Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
Aquila
geplaatst: 18 september 2009, 12:59 uur
Waltzinblack (5)*
Waiting for the Meninblack (1)
Turn The Centuries, Turn (1)
Met uitzondering van de eerste twee nummers toch niet echt mijn ding.
Turn The Centuries, Turn (1)
Met uitzondering van de eerste twee nummers toch niet echt mijn ding.
0
geplaatst: 18 september 2009, 14:04 uur
Waltzinblack (5)
Turn The Centuries, Turn (2) *
Turn The Centuries, Turn (2) *
0
geplaatst: 18 september 2009, 16:48 uur
Waltzinblack (5)
Turn The Centuries, Turn (3) *
Ik zet vast een aflaat in: Verzeihung, perdona me, ursäkta mig, oskuld - 't zal wel M3 zijn (mjuman's manic mind) maar bij die eerste track moet ik spontaan hieraan (nb: 10 sec. volstaat) denken.
Turn The Centuries, Turn (3) *
Ik zet vast een aflaat in: Verzeihung, perdona me, ursäkta mig, oskuld - 't zal wel M3 zijn (mjuman's manic mind) maar bij die eerste track moet ik spontaan hieraan (nb: 10 sec. volstaat) denken.
0
geplaatst: 19 september 2009, 00:01 uur
The Psychedelic Furs - The Psychedelic Furs (1980)

1. India
2. Sister Europe
3. Imitation of Christ
4. Fall
5. Pulse
6. We Love You
7. Wedding Song
8. Blacks/Radio
9. Flowers

1. India
2. Sister Europe
3. Imitation of Christ
4. Fall
5. Pulse
6. We Love You
7. Wedding Song
8. Blacks/Radio
9. Flowers
0
geplaatst: 19 september 2009, 00:03 uur
Pollens, een intropost; welkom!! - dit album is even weggezakt en dat moeten we eerst een slinger geven; u hoort van mij.
0
geplaatst: 19 september 2009, 00:16 uur
Sister Europe (1)* 
Goeie keuze, divart! De Furs worden op deze site al veel te lang over het hoofd gezien! Tal van schitterende nummers! Deze 'Sister Europe', maar ook 'Heaven', 'Pretty in Pink', 'Love my Way' , - zal ik doorgaan?
-Allemaal lekkere wave is het-!!- 't zal wel F4 zijn (Freddze Finds Furs Fantastic!)

Goeie keuze, divart! De Furs worden op deze site al veel te lang over het hoofd gezien! Tal van schitterende nummers! Deze 'Sister Europe', maar ook 'Heaven', 'Pretty in Pink', 'Love my Way' , - zal ik doorgaan?

-Allemaal lekkere wave is het-!!- 't zal wel F4 zijn (Freddze Finds Furs Fantastic!)
0
geplaatst: 19 september 2009, 01:22 uur
Sister Europe(3)*
Mooi album.
Gelijk ook hun beste album.
5 albums van Psychedelic Furs zijn ook samengevoegd als box.
Voor de liefhebbers informeer bijvoorbeeld bij Reptile 71.
Mooi album.
Gelijk ook hun beste album.
5 albums van Psychedelic Furs zijn ook samengevoegd als box.
Voor de liefhebbers informeer bijvoorbeeld bij Reptile 71.
0
geplaatst: 19 september 2009, 01:51 uur
Vind persoonlijk The Ghost in You toch ook wel erg aardig.

Maar hoe goed Sister Europe ook is, hier ga ik voor India.
Een briljante opener van het album. Word je eerst ruim 2 minuten op het verkeerde been gezet door wat vage oosterse klanken op een laag volume, en heb je net je stereo wat harder gezet. Volgt op 2:08 Boem: India knalt erin. De toon voor het album is meteen gezet. En dan Sister Europe er achteraan, gevolgt door het ook al zeer sterke Imitation of Christ . Fraai debuut.
Persoonlijk vind ik kant B een stukje minder. Geen slechte nummers maar een echte uitschieter zit er niet meer bij.
Opvallend op dit album is de grote aanwezigheid van de saxofoon en het belachelijk rauwe stemgeluid van Richard Butler. Rauwer dan op dit album zal hij nooit meer klinken.
Echt vergeten is dit album natuurlijk niet, maar het heeft niet de cult-status gekregen waar het begin jaren '80 wel naar uit zag. Dit album werd toch jarenlang beschouwd als één van de hoogtepunten in het new wave gebeuren.
Sister Europe(4)
India (1)*
0
geplaatst: 19 september 2009, 05:50 uur
Ik kocht twee weken terug de eerste drie albums van de Furs voor een tientje. Geen centje spijt. Ga deze vanmiddag eens opzetten om te kijken wat ook-al-weer de beste was.
0
geplaatst: 19 september 2009, 11:26 uur
En Sleep Comes Down ('82) mogen we ook niet vergeten!

Een nummer dat mij altijd heel erg doet denken aan 'Modern English', meer bepaald aan hun nummer Gathering Dust ('80).
Op elke plaat (ttz. de eerste vier toch, vanaf dan heb ik het niet meer gevolgd) hebben ze wel een aantal juweeltjes, maar daartegenover staan toch ook altijd enkele kleurloze nummers, da's wel het jammere aan de Furs.
0
geplaatst: 19 september 2009, 14:32 uur
Sister Europe(4)
Imitation of Christ (2)
India (1)
Fall (1)*
Imitation of Christ (2)
India (1)
Fall (1)*
0
geplaatst: 19 september 2009, 18:31 uur
Sister Europe(4)
Imitation of Christ (2)
India (2)*
Fall (1)
Imitation of Christ (2)
India (2)*
Fall (1)
0
geplaatst: 19 september 2009, 18:33 uur
Sister Europe(4)
Imitation of Christ (3)*
India (2)
Fall (1)
De eerste 2-3 PF vind ik ok; daarna wordt het imo minder; op een gegeven moment kregen ze ook meer bijval in de US dan in Europe (net als Modern English) en toen bleek de lak niet vochtbestendigd.
Imitation of Christ (3)*
India (2)
Fall (1)
De eerste 2-3 PF vind ik ok; daarna wordt het imo minder; op een gegeven moment kregen ze ook meer bijval in de US dan in Europe (net als Modern English) en toen bleek de lak niet vochtbestendigd.
0
geplaatst: 19 september 2009, 19:45 uur
Sister Europe(5) *
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
0
geplaatst: 19 september 2009, 20:52 uur
freddze schreef:
Op elke plaat (ttz. de eerste vier toch, vanaf dan heb ik het niet meer gevolgd) hebben ze wel een aantal juweeltjes, maar daartegenover staan toch ook altijd enkele kleurloze nummers, da's wel het jammere aan de Furs.
Zeker waar, daarom is dit album ook zo leuk. Er staat geen enkel slecht numnnmer op. Hierna hebben ze nog een flink aantal pareltjes weten af te leveren, maar geen enkel album wat helemaal top was. Bovendien is dit album bijzonder sfeervol, iets wat ze later ook niet meer hebben weten te bereiken.
Mjuman schreef:
De Furs waren toch wel heel wat populairder in de VS dan Modern English. Zo heb ik het nummer Pretty in Pink leren kennen na aanleiding van de gelijknamige film en het nummer Heaven van de cover van Buffalo Tom
Maar het werd inderdaad allemaal wat minder. Al is is wel weer raar dat hoe groter de populariteit in de VS werd ook het eerdere werk van de Furs hier (in Europa) aan belang inboette. Wat zeker niet terecht is.
0
geplaatst: 19 september 2009, 20:54 uur
Sister Europe(6) *
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
0
geplaatst: 19 september 2009, 21:02 uur
Opvallend is ook dat je vinyl van PF vaak als US-persing aantreft, ook in NL of D.
Die box waarover DR het had (5 voor weinig) is idd een aardige actie van de maatschappij (Sony/BMG): 5 oorspronkelijke albums in een karton hoesje (zoals een single-cd) en dat dan weer in een doosje - Byrds, Patti Smith zitten er ook bij.
Die box waarover DR het had (5 voor weinig) is idd een aardige actie van de maatschappij (Sony/BMG): 5 oorspronkelijke albums in een karton hoesje (zoals een single-cd) en dat dan weer in een doosje - Byrds, Patti Smith zitten er ook bij.
0
geplaatst: 19 september 2009, 21:12 uur
Kende dit album nog niet, maar het bevalt me zeer goed. Staat inmiddels voor de 2e keer op. Stemmen is lastig want het ligt allemaal dicht bij elkaar wat mij betreft, maar ik doe het toch maar:
Sister Europe (6)
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
We Love You (1)*
Sister Europe (6)
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
We Love You (1)*
0
geplaatst: 19 september 2009, 22:43 uur
Sister Europe (7)*
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
We Love You (1)
Imitation of Christ (3)
India (2)
Fall (1)
We Love You (1)
0
geplaatst: 20 september 2009, 00:00 uur
Crispy Ambulance - The Plateau Phase (1982)

1. Are You Ready?
2.Travel Time
3.The Force and the Wisdom
4.The Wind Season
5.Death from Above
6.We Move Through the Plateau Phase
7.Bardo Plane
8.Chill
9.Federation
10. Simon's Ghost
11. The Presence*
12. Concorde Square*
13.Sexus *

1. Are You Ready?
2.Travel Time
3.The Force and the Wisdom
4.The Wind Season
5.Death from Above
6.We Move Through the Plateau Phase
7.Bardo Plane
8.Chill
9.Federation
10. Simon's Ghost
11. The Presence*
12. Concorde Square*
13.Sexus *
0
geplaatst: 20 september 2009, 00:14 uur
Hier ben ik niet bekend mee, maar boeit me genoeg om er naar op zoek te gaan.
0
geplaatst: 20 september 2009, 00:21 uur
Mag ik niet op de bonusnummers stemmen? Ik heb de CD-versie (sorry Mjuman) met het fantastische The Presence, een onwaarschijnlijke trip in de donkerste postpunkkrochten.
0
geplaatst: 20 september 2009, 00:25 uur
Speciaal voor Premo de bonusnummers van de CD toegevoegd.
...kan die jongen ook even stemmen...
...kan die jongen ook even stemmen...

0
geplaatst: 20 september 2009, 00:31 uur
Premonition schreef:
.... met het fantastische The Presence, een onwaarschijnlijke trip in de donkerste postpunkkrochten.
.... met het fantastische The Presence, een onwaarschijnlijke trip in de donkerste postpunkkrochten.
Vind je? De eerste paar minuten zijn prima, maar dan verwordt het tot een behoorlijk saai nummer dat ook veel te lang duurt (13 minuten).
* denotes required fields.