MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2005

zoeken in:
In Muziek > Toplijsten en favorieten > Beste album van 2005:

Gaat iemand nog Worlds Apart van ...And You Will Know Us By The Trail Of Dead overtreffen? Hij is een paar weken geleden uitgelekt, ik heb hem gehoord en hij is echt grandioos! Helaas is er nog geen hoes van, dus ik kan hem nog niet toevoegen. Maar wauw, wat een plaat!

Ruby1966
Ik durf echt nog niet te zeggen wat het beste album van 2005 zal worden

Het beste album van 2004 is voor mij The Arcade Fire - Funeral

Wat staat er op de release lijst voor 2005 wat potentiele toppers zijn?

Ik vind het moeilijk dit jaar om 1 album als favoriet aan te wijzen. Ergens in december denk ik wel een top 10 te kunnen maken, maar de nummer 1 zal lastig gaan worden: er zijn meerdere kanshebbers.

Ik heb Worlds apart ook gehoord, maar kunnen jullie mij vertellen wat dan precies zo goed is aan deze band: ik hoor het nl. niet !

De bevlogenheid druipt er vanaf! En het is emotioneel, spannend, louterend, weet ik al niet wat... Maar als je dat met de vorige 2 platen (de eerste ken ik niet) van ze niet had, zal je dat met deze ook niet hebben. Mijn favoriet voor dit jaar is waarschijnlijk Franz Ferdinand. Die plaat kan bij mij echt niet kapot.

gemaster schreef:

Wat staat er op de release lijst voor 2005 wat potentiele toppers zijn?

The Chemical Brothers Push The Button
Low The Great Destroyer
M83 Before the Dawn Heals Us
Mercury Rev The Secret Migration
Broken Social Scene Windsurfing Nation (!)
The Decemberists [Title TBA]
The Flaming Lips At War With The Mystics
Hot Hot Heat [Title TBA]
Magnolia Electric Co. [fka Songs: Ohia] [Title TBA]
Spoon [Title TBA]
Weezer [Title TBA]
Queens Of The Stone Age Lullabies to Paralyze

Ben wel benieuwd naar dat "Analord" project van Richard D James. Wordt een verzamelbox van tien platen met elk twee nummers als ik het goed heb. Eind dit jaar komt de eerste uit.

titan (crew)
Ik verwacht voor het komend jaar veel van The tears (= Bernard Butler en Brett Anderson), New order (ze schijnen weer meer de dancekant op te schuiven na het gitaargerichte Get ready) en The flaming lips.

M83, New Order, The Tears... het wordt een mooi jaar!

JonnieBrasco
Van de 'groten' (Coldplay, Radiohead en Muse) zou ik wel weer eens een nieuwe op prijs stellen.:) (Niet dat we dit jaar wat tekort gekomen zijn met R.E.M., U2, Manic Street Preachers en Saybia )

Mja, ik hoop eigenlijk vooral op een nieuwe Godspeed You Black Emperor! Of een nieuwe A Silver Mt. Zion, alhoewel die dit jaar nog wel een EP hebben uitgebracht.

Oh, en het nieuwe album van de Raveonettes komt er ook aan, en volgens de Rolling Stone gaan ze pop "with stunning results"...

Mmm, de Raveonettes zijn wel heel leuk, maar dat is toch wel een beetje een one trick pony? Als je er een liedje van hebt gehoord, ken je ze allemaal. Desalniettemin zal het wel weer lekker wegluisteren.

yosemite44 schreef:
(quote)

Weezer [Title TBA]
Queens Of The Stone Age Lullabies to Paralyze

Deze 3 zal ik waarschijnlijk wel gaan beluisteren. Hoewel ik van Weezer eigenlijk niks meer verwacht, maar misschien krijgt Rivers nog wel een geniale inval.

yosemite44 schreef:

Mercury Rev The Secret Migration

Chemical bros: wel een wat flauw nummer die single Galvanize, maar het smaakt mij ondanks dat toch naar meer !

Mercury Rev: ik heb de cd nu meerdere keren gehoord; niks nieuws onder de zon, maar gewoon weer degelijk vakwerk.

Oordeel zelf:http://se.v2music.com/site/product.asp?ID=384
Het waren eerst alle songs, maar nu in elk geval 1 nummer

Een nieuwe Chemical Brothers single? Dat ga ik even beluisteren.......

Volgens mij komt Coldplay in 2005 met hun derde album, heeeel erg benieuwd naar.

gemaster schreef:

Een nieuwe Chemical Brothers single? Dat ga ik even beluisteren.......

Op hun site al te beluisteren (maar daar zul je zelf wel achter gekomen zijn inmiddels ).

Ruby1966 schreef:

Het beste album van 2004 is voor mij The Arcade Fire - Funeral

Luisterde deze vandaag voor de zoveelste keer, en dacht na de eerste vijf nummers (vaak kom ik juist niet verder, omdat ik dan deze sequence alweer wil herhalen) dat het misschien toch een halve ster minder zou worden, omdat hij me op dat moment net iets te zwaar viel... maar toen kwam die tweede, lichtere (ondanks de teksten) helft met achtereenvolgens "Wake up", "Haiti" en "Rebellion" langs, en toen wist ik zeker dat dit ook voor mij het album van het jaar wordt/blijft.

Ik hoop een nieuwe Underworld in 2005...

Jordy schreef:

Volgens mij komt Coldplay in 2005 met hun derde album, heeeel erg benieuwd naar.

Ja, die is er in Maart al. Bekend gemaakt op NME.com. Ik kijk hier ook erg naar uit. Wordt vast dE lente topper.

Ik kijk ook uit naar de nieuwe Tori Amos

Ik wil Tori wel weer 's live zien.

Planet Mu heeft onlangs een flinke tip van de sluier opgelicht wat de releases voor 2005 betreft. Zit een hoop interessant spul tussen zeg! 2 albums van Venetian Snares, nieuwe Hellfish, veel nieuwe namen.. wordt daar een leuk jaartje

Nieuwe Hellfish ?! Tijd om die µ site weer in m'n bookmarks te gooien denk ik

Ik hoop op een nieuwe van Blackalicious.

Onderhond schreef:

Nieuwe Hellfish ?! Tijd om die µ site weer in m'n bookmarks te gooien denk ik

Staat voor juni gepland. "One Man Sonic Attack Force" . Wel een 12" zie ik nu, maar nog steeds een goede zaak.

Ik heb laatst maar 's een lijstje gemaakt van mijn top 10 over 2005 tot nu toe. We zijn nu halverwege, dus dat is wel een goed excuus, dacht ik zo.

1. Venetian Snares - Rossz Csillag Alatt Született
2. Bloc Party - Silent Alarm
3. A Silver Mt. Zion [...etc...] - Horses In The Sky
4. Patrick Wolf - Wind In The Wires
5. Low - The Great Destroyer
6. LCD Soundsystem - LCD Soundsystem
7. Nine Inch Nails - With Teeth
8. Kaiser Chiefs - Employment
9. Tom Vek - We Have Sound
10. Out Hud - Let Us Never Speak of It Again

Ik had er ook al eentje gemaakt inderdaad..

1. Mostly Autumn - Storms Over Still Water
2. Maximo Park - A Certain Trigger
3. The Magic Numbers - The Magic Numbers
4. Black Mountain - Black Mountain
5. Kaiser Chiefs - Employment
6. Steve Thorne - Emotional Creatures Part One
7. The Frames - Burn the Maps
8. RPWL - World Through My Eyes
9. The Most Serene Republic - Underwater Cinematographer
10. Riverside - Voices in My Head

Afgezien van nr. 2 en 3 en 5 heb ik nog niets uit je lijstje gehoord. Die nr. 9 heeft wel een intrigerende titel.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:02 uur

geplaatst: vandaag om 18:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.