menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Italiano (Italiaanse taal)

zoeken in:
Ook dan nog maar een Top 10 Italiano:

1. Riccardo Cocciante – Se Stiamo Insieme [1991]
2. Eros Ramazzotti – Ancora Vita [1991]
3. Laura Pausini – La Solitudine [1993]
4. Matia Bazar – Ti Sento [1985]
5. Paolo Conte - Aguaplano [1989]
6. Paolo Conte - Max [1989]
7. Eros Ramazzotti – Piu’ Bella Cosa [1996]
8. Zucchero – Mama (Madre Dolcissima) [1990]
9. Riccardo Cocciante – Sulla Terra Io E Lei [1983]
10. Eros Ramazzotti – Una Storia Importante [1995]

1. Paolo Conte - Max
2. Toto Cutugno - L'Italiano
3. Zucchero - Il Volo
4. Drupi - Tornero
5. Albano & Romina - Felicita
6. Umberto Tozzi - Gente di Mare
7. Eros Ramazotti - Se Bastasse una sola canzone
8. Zucchero - Senza una donna (half italiaans half engels)
9. Laura Pausini - La Solitudine
10. Tizziano Ferro - Perdono

Ik was Paolo Conte helemaal vergeten. Gauw even gecorrigeerd, want hij hoort ook op mijn lijstje. Splendido!

dutch2
Wederom met behulp van wat klassieke maestro's

1. Giacomo Puccini - Signor Ascolta
2. Angelo Branduardi - Gli Alberi Sono Alti
3. Giuseppe Verdi - O Patria Mia
4. Paolo Conte - Max
5. Ruggero Leoncavalli - Vesti La Giubba
6. Gianna Nannini - America
7. Claudio Monteverdi - Dal Mio Permesso Amato
8. Matia Bazar - Ti Sento
9. Gioachino Rossini - Largo Al Factotum
10. Rafaela Carra - A Far 'l Amore Comincia Tu

Nummer 10 is puur Toppopsentiment. Ze was blond en een beetje scheel en echt iedereen was verliefd op haar.

sq
ja

Ik was niet verliefd op Rafaela. Geef mij maar Sabrina (in het zwembad). Of wordt dit nu te ordinair?

dutch2
Het aantrekkelijke van Carra vloeide misschien ook voort uit het feit dat in die tijd alles wat niet uit Nederland kwam sowieso iets exotisch had. Je had natuurlijk nog geen buitenlandse zenders toen. En dan kreeg je opeens zo'n schele blonde Italiaanse met zo'n uberstrak kledingsstuk waarvan ik de naam niet eens zou weten (als het al een naam heeft).

Maar die Sabrina vond ik een beetje te.

Kos
Wat mensen in Paolo Conte zien is me altijd volledig ontgaan. Beetje liftmuziek waar opeens iemand doorheen begint te brabbelen die net uit de kroeg komt rollen. Zo klinkt het althans voor mij .

dynamo d schreef:
(quote)

Ik was niet verliefd op Rafaela. Geef mij maar Sabrina (in het zwembad). Of wordt dit nu te ordinair?

Die clip is ook bij mij blijven hangen en ik was geloof ik 7 toen het een hit was.

sq
1. Eros Ramazotti - Cose Della Vita
2. Alice - Per Elisa
3. Gianna Nannini - America
4. Alice & Franco Battiato - I Treni Di Tozeur
5. Loredana Berte - Ninna Nanna
6. Rodofo Y Su Tipica / Gary Low - La Collegiala
7. Matia Bazar - Palestina
8. Marcella Bella - Nell'aria
9. Patti Pravo - Pazza Idea
10. Paolo Conte - Sparring Partner

Tja dan wordt de spoeling wel dun, hoewel ik dit echt allemaal heel mooie nummers vind, heb ik toch wel moeite gehad er 10 bij elkaar te krijgen. Het songfestival (4), het ter plekke gekocht totaal onbekende vakantiehitje (5: het is een Reggaenummer!), en zelfs de tv-reclame (6: Nescafé) waren nodig.
Patti Pravo (1973) zal bekend zijn als het latere Nederlandse 'Laat me alleen' (Rita Hovink). Blijft over Ramazotti, wat ik echt een van de beste nummers ooit vind, en Alice, zangeres van enige reputatie, waarvan ik 5 albums in de kast heb staan. Matia Bazar heb ik een voorkeur voor deze albumtrack, twee jaar ouder dan ' Ti Sento' , alhoewel ik die ook wel mooi vind. Gianna Nannini stond al in een andere lijst, maar was voor mij sowieso een vaste keuze. Ik zag haar ooit live, en dat blijft je bij hoor.

Met al dit geouwehoer kan ik niet voorkomen dat ik me realiseer dat je met het maken van een lijst als deze pijnlijk duidelijk maakt dat je niets hebt met opera. Ik kan er wel een parelvissers tegenaan gooien (ook heel mooi hoor) maar verder weet ik er weinig van.

Buiten mededinging: Pino D'angio's Ma quale Idea (de eerste Italiaanse rap) en de traditional Ó Sole Mio. Die andere Italiaanse evergreen 'Volare' (ooit ook songfestival!) vind ik gewoon niet mooi.

sq
Oh ja: Sabrina kan weg uit deze discussie. Los van wat ik er van vind (Alice is heus veel mooier hoor): ze zong geen Italiaans (!).

Dit krijg ik niet vol. Ik ben verzot op Roy Paci, Paolo Conte is ook goed, maar voor de rest ken ik geen Italiaanse artiesten. Ik heb wel een hoopje cd's met traditionele Italiaanse muziek waar veel leuke dingen op staan, maar dat zijn geen dingen die je in zo'n top tien kunt zetten omdat er zoveel verschillende versies bestaan. Om te kiezen uit twintig soorten tarantella's, daar ga ik niet aan beginnen

sq schreef:

Pino D'angio's Ma quale Idea (de eerste Italiaanse rap)

Jammer dat al die italo-hits in het Engels of het Spaans werden gezongen

sq
Ik was dan toch meer van de Engelstalige. Mijn favoriete Italo´s waren Gino Soccio, Change, Tantra, Lime, Kat Mandu, P.Lion, Miko Mission, Harry Thumann, Silver Pozzolli.. en dat gaat zo uit mijn hoofd. Ik denk dat ik er erwel 100 heb.

dutch2
sq schreef: Gianna Nannini stond al in een andere lijst, maar was voor mij sowieso een vaste keuze. Ik zag haar ooit live, en dat blijft je bij hoor.
Ik heb haar indertijd vaak op de Duitse televisie gezien. Concerten bij Rockpalast en zo. Prachtige concerten, prachtige stem en prachtige liedjes. Als ze in het Engels had gezongen was ze vast veel beroemder geweest.

Met al dit geouwehoer kan ik niet voorkomen dat ik me realiseer dat je met het maken van een lijst als deze pijnlijk duidelijk maakt dat je niets hebt met opera. Ik kan er wel een parelvissers tegenaan gooien (ook heel mooi hoor) maar verder weet ik er weinig van.
Nou, wat let je? Met je voorkeur voor (o.a.) melodieuze muziek moet opera ook wel iets voor je zijn. 't Is even wennen en je moet een beetje je best ervoor doen maar je krijgt er wel wat voor terug!

sq
Ja en ik weet dat je gelijk hebt, en ik heb het zelfs in huis. Maar ik heb nu net weer even iets anders opstaan.

sq schreef:

Oh ja: Sabrina kan weg uit deze discussie. Los van wat ik er van vind (Alice is heus veel mooier hoor): ze zong geen Italiaans (!).

Oh, zong ze iets?

Even weer serieus: 't Viel mij op dat er nog geen landen-lijst voor Italië is. Moet meer gestemd worden op de Italianen dus. Op Rafaela, Paolo, Eros, Angelo, Riccardo of anderen.
Ciao!

Ik ben niet zo weg van italiaanse muziek wel vind ik La Gios Le Pido van Gustafo Pandiani- Vermicceli erg goed

Conway Twitty schreef:

Ik ben niet zo weg van italiaanse muziek wel vind ik La Gios Le Pido van Gustafo Pandiani- Vermicceli erg goed

Wa hedde gij gebruikt, jonge?

Ti Sento van Matia Bazar... wow! Echt een briljante plaat!

BenicioDelToro schreef:

Ti Sento van Matia Bazar... wow! Echt een briljante plaat!

Inderdaad een briljante plaat! BenicioDelToroe, heb je verder nog favoriete Italiaanse nummers?

dynamo d schreef:
(quote)

Inderdaad een briljante plaat! BenicioDelToro, heb je verder nog favoriete Italiaanse nummers?

Veel van Paolo Conte vind ik goed, maar ook Riccardo Cocciante, Jovanotti en Zucchero. Geen verrassende namen misschien, maar ik ben niet zo heel erg ingevoerd in de Italiaanse muziek. Ik ken in principe alleen de 'bekendere' artiesten.

L'Ombelico Del Mondo van Jovanotti, dat is nou echt zo'n plaat waar ik heel blij van kan worden!

L'Ombelico Del Mondo van Jovanotti, dat is nou echt zo'n plaat waar ik heel blij van kan worden!

Jovanotti ken ik niet en staat ook niet op MuMe. Waarom voeg je deze niet toe? Is dit Italiaanse pop, rock of iets anders?

CAPIpsv
Luna van Alessandro Safina.
Zucherro ft Paul Young - cenza una donna

twee beste ooit

dynamo d schreef:

Jovanotti ken ik niet en staat ook niet op MuMe. Waarom voeg je deze niet toe? Is dit Italiaanse pop, rock of iets anders?

Jovanotti is een soort mengelmoes van heel veel stijlen. Een beetje funk, een vleugje pop, een snufje hip hop. Meestal worden zijn cd's geplaatst onder het kopje 'wereldmuziek'.
Ik zal eens kijken of ik een album kan toevoegen!

Haha, dit is het betere lijstjes-werk
Jammer dat Pino d'Angio - Ma quale idea blijkbaar niet mag meedoen.

1. Alice & Franco Battiato - I Teni di Tozeur
2. Raffaella Carra - A far l'amore comincia tu
3. Pino d'Angio - Ma Quale Idea
4. Paolo Conte - Gli impermeabili
5. Matia Bazar - Ti sento
6. Zucchero - Il volo
7. Umberto Tozzi - Gloria
8. Toto Cotugno - L'Italiano
9. Paolo Conte - Max
10. Drupi - Vado via

Jord schreef:
Haha, dit is het betere lijstjes-werk
Jammer dat Pino d'Angio - Ma quale idea blijkbaar niet mag meedoen.

Deze is toch in de Italiaanse taal? Natuurlijk mag-ie dan meedoen!

Dank je Dynamo, ik heb m'n lijstje reeds ge-edit (zie hierboven).

Een tussenstand is nauwelijks al serieus te nemen maar op deze manier wordt dit lijstje wel weer even onder de aandacht gebracht. Dus:

TUSSENSTAND

1. Paolo Conte - Max 24(4)
2. Alice & Battiato - I Treni Di Tozeur 17(2)
3. Matia Bazar – Ti Sento 16(3)
4. Gianna Nannini - America 13(2)
4. Zucchero - Il Volo 13(2)
6. Toto Cutugno - L'Italiano 12(2)

Wacht ik heb ook nog een lijstje!!

1-Eros Ramazzotti-Un' Attimo di pace
2-Gemelli Diversi- Mary
3-Laura Pausini- La Solitudine
4-Jovanotti- L'ombelico del mondo
5-Zucchero ft. Eros Ramazzotti- Senza una Donna
6-Umberto Tozzi- Gente di Mare
7-Andrea Bocelli- Per Amore

Ik ben helemaal dol op Italia, en al helemaal op italiaanse muziek, daarom heb ik ook maar ff een lijstje gemaakt!
Op 1 Eros omdat hij gewoon DE?MIJN Italiaanse zanger is!

Ik kon eigenlijk niet goed kiezen welk nummer ik op 1 van hem wilde zetten, hij heeft zoveel mooie gemaakt daarom Un' attimo di Pace maar= Een moment van rust.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.