MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Donna's top 5000!

zoeken in:
Lost Highway
Dit jaar pakt Donna, dat aan zijn laatste maanden toe is, uit met de langste hitparade ooit. Het betreft een top 5000 die minstens twee weken zal duren. Men mag drie nummers kiezen uit een vooropgestelde lijst, en twee keuzenummers die niet in de lijst voorkomen. Ook mag je nog 1 'kraaknummer' toevoegen. De keuzelijst is niet zo mooi als bij KINK FM, maar voor een station als Donna is het aardig breed georiënteerd. Het zou leuk zijn als menig MM user deelneemt aan de stemming en natuurlijk nog fijner als je je keuzes ook in dit topic even vermeldt. Stemmen kan via volgende link

http://www.donna.be/nieuws/8619-donnas-top-5000-stem-nu

Je kan het aftellen van de top 5000 ook uitgebreid volgen op de Donna site, met weetjes en facts over de artiesten die de eindlijst gehaald hebben.

wouw

Ik hoop natuurlijk dat men enige goede nummers in de selectie gezet heeft. Vorig jaar kon je maar kiezen uit een 5000 nummers

Oa stemmen op Master Of Puppets was ongemogelijk, terwijl dat in de top40 kwam bij Stubru.

edit: Master Of Puppets nog steeds niet in de lijst. Zet men er kraaknummers als until it sleeps en turn the page

Sjans dawe uit nog andere dingen kunnen kiezen

Sir Spamalot (crew)
Zopas ingevuld en ik ben benieuwd voor mijn keuze- en kraakplaten:

Gewoon: 1. AC/DC - Whole Lotta Rosie; 2. Led Zeppelin - Stairway to Heaven; 3. Black Sabbath - Paranoid
Keuzeplaten: 1. Opeth - Bleak; 2. Mercyful Fate - Gypsy
Kraakplaat: Slayer - Postmortem/Raining Blood

Dit wordt lachen... en headbangen
(afbeelding)

Ha, ik heb ook paranoid ingevuld.

Als extra opties PAINKILLER en MASTER OF PUPPETS. Die laatste is vooral om het die dwazerikken eens duidelijk te maken.

Kga straks nog es stemmen voor mijn broer en zus. Heb nog enkele nummertjes in gedachte die ik vergeten ben.

Benno
Gewone keuze:
Eddie Cochran - Summertime Blues
Gene Vincent - Be Bop A Lula
Jerry Lee Lewis - Whole Lotta Shakin' Going On

Keuzeplaten:
Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Call Me Sand
Scott Walker - The Plague

Kraakplaat:
Little Richard - Tutti Frutti

Wel een wat gebrekkige keuze helaas, maar het is dan ook Donna. Met name het feit dat Tutti Frutti er niet in staat vind ik een redelijke schande, maar goed, wie ben ik.

Ik wil even aangeven dat de kraakplaat diegene is die je absoluut niet in de top 5000 wil. Het lijkt me dat sommigen dat nog niet begrepen hebben.

Je moet maar denken, het is de laatste top van donna, dus het kan daarna alleen maar beter.

Ik heb ook de Belgen maar een handje geholpen, zodat ze toch nog een beetje de smaak van échte shine in hun mond voelen.

Gewoon:
- Johnny Cash - A Boy Named Sue
- Bob Dylan - The Times They Are A-Changin'
- Leonard Cohen - Suzanne

Keuzeplaten:
- Liars - The Other Side of Mt. Heart Attack
- Two Gallants - Las Cruces Jail

Kraakplaat
- Queen - Bohemian Rhapsody

levenvergeten schreef:

Kraakplaat
- Queen - Bohemian Rhapsody

Die heb ik ook op gegeven

Lost Highway
Hehe die kraakplaat is inderdaad een nummer dat je vreselijk vindt, dus daar Slayer invullen als je op MuMe Slayer in je top 10 hebt staan lijkt me niet logisch.

Overigens fijn dat er ook Nederlandse users deelnemen aan onze stemming, knap werk heren.

Lost Highway schreef:
Hehe die kraakplaat is inderdaad een nummer dat je vreselijk vindt, dus daar Slayer invullen als je op MuMe Slayer in je top 10 hebt staan lijkt me niet logisch.

Vooral omdat ie gisteren over datzelfde nummer zei in het "op welke nummers headbang je het liefst?"-topic:

Sir Spamalot schreef:
Mercyful Fate - Gypsy (van "Don't Break the Oath"). Eigenlijk praktisch het volledige album: tijdloos!

AC/DC - Whole Lotta Rosie

Slayer - Postmortem / Reign in Blood (tot de nekspieren uit mijn nek springen)

Sir Spamalot (crew)
Oeps, misverstaan van dat "kraakplaat"-geval of te snel gelezen op de website van bloody Donna: ik wil Slayer erin

Sir Spamalot schreef:
Oeps, misverstaan van dat "kraakplaat"-geval of te snel gelezen op de website van bloody Donna: ik wil Slayer erin

ik zie het al voor mij. De radio waaruit angel of death beukt.

AGE-411 schreef:
(quote)

ik zie het al voor mij. De radio waaruit angel of death beukt.

Zou prachtig zijn

Als we er allemaal op stemmen...
Kzal nog wat mensen aanmoedigen. (op fansites enzo )

Even scriptje laten lopen dat op Rick Astley stemt en dan zien ofdat dat stemmen eigenlijk wel iets uitmaakt

Een lijst waar Milk Inc. 4x (!) meer nominaties heeft dan Pink Floyd, stem ik uit principe niet op.

Even snel ingevuld maar de keuze is zeer beperkt.

1. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (helaas het enig JD nummer)
2. Sparks - This Town Ain't Big Enough for the Both of Us
3. Yello - I Love You

Keuzeplaten:

1. Red Zebra - I Can't Live In a Living Room
2. The Names - Calcutta

Kraakplaat:

Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond

Sir Spamalot (crew)
Waldo Jeffers schreef:
Ik wil even aangeven dat de kraakplaat diegene is die je absoluut niet in de top 5000 wil. Het lijkt me dat sommigen dat nog niet begrepen hebben.

Je moet maar denken, het is de laatste top van donna, dus het kan daarna alleen maar beter.

Ik heb mezelf enen tegen mijn kop gegeven om Slayer op te geven .
Jammer genoeg kan ik mijn fout niet meer rechtzetten.

1. Pearl Jam - Alive
2. Frankie Goes to Hollywood - The Power of Love
3. Clouseau - Ik wil vannacht bij je slapen (leek me een leuke geste)

Keuzeplaten:
1. Pearl Jam - Black (Nummer één bij Kink FM! Minpunt voor België!)
2. Placebo - Without You I'm Nothing

Kraakplaat:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven

Lost Highway
postpunker schreef:

Keuzeplaten:

1. Red Zebra - I Can't Live In a Living Room
2. The Names - Calcutta

Wel bizar dat we ons beklagen over een lijst met zoveel Milk Inc nummers, maar uiteindelijk kiezen we als kraaknummers classics van Pink Floyd, Led Zep of Queen. Nuja, ieder zijn/haar keuze.

Nog iets over die Milk Inc : Tsja in België is dat nou eenmaal de populairste act, hun succes grenst aan het onwaarschijnlijke.

Ik heb nog nooit van Milk Inc gehoord. Tsja, ik kom dan ook uit Nederland.

postpunker schreef:

Gelukzak!
Inderdaad, dat er meer nummers van Milk Inc in de lijst staan dan van legendarische bands als Pink Floyd of Joy Division zegt al veel over de smaak van radio Donna.
Popklassiekers van Pink Floyd, Queen, Led Zeppelin of Metallica als kraakplaat zetten vind ik gewoon belachelijk. Daar zou ik iets zetten wat ik echt slecht vind (keuze genoeg bij Milk Inc).

Milk Inc is inderdaad

Tsjonge, wat maken mensen zich druk om de keuze van de kraakplaat. Een kraakplaat is voor mij een plaat die zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft is dat dus Stairway to Heaven. Als ik jullie interpretatie zou overnemen dan kwam ik uit op Kim-Lian.

Gestemd op:

1. Deep Purple - Child In Time
2. Nirvana - Smells Like Teen Spirit
3. The Cure - A Forest

Keuze:
* Pearl Jam - Black
* Sigur Rós - Untitled #8

Kraak:
* Meatloaf - Paradise btdbl

postpunker schreef:

Milk Inc heeft hier ook een paar gigantische hits gescoord. Ik heb ze nog 's live gezien in de Gelredome zelfs. Dat was niet zo'n heel goed optreden, ik ben zelfs geneigd mee te gaan in de ferme stelling van Titmeister en Pink Floyd ook een betere band te noemen.

Joy4ever schreef:

Kraakplaat:
1. Led Zeppelin - Stairway to Heaven

Kraakplaat betekend slechte plaat. We hadden het boven jouw post nog maar net gezegd.

Joy4ever schreef:
Tsjonge, wat maken mensen zich druk om de keuze van de kraakplaat. Een kraakplaat is voor mij een plaat die zwaar overgewaardeerd is. Wat mij betreft is dat dus Stairway to Heaven. Als ik jullie interpretatie zou overnemen dan kwam ik uit op Kim-Lian.

Dat kan je niet menen
Wat is er zo slecht aan? Nummer is perfect zeg

Al die afgezaagde muziek staat elk jaar weer bovenaan dit soort lijstjes. Ik heb Bohemian Rhapsody ingevuld.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:43 uur

geplaatst: vandaag om 19:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.