Muziek / Toplijsten en favorieten / De eerste van ... (albums)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:11 uur
Kredietcrisis, handhaving rookverbod in horeca, Huntelaar geblesseerd ... 
Tijd voor een nieuw mume-spelletje:
In dit draadje zou je je eerste kennismaking op lang formaat CD of LP (geen single, EP mag eventueel) met een bepaalde artiest kunnen vermelden. De werkwijze is als bij de ' Het beste van ...' -topics, om 23:59 loopt de oude af en vanaf 00:00 kan er een nieuwe geplaatst worden. Het wordt leuk als je tevens aangeeft wanneer je deze eerste plaat van die artiest ongeveer leerde kennen. Dat zou dus het jaar van issue kunnen zijn, of later. Zo weet je wie de fans van het eerste uur zijn, of kun je je verbazen over het feit dat iemand Coldplay pas net heeft leren kennen.
We beginnen met ... uiteraard Radiohead :

Tijd voor een nieuw mume-spelletje:
In dit draadje zou je je eerste kennismaking op lang formaat CD of LP (geen single, EP mag eventueel) met een bepaalde artiest kunnen vermelden. De werkwijze is als bij de ' Het beste van ...' -topics, om 23:59 loopt de oude af en vanaf 00:00 kan er een nieuwe geplaatst worden. Het wordt leuk als je tevens aangeeft wanneer je deze eerste plaat van die artiest ongeveer leerde kennen. Dat zou dus het jaar van issue kunnen zijn, of later. Zo weet je wie de fans van het eerste uur zijn, of kun je je verbazen over het feit dat iemand Coldplay pas net heeft leren kennen.
We beginnen met ... uiteraard Radiohead :
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:15 uur
- The Bends (jaar van issue 1995)
Heb in dat jaar of het jaar erop ook een optreden in Paradiso gezien.
Heb in dat jaar of het jaar erop ook een optreden in Paradiso gezien.
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:22 uur
Via het nummer Creep.
Ze speelden rond die tijd op Pinkpop en Doornroosje.
Ik zag verschillende mensen met een Pablo Honey shirtje lopen.
Ik draaide ten tijden van The Bends voor de lokale omroep. En vanwege het hoge single gehalte The Bends aan geschaft. Bleek ook nog een prima album te zijn.
Ze speelden rond die tijd op Pinkpop en Doornroosje.
Ik zag verschillende mensen met een Pablo Honey shirtje lopen.
Ik draaide ten tijden van The Bends voor de lokale omroep. En vanwege het hoge single gehalte The Bends aan geschaft. Bleek ook nog een prima album te zijn.
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:29 uur
OK Computer, in 2002 of 2003. Kende daarvoor wel de bekende nummers als Karma Police, Paranoid Android, Creep enzo, en mn broertje wist dat ik die goed vond, dus gaf hij mij deze cd cadeau 
Heb de andere albums later leren kennen via een vriend van mn studie die helemaal gek was van Radiohead (dat zal 2004/2005 zijn geweest). Tegenwoordig is het al een tijdje een van mn favoriete bands...

Heb de andere albums later leren kennen via een vriend van mn studie die helemaal gek was van Radiohead (dat zal 2004/2005 zijn geweest). Tegenwoordig is het al een tijdje een van mn favoriete bands...
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:46 uur
zullen we er een lijstje van maken ?
ik zit even te denken hoe...
bij de 'het beste van ..'- draadjes werkt het eenvoudig door een aantal aan te passen. De aanvullende informatie over het jaar van eerste kennismaking enzovoort staat bij je eigen bijdrage maar die kopiëren we dan niet mee. suggesties hoe het ander kan zijn natuurlijk welkom.
dan is de stand nu :
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
OK Computer (1)
ik zit even te denken hoe...
bij de 'het beste van ..'- draadjes werkt het eenvoudig door een aantal aan te passen. De aanvullende informatie over het jaar van eerste kennismaking enzovoort staat bij je eigen bijdrage maar die kopiëren we dan niet mee. suggesties hoe het ander kan zijn natuurlijk welkom.
dan is de stand nu :
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
OK Computer (1)
0
geplaatst: 19 november 2008, 00:57 uur
Echt kennis gemaakt met Radiohead via OK Computer - daarvoor had ik wel wat nummers van ze gehoord maar nooit complete albums. Het zal rond 2005 zijn geweest, en wel omdat een hoop van mijn muziekminnende vrienden zo fan van die plaat waren en nog steeds zijn. Om eerlijk te zijn: ik vind het niet slecht maar zo briljant als de gemiddelde liefhebber van de wat alternatievere muziek (zie ook de MuMe toplijstjes...) vind ik het absoluut niet.
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
OK Computer (2)
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
OK Computer (2)
0
geplaatst: 19 november 2008, 01:42 uur
OK Computer (3)*
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
Hoewel ik ze wel al kende van o.a. 'Creep' (dat nummer leerde ik kennen in 1995).
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
Hoewel ik ze wel al kende van o.a. 'Creep' (dat nummer leerde ik kennen in 1995).
0
geplaatst: 19 november 2008, 08:25 uur
OK Computer (4)*
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
Die plaat werd zo de hemel ingeprezen dat ik hem wel een keer moest horen. Maakte bar weinig indruk de eerste keer, maar is gegroeid tot een van mijn favoriete platen. Bij The Bends ging het Radiohoofd-lampje branden.
The Bends (1)
Pablo Honey (1)
Die plaat werd zo de hemel ingeprezen dat ik hem wel een keer moest horen. Maakte bar weinig indruk de eerste keer, maar is gegroeid tot een van mijn favoriete platen. Bij The Bends ging het Radiohoofd-lampje branden.
0
Gallow
geplaatst: 19 november 2008, 08:30 uur
OK Computer (4)
The Bends (2)*
Pablo Honey (1)
Het eerste nummer wat ik van ze hoorde was overigens Paranoid Android. Het album vond ik eerst weinig aan, nu een stuk beter maar nog zet ik hem niet vaak op. Ik denk dat het een jaar zoiets geleden is.
The Bends (2)*
Pablo Honey (1)
Het eerste nummer wat ik van ze hoorde was overigens Paranoid Android. Het album vond ik eerst weinig aan, nu een stuk beter maar nog zet ik hem niet vaak op. Ik denk dat het een jaar zoiets geleden is.
0
handsome_devil
geplaatst: 19 november 2008, 09:21 uur
OK Computer (5)
The Bends (2)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
The Bends (2)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
0
geplaatst: 19 november 2008, 09:28 uur
OK Computer (5)
The Bends (3)*
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
The Bends (3)*
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 november 2008, 09:42 uur
OK Computer (6)*
The Bends (3)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Ik studeerde, 2000, 2001 zoiets en dit maar eens gedownloaded want dit scheen toch wel wat te zijn (van die band die ooit dat mooie nummer met die mooie clip Street Spirit had). Na een tijdje maar weer verwijderd.
Sinds ik samenwoon staat hij door omstandigheden toch in de kast.
The Bends (3)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Ik studeerde, 2000, 2001 zoiets en dit maar eens gedownloaded want dit scheen toch wel wat te zijn (van die band die ooit dat mooie nummer met die mooie clip Street Spirit had). Na een tijdje maar weer verwijderd.
Sinds ik samenwoon staat hij door omstandigheden toch in de kast.
0
geplaatst: 19 november 2008, 10:13 uur
OK Computer (7)*
The Bends (3)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Simpelweg omdat het zo ongelooflijk populair was op deze site. Daarom heb ik het toch ook maar eens uitgeprobeerd.
The Bends (3)
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Simpelweg omdat het zo ongelooflijk populair was op deze site. Daarom heb ik het toch ook maar eens uitgeprobeerd.
0
geplaatst: 19 november 2008, 10:22 uur
OK Computer (7)
The Bends (4)*
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Creep was de allereerste kennismaking tijdens een optreden op de BBC (programma weet ik niet meer). Vond met name Thom Yorke en Jonny Greenwood heel vermakelijk in hun bizarre dans(?)pasjes. Moet ergens in 1993 zijn geweest. The Bends kocht ik in 1995, toen datzelfde Creep opeens veel werd gedraaid. Pablo Honey volgde een jaar later.
The Bends (4)*
Pablo Honey (1)
Hail to the Thief (1)
Creep was de allereerste kennismaking tijdens een optreden op de BBC (programma weet ik niet meer). Vond met name Thom Yorke en Jonny Greenwood heel vermakelijk in hun bizarre dans(?)pasjes. Moet ergens in 1993 zijn geweest. The Bends kocht ik in 1995, toen datzelfde Creep opeens veel werd gedraaid. Pablo Honey volgde een jaar later.
0
geplaatst: 19 november 2008, 11:10 uur
OK Computer (7)
The Bends (4)
Pablo Honey (2)*
Hail to the Thief (1)
Kende Pablo Honey al een maand na de release (moest altijd Creep draaien op café) maar de eerste die ik zelf kocht was The Bends samen met Wowee Zowee van Pavement en iets van White Zombie.
The Bends (4)
Pablo Honey (2)*
Hail to the Thief (1)
Kende Pablo Honey al een maand na de release (moest altijd Creep draaien op café) maar de eerste die ik zelf kocht was The Bends samen met Wowee Zowee van Pavement en iets van White Zombie.
0
geplaatst: 19 november 2008, 12:24 uur
OK Computer (8)*
The Bends (4)
Pablo Honey (2)
Hail to the Thief (1)
ik mocht hem eens lenen van een vriend die helemaal gek van Radiohead was.
The Bends (4)
Pablo Honey (2)
Hail to the Thief (1)
ik mocht hem eens lenen van een vriend die helemaal gek van Radiohead was.
0
geplaatst: 19 november 2008, 14:05 uur
OK Computer (8)
The Bends (4)
Pablo Honey (3)*
Hail to the Thief (1)
In 1993 via recentie in de OOR
The Bends (4)
Pablo Honey (3)*
Hail to the Thief (1)
In 1993 via recentie in de OOR
0
geplaatst: 19 november 2008, 14:20 uur
OK Computer (8)
The Bends (5)*
Pablo Honey (3)
Hail to the Thief (1)
Ontdekte ze via Creep, maar vond dat destijds een enorme zeikplaat. Beetje wanna-be grunge. Toen in '95 High & Dry werd uitgebracht op single was ik daarentegen op slag verliefd: zo'n mooi nummer! Toen The Bends werd uitgebracht meteen in huis gehaald en sindsdien altijd wel fan gebleven.
The Bends (5)*
Pablo Honey (3)
Hail to the Thief (1)
Ontdekte ze via Creep, maar vond dat destijds een enorme zeikplaat. Beetje wanna-be grunge. Toen in '95 High & Dry werd uitgebracht op single was ik daarentegen op slag verliefd: zo'n mooi nummer! Toen The Bends werd uitgebracht meteen in huis gehaald en sindsdien altijd wel fan gebleven.
0
geplaatst: 19 november 2008, 16:00 uur
OK Computer (8)
The Bends (5)
Pablo Honey (3)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)*
The Bends (5)
Pablo Honey (3)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)*
0
geplaatst: 19 november 2008, 16:27 uur
OK Computer (8)
The Bends (6) *
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Kende wel wat nummers van Pablo Honey, maar The Bends is het album wat ik als eerste leerde kennen.
The Bends (6) *
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Kende wel wat nummers van Pablo Honey, maar The Bends is het album wat ik als eerste leerde kennen.
0
geplaatst: 19 november 2008, 18:27 uur
OK Computer (9)*
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Toen ik op MuMe terecht kwam, was het eerste wat ik deed de nummer 1 beluisteren.
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Toen ik op MuMe terecht kwam, was het eerste wat ik deed de nummer 1 beluisteren.

0
Lukk0
geplaatst: 19 november 2008, 19:41 uur
OK Computer (10)*
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Bedacht na een poosje hier dat ik wel eens wilde horen wat die nummer een nu eigenlijk voor muziek was.
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Bedacht na een poosje hier dat ik wel eens wilde horen wat die nummer een nu eigenlijk voor muziek was.
0
geplaatst: 19 november 2008, 19:46 uur
OK Computer (10)
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)*
The Bends (6)
Pablo Honey (4)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)*
0
geplaatst: 19 november 2008, 19:55 uur
OK Computer (10)
The Bends (6)
Pablo Honey (5) *
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Via het nummer Creep een paar maanden later het album van een vriend geleend. Vond het wel aardig. En da's meteen hoe ik nog steeds over deze band denk.
The Bends (6)
Pablo Honey (5) *
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Via het nummer Creep een paar maanden later het album van een vriend geleend. Vond het wel aardig. En da's meteen hoe ik nog steeds over deze band denk.
0
geplaatst: 19 november 2008, 19:58 uur
OK Computer (11)*
The Bends (6)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Eerste album was OKC. Binnen een week gevolgd door The Bends trouwens. Mijn eerste kennismaking met Radiohead was op Bevrijdingspop in Haarlem. Als ik het me goed herinner kwam Creep net uit als single. Ik was niet echt enorm onder de indruk, maar vond het wel een leuk bandje.
OKC schopte die mening volledig ondersteboven en de verleiding bestond om de rest van mijn platen en cd's meteen weg te flikkeren.
Het latere werk van Radiohoofd kan me niet bekoren. Ik ben inmiddels afgehaakt.
The Bends (6)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Eerste album was OKC. Binnen een week gevolgd door The Bends trouwens. Mijn eerste kennismaking met Radiohead was op Bevrijdingspop in Haarlem. Als ik het me goed herinner kwam Creep net uit als single. Ik was niet echt enorm onder de indruk, maar vond het wel een leuk bandje.
OKC schopte die mening volledig ondersteboven en de verleiding bestond om de rest van mijn platen en cd's meteen weg te flikkeren.
Het latere werk van Radiohoofd kan me niet bekoren. Ik ben inmiddels afgehaakt.
0
geplaatst: 19 november 2008, 20:20 uur
OK Computer (11)
The Bends (7)*
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Ik kende Radiohead reeds vanwege de single "Creep" maar kocht pas voor het eerst een album van hen (the Bends) in 1996 vanwege de sterke nummers die ik hoorde en ik was meteen verkocht. Met "OK Computer" dat ik dezelfde dag van release kocht, werd ik definitief een Radiohead-fan, nadien hun debuut "Pablo Honey" gekocht om het oeuvre volledig te hebben.
The Bends (7)*
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Ik kende Radiohead reeds vanwege de single "Creep" maar kocht pas voor het eerst een album van hen (the Bends) in 1996 vanwege de sterke nummers die ik hoorde en ik was meteen verkocht. Met "OK Computer" dat ik dezelfde dag van release kocht, werd ik definitief een Radiohead-fan, nadien hun debuut "Pablo Honey" gekocht om het oeuvre volledig te hebben.
0
geplaatst: 19 november 2008, 20:49 uur
OK Computer (12)*
The Bends (7)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Ik heb Creep en een aantal singles van The Bends wel meegekregen, maar dit was het eerste album. Het album was zo sterk dat ik meteen de twee ervoor ook heb aangeschaft. Nadat ik Kid A had aangeschaft is het wat overgegaan tussen mij en Radiohead. Alleen OK Computer vind ik nog echt goed.
The Bends (7)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Ik heb Creep en een aantal singles van The Bends wel meegekregen, maar dit was het eerste album. Het album was zo sterk dat ik meteen de twee ervoor ook heb aangeschaft. Nadat ik Kid A had aangeschaft is het wat overgegaan tussen mij en Radiohead. Alleen OK Computer vind ik nog echt goed.
0
geplaatst: 19 november 2008, 21:39 uur
OK Computer (13)*
The Bends (7)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Creep heb ik altijd goed gevonden, maar pas bij OK Computer ben ik de albums gaan kopen. Niet lang na de release, dus het zal 1997 of 1998 geweest zijn.
The Bends (7)
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Creep heb ik altijd goed gevonden, maar pas bij OK Computer ben ik de albums gaan kopen. Niet lang na de release, dus het zal 1997 of 1998 geweest zijn.
0
geplaatst: 19 november 2008, 21:48 uur
OK Computer (13)
The Bends (8)*
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Zoals velen kende ik Creep al, maar The Bends was het eerste album wat ik van ze kocht en blijf het samen met OKC nog wel de beste vinden
The Bends (8)*
Pablo Honey (5)
Hail to the Thief (1)
Kid A (1)
Amnesiac (1)
Zoals velen kende ik Creep al, maar The Bends was het eerste album wat ik van ze kocht en blijf het samen met OKC nog wel de beste vinden
* denotes required fields.