MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Kajagoogoo Top 5 / Top 10

zoeken in:
1. Big apple (12")
2. Turn your back on me
3. Lion's mouth
4. Islands
5. Do I
6. Only for love (Limahl)
7. White feathers
8. Take another view
9. Interview rooms
10. Monochromatic (live)

Oei ... ik kom niet verder dan 4 of 5 nummers.
En op Too Shy na te lang geleden om op te roepen ...
Maar dat is dan ook funkwave van de bovenste plank.
Een toevalstreffer, zo bleek later.

Ik vond het tweede album beter dan het eerste, veel gevarieerder met trompetten en conga's. De B-kanten van de singles van het eerste album vond ik sterker dan wat ze oorspronkelijk op dat album hadden gezet. En dat "Ooh to be aah" in de Engelse top 10 heeft gestaan kan ik helemaal niet bevatten, het heeft namelijk een climax van lik me vestje.

Kom, kom, zijn er niet meer Kajagoogoo-liefhebbers?

1 Turn your back on me
2 Big apple
3 Melting the ice away
4 White feathers
5 The lion's mouth
6 Monochromatic
7 Part of me is you
8 The power to forgive
9 Islands
10 The garden

stuart
Bij Kajagoogoo denk ik aan die blonde Limahl (?) , die zong van..Toe sjaaidie sjaai, hosj hosj aaidoewaai... Meer ken ik niet ..oh ja..Life in the Big Apple...

Ja, Limahl (Chris Hamill), de zanger die na het eerste album de band uit werd gezet. Vond ik wel een verbetering.

stuart
Aha, een anagram; dat wist ik niet...(de naam van de zanger, voor de duidelijkheid)

Hebben ze wel 5 nummers geschreven dan?

Thuurke schreef:
Hebben ze wel 5 nummers geschreven dan?

Ze hebben ongeveer acht a negen singles gehad, waaronder:

Too shy
Ooh to be aah
Hang on now
The lion's mouth
Big apple
Turn your back on me
Shouldn't do that
Do I

In 2004 zijn hun originele albums heruitgebracht aangevuld met alle maxi-singles en alle B-kanten. Vooral de B-kanten waren bijzonder sterk. Het derde album is onder de naam Kaja uitgebracht, wat onder andere bij de Mediamarkt verwarring opleverde, aangezien dit album niet onder Kajagoogoo terug te vinden was, maar gewoon onder de K.

De nieuwe verzamel-CD en DVD van Kajagoogoo is uit. Tijd om mijn top 10 enigszins aan te passen:

1. Big apple
2. Turn your back on me
3. Lion's mouth
4. Islands
5. Part of me is you
6. Only for love (Limahl)
7. Do I
8. Shouldn't do that
9. Magician man
10. The loop

Maar liefst 5 nummers komen niet op de verzamelaar voor. Opvallend dat nummer 4, 5, 9 en 10 op geen enkele van de uitgekomen Kajagoogoo-verzamelaars staan, terwijl matige nummers als "Ergonomics", "This car is fast", "Melting the ice away" en "On a plane" wel op sommige voorkomen.

De bijgeleverde DVD is wat aan de karige kant, er staan maar 9 clips op en een TOTP-uitvoering van "Too shy". Er had wel wat live-materiaal op mogen komen als je beseft hoeveel er op Youtube staat, en zitten er nou echt zoveel mensen te wachten op de vernieuwde Kajagoogoo. Tracks als "Space cadet" en "Dreaming of the same thing" zijn wat mij betreft volstrekt overbodig.

Als mensen nog een leuk lijstje hebben, een top 5 of een top 10, dan graag.

Enkel de singles zijn mij bekend dus ik hou het bij een top-5.

1. Turn Your Back On Me
2. Big Apple
3. Too Shy
4. The Lion's Mouth
5. Hang On Now

Vallen net uit de boot : Ooh To Be Ah en Space Cadet

Spijtig dat de nieuwe verzamelaar geen 12" ers bevat want die zijn nog beter dan de singleversies.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:31 uur

geplaatst: vandaag om 07:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.