Muziek / Toplijsten en favorieten / Donna's top 5000!
zoeken in:
0
Lost Highway
geplaatst: 8 oktober 2008, 16:47 uur
Dit jaar pakt Donna, dat aan zijn laatste maanden toe is, uit met de langste hitparade ooit. Het betreft een top 5000 die minstens twee weken zal duren. Men mag drie nummers kiezen uit een vooropgestelde lijst, en twee keuzenummers die niet in de lijst voorkomen. Ook mag je nog 1 'kraaknummer' toevoegen. De keuzelijst is niet zo mooi als bij KINK FM, maar voor een station als Donna is het aardig breed georiënteerd. Het zou leuk zijn als menig MM user deelneemt aan de stemming en natuurlijk nog fijner als je je keuzes ook in dit topic even vermeldt.
Stemmen kan via volgende link
http://www.donna.be/nieuws/8619-donnas-top-5000-stem-nu
Je kan het aftellen van de top 5000 ook uitgebreid volgen op de Donna site, met weetjes en facts over de artiesten die de eindlijst gehaald hebben.
Stemmen kan via volgende link http://www.donna.be/nieuws/8619-donnas-top-5000-stem-nu
Je kan het aftellen van de top 5000 ook uitgebreid volgen op de Donna site, met weetjes en facts over de artiesten die de eindlijst gehaald hebben.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 17:37 uur
wouw 
Ik hoop natuurlijk dat men enige goede nummers in de selectie gezet heeft. Vorig jaar kon je maar kiezen uit een 5000 nummers
Oa stemmen op Master Of Puppets was ongemogelijk, terwijl dat in de top40 kwam bij Stubru.

Ik hoop natuurlijk dat men enige goede nummers in de selectie gezet heeft. Vorig jaar kon je maar kiezen uit een 5000 nummers

Oa stemmen op Master Of Puppets was ongemogelijk, terwijl dat in de top40 kwam bij Stubru.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 17:39 uur
edit: Master Of Puppets nog steeds niet in de lijst. Zet men er kraaknummers als until it sleeps en turn the page 
Sjans dawe uit nog andere dingen kunnen kiezen

Sjans dawe uit nog andere dingen kunnen kiezen
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 oktober 2008, 17:49 uur
Zopas ingevuld en ik ben benieuwd voor mijn keuze- en kraakplaten:
Gewoon: 1. AC/DC - Whole Lotta Rosie; 2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven; 3. Black Sabbath - Paranoid
Keuzeplaten: 1. Opeth - Bleak; 2. Mercyful Fate - Gypsy
Kraakplaat: Slayer - Postmortem/Raining Blood
Dit wordt lachen...
en headbangen

Gewoon: 1. AC/DC - Whole Lotta Rosie; 2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven; 3. Black Sabbath - Paranoid
Keuzeplaten: 1. Opeth - Bleak; 2. Mercyful Fate - Gypsy
Kraakplaat: Slayer - Postmortem/Raining Blood
Dit wordt lachen...
en headbangen 
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 17:51 uur
Ha, ik heb ook paranoid ingevuld. 
Als extra opties PAINKILLER en MASTER OF PUPPETS. Die laatste is vooral om het die dwazerikken eens duidelijk te maken.
Kga straks nog es stemmen voor mijn broer en zus. Heb nog enkele nummertjes in gedachte die ik vergeten ben.

Als extra opties PAINKILLER en MASTER OF PUPPETS. Die laatste is vooral om het die dwazerikken eens duidelijk te maken.
Kga straks nog es stemmen voor mijn broer en zus. Heb nog enkele nummertjes in gedachte die ik vergeten ben.
0
Benno
geplaatst: 8 oktober 2008, 18:50 uur
Gewone keuze:
Eddie Cochran - Summertime Blues
Gene Vincent - Be Bop A Lula
Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Going On
Keuzeplaten:
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Call Me Sand
Scott Walker - The Plague
Kraakplaat:
Little Richard - Tutti Frutti
Wel een wat gebrekkige keuze helaas, maar het is dan ook Donna. Met name het feit dat Tutti Frutti er niet in staat vind ik een redelijke schande, maar goed, wie ben ik.
Eddie Cochran - Summertime Blues
Gene Vincent - Be Bop A Lula
Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Going On
Keuzeplaten:
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Call Me Sand
Scott Walker - The Plague
Kraakplaat:
Little Richard - Tutti Frutti
Wel een wat gebrekkige keuze helaas, maar het is dan ook Donna. Met name het feit dat Tutti Frutti er niet in staat vind ik een redelijke schande, maar goed, wie ben ik.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 21:20 uur
Ik wil even aangeven dat de kraakplaat diegene is die je absoluut niet in de top 5000 wil. Het lijkt me dat sommigen dat nog niet begrepen hebben. 
Je moet maar denken, het is de laatste top van donna, dus het kan daarna alleen maar beter.

Je moet maar denken, het is de laatste top van donna, dus het kan daarna alleen maar beter.

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 21:35 uur
Ik heb ook de Belgen maar een handje geholpen, zodat ze toch nog een beetje de smaak van échte shine in hun mond voelen.
Gewoon:
- Johnny Cash - A Boy Named Sue
- Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
- Leonard Cohen - Suzanne
Keuzeplaten:
- Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
- Two Gallants - Las Cruces Jail
Kraakplaat
- Queen - Bohemian Rhapsody
Gewoon:
- Johnny Cash - A Boy Named Sue
- Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
- Leonard Cohen - Suzanne
Keuzeplaten:
- Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
- Two Gallants - Las Cruces Jail
Kraakplaat
- Queen - Bohemian Rhapsody
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 21:47 uur
0
Lost Highway
geplaatst: 8 oktober 2008, 21:57 uur
Hehe die kraakplaat is inderdaad een nummer dat je vreselijk vindt, dus daar Slayer invullen als je op MuMe Slayer in je top 10 hebt staan lijkt me niet logisch.
Overigens fijn dat er ook Nederlandse users deelnemen aan onze stemming, knap werk heren.
Overigens fijn dat er ook Nederlandse users deelnemen aan onze stemming, knap werk heren.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:39 uur
Lost Highway schreef:
Hehe die kraakplaat is inderdaad een nummer dat je vreselijk vindt, dus daar Slayer invullen als je op MuMe Slayer in je top 10 hebt staan lijkt me niet logisch.
Vooral omdat ie gisteren over datzelfde nummer zei in het "op welke nummers headbang je het liefst?"-topic:
Sir Spamalot schreef:
Mercyful Fate - Gypsy (van "Don't Break the Oath"). Eigenlijk praktisch het volledige album: tijdloos!
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Slayer - Postmortem / Reign in Blood (tot de nekspieren uit mijn nek springen)
Mercyful Fate - Gypsy (van "Don't Break the Oath"). Eigenlijk praktisch het volledige album: tijdloos!
AC/DC - Whole Lotta Rosie
Slayer - Postmortem / Reign in Blood (tot de nekspieren uit mijn nek springen)

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:43 uur
Oeps, misverstaan van dat "kraakplaat"-geval of te snel gelezen op de website van bloody Donna: ik wil Slayer erin 

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:48 uur
Sir Spamalot schreef:
Oeps, misverstaan van dat "kraakplaat"-geval of te snel gelezen op de website van bloody Donna: ik wil Slayer erin

ik zie het al voor mij. De radio waaruit angel of death beukt.

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:50 uur
AGE-411 schreef:
(quote)

Zou prachtig zijn

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 22:59 uur
Als we er allemaal op stemmen...
Kzal nog wat mensen aanmoedigen. (op fansites enzo
)
Kzal nog wat mensen aanmoedigen. (op fansites enzo
)
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 23:07 uur
Even scriptje laten lopen dat op Rick Astley stemt en dan zien ofdat dat stemmen eigenlijk wel iets uitmaakt 

0
geplaatst: 9 oktober 2008, 01:23 uur
Een lijst waar Milk Inc. 4x (!) meer nominaties heeft dan Pink Floyd, stem ik uit principe niet op.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 02:54 uur
Even snel ingevuld maar de keuze is zeer beperkt.
1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (helaas het enig JD nummer)
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough for the Both of Us
3. Yello - I Love You
Keuzeplaten:
1. Red Zebra - I Can't Live In a Living Room
2. The Names - Calcutta
Kraakplaat:
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (helaas het enig JD nummer)
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough for the Both of Us
3. Yello - I Love You
Keuzeplaten:
2. The Names - Calcutta
Kraakplaat:
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 oktober 2008, 07:45 uur
Waldo Jeffers schreef:
Ik wil even aangeven dat de kraakplaat diegene is die je absoluut niet in de top 5000 wil. Het lijkt me dat sommigen dat nog niet begrepen hebben.

Ik heb mezelf enen tegen mijn kop gegeven om Slayer op te geven
.Jammer genoeg kan ik mijn fout niet meer rechtzetten.

0
geplaatst: 9 oktober 2008, 11:53 uur
1. Pearl Jam - Alive
2. Frankie Goes to Hollywood - The Power of Love
3. Clouseau - Ik wil vannacht bij je slapen (leek me een leuke geste)
Keuzeplaten:
1. Pearl Jam - Black (Nummer één bij Kink FM! Minpunt voor België!)
2. Placebo - Without You I'm Nothing
Kraakplaat:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
2. Frankie Goes to Hollywood - The Power of Love
3. Clouseau - Ik wil vannacht bij je slapen (leek me een leuke geste)
Keuzeplaten:
1. Pearl Jam - Black (Nummer één bij Kink FM! Minpunt voor België!)
2. Placebo - Without You I'm Nothing
Kraakplaat:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven
0
Lost Highway
geplaatst: 9 oktober 2008, 12:13 uur
postpunker schreef:
Keuzeplaten:
2. The Names - Calcutta
Keuzeplaten:
2. The Names - Calcutta

Wel bizar dat we ons beklagen over een lijst met zoveel Milk Inc nummers, maar uiteindelijk kiezen we als kraaknummers classics van Pink Floyd, Led Zep of Queen. Nuja, ieder zijn/haar keuze.

Nog iets over die Milk Inc : Tsja in België is dat nou eenmaal de populairste act, hun succes grenst aan het onwaarschijnlijke.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 12:37 uur
Ik heb nog nooit van Milk Inc gehoord. Tsja, ik kom dan ook uit Nederland.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 12:50 uur
postpunker schreef:
Gelukzak!
Inderdaad, dat er meer nummers van Milk Inc in de lijst staan dan van legendarische bands als Pink Floyd of Joy Division zegt al veel over de smaak van radio Donna.
Popklassiekers van Pink Floyd, Queen, Led Zeppelin of Metallica als kraakplaat zetten vind ik gewoon belachelijk. Daar zou ik iets zetten wat ik echt slecht vind (keuze genoeg bij Milk Inc).
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 14:22 uur
Tsjonge, wat maken mensen zich druk om de keuze van de kraakplaat. Een kraakplaat is voor mij een plaat die zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft is dat dus Stairway to Heaven. Als ik jullie interpretatie zou overnemen dan kwam ik uit op Kim-Lian.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 15:19 uur
Gestemd op:
1. Deep Purple - Child In Time
2. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
3. The Cure - A Forest
Keuze:
* Pearl Jam - Black
* Sigur Rós - Untitled #8
Kraak:
* Meatloaf - Paradise btdbl
1. Deep Purple - Child In Time
2. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
3. The Cure - A Forest
Keuze:
* Pearl Jam - Black
* Sigur Rós - Untitled #8
Kraak:
* Meatloaf - Paradise btdbl
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 15:54 uur
postpunker schreef:
Milk Inc heeft hier ook een paar gigantische hits gescoord. Ik heb ze nog 's live gezien in de Gelredome zelfs. Dat was niet zo'n heel goed optreden, ik ben zelfs geneigd mee te gaan in de ferme stelling van Titmeister en Pink Floyd ook een betere band te noemen.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 18:06 uur
Kraakplaat betekend slechte plaat. We hadden het boven jouw post nog maar net gezegd. 
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 18:07 uur
Joy4ever schreef:
Tsjonge, wat maken mensen zich druk om de keuze van de kraakplaat. Een kraakplaat is voor mij een plaat die zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft is dat dus Stairway to Heaven. Als ik jullie interpretatie zou overnemen dan kwam ik uit op Kim-Lian.
Dat kan je niet menen

Wat is er zo slecht aan? Nummer is perfect zeg
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 18:22 uur
Al die afgezaagde muziek staat elk jaar weer bovenaan dit soort lijstjes. Ik heb Bohemian Rhapsody ingevuld.
* denotes required fields.