menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 Slechtste Optredens/Concerten

zoeken in:
Wousje schreef:
30. Guns 'N' Roses - Goffert Park Nijmegen 2017

Dit was de groots aangekondigde Not In This Lifetime Tour... Ze hadden zich beter bij die uitspraak kunnen houden en nooit meer in dit leven samen moeten spelen. Elk nummer werd te snel gespeeld (slechte drummer, denk ik), Axl zong vrijwel elk nummer een paar noten te laag en zijn fameuze gillende uithalen van vroeger klonken alsof ie totaal buiten adem was. Zelfs Slash speelde slecht... alsof zijn vingers 2x zo dik waren...
Kortom, slecht, slordig en niet op elkaar ingespeeld. Aanfluiting.


Ik stond Golden Circle en daar was het geluid super.
Ik heb thuis een geluidsopname liggen van die show en die klinkt idd vreselijk..

26. Whitesnake.

Sinds 11 aug 2016 noem ik het David Coverschreeuw.... Of het aan het vernieuwde 013 lag of de leeftijd en slijtage van Coverdale laat ik in het midden (van de zaal)... Vanaf het openingsnummer tot aan de drum solo van Crying in the rain heb ik me staan ergeren... Het was op veel vlakken TE. volume te hard, Vocalen van David net te zacht t.o.v. de band. de zang (geschreeuw/gekrijs) TE vals. 6 maanden ervoor Dezelfde band en Idem line-up in Tivoli Utrecht gezien en dat klonk beduidend beter.

De Support Act (The Answer) vond ik beter dan de Hoofdact. Tijdens die drum solo heb ik het voor gezien gehouden en ben ik weg gegaan.

25.

Mötley Crüe - Max-Schmeling-Halle, Berlijn.

De Hard-Rock/Glam-Rock helden van de jaren 80.... Op cd klinkt het vele malen beter en lekkerder dan live... Vince Neil had duidelijk zijn dag niet of slechte sex gehad (ik gok zelf op een combi van beide).
Ook hier stond het geluid niet goed afgesteld liep het begin erg rommelig. De zaal was ook maar voor de helft gevuld.
Smokin' In The Boysroom werd na 1 couplet gestopt waarna Neil (onder luid boe-geroep uit het publiek) Tommy Lee sommeerde om zijn drum solo in te zetten en de show maar snel af te werken.

PS. Tijdens de Final Tour in Düsseldorf hebben ze een hoop goed gemaakt. De zang was nog steeds niet geweldig maar alle nummers werden gespeeld er ging niks fout en een dag na de aanslagen in Parijs ging de show gewoon door (uiteraard met een enorme politiemacht op de been)

avatar van AbleMable
Een van de slechtste concerten die ik heb gezien was van Nick Cave & The Bad Seeds in Vredenburg. Jaartal weet ik niet meer, wel dat er ook opnames werden gemaakt voor VPRO radio en dat Claw Boys Claw in het voorprogramma zaten en volgens mij was Barry Adamson net opgestapt. Men had er ook al snel genoeg van, en Nick Cave smeet ook nog zijn mic kwaad het publiek in...
Verder het eerste concert van New Order in Nederland in de Meervaart, ook zij hadden er binnen een half uur genoeg van.
Verder nog een concert van Wilson Pickett in Paradiso ook een ware aanfluiting en weer veels te kort.
Verder kan ik me nog slechte concertjes herinneren van Sisters Of Mercy, The Gun Club...

avatar van Michiel Cohen
Een concert van Zita Zwoon in 2008 in het muziektheater te Enschede in het kader van een of ander festival. Volledig om zeep geholpen door de geluidstechnici. Leek wel een godsgruwelijk hard basdrum concert. Een paar uur daarvoor in exact dezelfde zaal trad een klassiek orkest aan. Prachtig geluid en uitvoering.
En een festival meegemaakt in 2015. Brews-n-Blues in de Eusebiuskerk Arnhem. Een waanzinnige galm en basgedreun.

avatar van Mssr Renard
24. Supersister Project in Tivoli Vredenburg.

Het publiek was dronken en onrustig.
De band had niet genoeg gerepeteerd en stapelde fout op fout. Er moest bij elke song worden afgeteld en zelfs dat ging fout.

Tot overmaat van ramp werd oude drummer Marco Vrolijk het podium opgeroepen en mocht meedrummen. Ook hij had niet gerepeteerd, wist niet hoe de songs liepen en deed maar wat. Speelde of uit de maat, of gewoon maar niet.

Uiteindelijk ging de vaste tourdrummer maar tamboerijn meespelen om Marco de maat te laten houden. Echt heel genant.

Het keyboard van Stips deed het plotseling niet meer, en omdat hij geen reserve bij zich had, moest hij met andere klanken doorgaan.

De bandleden hadden insidejokes an vielen elkaar af op het podium. (Not done). Intussen werd het publiek steeds dronkener en meliger en werd een 'gezellige' schreeuwboel vanaf het podium richting publiek en vice versa.

Voor zo een duur ticket had ik meer professionaliteit verwacht en op zijn minst instrumentbeheersing. Dit rommelde aan alle kant en het leek meer of we met zn allen in een oefenhok zaten.

Pijnlijk, genant en het slechtste optreden ooit.

avatar van Michiel Cohen
Mssr Renard schreef:
24. Supersister Project in Tivoli Vredenburg.

Het publiek was dronken en onrustig.
De band had niet genoeg gerepeteerd en stapelde fout op fout. Er moest bij elke song worden afgeteld en zelfs dat ging fout.

Tot overmaat van ramp werd oude drummer Marco Vrolijk het podium opgeroepen en mocht meedrummen. Ook hij had niet gerepeteerd, wist niet hoe de songs liepen en deed maar wat. Speelde of uit de maat, of gewoon maar niet.

Uiteindelijk ging de vaste tourdrummer maar tamboerijn meespelen om Marco de maat te laten houden. Echt heel genant.

Het keyboard van Stips deed het plotseling niet meer, en omdat hij geen reserve bij zich had, moest hij met andere klanken doorgaan.

De bandleden hadden insidejokes an vielen elkaar af op het podium. (Not done). Intussen werd het publiek steeds dronkener en meliger en werd een 'gezellige' schreeuwboel vanaf het podium richting publiek en vice versa.

Voor zo een duur ticket had ik meer professionaliteit verwacht en op zijn minst instrumentbeheersing. Dit rommelde aan alle kant en het leek meer of we met zn allen in een oefenhok zaten.

Pijnlijk, genant en het slechtste optreden ooit.

Hoeveel heb je betaald voor het ticket?

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.