MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 5 Proto-goth albums / artiesten (1967 - 1977)

zoeken in:
Graveyardscene
Welke albums / artiesten stellen jullie voor? Let op! Het gaat hier wel over de "post-punk" gothic muziek, dus niet de metalversie!

He??!!! proto-goth uit 1967
Jefferson Airplane? Goth werd volgens mij pas enigzins finitief met Bela Lugosi's Dead uit 1979.. Daarvoor wordt het wel erg speculatief wat goth precies is.

Graveyardscene
The Doors? met The End?

Graveyardscene
mijn top 5 is deze:

1) The Doors - The Doors
2) The Velvet Underground -The Velvetunderground & Nico
3) David Bowie - Diamond Dogs
4) Roxy Music - For Your Pleasure
5) Nico - Desertshore

Beetje gekke topic ja, een proto-goth album voor 1978 lijkt me onvindbaar, wel enkele songs met mogelijke invloed op goth :

iggy pop - mass production
black sabbath - black sabbath
can - aumgn

...

moeilijk

Graveyardscene
Proto staat dan ook voor éérste fase, fase die vooraf gaat... Echte goth begon inderdaad bij Bauhaus... Maar ik had het op artiesten die een beetje die sound benaderde voor het "uitgevonden" was...

Lou Reed - Transformer
Iggy Pop - The Idiot
David Bowie - Low

Magma - Köhntarkösz

Enne verder kan ik even niets bedenken.

Neu! - Neu!

Arthur Brown - The Crazy World of Arthur Brown of Suicide - Suicide wellicht?

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.