautrock? Postpunk? Freakfolk? Ambient? Ik ben er nog niet uit. Dit nummer komt van het debuutalbum Horse Rotorvator en is traag, slepend en een beetje oosters. Nu ik dit toch schrijf: ik ga die plaat maar eens even heel snel naar 4* verhogen!
Een soort van klassieker eigenlijk al wel, deze danceknaller. De hits van Basement Jaxx vind ik sowieso erg fijn: deze spant niet eens de kroon, want Rendez-vu vind ik nog net wat leuker. Dit gaat in ieder geval de komende uren niet meer mijn hoofd uit!
[Video]http://www.youtube.com/watch?v=vNPtnEy6ajA[/embed]
Nummer dat altijd hoog in allerlei allertijdenlijstjes staat, maar dat ik verder werkelijk nog nooit op de radio gehoord heb. Toch opvallend... Steekt in theater en bombasme Queen en ELO samen nog naar de kroon. Een beetje love-it-or-hate-it dus. Ik vind het dus erg lekker
.----------------------------------------------------
Een dancehitje met een akoestische gitaar als eerste shot van de clip... kom daar maar eens om. Typisch zoiets uit mijn tijd dat ik nog steeds graag hoor, al heeft het ongetwijfeld niet al te veel om het lijf. Ik was zelfs eerst vergeten hoe het heette, maar toen ik Toon vorig jaar vroeg hoe dat liedje van 'torososdi ososdi after fiesta' ook al weer heette, begreep ie me gelukkig. Blij toe!
Beperkinkje van zo'n lijst is toch wat je in hemelsnaam doet met dit soort muziekstukken. Ik vind Thick as a Brick een mooie plaat, geef er vier sterrenn aan, maar een plaat steekt wat raar af tegen al die korte nummertjes. Ach ja, dan maar plek 835, waarom niet
De Talking Heads
. Volgens mij is het onmogelijk aan deze band een hekel te hebben. Het gaat hoogstens een beetje op elkaar lijken allemaal. Maar het zweept allemaal heerlijk op natuurlijk! Van het album Fear of Music ben ik niet zo'n fan, ik vind m wat bleekjes ten opzichte van de opvolger. Maar dit nummer... amai!----------------------------------------------------
Zeer aparte muziek dit die moeilijk in een hokje te stoppen is. Krautrock? Postpunk? Freakfolk? Ambient? Ik ben er nog niet uit. Dit nummer komt van het debuutalbum Horse Rotorvator en is traag, slepend en een beetje oosters. Nu ik dit toch schrijf: ik ga die plaat maar eens even heel snel naar 4* verhogen!
Een soort van klassieker eigenlijk al wel, deze danceknaller. De hits van Basement Jaxx vind ik sowieso erg fijn: deze spant niet eens de kroon, want Rendez-vu vind ik nog net wat leuker. Dit gaat in ieder geval de komende uren niet meer mijn hoofd uit!
0
Father McKenzie
geplaatst: 7 juni 2008, 09:10 uur
LucM schreef:
Bedankt voor de steun, snif snif... wil je een kusje of zal ik eens hard schreeuwen?

0
geplaatst: 7 juni 2008, 11:35 uur
Het is ontzettend goedkoop om millionsellers als "Bohemian Rhapsody", "Hotel California" en "Sultans of Swing" af te zeiken, net zoals het op MuMe de gewoonte begint te worden om grote bands als the Beatles, U2 en Radiohead af te kraken wegens hun succes.
In de informaticasector wordt Bill Gates ook voortdurend afgezeikt.
Volgens mij heeft het allemaal te maken met afgunst.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 11:59 uur
Ja dat zal het zijn. Smaak heeft er vast niks mee te maken en stiekem vindt iedereen het gewoon goede nummers. 

orbit schreef:
Hotel California is een soort gumbaja van de padvindersvereniging.. afgrijselijk vervelend en zeurderig nummer, zoals wel meer van de Eagles.

0
Father McKenzie
geplaatst: 7 juni 2008, 12:50 uur
Eén van de sterkste LYRICS ever, en tenminste origineel, wars van Cliché's;
"HET KLEINE CAFE AAN DE HAVEN" :
On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
’this could be heaven or this could be hell’
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor,
I thought I heard them say...
Welcome to the hotel california
Such a lovely place
Such a lovely face
Plenty of room at the hotel california
Any time of year, you can find it here
Her mind is tiffany-twisted, she got the mercedes bends
She got a lot of pretty, pretty boys, that she calls friends
How they dance in the courtyard, sweet summer sweat.
Some dance to remember, some dance to forget
So I called up the captain,
’please bring me my wine’
He said, ’we haven’t had that spirit here since nineteen sixty nine’
And still those voices are calling from far away,
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say...
Such a lovely place
Such a lovely face
They livin’ it up at the hotel california
What a nice surprise, bring your alibis
Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said ’we are all just prisoners here, of our own device’
And in the master’s chambers,
They gathered for the feast
The stab it with their steely knives,
But they just can’t kill the beast
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
’relax,’ said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!
"HET KLEINE CAFE AAN DE HAVEN" :
On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
There she stood in the doorway;
I heard the mission bell
And I was thinking to myself,
’this could be heaven or this could be hell’
Then she lit up a candle and she showed me the way
There were voices down the corridor,
I thought I heard them say...
Such a lovely place
Such a lovely face
Plenty of room at the hotel california
Any time of year, you can find it here
Her mind is tiffany-twisted, she got the mercedes bends
She got a lot of pretty, pretty boys, that she calls friends
How they dance in the courtyard, sweet summer sweat.
Some dance to remember, some dance to forget
So I called up the captain,
’please bring me my wine’
He said, ’we haven’t had that spirit here since nineteen sixty nine’
And still those voices are calling from far away,
Wake you up in the middle of the night
Just to hear them say...
Such a lovely place
Such a lovely face
They livin’ it up at the hotel california
What a nice surprise, bring your alibis
Mirrors on the ceiling,
The pink champagne on ice
And she said ’we are all just prisoners here, of our own device’
And in the master’s chambers,
They gathered for the feast
The stab it with their steely knives,
But they just can’t kill the beast
Last thing I remember, I was
Running for the door
I had to find the passage back
To the place I was before
’relax,’ said the night man,
We are programmed to receive.
You can checkout any time you like,
But you can never leave!
0
geplaatst: 7 juni 2008, 12:51 uur
Toon1 schreef:

Vind ik ook een heel leuk nummertje, moet ik in handen kunnen krijgen.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 13:08 uur
LucM schreef:
Het is ontzettend goedkoop om millionsellers als "Bohemian Rhapsody", "Hotel California" en "Sultans of Swing" af te zeiken, net zoals het op MuMe de gewoonte begint te worden om grote bands als the Beatles, U2 en Radiohead af te kraken wegens hun succes.
Als een nummer doodgedraaid wordt, dan is het toch logisch dat men het nummer niet meer kan waarderen? Het speciale is er dan wel van af. De bands die je noemt durf ik zeker niet slecht te noemen, maar die muziek kennen we onderhand wel. Ik heb trouwens The Beatles wel via MuMe leren kennen, maar na een paar jaar boeit me hun muziek al een stuk minder, maar dat is ook een kwestie van smaak denk ik (en ik vind ze zeker niet slecht!). Dat men hier grote artiesten afkraakt ben ik wel met je eens eigenlijk. Ben ook blij dat MuMe er is, want buiten de bekende artiesten om is er zoveel meer...
Trouwens Lukas, het begint bij mij helemaal te kriebelen als ik je lijst zo zie
Eng hoe dicht onze smaken zo bij elkaar liggen soms.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 14:14 uur
Er zijn heel wat interessante nummers bij Lukas' duizelende duizend, ook nummers die ik nog niet eerder kende.
Inderdaad, dankzij MuMe leer ik nog interessante en ook minder bekende artiesten kennen, maar daarom ga ik mijn favorieten als the Beatles, U2, David Bowie, Neil Young, R.E.M. en Radiohead (om er enkele te noemen) niet ineens slechter vinden. Integendeel, ik prijs ze aan bij andere, vooral jonge gebruikers.
Ik luister trouwens zelden naar de radio (alleen als ik in de auto zit) en steeds mijn CD's. Zo heb ik nooit last van doodgedraaide nummers.
Inderdaad, dankzij MuMe leer ik nog interessante en ook minder bekende artiesten kennen, maar daarom ga ik mijn favorieten als the Beatles, U2, David Bowie, Neil Young, R.E.M. en Radiohead (om er enkele te noemen) niet ineens slechter vinden. Integendeel, ik prijs ze aan bij andere, vooral jonge gebruikers.
Ik luister trouwens zelden naar de radio (alleen als ik in de auto zit) en steeds mijn CD's. Zo heb ik nooit last van doodgedraaide nummers.
0
geplaatst: 7 juni 2008, 14:30 uur
LucM schreef:
Ik denk dat er ook gewoon mensen zijn die vinden dat er heel veel leukere muziek gemaakt wordt dan die van bovenstaande artiesten.
Overigens staan Queen, The Eagles, Dire Straits, The Beatles, U2 en Radiohead allemaal minstens een keer en vaak zelfs meerdere keren in de lijst

Update volgt overigens zondagavond weer, ik zit nu even achter een pc waarop ik lijst niet tot mijn beschikking heb. Leuk om te horen dat er mensen zijn die er nog iets leuks in ontdekken

0
geplaatst: 9 juni 2008, 00:25 uur
820 The Frames - Rise || 2006
819 Mr. Oizo - Flat Beat || 1999
818 America - A Horse with No Name || 1972
817 Radiohead - 2+2=5 || 2003
816 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight || 1973
815 The Sound - Winning || 1981
814 Richard & Linda Thompson - I Want to See the Bright Lights Tonight || 1974
813 U2 - Stuck in a Moment You Can't Get out of || 2000
812 Eurythmics - Who's That Girl || 1983
811 Syd Barrett - Effervescing Elephant || 1970
810 The Waterboys - Glastonbury Song || 1993
809 Counting Crows - Mr. Jones || 1993
808 Motorpsycho - For Free || 2001
807 Prefab Sprout - Don't Sing || 1984
806 Tim Buckley - Song to the Siren || 1970
805 Underworld - Rez || 1996
804 Cars - Drive || 1984
803 Radical Face - Welcome Home, Son || 2007
802 Palace Music - New Partner || 1995
801 Electric Light Orchestra - Sweet Is the Night || 1977
Voor de oudere volgers van dit topic die Mr. Oizo onverhoopt gemist hebben: bekijk het clipje even. Eigenlijk is dit namelijk een vrij eendimensionaal dancenummertje, maar het is dermate verweven met het jeugdsentiment dat de clip oproept dat ie het toch tot nummer 819 schopt.
Ik ben niet echt een Genesisliefhebber, maar dit nummer (en daarmee het album Selling England...) begint zo prachtig. Helaas bezwijkt dit album net als de andere vroege Genesisplaten die ik ken een beetje aan de pathos van Gabriel. Zelfs op dit nummer is dat al wel te merken, maar goed, alleen voor het begin al een plekkie hier dus...
Weinig geroemd en genoemd nummer, maar ik vind het een van de mooiste in het oeuvre van dit tweetal. De stem van Annie Lennox vind ik een heerlijke jazzy feel hebben hier. En zingen kan ze toch al wel. Knap popnummer!
Syd Barrett na Pink Floyd. De man was destijds al behoorlijk de weg kwijt, maar zijn eerste solowerk schijnt best de moeite waard te zijn. Toch een luisteren, want dit hele korte rare deuntje vind ik wel van enige genialiteit getuigen.
Geweldige band! Ik heb ze zelfs wel eens in lijstjes met one hit wonders zien staan, want het grote publiek is in Nederland blijkbaar nooit verder gekomen dan het overigens erg aardige The Whole of the Moon. Het is me een raadsel waarom nummers als The Pan Within en Red Army Blues geen (radio)klassiekers zijn, want die potentie hebben ze zeker. Dit is een wat later nummer, dat overigens teruggrijpt naar het bombastische geluid van de eerste platen. Later gingen Mike Scott c.s. meer de folkkant op. Band die zeker vaker terugkomt...
Fijn plaatje van vorig jaar. Radical Face schijnt een beetje als Sufjan te klinken, hoewel ik Sufjan maar suf vind en dit erg mooi. Ik hoor een beetje Shins en Mercury Rev in, maar dan wat folkyer. Dit is een erg fijn harmonieus liedje dat het hart van vele popliefhebbers sneller zou moeten doen kloppen. Jammer alleen dat het nog maar door weinigen gehoord is
804 Cars - Drive || 1984
Voor de oudere volgers van dit topic die Mr. Oizo onverhoopt gemist hebben: bekijk het clipje even. Eigenlijk is dit namelijk een vrij eendimensionaal dancenummertje, maar het is dermate verweven met het jeugdsentiment dat de clip oproept dat ie het toch tot nummer 819 schopt.
Ik ben niet echt een Genesisliefhebber, maar dit nummer (en daarmee het album Selling England...) begint zo prachtig. Helaas bezwijkt dit album net als de andere vroege Genesisplaten die ik ken een beetje aan de pathos van Gabriel. Zelfs op dit nummer is dat al wel te merken, maar goed, alleen voor het begin al een plekkie hier dus...
Weinig geroemd en genoemd nummer, maar ik vind het een van de mooiste in het oeuvre van dit tweetal. De stem van Annie Lennox vind ik een heerlijke jazzy feel hebben hier. En zingen kan ze toch al wel. Knap popnummer!
Syd Barrett na Pink Floyd. De man was destijds al behoorlijk de weg kwijt, maar zijn eerste solowerk schijnt best de moeite waard te zijn. Toch een luisteren, want dit hele korte rare deuntje vind ik wel van enige genialiteit getuigen.
Geweldige band! Ik heb ze zelfs wel eens in lijstjes met one hit wonders zien staan, want het grote publiek is in Nederland blijkbaar nooit verder gekomen dan het overigens erg aardige The Whole of the Moon. Het is me een raadsel waarom nummers als The Pan Within en Red Army Blues geen (radio)klassiekers zijn, want die potentie hebben ze zeker. Dit is een wat later nummer, dat overigens teruggrijpt naar het bombastische geluid van de eerste platen. Later gingen Mike Scott c.s. meer de folkkant op. Band die zeker vaker terugkomt...
Fijn plaatje van vorig jaar. Radical Face schijnt een beetje als Sufjan te klinken, hoewel ik Sufjan maar suf vind en dit erg mooi. Ik hoor een beetje Shins en Mercury Rev in, maar dan wat folkyer. Dit is een erg fijn harmonieus liedje dat het hart van vele popliefhebbers sneller zou moeten doen kloppen. Jammer alleen dat het nog maar door weinigen gehoord is

0
geplaatst: 9 juni 2008, 00:28 uur
Speciaal voor de trouwe volgers 
De nummers 801 t/m 1.000 op een rij:
804 Cars - Drive || 1984
861 Japan - Methods of Dance || 1980
862 The Rolling Stones - Sympathy for the Devil || 1968
863 Suede - Animal Nitrate || 1993
864 Nick Cave & the Bad Seeds - Do You Love Me? || 1994
865 Neil Young - After the Gold Rush || 1970
866 Michael Jackson - Billie Jean || 1982
867 Frank Boeijen Groep - Kroonenburg Park || 1985
868 The Housemartins - Happy Hour || 1986
869 Talk Talk - New Grass || 1991
870 Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue || 1999
871 Aerosmith - Amazing || 1993
872 Blur - The Universal || 1995
873 Coparck - A Good Year for the Robots || 2007
874 Nine Inch Nails - Head Like a Hole || 1989
875 The Alan Parsons Project - Games People Play || 1980
876 Paul Young - Love of the Common People || 1984
877 Michel Fugain et le Big Bazar - Le Printemps || 1976
878 Radiohead - Everything in It's Right Place || 2000
879 HIM - Poison Girl || 1999
880 Cat Stevens - Morning Has Broken || 1970
881 The Who - Baba O'Reily || 1971
882 Tom Waits - Swordfishtrombone || 1983
883 Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 Seconds || 1994
884 Rory Block - Lovin' Whisky || 1988
885 Nick Drake - At the Chime of City Clock || 1970
886 Earth & Fire - Weekend || 1979
887 Sigur Rós - Hoppipolla || 2005
888 R.E.M. - Strange Currencies || 1994
889 Built to Spill - You Were Right || 1999
890 Belly - John Dark || 1995
891 Kate & Anna McGarrigle - Perrine Etait Servante || 1977
892 The Triffids - Kelly's Blues || 1987
893 Santana - Samba Pa Ti || 1970
894 Queen & David Bowie - Under Pressure || 1982
895 Pulp - This House Is Condemned || 1992
896 Espers - Dead King || 2006
897 Dexy's Midnight Runners - Geno || 1980
898 Bruce Springsteen - The River || 1980
899 The Chills - Purple Girl || 1986
900 The Black Heart Procession - Waterfront (The Sinking Road) || 2000
901 Sweet - Ballroom Blitz || 1973
902 Alcest - Si l'Autre Rive Je T'Attendrai || 2007
903 16 Horsepower - South Pennsylvania Waltz || 1995
904 Armand van Helden - You Don't Know Me || 2000
905 Bob Dylan - Hurricane || 1976
906 Cocteau Twins - Musette and Drums || 1983
907 Europe - The Final Countdown || 1986
908 Joy Division - Disorder || 1979
909 It's a Beautiful Day - Bombay Calling || 1968
910 The Smiths - A Rush and a Push and the Land Is Ours || 1987
911 Björk - Bachelorette || 1997
912 Toto - Georgy Porgy || 1979
913 XTC - Making Plans for Nigel || 1979
914 The Beatles - In My Life || 1965
915 This Heat - Paper Hats || 1981
916 The Shins - Phantom Limb || 2007
917 Blondie - Maria || 1999
918 Ben E. King - Stand by Me || 1987
919 Andrew Bird - Fiery Cash || 2007
920 My Morning Jacket - Hopefully || 2001
921 Amy Winehouse - Rehab || 2006
922 Aztec Camera - Oblivious || 1983
923 Current 93 - The Decent of Long Satan and Babylon || 1992
924 Gala - Freed from Desire || 1996
925 Adamski & Seal - Killer || 1990
926 U2 - Pride (in the Name of Love) || 1984
927 Songs: Ohia - Tigress || 2000
928 Smashing Pumpkins - Disarm || 1993
929 Air Supply - All out of Love || 1980
930 Anathema - Judgement || 1999
931 Bill Withers - Ain't No Sunshine || 1976
932 CocoRosie - Butterscotch || 2004
933 Everything But the Girl - Missing || 1994
934 R.E.M. - Harborcoat || 1984
935 The Beatles - Blackbird || 1968
936 The Go-Betweens - Streets of Your Town || 1988
937 The Kinks - Celluloid Heroes || 1972
938 Blue Öyster Cult - Astronomy || 1974
939 Depeche Mode - Never Let Me Down Again || 1987
940 David Bowie - Rebel Rebel || 1974
941 The Cure - All Cats Are Grey || 1981
942 The Animals - We Gotta Get out of This Place || 1965
943 Texas - Say What You Want || 1997
944 Squeeze - Cool for Cats || 1979
945 Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat || 1998
946 Deaf Center - Thread || 2005
947 Coldplay - The Scientist || 2002
948 Boston - More Than a Feeling || 1977
949 And Also the Trees - Scarlet Arch || 1985
950 Blackfield - Hello || 2004
951 Fleetwood Mac - Albatross || 1969
952 M.I.A. - Paper Planes || 2007
953 The Nits - Mask || 1984
954 The Sonics - Strychnine || 1965
955 Within Temptation - Ice Queen || 2000
956 The Lovin' Spoonful - Summer in the City || 1967
957 Sting & Cheb Mami - Desert Rose || 1999
958 Eels - Railroad Man || 2005
959 De Dijk - Dat Zou Mooi Zijn || 2001
960 Crowded House - Better Be Home Soon || 1988
961 Alicia Keys - Fallin' || 2000
962 Patti Smith - Because the Night || 1978
963 Mecano - Hijo de la Luna || 1990
964 Magazine - The Light Pours out of Me || 1978
965 Low - Monkey || 2005
966 Keane - Somewhere Only We Know || 2004
967 Jamiroquai - Deeper Underground || 1998
968 Iron & Wine - Lion's Mane || 2002
969 Herman's Hermits - I'm Henry the VIII I Am || 1965
970 Diesel - Sausolito Summernight || 1980
971 Energy 52 - Café del Mar || 1996
972 R.E.M. - Fall on Me || 1986
973 Radiohead - Creep || 1993
974 Ride - Unfamiliar || 1991
975 Sade - Smooth Operator || 1984
976 Siouxsie & the Banshees - Christine || 1980
977 The Adventures of Stevie V - Dirty Cash || 1990
978 The Prodigy - Narayan || 1997
979 The Streets - Let's Push Things Forward || 2002
980 Throwing Muses - Hook in Her Head || 1991
981 Paavoharju - Valo Tihkuu Kaiken Läpi || 2005
982 My Bloody Valentine - Only Shallow || 1991
983 Marillion - Pseudo Silk Kimono || 1985
984 Lene Marlin - Sitting Down Here || 1998
985 Herman Finkers & Brigitte Kaandorp - We Staan Samen Sterk || 1994
986 Foreigner - Starrider || 1977
987 Cake - Perhaps Perhaps Perhaps || 1996
988 16 Horsepower - Hutterite Mile || 2002
989 The Eagles - The Last Resort || 1977
990 Fungus - Kaap'ren Vaaren || 1974
991 Clannad & Bono - In a Lifetime || 1986
992 Air - All I Need || 1998
993 I Am Kloot - Gods and Monsters || 2005
994 The Replacements - I.O.U. || 1987
995 Renaissance - The Vulture Flies High || 1975
996 Meja - All 'Bout the Money || 1998
997 Clan of Xymox - Lorretine || 1986
998 Belle & Sebastian - The Stars of Track and Field || 1996
999 Prurient - Incence and Rubber || 2008
1000 R.E.M. - Losing My Religion || 1991

De nummers 801 t/m 1.000 op een rij:
804 Cars - Drive || 1984
861 Japan - Methods of Dance || 1980
862 The Rolling Stones - Sympathy for the Devil || 1968
863 Suede - Animal Nitrate || 1993
864 Nick Cave & the Bad Seeds - Do You Love Me? || 1994
865 Neil Young - After the Gold Rush || 1970
866 Michael Jackson - Billie Jean || 1982
867 Frank Boeijen Groep - Kroonenburg Park || 1985
868 The Housemartins - Happy Hour || 1986
869 Talk Talk - New Grass || 1991
870 Red Hot Chili Peppers - Scar Tissue || 1999
871 Aerosmith - Amazing || 1993
872 Blur - The Universal || 1995
873 Coparck - A Good Year for the Robots || 2007
874 Nine Inch Nails - Head Like a Hole || 1989
875 The Alan Parsons Project - Games People Play || 1980
876 Paul Young - Love of the Common People || 1984
877 Michel Fugain et le Big Bazar - Le Printemps || 1976
878 Radiohead - Everything in It's Right Place || 2000
879 HIM - Poison Girl || 1999
880 Cat Stevens - Morning Has Broken || 1970
881 The Who - Baba O'Reily || 1971
882 Tom Waits - Swordfishtrombone || 1983
883 Youssou N'Dour & Neneh Cherry - 7 Seconds || 1994
884 Rory Block - Lovin' Whisky || 1988
885 Nick Drake - At the Chime of City Clock || 1970
886 Earth & Fire - Weekend || 1979
887 Sigur Rós - Hoppipolla || 2005
888 R.E.M. - Strange Currencies || 1994
889 Built to Spill - You Were Right || 1999
890 Belly - John Dark || 1995
891 Kate & Anna McGarrigle - Perrine Etait Servante || 1977
892 The Triffids - Kelly's Blues || 1987
893 Santana - Samba Pa Ti || 1970
894 Queen & David Bowie - Under Pressure || 1982
895 Pulp - This House Is Condemned || 1992
896 Espers - Dead King || 2006
897 Dexy's Midnight Runners - Geno || 1980
898 Bruce Springsteen - The River || 1980
899 The Chills - Purple Girl || 1986
900 The Black Heart Procession - Waterfront (The Sinking Road) || 2000
901 Sweet - Ballroom Blitz || 1973
902 Alcest - Si l'Autre Rive Je T'Attendrai || 2007
903 16 Horsepower - South Pennsylvania Waltz || 1995
904 Armand van Helden - You Don't Know Me || 2000
905 Bob Dylan - Hurricane || 1976
906 Cocteau Twins - Musette and Drums || 1983
907 Europe - The Final Countdown || 1986
908 Joy Division - Disorder || 1979
909 It's a Beautiful Day - Bombay Calling || 1968
910 The Smiths - A Rush and a Push and the Land Is Ours || 1987
911 Björk - Bachelorette || 1997
912 Toto - Georgy Porgy || 1979
913 XTC - Making Plans for Nigel || 1979
914 The Beatles - In My Life || 1965
915 This Heat - Paper Hats || 1981
916 The Shins - Phantom Limb || 2007
917 Blondie - Maria || 1999
918 Ben E. King - Stand by Me || 1987
919 Andrew Bird - Fiery Cash || 2007
920 My Morning Jacket - Hopefully || 2001
921 Amy Winehouse - Rehab || 2006
922 Aztec Camera - Oblivious || 1983
923 Current 93 - The Decent of Long Satan and Babylon || 1992
924 Gala - Freed from Desire || 1996
925 Adamski & Seal - Killer || 1990
926 U2 - Pride (in the Name of Love) || 1984
927 Songs: Ohia - Tigress || 2000
928 Smashing Pumpkins - Disarm || 1993
929 Air Supply - All out of Love || 1980
930 Anathema - Judgement || 1999
931 Bill Withers - Ain't No Sunshine || 1976
932 CocoRosie - Butterscotch || 2004
933 Everything But the Girl - Missing || 1994
934 R.E.M. - Harborcoat || 1984
935 The Beatles - Blackbird || 1968
936 The Go-Betweens - Streets of Your Town || 1988
937 The Kinks - Celluloid Heroes || 1972
938 Blue Öyster Cult - Astronomy || 1974
939 Depeche Mode - Never Let Me Down Again || 1987
940 David Bowie - Rebel Rebel || 1974
941 The Cure - All Cats Are Grey || 1981
942 The Animals - We Gotta Get out of This Place || 1965
943 Texas - Say What You Want || 1997
944 Squeeze - Cool for Cats || 1979
945 Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat || 1998
946 Deaf Center - Thread || 2005
947 Coldplay - The Scientist || 2002
948 Boston - More Than a Feeling || 1977
949 And Also the Trees - Scarlet Arch || 1985
950 Blackfield - Hello || 2004
951 Fleetwood Mac - Albatross || 1969
952 M.I.A. - Paper Planes || 2007
953 The Nits - Mask || 1984
954 The Sonics - Strychnine || 1965
955 Within Temptation - Ice Queen || 2000
956 The Lovin' Spoonful - Summer in the City || 1967
957 Sting & Cheb Mami - Desert Rose || 1999
958 Eels - Railroad Man || 2005
959 De Dijk - Dat Zou Mooi Zijn || 2001
960 Crowded House - Better Be Home Soon || 1988
961 Alicia Keys - Fallin' || 2000
962 Patti Smith - Because the Night || 1978
963 Mecano - Hijo de la Luna || 1990
964 Magazine - The Light Pours out of Me || 1978
965 Low - Monkey || 2005
966 Keane - Somewhere Only We Know || 2004
967 Jamiroquai - Deeper Underground || 1998
968 Iron & Wine - Lion's Mane || 2002
969 Herman's Hermits - I'm Henry the VIII I Am || 1965
970 Diesel - Sausolito Summernight || 1980
971 Energy 52 - Café del Mar || 1996
972 R.E.M. - Fall on Me || 1986
973 Radiohead - Creep || 1993
974 Ride - Unfamiliar || 1991
975 Sade - Smooth Operator || 1984
976 Siouxsie & the Banshees - Christine || 1980
977 The Adventures of Stevie V - Dirty Cash || 1990
978 The Prodigy - Narayan || 1997
979 The Streets - Let's Push Things Forward || 2002
980 Throwing Muses - Hook in Her Head || 1991
981 Paavoharju - Valo Tihkuu Kaiken Läpi || 2005
982 My Bloody Valentine - Only Shallow || 1991
983 Marillion - Pseudo Silk Kimono || 1985
984 Lene Marlin - Sitting Down Here || 1998
985 Herman Finkers & Brigitte Kaandorp - We Staan Samen Sterk || 1994
986 Foreigner - Starrider || 1977
987 Cake - Perhaps Perhaps Perhaps || 1996
988 16 Horsepower - Hutterite Mile || 2002
989 The Eagles - The Last Resort || 1977
990 Fungus - Kaap'ren Vaaren || 1974
991 Clannad & Bono - In a Lifetime || 1986
992 Air - All I Need || 1998
993 I Am Kloot - Gods and Monsters || 2005
994 The Replacements - I.O.U. || 1987
995 Renaissance - The Vulture Flies High || 1975
996 Meja - All 'Bout the Money || 1998
997 Clan of Xymox - Lorretine || 1986
998 Belle & Sebastian - The Stars of Track and Field || 1996
999 Prurient - Incence and Rubber || 2008
1000 R.E.M. - Losing My Religion || 1991
0
geplaatst: 9 juni 2008, 01:06 uur
Helaas, Eurythmics-video is alweer verwijderd. Moet trouwens bekennen dat het geniale in Barretts deuntje me ontgaat...
0
geplaatst: 9 juni 2008, 12:09 uur
0
geplaatst: 9 juni 2008, 12:10 uur
Helaas, Eurythmics-video is alweer verwijderd 
Edit: raar: als ik de url copy paste krijg ik wel een clipje

Edit: raar: als ik de url copy paste krijg ik wel een clipje
0
geplaatst: 9 juni 2008, 12:13 uur
Gek, want ook die andere staat nog gewoon op Joetjoep. Nou ja, dan niet hoor

0
pretfrit
geplaatst: 9 juni 2008, 12:25 uur
Op het smalle randje tussen goed en fout balanseren is ook een kunst.
0
geplaatst: 9 juni 2008, 19:08 uur
800 Blackfield - End of the World || 2007
799 Alanis Morissette - Thank U || 1998
798 Throwing Muses - Crabtown || 1995
797 Alphaville - Forever Young || 1984
796 The Dave Clark Five - Bits and Pieces || 1964
795 R.E.M. - Talk About the Passion || 1983
794 New Order - Blue Monday || 1983
793 Chris Isaak - Blue Hotel || 1988
792 The Cure - If Only Tonight We Could Sleep || 1987
791 Fool's Garden - Lemon Tree || 1996
790 Golden Earring - Radar Love || 1972
789 Bob Dylan - Mr. Tambourine Man || 1965
788 Pixies - Vamos || 1988
787 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France || 1984
786 Creedence Clearwater Revival - Lookin' out My Back Door || 1970
785 The White Stripes - Seven Nation Army || 2002
784 Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair || 1970
783 Gridlock - Pallid || 2003
782 Harmonium - Vert || 1975
781 The Cult - She Sells Sanctuary || 1985
Ik weet niet helemaal wat ik moet vinden van Blackfield. De tweede plaat (2007) staat vol met mooie liedjes als dit. Toch staat me er ook iets aan tegen... het klinkt af en toe zo... goedkoop? camp? Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen. Toch blijft het een fijne viersterrenpopplaat, met dit slotnummer als een van de hoogtepunten. Vooral het pianoriedeltje is prachtig.
Dit was nog een behoorlijk grote hit in 'mijn' topveertigjaar 1998. Altijd al fijn gevonden, leuker ook dan bijvoorbeeld Ironic of You Oughta Know. Alleen die clip doet wat afbreuk... Een lust voor het mannelijk oog is Alanis nu ook weer niet, maar ze loopt wel een beetje naakt door haar eigen clipje heen te zingen. Bovendien vált er niet eens wat te zien... Is hier eigenlijk een ongecensureerde versie van
Fijn toch altijd, het oudere werk van R.E.M. Het debuut Murmur vind ik meteen een van hun beste platen. Het frisse gitaargeluid en het geneuzel (face the albumname) van Stipe is hier al meteen in een pakket steengoede songs verpakt. Dit is daar weer een van de betere van. Niet de beste, want die bewaren we weer eens voor later
.
Tja, je moet ervan houden. Vaak genoemd als verschrikkelijk, even zo vaak als een prachtige popsong. Het is eigenlijk een beetje Vampire Weekend anno 1996. Een beetje klungelig en onbeholpen ska-achtig. Volgens mij toch echt een briljant liedje. Vooral die tuba (?) die er af en toe tussendoor komt krijgt mijn goedkeuring wel
Beetje hetzelfde verhaal als hier direct boven. Ik kan het me goed voorstellen dat iemand dit een verschrikkelijk goedkoop deuntje vindt, maar hier gaan zulke met wat instrumenten en electronica omgeven vrouwenpopliedjes er in als zoete koek. Het verdere werk van Mike Oldfield heb ik me nog nooit in verdiept, maar dat zal ongetwijfeld een redelijk ander verhaal zijn.
Wat een ongelooflijk succesnummer was dit een paar jaar geleden. Overal hoorde je die heerlijke riff. Verder heb ik me in The White Stripes nooit zo verdiept. Andere nummers die ik van ze ken enthousiasmeren me nu ook niet direct om dat wel te gaan doen. Dit staat in ieder geval als een huis!
798 Throwing Muses - Crabtown || 1995
797 Alphaville - Forever Young || 1984
796 The Dave Clark Five - Bits and Pieces || 1964
794 New Order - Blue Monday || 1983
793 Chris Isaak - Blue Hotel || 1988
792 The Cure - If Only Tonight We Could Sleep || 1987
790 Golden Earring - Radar Love || 1972
789 Bob Dylan - Mr. Tambourine Man || 1965
788 Pixies - Vamos || 1988
786 Creedence Clearwater Revival - Lookin' out My Back Door || 1970
784 Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair || 1970
783 Gridlock - Pallid || 2003
782 Harmonium - Vert || 1975
781 The Cult - She Sells Sanctuary || 1985
Ik weet niet helemaal wat ik moet vinden van Blackfield. De tweede plaat (2007) staat vol met mooie liedjes als dit. Toch staat me er ook iets aan tegen... het klinkt af en toe zo... goedkoop? camp? Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen. Toch blijft het een fijne viersterrenpopplaat, met dit slotnummer als een van de hoogtepunten. Vooral het pianoriedeltje is prachtig.
Dit was nog een behoorlijk grote hit in 'mijn' topveertigjaar 1998. Altijd al fijn gevonden, leuker ook dan bijvoorbeeld Ironic of You Oughta Know. Alleen die clip doet wat afbreuk... Een lust voor het mannelijk oog is Alanis nu ook weer niet, maar ze loopt wel een beetje naakt door haar eigen clipje heen te zingen. Bovendien vált er niet eens wat te zien... Is hier eigenlijk een ongecensureerde versie van

Fijn toch altijd, het oudere werk van R.E.M. Het debuut Murmur vind ik meteen een van hun beste platen. Het frisse gitaargeluid en het geneuzel (face the albumname) van Stipe is hier al meteen in een pakket steengoede songs verpakt. Dit is daar weer een van de betere van. Niet de beste, want die bewaren we weer eens voor later
Tja, je moet ervan houden. Vaak genoemd als verschrikkelijk, even zo vaak als een prachtige popsong. Het is eigenlijk een beetje Vampire Weekend anno 1996. Een beetje klungelig en onbeholpen ska-achtig. Volgens mij toch echt een briljant liedje. Vooral die tuba (?) die er af en toe tussendoor komt krijgt mijn goedkeuring wel

Beetje hetzelfde verhaal als hier direct boven. Ik kan het me goed voorstellen dat iemand dit een verschrikkelijk goedkoop deuntje vindt, maar hier gaan zulke met wat instrumenten en electronica omgeven vrouwenpopliedjes er in als zoete koek. Het verdere werk van Mike Oldfield heb ik me nog nooit in verdiept, maar dat zal ongetwijfeld een redelijk ander verhaal zijn.
Wat een ongelooflijk succesnummer was dit een paar jaar geleden. Overal hoorde je die heerlijke riff. Verder heb ik me in The White Stripes nooit zo verdiept. Andere nummers die ik van ze ken enthousiasmeren me nu ook niet direct om dat wel te gaan doen. Dit staat in ieder geval als een huis!
0
geplaatst: 11 juni 2008, 17:25 uur
780 Supertramp - Give a Little Bit || 1977
779 Eels - 3 Speed || 1998
778 Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet || 1974
777 The Temptations - Papa Was a Rollin' Stone || 1972
776 Vashti Bunyan - Diamond Day || 1970
775 John Martyn - Over the Hill || 1973
774 Coldplay - Don't Panic || 2000
773 The Byrds - Tribal Gathering || 1968
772 Labradford - Wr || 1997
771 16 Horsepower - Golden Rope || 1998
770 Pearl Jam - Jeremy || 1991
769 Roxette - Wish I Could Fly || 1998
768 The Fall - And This Day || 1982
767 The Velvet Underground - Pale Blue Eyes || 1969
766 U2 - One || 1991
765 Herman van Veen - Hilversum III || 1984
764 Crowded House - Don't Dream It's over || 1986
763 Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas || 1978
762 Malcolm McLaren - Buffalo Gals || 1983
761 K's Choice - Cocoon Crash || 1998
Ondanks dat ik nog wel eens wat moeite heb met het nogal kenmerkende geluid van deze door orbit consequent als Superramp aangeduide band, vind ik dit een prachtig popnummer. De jaren-70-supertramplaag ligt er weliswaar dik overheen, maar dit liedje kan niet stuk. Je zou er zonder moeite zowel een shoegaze als een folkversie van kunnen brouwen. Het songmateriaal vind ik sowieso altijd wel in orde bij Supertramp, de uitvoering doet soms wel wat tenen krommen.
Aparte stem heeft deze vrouw toch. Niet dat snikachtige of krakende van veel folkcollega's, maar een heel helder en bijna onderkoeld geluid. Haar album Just Another Diamond Day staat vol met hele kleine, bijna kinderlijke, folkliedjes als dit. Let even op: de muziek bij het clipje start pas na een seconde of 15, dus wanhoop niet
Mijn favoriet van het bepaald niet onaardige debuut van deze nogal grootgegroeide Britten. Lekker, relaxed gitaarpopnummertje dat maar eens aantoont dat ze het best kunnen. Een Coldplayfan ben ik nooit geweest en ga ik ook nooit worden denk ik. Ik vind A Rush of Blood to the Head echter zwakjes en aan X&Y ben ik nooit begonnen. Toch maar eens die nieuwe luisteren, het schijnt een verbetering te zijn...
Band die naar mijn mening zeker tot de top van de radioplay gerekend mag worden. Zelden erg baanbrekende, maar zeker oerdegelijke en soms zelfs erg mooie popliedjes. Dit is er een uit mijn tijd, was nog een hitje toen.
Geen clipje helaas, maar speciaal voor alle Paaps en aanverwante fanbois nog even een toelichting hier. The Fall is een band die ik nog niet lang ken, redelijk waardeer maar die nog erg in aanzien zou kunnen stijgen. Dit slotstuk van Hex Induction Hour stampt in elk geval ruim tien minuten lang heerlijk door, maar mijn aandacht verslapt bij sommige andere tracks nog een beetje. Deze mag er dus vast in, maar bij een volgende versie zou ie zo maar eens gezelschap kunnen krijgen.
Goed getrainde bilspieren zijn volgens deze man het geheim om goed te zingen, zo bracht hij laatst Jan Smit bij De Wereld Draait Door. Verder is dit voor mij toch wel jeugdsentiment, mijn moeder draait het nogal graag. Mijn vader en ik pestten haar nog wel eens met imitaties als ie weer eens de cd-speler in ging, maar leuke nummers heeft ie zeker, moet ik hem nageven. Wie zijn college aan Jan Smit nog terug wil zien: hieronder vanaf 4.22
Grappig old-skool hiphophitje met een overbekende sample, die u nog wel van Eminem kent. Schijnt ongeveer het eerste scratchen te zijn dat op plaat is gezet. Voor meer info, zou ik zeggen, wend u tot sq!
779 Eels - 3 Speed || 1998
778 Bachman Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet || 1974
777 The Temptations - Papa Was a Rollin' Stone || 1972
775 John Martyn - Over the Hill || 1973
773 The Byrds - Tribal Gathering || 1968
772 Labradford - Wr || 1997
771 16 Horsepower - Golden Rope || 1998
770 Pearl Jam - Jeremy || 1991
767 The Velvet Underground - Pale Blue Eyes || 1969
766 U2 - One || 1991
764 Crowded House - Don't Dream It's over || 1986
763 Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas || 1978
761 K's Choice - Cocoon Crash || 1998
Ondanks dat ik nog wel eens wat moeite heb met het nogal kenmerkende geluid van deze door orbit consequent als Superramp aangeduide band, vind ik dit een prachtig popnummer. De jaren-70-supertramplaag ligt er weliswaar dik overheen, maar dit liedje kan niet stuk. Je zou er zonder moeite zowel een shoegaze als een folkversie van kunnen brouwen. Het songmateriaal vind ik sowieso altijd wel in orde bij Supertramp, de uitvoering doet soms wel wat tenen krommen.
Aparte stem heeft deze vrouw toch. Niet dat snikachtige of krakende van veel folkcollega's, maar een heel helder en bijna onderkoeld geluid. Haar album Just Another Diamond Day staat vol met hele kleine, bijna kinderlijke, folkliedjes als dit. Let even op: de muziek bij het clipje start pas na een seconde of 15, dus wanhoop niet

Mijn favoriet van het bepaald niet onaardige debuut van deze nogal grootgegroeide Britten. Lekker, relaxed gitaarpopnummertje dat maar eens aantoont dat ze het best kunnen. Een Coldplayfan ben ik nooit geweest en ga ik ook nooit worden denk ik. Ik vind A Rush of Blood to the Head echter zwakjes en aan X&Y ben ik nooit begonnen. Toch maar eens die nieuwe luisteren, het schijnt een verbetering te zijn...

Band die naar mijn mening zeker tot de top van de radioplay gerekend mag worden. Zelden erg baanbrekende, maar zeker oerdegelijke en soms zelfs erg mooie popliedjes. Dit is er een uit mijn tijd, was nog een hitje toen.
Geen clipje helaas, maar speciaal voor alle Paaps en aanverwante fanbois nog even een toelichting hier. The Fall is een band die ik nog niet lang ken, redelijk waardeer maar die nog erg in aanzien zou kunnen stijgen. Dit slotstuk van Hex Induction Hour stampt in elk geval ruim tien minuten lang heerlijk door, maar mijn aandacht verslapt bij sommige andere tracks nog een beetje. Deze mag er dus vast in, maar bij een volgende versie zou ie zo maar eens gezelschap kunnen krijgen.
Goed getrainde bilspieren zijn volgens deze man het geheim om goed te zingen, zo bracht hij laatst Jan Smit bij De Wereld Draait Door. Verder is dit voor mij toch wel jeugdsentiment, mijn moeder draait het nogal graag. Mijn vader en ik pestten haar nog wel eens met imitaties als ie weer eens de cd-speler in ging, maar leuke nummers heeft ie zeker, moet ik hem nageven. Wie zijn college aan Jan Smit nog terug wil zien: hieronder vanaf 4.22

Grappig old-skool hiphophitje met een overbekende sample, die u nog wel van Eminem kent. Schijnt ongeveer het eerste scratchen te zijn dat op plaat is gezet. Voor meer info, zou ik zeggen, wend u tot sq!
* denotes required fields.