MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De beste Motörhead albums/nummers

zoeken in:
Ik houd het voorlopig even bij de albums:

1. Orgasmatron
2. Ace of Spades
3. Overkill
4. Sacrifice
5. Bomber
6. Another Perfect Day
7. No Sleep 'til Hammersmith
8. Inferno
9. 1916
10. Bastards

Gaat uw gang...

Ik houd het op de volgende albums:

1. Ace Of Spades
2. Overnight Sensation
3. Orgasmatron
4. Overkill
5. Another Perfect Day
6. Rock 'n' Roll
7. We Are Motorhead
8. Bastards
10. Bomber
11. Snake Bite Love
12. Inferno
13. Kiss Of Death
14. Iron First
15. 1916
16. March Or Die
17. Sacrifice

Meer studio albums heb ik niet beluisterd van Motorhead dan deze.
Nu nog even mijn live album top 3 van Motorhead:
1. Everything Louder Than Everywone Else
2. No Sleep 'Till Hammersmith
3. No Sleep At All

Wie volgt, ik ben benieuwd.

stuart
Top 5 albums:

1. Ace Of Spades
2. Overkill
3. Overnight Sensation
4. Bastards
5. Bomber

sdr
1. Iron Fist
2. Ace of Spades
3. Overkill
4. Kiss of Death

Nog even mijn beste 10 Motorhead nummers:

1. Bomber ( van album Bomber)
2. Crazy Like A Fox (van album Overnight Sensation)
3. We Are Motorhead (van album We Are Motorhead)
4. Ace Of Spades (van al bum Ace Of Spades)
5. Overkill (van album Overkill)
6. Heart Of Stone ( Van album Iron First)
7. Civil War (van album Overnight Sensation)
8. Killed By Death (van album No Remorse)
9. Stone Deaf In The USA (van album Rock 'n' Roll)
10. No Class ( Van album Overkill)

geen nummers van top albums als Orgasmatron, Another Perfect Day en Bastards, omdat ik dat als gehele albums erg concistente albums vind met weinig uitschieters, maar ook met weinig dieptepunten erop.

Studio albums
1. Orgasmatron
2. Overnight Sensation
3. Another Perfect Day
4. Ace of Spades
5. Inferno
6. Bastards
7. We Are Motörhead
8. Overkill
9. Kiss of Death
10. Motörhead
11. Sacrifice
12. Hammered
13. 1916
14. Rock 'N' Roll
15. Bomber
16. Snake Bite Love
17. Motörizer
18. Iron Fist
19. March ör Die

Live albums
1. Everything Louder Than Everyone Else
2. No Sleep 'till Hammersmith
3. Better Motörhead Than Dead
4. No Sleep at All

-

Top 25 nummers
1. Ace of Spades
2. In the Name of Tragedy
3. Orgasmatron
4. We Are Motörhead
5. All for You
6. Iron Horse/Born to Lose
7. Overkill
8. Bomber
9. Don't Waste Your Time
10. Walk a Crooked Mile
11. Iron Fist
12. Smiling Like a Killer
13. Stagefright / Crash and Burn
14. Love Can't Buy You Money
15. Born to Raise Hell
16. Dancing on Your Grave
17. I'm So Bad (Baby I Don't Care)
18. Motorhead
19. Dead Men Tell No Tales
20. Nothing Up My Sleeve
21. Lost in the Ozone
22. Chase Is Better Than the Catch
23. The One to Sing the Blues
24. Burner
25. Take the Blame

De beste: overduidelijk No Sleep ‘Till Hammersmith. Een klassieker.
Verder vind ik Hammered en Another Perfect Day zeker tot de favorieten behoren. Maar eigenlijk is alles wel zo’n beetje goed van Motorhead. Lemmy rules.

1. We are Motörhead
2. (We are) the roadcrew
3. Ace of spades
4. Jailbait
5. Overkill
6. Iron fist
7. Bomber
8. Bite the bullet
9 Stone dead forever
10 Damage case

Update van mijn Motorhead album top 10 nu.

1. Ace Of Spades
2. Bastards
3. Overnight Sensation
4. We Are Motorhead
5. Orgasmatron
6. Overkill
7. 1916
8. Inferno
9. Bomber
10. Rock 'n' Roll

1. Ace of Spades
2. Orgasmatron
3. Inferno
4. Overkill
5. Bastards

Nummers:

1. Ace of Spades
2. Overkill
3. In the Name of Tragedy
4. Built for Speed
5. Orgasmatron
6. Iron Fist
7. Terminal Show
8. Born to Raise Hell
9. The Thousand Names of God
10. Love Me Like a Reptile

Yann Samsa
Albums
1) Ace Of Spades
2) Rock 'N Roll
3) No Sleep Till Hammersmith

Songs
1) All For You
2) Ace Of Spades
3) Rock 'N Roll
4) We Are The Road Crew
5) Love Me Like A Reptile

Update.

1. Bastards
2. Ace Of spades
3. Overnight Sensation
4. 1916
5. We Are Motorhead
6. Orgasmatron
7. Overkill
8. Inferno
9. Another Perfect Day
10. Rock 'n' Roll

Ik begin eigenlijk steeds meer de wat meer metalachtige periode vanaf 1916 te waarderen. Als je 1 van die albums gedraait hebt, en daarna 1 van voor 1916 draait, dan vind ik die momenteel toch wel iets minder goed. Met uitzondering van Ace Of spades, dat blijft gewoon top 3 werk.

Albums:

1. Bomber
2. Hammered
3. everything Louder than everything else
4. 1916
5. Hammered

Nummers:

1. Louis Louis
2. Iron Horse
3. City Kids
4. Sacrifice
5. Bomber

Hawkhead
Albums (willekeurige volgorde):
Orgasmatron, 1916, Bastards, We are Motörhead, Inferno

Nummers (idem):
Iron Horse/Born to Lose, Capricorn, Killed by Death, Love Me Forever, Lost in the Ozone, One more fucking Time, God was Never on Your Side

Pittige topic met zoveel moois. Zonder Overkill/Bomber/Ace Of Spades de volgende nummers:

1. Iron Fist
2. Killed By Death
3. Back At The Funny Farm
4. Stone Dead forever
5. Iron Horse - Born To Lose
6. Dead And Gone
7. Civil War
8. Burner
9. The One To Sing The Blues
10.Down On Me

Albums:

1. Ace Of Spades
2. Another Perfect Day
3. Orgasmatron
4. 1916
5. On Parole
6. Bastards
7. Overkill
8. Hammered
9. Iron Fist
10.Motörhead

albums:
01:Bomber
02:No sleep 'till Hammersmith
03:Overkill
04:Ace of spades
05:Kiss of death
06:Another perfect day
07:1916
08:The wörld is yours
09:Inferno
10:Hammered

Songs:
01:Ace of spades
02:Bomber
03:Stone dead for ever
04:Dead men tell no tales
05:1916
06:One track mind
07:The hammer
08:Whorehouse blues
09:Doctor rock
10:Motörhead

Albums
1.Ace of Spades
2.Rock 'n' Roll & 1916
4.Overkill & Bastard

buizen
Onderschat Motörhead en zeker Lemmy niet als het gaat om songs kunnen componeren. De discografie is imposant en de band schudt zo nog jarenlang vele composities uit de mouw.
Een minpuntje van Lemmy heb ik altijd zijn adoratie van de Beatles gevonden , maar een voorliefde voor diverse composities komt daar mede vandaan. Het is ook een belezen man die naast de standaard stoere hardrockteksten zich ook regelmatig waagt aan betere poëzie bijna en/of aan politiek kritische teksten.
Voor velen is alle muziek van Motörhead dezelfde 'takkeherrie' maar dat is het bij enige luisterinspanning zeker niet.

buizen
Songs:
1. Overkill
Een herkenbare puike riff maar dan door snare/double-bass op drums gespeeld. Dat kan. Afkomstig van het gelijkname 'punk'album uit 1979.
Al jaren de terechte (laatste) toegift tijdens concerten: het dak gaat er dan af, Mikkey Dee!

2. Metropolis
Moeilijk uit te leggen waarom maar een geweldig nummer. Ondergedompeld in mysterieuze riffs en dramatische zang, beetje bluesy ook.

3. We Are The Road Crew
Een nummer uit het al 40 jaar kloppende tourhart van Motörhead. Altijd op reis, hard werken en louder then anyone else.

Another town, another place
Another girl, another face
Another truck, another race

Eatin' junk, feelin' bad
Another night, goin' mad
My Woman leavin' I'm so sad

But I just love the life I lead
Another beer is what I need
Another gig, my ears bleed
We are the road crew

4. Stay Clean
Erg geloofwaardig uit juist die monden te horen is het niet maar zoals Herman Brood zijn Dope Sucks had en altijd live speelde zo heeft Lemmy zijn Stay Clean. Ontsproten mede aan het brein van Philty 'Animal' Taylor: de punkdrummer van Motörhead. Lekker agressief nummer en steevast nog immer op de live-setlist.

5. Motorhead
Strikt genomen geen compositie van Motörhead, maar van Hawkwind. Wel door Lemmy, dat wel.
Of is dit het lijflied van de band?

6. In The Name Of Tragedy
Wall of sound van drums en bass, parallel hieraan een staccato opdreunende 'zang'. Bruut!
Een song van een wat later album: Inferno (2004). Drumsolo zit er live vaak in verwerkt.

7.Just 'Cos You Got The Power (doesn't mean you've got the right)
Lemmy fulmineert tegen politici. Fijne rauwdauwer live on stage.

8.Iron Horse - Born To Lose
Ouder nummer. Lekker bluesy solo, mooi traag.

One day one day, they'll go for the sun
Together they'll slide, on the eternal run
Wasted forever, on speed, bikes and booze
Yeah tramp and the brothers, all born to lose

On iron horse he flies
On iron horse he gladly dies
Iron horse his wife
Iron horse his life

Spacehardrockwerk. Niks metal.

9. Bomber.
Live vaak het openingsnummer. Als het hele circus mee is gereisd naar een niet te kleine zaal dan komt het ijzeren vliegtuig mee en daalt vervaarlijk naar beneden on stage. Agressieve rock 'n roll.

10. The Ace Of Spades
Omdat dit nummer nooit buiten een top-10 mag vallen. De airplay en grotere bekendheid kwam met dit nummer. En het album had een heel mean en iconische hoesfoto, meer Motörhead kon je het niet krijgen.

buizen
ricardo schreef:
Update.

Ik begin eigenlijk steeds meer de wat meer metalachtige periode vanaf 1916 te waarderen. Als je 1 van die albums gedraait hebt, en daarna 1 van voor 1916 draait, dan vind ik die momenteel toch wel iets minder goed.

Dat heb ik soms ook wel eens, met Motörheadalbums/songs. Het latere werk is gewoon weer nog heavyer dan het eerdere werk, typisch Motörhead.

buizen schreef:

Een minpuntje van Lemmy heb ik altijd zijn adoratie van de Beatles gevonden ,

Ha, ha in die mooie Lemmy docu steekt Lemmy zijn liefde voor The Beatles niet bepaald onder stoelen of banken, ook die ouwe rock & rollers konden op de liefde van Lemmy rekenen.
Misschien moet buizen maar ter nagedachtenis een paar lekkere Beatles plaatjes gaan draaien

buizen schreef:

8.Iron Horse - Born To Lose
Ouder nummer. Lekker bluesy solo, mooi traag.

.

Prima nummer dit, van het fraaie 1e album.

buizen
Lemmy is 'hooked' van de rock 'n roll geraakt toen ie een concert van The Beatles bijwoonde.
Kun je nagaan wat die man aan muziek heeft meegemaakt. Ken jij iemand die persoonlijk een 'concert' (proest) van The Fab Four heeft bijgewoond?
En hij was roadie van Jimi Hendrix.
Lemmy is een legende.
De Beatles niet, ja onterecht zo bestempeld maar het is de grootste misvatting in de muziekgeschiedenis.

Wat is jouw favo top-10 van Motörhead albums dan?

buizen schreef:

5. Motorhead
Strikt genomen geen compositie van Motörhead, maar van Hawkwind. Wel door Lemmy, dat wel.
Of is dit het lijflied van de band?

Nog maar eentje, die in jouw top 5 is de "original" de Hawkwind uitvoering.

Die van het eerste album vind ik toch nog mooier en werd toen bij het uitkomen punk genoemd.
Motörhead - Motorhead - YouTube

Staat ook op die geef voor new wave verzamelaar

1 Another Perfect Day

2 Ace of spades

3 Overkill

Nu moet ik erbij zeggen dat ik maar een zeer beperkte Motorhead liefhebber ben. Na Perfect Day was de koek ook wel op. Wel heb ik Lemmy altijd een erg symphtieke vent gevonden.
Lemmy = R&R !! Hij snoof, zoop, neukte en rockte erop los. Hij heeft zijn levensstijl nooit aangepast. En is er 70 jaar mee geworden. De man heeft enorm veel respect binnen en zelfs buiten de muziek industrie. Terwijl zijn band nooit verder is gekomen dan wat voor middel grote zalen op te treden. Geen Ahoy of de Wembley Arena enz enz voor Lemmy. En dan toch de status hebben die hij heeft. Dan moet het DE PERSOONLIJKHEID zijn die hem deze status heeft gegeven. En daar maak ik een diepe buiging voor. Zijn dood houdt mij ook behoorlijk bezig. Het frustreert me ook behoorlijk dat ik momenteel geen Motorhead kan draaien. Dit i.v.b. met het vieren van een lange vakantie met moeder de vrouw. YouTube biedt dan nog enigzins een uitweg. Maar het geluid en vooral het volume is dan het volgende frustratie punt. Want Motorhead vooral in deze tijd moet natuurlijk knalhard uit je boxen geramd worden.

Hard time getting to ya, babe
Double take, figure real rough trade
Wait and see I'm a real good lover
Can't judge a book by the cover

I know and you know, I know
Can't trust your intuition no more
You look good and I make you smile
Bet you thought I wouldn't have no style

I'm gonna turn your head around
Won't know 'til you hit the ground
Gonna change the way you feel
I'm gonna roll you like a wheel

High life, I'm a fool for you
Low life, I like to break the rules
First bite, you know I got a taste for you
I'm gonna make you shine

Be a switch to say the least
My beauty gonna meet your beast
Comin' over and shake your tree
My body's gonna set you free
I know and you know, it's true
Move over, I'm coming through

Low life, gonna break the rules
I'm gonna make you shine

It's all over and I got you down
I'm gonna chase you 'round and 'round
Mess around with the way that I feel
Gonna offer you a whole new deal
Lay it on ya just for kicks
Down on ya like a ton of bricks

Low life, I like to break the rules
I'm gonna make you shine

I'm gonna make you shine, shine

Altijd al mijn favoriete Motorhead nummer geweest.
Met prachtig gitaar werk van Brain Robertson ha !!!

Momenteel mijn favoriete Motorhead albums:

1. No Remorse.
Omdat op deze plaat domweg alle klassiekers staan die ze tot 1984 gemaakt hebben, inclusief killed by death!

2. Ace of Spades.
Dit is gewoon de klassieker bij uitstek van hun, en terecht! Bijna alle nummers zijn enorm pakkend en staan op zich, als je niet beter wist zou je denken dat dit een verzamelaar van hun beginperiode zou zijn.

3. No Sleep Till Hammersmith.
Iets sneller gespeeld dan hun studioalbums, maar hierop hoor je wie en wat motorhead was. Jarenlang mijn favoriet, en zal altijd in mijn motorhead top 3 lijstjes voorkomen. Meer uitgesproken motorhead dan deze krijg je het niet.

4. Bastards.
De afgelopen 5 jaar mijn favo van motorhead. Deze heeft mij veel geholpen in wat zwaardere tijden, en vooral vanwege het opzwepende karakter tijdens het sporten. Met deze plaat en veel sporten ben ik afgevallen van 105 naar 72 kilo, en loop ik de 10 km nu in 37.29 minuten, deze plaat heeft mij daarbij veel geholpen om zover te komen. Buiten de top 3 nu, omdat ik hem domweg te vaak gehoord hebt!

5. Everything Louder Than Everyone Else.
Een geweldig live album waar in wezen wel alle klassiekers opstaan tot en met 1998 aantoe. Ben tot het laatst toe regelmatig bij een concert van hun geweest, wil ik ze dan eens terughoren, dan kun je deze mooi opzetten, want wat je hierop hoort zo speelden ze tot de dood van lemmy toe nog steeds.

6.1916.
Prachtig mooi afwisselend album met zowel speed metal (shut you down) als een mooie meeslepende ballad ( de titeltrack). Deze heb ik ook erg veel afgespeeld, maar inmiddels ook te vaak gehoord.

7. Orgasmatron.
Vreemd genoeg zet ik deze bijna nooit op, terwijl hij van begin tot eind raak is. Misschien maar wat vaker opzetten, kan maar zo een toekomstige favoriet van mij worden!

8. Overkill.
Ook een klassieker natuurlijk, maar minder pakkend over de gehele linie dan hun ace of spades album. Ik zet dan liever hun live album uit 1981 op, want daar staan de beste nummers van deze in live vorm op, wat ik dan toch een stuk liever hoor.

9. Another Perfect Day.
Beetje vreemde eend in de bijt waar ik nog steeds wat aan moet wennen vanwege het melodieuze gitaarspel van oud thin lizzy lid brian robertson. Deze zorgt voor de welcome afwisseling in geluid wil je wel motorhead horen, maar dan rauwe punk in combinatie met melodie. Mooi album die ik nodig wat vaker moet gaan beluisteren.

10. Inferno.
Niet mijn favoriet, maar wel snoeihard! Denk dat dit wel het meest stevige motorhead album ooit gemaakt is, hoor alleen die brute opener maar eens. Probleem vind ik een beetje het gebrek aan variatie en de standaard akoordjes. Het laatste nummer is dan wel weer geweldig. Deze zal ik vanwege de stevigheid dan ook nooit wegdoen, al is het maar vanwege het grote contrast van het eerste en laatste nummer op hetzelfde album.

Dit zouden de 10 albums van motorhead zijn die ik nooit weg zou doen mocht ik er maar 10 houden.
Motorhead is 1 van mijn favo bands en heb op een paar cd,s na alles van hun, het is lekker om op te zetten en heeft zelfs een therapeutisch en helend effect op mij, even de kop leeg maken, en door het opzwepende karakter gaan zelfs je sportprestaties er enorm op vooruit.

Zo tevreden buizen?

Moet trouwens zeggen dat ik On Parole ook geweldig vind, dan hoor je eigenlijk de rock en roll wat lemmy altijd heeft gepredikt te spelen. En hun laatste album Bad Magic moet ik nog altijd beluisteren, en zal hem zeker gaan kopen origineel, al is het maar uit eerbetoon omdat het hun laatste album is geworden! Die 2 albums zou ik nog op plaats 11 en 12 willen zetten.

De rest van de albums die ik niet genoemd heb zal ik ook nog wel gaan beluisteren, maar zijn voor mij niet onmisbaar, als ik die niet zou hebben zou ik ze ook niet missen verder.

De rest die ik nog in bezit heb zijn: bomber, rock & roll, no sleep at all, snake bite love, overnight sensation, we are motorhead, kiss of death en aftershock. Goede platen allemaal, maar voor mij niet onmisbaar!

buizen
ricardo schreef:

..Zo tevreden buizen?

Mooi overzicht/top-10, ricardo! Ach, ik zag dat er nogal wat gediscussieerd wordt in Motorheadalbumtopics over ook andere albums dan het onderhavige albumtopic, vandaar even gewezen op het bestaan van dit favo-Motorheadtopic.
Grappig dat iemand door een bepaald album (Bastards) van een zeer ongezond levend rock-icoon zelf juist zo voortvarend heeft gewerkt aan een verbeterde gezondheid. Hardlopen en andere sporten en 33kg afvallen. Respect.

Komt ook omdat meestal op de eerste pagina,s over het album gediscuseerd word, daarna word er afgedwaald omdat in wezen alles al gezegd is over het desbetreffende album. Dat is niet alleen bij motorhead zo, maar bij ieder album hier op mu.me. Zo zit de mens nu eenmaal inelkaar blijkbaar.

Dank voor je compliment.

Bastards zou op basis van wat het album voor mij heeft betekend eigenlijk op 1 moeten staan, maar omdat ik die voorlopig maar even in de kast houd maar een lagere waardering gegeven.

Je had al 10 favoriete nummers geplaatst zag ik, mooie top 10 van nummers!

Nu nog de albums, ben ook erg benieuwd naar jouw top 10 albums!

1.Ace of Spades
2.Inferno
3.Rock 'n' Roll/1916
5.Overkill/Bastards

Songs 1996-2015

1. Victory or Die (2015 Bad Magic)
2. Civil War (1996 Overnight Sensation)
3. Dead and Gone (1998 Snake Bite Love)
4. Walk a Crooked Mile (2002 Hammered)
5. Stay Out of Jail (2000 We Are Motörhead)
6. Lost Woman Blues (2013 Aftershock)
7. See Me Burning (2000 We Are Motörhead)
8. Terminal Show (2004 Inferno)
9. God Was Never On Your Side (2006 Kiss of Death)
10. Whorehouse Blues (2004 Inferno)

En daarna Rock Out (2008 Motörizer) en Take the Blame (1998 Snake Bite Love).

'Victory or Die' vind ik de laatste grote klassieker, dat nummer heeft alles voor mij. Lekker zwaar geproduceerd ook. 'Civil War' heeft echt dat smerige Motörhead geluid in zich en vond ik voor lange tijd hun beste post-Würzel nummer. Hebben ze ook lang live gespeeld. 'Dead and Gone' is de mooiste ballad uit de categorie Motörhead ballads. Zit een boel emotie in dat nummer. 'Walk a Crooked Mile' is met zijn lengte van bijna zes minuten een uitstekend opgezet rocknummer met een goed gevoel voor melodie. 'Stay Out of Jail' mocht ik vroeger graag keihard draaien. Snoeiharde riff met een strakke ritmesectie en pakkende tekst. Hebben ze live gespeeld en vastgelegd op één van hun vele live-albums. 'Lost Woman Blues' is dan prima blues-ballad uit een tijd dat het niet zo goed ging met Lemmy. Speelden ze ook live. 'See Me Burning' is de ultieme plaatopener; drie minuten bruut geweld op topsnelheid met een hoofdrol voor Mikkey Dee. 'Terminal Show' zet de toon voor het 'Infernö"-album: snel & hard en dit nummer neigt meer naar metal dan rock, met een gastrol voor Steve Vai. 'God Was Never On Your Side' is een uitstekende ballad en 'Whorehouse Blues' sluit de top 10 af. Deze heb ik ze helaas niet zien spelen, hebben ze wel vaak opgevoerd. Geschikt om aan je gasten te laten horen. Het enige niet gememoreerde album is 'The Wörld Is Yöurs' maar die is ook zeer genietbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:48 uur

geplaatst: vandaag om 15:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.