Muziek / Toplijsten en favorieten / De Eeuwige 100.
zoeken in:
0
Father McKenzie
geplaatst: 19 februari 2009, 04:28 uur
41. Hank Williams, hé, dat niemand daar nog aan dacht...
0
Father McKenzie
geplaatst: 19 februari 2009, 04:30 uur
40. Robert Johnson.
Robert Leroy Johnson (Hazlehurst (Mississippi), 8 mei 1911 - Three Forks (Mississippi), 16 augustus 1938 is één van de invloedrijkste Amerikaanse bluesartiesten aller tijden. Hoewel hij slechts 27 werd, maar twee opnamesessies heeft gedaan en maar een twintigtal songs naliet, is hij hét voorbeeld voor veel blueszangers en -gitaristen.
Zie verder : Robert Johnson - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Eric Clapton is een zware Robert Johnson fan.
Robert Leroy Johnson (Hazlehurst (Mississippi), 8 mei 1911 - Three Forks (Mississippi), 16 augustus 1938 is één van de invloedrijkste Amerikaanse bluesartiesten aller tijden. Hoewel hij slechts 27 werd, maar twee opnamesessies heeft gedaan en maar een twintigtal songs naliet, is hij hét voorbeeld voor veel blueszangers en -gitaristen.
Zie verder : Robert Johnson - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Eric Clapton is een zware Robert Johnson fan.
0
Father McKenzie
geplaatst: 19 februari 2009, 04:50 uur
39. Dmtri Shostakovich
Dmitri Dmitrijevitsj Sjostakovitsj, Russisch: Дмитрий Дмитриевич Шостакович (Sint-Petersburg, 25 september 1906 – Moskou, 9 augustus 1975) was een Russisch componist en pianist.
Vooral Symfonie nr. 7 '"Leningrad" is nogal geliefd. Ik moet er ook eens vaker naar luisteren. Allemaal Neil Young en Jimi Hendrix hun schuld vanneigenst!
3 van de 100 is genoeg, nu is het aan jullie terug. Ik moet vooral niet gaan overdrijven.
Dmitri Sjostakovitsj - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dmitri Dmitrijevitsj Sjostakovitsj, Russisch: Дмитрий Дмитриевич Шостакович (Sint-Petersburg, 25 september 1906 – Moskou, 9 augustus 1975) was een Russisch componist en pianist.
Vooral Symfonie nr. 7 '"Leningrad" is nogal geliefd. Ik moet er ook eens vaker naar luisteren. Allemaal Neil Young en Jimi Hendrix hun schuld vanneigenst!
3 van de 100 is genoeg, nu is het aan jullie terug. Ik moet vooral niet gaan overdrijven.
Dmitri Sjostakovitsj - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 19 februari 2009, 09:16 uur
deric raven schreef:
De honderd meest invloedrijke overleden artiesten.
De honderd meest invloedrijke overleden artiesten.
indana schreef:
38. Richard Thompson
38. Richard Thompson
Alive and kicking.... valt me op dat de laatste tijd in diverse topics de bedoeling niet word gelezen en blindelings wordt gereageerd... jammer is dat!
38. Erik Satie
0
geplaatst: 19 februari 2009, 11:06 uur
0
pretfrit
geplaatst: 19 februari 2009, 12:04 uur
95. Johnny Cash
Tijdloos, Wist zichzelf met medewerking van Rick Rubin opnieuw uit te vinden.
(edit: is al genoemd bij 95 maar hier staat een prachtige clipje
)
(edit: is al genoemd bij 95 maar hier staat een prachtige clipje
)
0
geplaatst: 19 februari 2009, 12:07 uur
29. John Peel
Vind dat hij - ook al is hij géén musicus - op deze lijst hoort, met datgene wat hij voor nieuwe (Britse) muziek heeft gedaan: Peel Sessions zijn een begrip, voor menige band!
Vind dat hij - ook al is hij géén musicus - op deze lijst hoort, met datgene wat hij voor nieuwe (Britse) muziek heeft gedaan: Peel Sessions zijn een begrip, voor menige band!
0
pretfrit
geplaatst: 19 februari 2009, 12:14 uur
28. Charlie Parker
zijn invloed is grens/genreloos. (literatuur, film, heldenstatus, vernieuwer, virtuoos)
Punk en rock&roll voordat deze termen uitgevonden waren.
zijn invloed is grens/genreloos. (literatuur, film, heldenstatus, vernieuwer, virtuoos)
Punk en rock&roll voordat deze termen uitgevonden waren.
0
pretfrit
geplaatst: 19 februari 2009, 12:23 uur
24. en als laatste jazzmuzikant..
Thelonious Monk
Geniale anti-virtuoos, die "less is more" in de jazz en de bewuste "valse noot ter verhoging van de feestvreugde" in de muziek heeft gebracht.
waarschijnlijk meest invloedrijk jazzmuzikant en heeft de term "alternatief" vorm gegeven
Thelonious Monk - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Thelonious Monk
Geniale anti-virtuoos, die "less is more" in de jazz en de bewuste "valse noot ter verhoging van de feestvreugde" in de muziek heeft gebracht.
waarschijnlijk meest invloedrijk jazzmuzikant en heeft de term "alternatief" vorm gegeven
Thelonious Monk - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 februari 2009, 12:33 uur
pretfrit schreef:
31. Johnny Cash
31. Johnny Cash
is al genoemd bij nr. 95.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 19 februari 2009, 12:50 uur
Volgens mij leeft Aretha Franklin nog hoor. 

0
geplaatst: 19 februari 2009, 12:52 uur
Reijersen schreef:
31. Aretha Franklin
Niet voor niks the Queen of Soul. Wat een stem
wat een hits en wat een invloed op de huidige zangeressen..
31. Aretha Franklin
Niet voor niks the Queen of Soul. Wat een stem
wat een hits en wat een invloed op de huidige zangeressen..itchy schreef:
Alive and kicking.... valt me op dat de laatste tijd in diverse topics de bedoeling niet word gelezen en blindelings wordt gereageerd... jammer is dat!
31. Bill Monroe
0
geplaatst: 19 februari 2009, 13:56 uur
19. Donny Hathaway
Inspiratiebron voor vele, vergeten door vele. Maar o zo belangrijk.
Inspiratiebron voor vele, vergeten door vele. Maar o zo belangrijk.
0
geplaatst: 19 februari 2009, 14:08 uur
18. Hildegard van Bingen (1098 - 1179)
Eerste componiste uit de geschiedenis van klassieke muziek die bij naam bekend is.
Eerste componiste uit de geschiedenis van klassieke muziek die bij naam bekend is.
* denotes required fields.