MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)

zoeken in:
wijsneus
Mandylion (1)

In 1999 hadden we het vrijgezellenfeest van een van mijn broers, en we gingen ergens karten ( plaats ben ik vergeten ). Ik reed mee met de broer van de aanstaande bruid. Hij draaide in de auto een soort hardrock, met krachtige vrouwelijke vocalen. Ik was gelijk onder de indruk.
Uiteraard moest ik weten wat dat was, en noemde de artiest.
Vrij snel daarna aangeschaft, en voor mij nog steeds de beste van The Gathering.

Mandylion (2)

Casartelli (moderator)
Mandylion (1)
Nighttime Birds (1)*

Circa 2000, studententijd en voor mij pionierstijd in het verzamelen van mp3tjes. Onder de indruk van drie Gatheringnummers, namelijk Strange Machines, Nighttime Birds en Third Chance. Aangezien er van die drie twee van Nighttime Birds kwamen... Is uiteindelijk niet hun beste en al helemaal niet hun artistiek interessantste gebleken, maar de lat ligt bij hen ook wel erg hoog.

Casartelli (moderator)
wijsneus schreef:
Hier wordt toch weinig mee gedaan; ieder noemt alleen maar de 1e.
Als een user nou wat erbij zet, wordt het toch veel leuker, dit topic !

Als ik iets (bij voorkeur positiefs) te melden heb, doe ik dat wel, maar bij John Lennon was ik niet zo veel verder gekomen dan "weet niet meer wanneer en vond er niks aan".

Mandylion (2) *
Nighttime Birds (1)

Vanwege Strange Machines.
Maar het bleek achteraf dat het hele album goed was.
Vervolgens nog 3 albums gekocht van The Gathering.

Waarom sta ik er niet meer bij?

Mandylion (3) *
Nighttime Birds (1)

Zo klopt ie.

Mandylion (4) *
Nighttime Birds (1)

Ik zou niet meer weten wanneer (toch al een tijdje geleden maar zeker niet gelijk bij uitkomen).

Mandylion (5) *
Nighttime Birds (1)

wijsneus
Casartelli schreef:
(quote)

Als ik iets (bij voorkeur positiefs) te melden heb, doe ik dat wel, maar bij John Lennon was ik niet zo veel verder gekomen dan "weet niet meer wanneer en vond er niks aan".

Ja, dat heb ik ook wel eens, maar dan wordt dat gewoon vermeld hier. Niet alle eerste kennismakingen vallen goed, toch ?

Al een tijdje stil hier. Dan maar even dezelfde band als bij 'het beste van':

Pavement

Slanted & Enchanted (1)*

Casartelli (moderator)
Slanted & Enchanted (1)
Crooked Rain, Crooked Rain (1)*

Oke, speciaal voor wijsneus...

Zomer 2006, naar aanleiding van een hoge positie in een toplijst hier op MuMe. Heb hem toen als "wel aardig" beoordeeld (3 sterren), maar tot een herbeluistering is het helaas nog niet gekomen.

Slanted & Enchanted (2)*
Crooked Rain, Crooked Rain (1)

Slanted & Enchanted (2)
Brighten the Corners (1) *

Slanted & Enchanted (2)
Brighten the Corners (2) *

Slanted & Enchanted (2)
Brighten the Corners (2)
Crooked Rain, Crooked Rain (2)*

Brighten the Corners (3) *
Slanted & Enchanted (2)
Crooked Rain, Crooked Rain (2)

Gekocht op de vrijmarkt van Metropolis, volgens mij in 2001 (het jaar dat My Vitriol, Brainpower, Snow Patrol, The Strokes en The Moldy Peaches daar speelden). Een beetje vanwege Stereo en Shady Lane, die ik kende van MTV. Leuk album, maar daarna CR, CR geprobeerd en die vond ik toch wel een stuk beter.

Brighten the Corners (3)
Slanted & Enchanted (3)*
Crooked Rain, Crooked Rain (2)

Vandaag maar eens de man van wie ik dit jaar de meeste albums heb gekocht:

John Zorn

Naked City (1)*

wijsneus
Dit vergeten topic eens uit het slop trekken :

Uriah Heep

wijsneus
Look At Yourself (1)

Bij de start van mijn eigen muziekleven, had ik wat vrienden die allemaal hardrock-minded waren. Dus maar eens wat LP's lenen, en dit was er één van. Vooral het titelnummer was ik erg van onder de indruk.

Casartelli (moderator)
Look At Yourself (1)
Demons and Wizards (1)*

Heb altijd wel waardering kunnen opbrengen voor een aantal losse UH-nummers (bijv. Easy Livin', July Morning, Lady in Black) en voor een heleboel ook niet. Via Rainbow Demon heb ik het met deze plaat eens geprobeerd, maar op een of andere manier pakt de verf bij mij toch niet echt met deze band.

Look At Yourself (2)*
Demons and Wizards (1)

Buurman Bram (op de studentenflat) draaide dit zeer regelmatig; daar legde mijn Chicken Shack, Fleetwood Mac of Buffalo Springfield het tegen af; tijd om beugels uit de koele kast te trekken, een fijn excuus voor een biertje en er maar bij te gaan zitten; echter NMD (=niet mijn ding).

Look At Yourself (2)
Demons and Wizards (2)*

Ik heb ze enkele jaren redelijk intensief gevolgd ('73), vanaf deze aankoop tot en met Return to fantasy ('75), maar die laatste plaat was al een signaal dat het een stuk minder werd. Op Firefly ('77) en een dubbele 'Best of' na heb ik er nooit meer wat van gekocht, maar ze hebben drie platen gemaakt die van mij best bescheiden klassiekers in hun genre genoemd mogen worden.

Mjuman schreef:
Chick Shack,

Eigenlijk klinkt deze naam veel beter dan hun echte naam... De chick in kwestie was dan natuurlijk Christine McVie.

@Gaucho - zag eerst mijn typfout en toen jouw bericht; toen had ik mijn tekst gewijzigd. Ik leerde hen kennen toen Christine al weg was en Stan Webb vocals en solo deed - en iedereen weet hoe dat werkt: tijdens solo's geen vocals.

Look At Yourself (2)
Demons and Wizards (2)
...Very 'Eavy ...Very 'Umble (1) *

De eerste en de laatste, gekocht vanwege het fenomenale Gypsy.

sq
Look At Yourself (2)
Demons and Wizards (2)
...Very 'Eavy ...Very 'Umble (1)
Return to Fantasy (1) *

Al kan ik me er weinig meer van herinneren (heb het album zelf ook niet).

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.