Muziek / Toplijsten en favorieten / Donna's top 5000!
zoeken in:
0
geplaatst: 7 november 2008, 18:52 uur
Top 3:
The Cure - Just Like Heaven
David Bowie - "Heroes"
Kate Bush - Wuthering Heights
extra:
Visage - Fade to Grey
The Korgis - Everybody's Got to Learn Sometime
kraakplaat:
Queen - Bohemian Rhapsody *kots*
The Cure - Just Like Heaven
David Bowie - "Heroes"
Kate Bush - Wuthering Heights
extra:
Visage - Fade to Grey
The Korgis - Everybody's Got to Learn Sometime
kraakplaat:
Queen - Bohemian Rhapsody *kots*
0
geplaatst: 8 november 2008, 00:40 uur
Even snel maar wat gedaan, ik heb sowieso niet slechts 3 favoriete nummers, laat staan maar 2 extra's..
1. Radiohead - Street Spirit
2. Iggy Pop - The Passenger
3. Leonard Cohen - Suzanne
Extra:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Bonnie 'Prince' Billy - Strange Form of Life
Kraak, uiteraard, de grootste kwelling hoog in de top 2000:
1. Meatloaf - Paradise by the Dashboard Light
1. Radiohead - Street Spirit
2. Iggy Pop - The Passenger
3. Leonard Cohen - Suzanne
Extra:
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Bonnie 'Prince' Billy - Strange Form of Life
Kraak, uiteraard, de grootste kwelling hoog in de top 2000:
1. Meatloaf - Paradise by the Dashboard Light
0
geplaatst: 8 november 2008, 14:02 uur
Ik heb ondertussen gestemd, maar vind het maar een magere keuzelijst eerlijk gezegd. Dit heb ik er van gemaakt
1) The verve- The drugs don't work
2) U2- One
3) Nick cave- In to my arms
Keuzeplaten: Portishead- Roads
Radiohead: Pyramid song
Kraakplaat: Bryan adams - Summer of 69 (eerder proteststem dan de slechtste plaat ooit natuurlijk)
1) The verve- The drugs don't work
2) U2- One
3) Nick cave- In to my arms
Keuzeplaten: Portishead- Roads
Radiohead: Pyramid song
Kraakplaat: Bryan adams - Summer of 69 (eerder proteststem dan de slechtste plaat ooit natuurlijk)
0
Lost Highway
geplaatst: 9 november 2008, 17:46 uur
Wibren schreef:
Als nu alle classic rock fans nu eens op eenzelfde nummer stemmen (bij voorbaat Child in Time -> staat namelijk het hoogst), dan zal je mss nog eens een goede nr 1 krijgen (en tegen de zin van donna die het nr dan zeker moeten laten uitspelen, doen ze namelijk nooit).
Geef aan iedereen die link mee en zeg dat ze zeker dat nr erin zetten. Ok, het is je eigen keuze maar we willen toch gwn een andere nr 1. En of Joy Division nu stijgt van 1800 naar 1777, wat doet dat er toe. Die lijst zal nooit op iets trekken (als die er volgend jaar dan al komt md)
http://ext.donna.be/apps/tops/top5000/stem/
Stem Child in Time op 1 ^^
Als nu alle classic rock fans nu eens op eenzelfde nummer stemmen (bij voorbaat Child in Time -> staat namelijk het hoogst), dan zal je mss nog eens een goede nr 1 krijgen (en tegen de zin van donna die het nr dan zeker moeten laten uitspelen, doen ze namelijk nooit).
Geef aan iedereen die link mee en zeg dat ze zeker dat nr erin zetten. Ok, het is je eigen keuze maar we willen toch gwn een andere nr 1. En of Joy Division nu stijgt van 1800 naar 1777, wat doet dat er toe. Die lijst zal nooit op iets trekken (als die er volgend jaar dan al komt md)
Stem Child in Time op 1 ^^
Lijkt me toch vooral de bedoeling dat je op je eigen favorieten stemt ( zeker met de keuzenummers ), en niet in functie van de mogelijke eerste plaats. Bovendien stond Joy Division altijd wel al bij de eerste 500, en gezien hun stijgende populariteit halen ze binnen enkele jaren Deep Purple wel in.

Verder begrijp ik de negatieve reacties op de keuzelijst wel een beetje, en natuurlijk zal er een pak onzin in staan; doch zullen het waarschijnlijk achteraf de niet-stemmers zijn die zich beklagen over een te lage notering van Radiohead etc.
De Nederlandse top 2000 is naar mijn mening toch nog een iets grotere grap, een toplijst waarvan de organisatoren zelf hebben toegegeven dat ze bepaalde nummers weigeren. Daar zou ik eerlijk gezegd zelf ook niet op stemmen. Wat baadt het dan dat je Arcade Fire en The Sound in je keuzelijst hebt staan, als van tevoren al bepaald is dat ze niet toegelaten zijn? Bovendien zal onze Belgische lijst +/- 200.000 stemmen halen, wat tien keer minder is dan de Nederlandse, en waardoor bijgevolg je stem ook iets meer waarde heeft.
0
geplaatst: 10 november 2008, 20:22 uur
Top 3
1. Pearl Jam - Alive
2. Rolling Stones - Gimme Shelter
3. U2 - The Fly
keuzes
1. Pearl Jam - Black
2. The Doors - Break on Through (To the Other Side)
Kraakplaat
Meatloaf - Paradise by the Dashboard light
1. Pearl Jam - Alive
2. Rolling Stones - Gimme Shelter
3. U2 - The Fly
keuzes
1. Pearl Jam - Black
2. The Doors - Break on Through (To the Other Side)
Kraakplaat
Meatloaf - Paradise by the Dashboard light
0
geplaatst: 13 november 2008, 14:00 uur
0
geplaatst: 13 november 2008, 14:45 uur
Top 3
1. The Cure - A Forest
2. Morrissey - Everyday Is Like Sunday
3. George Michael - Jesus to a Child
keuzeplaten
1. The The - Uncertain Smile
2. My Bloody Valentine - To Here Knows When
Kraakplaat
Boudewijn de Groot - Avond
1. The Cure - A Forest
2. Morrissey - Everyday Is Like Sunday
3. George Michael - Jesus to a Child
keuzeplaten
1. The The - Uncertain Smile
2. My Bloody Valentine - To Here Knows When
Kraakplaat
Boudewijn de Groot - Avond
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 16 november 2008, 08:20 uur
Maandag eerstkomende - dus 17 november 2008 - beginnen ze eraan vanaf 6u00 's morgens...
0
geplaatst: 16 november 2008, 10:18 uur
Sir Spamalot schreef:
Maandag eerstkomende - dus 17 november 2008 - beginnen ze eraan vanaf 6u00 's morgens...
..en dan kan er nog gestemd worden voor de laatste 100. Zwaar voordeel voor de nieuwe platen weeral (de donnafreaks die elke seconde op de site zitten zullen wel talrijk aanwezig zijn)
0
geplaatst: 16 november 2008, 10:21 uur
[quote]Lost Highway schreef:
Lijkt me toch vooral de bedoeling dat je op je eigen favorieten stemt ( zeker met de keuzenummers ), en niet in functie van de mogelijke eerste plaats. Bovendien stond Joy Division altijd wel al bij de eerste 500, en gezien hun stijgende populariteit halen ze binnen enkele jaren Deep Purple wel in.
quote]
Ik bedoel als je een classic rocker ben dat je dan toch in functie van de lijst stemt en niet op minder bekende platen (die overigens niet in de keuzelijst staan) stemt.
En aangezien Child in Time het enige echte tijdloze nummer is (srr voor de Queenfans maar ik probeer goed te argumenteren) kan je er maar beter op stemmen. Ik kan er niet tegen dat platen als Iris, Mia, Summer of '69,.. boven Child in Time zouden staan.
(quote)

quote]
Ik bedoel als je een classic rocker ben dat je dan toch in functie van de lijst stemt en niet op minder bekende platen (die overigens niet in de keuzelijst staan) stemt.
En aangezien Child in Time het enige echte tijdloze nummer is (srr voor de Queenfans maar ik probeer goed te argumenteren) kan je er maar beter op stemmen. Ik kan er niet tegen dat platen als Iris, Mia, Summer of '69,.. boven Child in Time zouden staan.
0
geplaatst: 17 november 2008, 16:31 uur
stem hier voor de laatste 100 op Child in Time.
Wel jammer dat Shine on you Crazy Diamond net er buiten valt.
0
geplaatst: 17 november 2008, 18:19 uur
Wibren schreef:
3 nummers van Bon Jovi in de top100Tokio Hotel, Stan van Samang

Als ik het zo zie: enkele re-entery's?
En voor de rest heel veel rotzooi. Kwaliteit gaat ieder jaar achteruit.
Heb geselecteerd:
Child in Time
Nothing Else Matters
Paint It Black (vind het een leuk nummer
) Anders was die laatste Paranoid van Black Sabbath, maar die is er dit jaar ook niemer bij.

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 november 2008, 18:24 uur
Ik was gvd op zoek naar Paranoid van Black Sabbath en die staat er niet meer in! Ik kwam uit bij Bon Jovi, yeah right, ik ga een Bon Jovi-nummer kiezen - NOT! AGE, veel valiums gereedleggen want er zal veel Euro-disco (of hoe je het ook noemt) tussenzitten. 

0
geplaatst: 17 november 2008, 18:34 uur
Vroeger was het op oudejaarsavond.
Moesten we om 19:00 bij iemand van ons familie zijn, een redelijk klein huis, met 26 man. Kun je amper bewegen. Stond de radio toch aan voor die laatste 10 nummers! welke haalt het?
Sinds vorige jaar zenden ze het niet meer uit op oudejaarsavond. Belachelijk. Komt de radio hier niet meer open. Vorige jaar de laatste 100 ook rats gemist (vergeten).
Mss mis ik het dit jaar ook. (maar dan expres)
Moesten we om 19:00 bij iemand van ons familie zijn, een redelijk klein huis, met 26 man. Kun je amper bewegen. Stond de radio toch aan voor die laatste 10 nummers! welke haalt het?
Sinds vorige jaar zenden ze het niet meer uit op oudejaarsavond. Belachelijk. Komt de radio hier niet meer open. Vorige jaar de laatste 100 ook rats gemist (vergeten).
Mss mis ik het dit jaar ook. (maar dan expres)
0
geplaatst: 17 november 2008, 18:42 uur
Die laatste 100 bij Donna doen mijn wenkbrauwen fronsen.
Tokio Hotel en Rihanna!
Liefst 3 van Bon Jovi en veel hits uit de laatste jaren.
Slechts 5 nummers uit de jaren '60 (de meest vruchtbare periode van de popmuziek) en slechts 1 nummer van the Beatles.
Neil Young, Bob Dylan en David Bowie kennen de Donna-luisteraars blijkbaar niet! Inderdaad AGE-411 en Sir Spamalot, "Paranoid" van Black Sabbath hoort beslist bij de beste 100.
Gekozen nummers :
1. R.E.M. - Losing my Religion
2. John Lennon - Imagine
3. Beatles - Hey Jude
Tokio Hotel en Rihanna!

Liefst 3 van Bon Jovi en veel hits uit de laatste jaren.
Slechts 5 nummers uit de jaren '60 (de meest vruchtbare periode van de popmuziek) en slechts 1 nummer van the Beatles.
Neil Young, Bob Dylan en David Bowie kennen de Donna-luisteraars blijkbaar niet! Inderdaad AGE-411 en Sir Spamalot, "Paranoid" van Black Sabbath hoort beslist bij de beste 100.
Gekozen nummers :
1. R.E.M. - Losing my Religion
2. John Lennon - Imagine
3. Beatles - Hey Jude
0
geplaatst: 17 november 2008, 19:11 uur
ik zat net gezellig naar Calypso van john denver te luisteren, ik vroeg me af op de hoeveelste plek die prachtige meezinger stond. Dus ik zoek op en raad eens.... hij staat er niet in 

0
geplaatst: 17 november 2008, 19:15 uur
Master Of Puppets van Metallica staat er overgens ook niet in. Volgende keer gewoon de optie "staat je lievelingsnummer niet in de lijst? vul hier aan:" weg laten. Het valt te veel op, Donna

Stond op Stubru nog gewoon 37ste vorig jaar.

Stond op Stubru nog gewoon 37ste vorig jaar.
0
Lost Highway
geplaatst: 17 november 2008, 21:00 uur
Aangezien ik deze top 5000 hier op MM wat gepromoot heb, hebben jullie natuurlijk recht op de volledige waarheid:
- De top 5000 wordt gemanipuleerd door Radio Donna.
- Men plaatst nummers in de keuzelijst die men uiteindeijk toch weert, ongeacht het aantal verkregen stemmen.
- Men heeft een functie 'extra' keuzenummers, maar deze worden noch verrekend, noch geteld, noch bekeken.
- Gezien voorgaande punten lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de stemmen ook daadwerkelijk geteld worden.
Ik zie dat mensen hier nog steeds stemmen op de laatste 100 etc., persoonlijk zou ik me de moeite besparen.
En voor de rest jongens : Ik woon in een land waar het draaien van een nummer van Editors, Bloc Party, Beirut of Muse gezien wordt als een gevaar voor de staatsveiligheid. Hoera, ik ben een fiere Vlaming.
- De top 5000 wordt gemanipuleerd door Radio Donna.
- Men plaatst nummers in de keuzelijst die men uiteindeijk toch weert, ongeacht het aantal verkregen stemmen.
- Men heeft een functie 'extra' keuzenummers, maar deze worden noch verrekend, noch geteld, noch bekeken.
- Gezien voorgaande punten lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de stemmen ook daadwerkelijk geteld worden.
Ik zie dat mensen hier nog steeds stemmen op de laatste 100 etc., persoonlijk zou ik me de moeite besparen.
En voor de rest jongens : Ik woon in een land waar het draaien van een nummer van Editors, Bloc Party, Beirut of Muse gezien wordt als een gevaar voor de staatsveiligheid. Hoera, ik ben een fiere Vlaming.
0
geplaatst: 17 november 2008, 23:18 uur
Ff de laatste 100 bekeken maar hier word je inderdaad niet vrolijk van. Wat dat betreft is de Top 2000 van Radio 2 een stuk beter (wat ook al geen topper is). Van mijn lijst heeft alleen de kraakplaat de top 100 gehaald, tja dat was natuurlijk niet de bedoeling. Maar wat een armoe troef zeg. Mika 3 keer in de top 100, hahahahaha....
Mensen uit belgie ik wens jullie veel luisterplezier!
0
geplaatst: 18 november 2008, 11:48 uur
mkrake schreef:
Ff de laatste 100 bekeken maar hier word je inderdaad niet vrolijk van. Wat dat betreft is de Top 2000 van Radio 2 een stuk beter (wat ook al geen topper is). Van mijn lijst heeft alleen de kraakplaat de top 100 gehaald, tja dat was natuurlijk niet de bedoeling. Maar wat een armoe troef zeg. Mika 3 keer in de top 100, hahahahaha....
Uit Vlaanderen! In Wallonië zenden ze niet uit (niet dat er anders een kat naar luistert)
Misschien moeten we ons maar eens gaan concentreren op de tijdloze. Het niveau van die lijst(hier op een fansite) ligt over het algemeen veel hoger. Ik luister ook met meer plezier naar die lijst.
Enkel Gorky nog weg krijgen, maar die zal nog wel een hoop terugzakken de komende jaren.
0
geplaatst: 18 november 2008, 14:41 uur
AGE-411 schreef:
Misschien moeten we ons maar eens gaan concentreren op de tijdloze. Het niveau van die lijst(hier op een fansite) ligt over het algemeen veel hoger. Ik luister ook met meer plezier naar die lijst.
Enkel Gorky nog weg krijgen, maar die zal nog wel een hoop terugzakken de komende jaren.
Een van de weinige echt leuke dingen juist in die lijst, Gorky.

Ik concentreert me liever op de MuMe-ladder

0
geplaatst: 18 november 2008, 16:13 uur
herman schreef:
(quote)

Ah, na enkele keren heb je het wel al gehoord.
Vooral als op elk familiefeest alle zatte nonkels rechtspringen en luidkeels meezingen.
De hype rond dat nummer is intussen wel gepasseerd. Het kan enkel nog maar zakken.
0
geplaatst: 18 november 2008, 16:34 uur
Ook ik ben niet opgetogen met die laatste 100. Mss wel het slechtste Pink Floyd nr staat erin, egt jammer.
Maar vooral de nrs van deze eeuw staan daar in de weg. Alive, One, Shine on.., Paranoid, ... halen niet eens de top 100.
ik heb dus puur op de bands gestemd, niet op de beste nrs. 2x Deep Purple, 1x Pink Floyd. Nu ik er aan denk ben ik Stairway to Heaven vergeten
srr Zep
Daarom dat ik ook gwn voorstel dat iedereen hier egt goeie nrs stemt zoals Stairway to Heaven, Child in Time, A Forest, enz
Maar vooral de nrs van deze eeuw staan daar in de weg. Alive, One, Shine on.., Paranoid, ... halen niet eens de top 100.
ik heb dus puur op de bands gestemd, niet op de beste nrs. 2x Deep Purple, 1x Pink Floyd. Nu ik er aan denk ben ik Stairway to Heaven vergeten
srr ZepDaarom dat ik ook gwn voorstel dat iedereen hier egt goeie nrs stemt zoals Stairway to Heaven, Child in Time, A Forest, enz
0
geplaatst: 18 november 2008, 16:40 uur
AGE-411 schreef:
Vooral als op elk familiefeest alle zatte nonkels rechtspringen en luidkeels meezingen.
De hype rond dat nummer is intussen wel gepasseerd. Het kan enkel nog maar zakken.
Hype in Belgie misschien, in Nederland heeft 99,2% van de bevolking nog nooit van Gorki gehoord.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 november 2008, 19:21 uur
Tiens, ik heb een verzamelaar van die mannen, en daar staan best aardige nummers op: Mia, Lieve Kleine Pirana, ...
0
geplaatst: 18 november 2008, 19:27 uur
herman schreef:
Hype in Belgie misschien, in Nederland heeft 99,2% van de bevolking nog nooit van Gorki gehoord.
(quote)
Inderdaad, dat bedoel ik dus ook. Plaatselijke hype, binnen 5 jaar staat het nummer terug waar het moet staan.
Zoals Testament van BdGroot hier, staat zeker niet in de voorste regionen en in Nederland is het steeds zo populair.
Sir Spamalot schreef:
Tiens, ik heb een verzamelaar van die mannen, en daar staan best aardige nummers op: Mia, Lieve Kleine Pirana, ...
Ik heb 10 keer liever "Lieve kleine pirana" dan "Mia".
0
geplaatst: 18 november 2008, 20:17 uur
like a rolling stone die nog niet de top 700 haalt 
nu ja, hij staat er toch in, in tegenstelling to calypso

nu ja, hij staat er toch in, in tegenstelling to calypso
0
geplaatst: 19 november 2008, 18:16 uur
Wat dacht je van de afwezigheid van Black (Pearl Jam) en Comfortably Numb(Pink Floyd) in deze lijst. Ik vind 5000 platen zoiezo veel te veel, zeker bij donna. 4850 platen trekken op niet veel..
0
geplaatst: 19 november 2008, 23:01 uur
Wel heel raar ja.. Black van Pearl Jam komt zowat in elke lijst in de top 10 terecht maar in de Top 5000!!!!!!!! komt dit nummer niet voor.. Gelukkig wel 43 keer clouseau in de top 5000, dit maakt veel goed
.
.* denotes required fields.