Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2009, 16:53 uur
Je bedoelt die stad waar later de rest van de wereld omheen is gebouwd?
0
Sheplays
geplaatst: 14 december 2009, 16:54 uur
Juist!

Theatre of Hate/Spear of Destiny in Zaandam (deKade) 2009

Theatre of Hate/Spear of Destiny in Zaandam (deKade) 2009
0
geplaatst: 14 december 2009, 16:57 uur
Do You Believe in the West World (7)*
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
0
geplaatst: 14 december 2009, 17:01 uur
Sheplays schreef:
Dat was niet zomaar een muur, 't was wél een echte Amsterdamse!
Dat was niet zomaar een muur, 't was wél een echte Amsterdamse!
Heb jij zitten kalken?....foei!

0
geplaatst: 14 december 2009, 17:25 uur
Do You Believe in the West World (8)*
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
0
bone machine (crew)
geplaatst: 14 december 2009, 18:15 uur
Do You Believe in the West World (9)*
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
0
geplaatst: 14 december 2009, 19:25 uur
Do You Believe in the West World (10)*
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
Judgement Hymn (2)
Anniversary (1)
Love is a Ghost (1)
0
Sheplays
geplaatst: 15 december 2009, 00:07 uur
Laat ik er eens een plaatsen.
Vandaag: Disco Inferno - In Debt (1992)

1. Entertainment
2. Arc in Round
3. Broken
4. Emigré
5. Interference
6. Leisure Time
7. Set Sail
8. Hope to God
9. Freethought
10. Bleed Clean
11. Next in Line
12. Incentives
13. Waking Up
14. Glancing Away
15. Fallen Down The Wire
16. No Edge, No End
Voor de nummers zonder link kun je me een PM sturen.
Vandaag: Disco Inferno - In Debt (1992)

1. Entertainment
2. Arc in Round
3. Broken
4. Emigré
5. Interference
6. Leisure Time
7. Set Sail
8. Hope to God
9. Freethought
10. Bleed Clean
11. Next in Line
12. Incentives
13. Waking Up
14. Glancing Away
15. Fallen Down The Wire
16. No Edge, No End
Voor de nummers zonder link kun je me een PM sturen.
0
Sheplays
geplaatst: 15 december 2009, 09:48 uur
Set Sail (1)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)*
Na een tip van Chameleon Day uit augustus 2008 in het andere topic en het beluisteren van wat brakke links heb ik deze verzamelaar bij een online platenboer aangeschaft. Van de 16 tracks zijn er zeker een stuk of acht die ik hier als favoriet zou kunnen plaatsen!
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)*
Na een tip van Chameleon Day uit augustus 2008 in het andere topic en het beluisteren van wat brakke links heb ik deze verzamelaar bij een online platenboer aangeschaft. Van de 16 tracks zijn er zeker een stuk of acht die ik hier als favoriet zou kunnen plaatsen!
0
geplaatst: 15 december 2009, 12:33 uur
Nog wat info: het album 'In Debt' is een verzamelaar met het gehele post-punk oeuvre van deze Britse band. Het gaat om een 7" (tracks 1 t/m 3), het album 'Open Doors, Closed Windows' uit 1991 (tracks 4 t/m 12) en een EP (tracks 13 t/m 16). De band is uiteindelijk de avant-garde kant opgegaan, met zeer experimentele muziek met noise en geluidscollages.
Het post-punk werk mag er zijn en omvat een aantal zeer goede nummers. De muziek draait om de karakteristieke en gelaagde, met 'delay' doordrenkte gitaarlijnen van Ian Crause. Veel bekendheid heeft de band er echter niet mee verworven. Toen het album 'Open Doors, Closed Windows' uitkwam (1991) was de post-punk als muziekstroming zo dood als een pier en niet meer "hip". Was dit in 1980-82 verschenen dan had Disco Inferno zijn plaats gekregen in het lijstje met bekende namen.
Zelf vind ik 'Set Sail' het hoogtepunt van deze plaat. Zeer fraai staaltje post-punk. Staat mss wel in mijn top 10/20 beste pp-nummers ooit.
Minimalistisch en kaal. Bas en drum zetten een eenvoudige basis neer, waarover een repetitief gitaarlijntje wordt gedrapeerd met sombere zang. Er wordt een hypnotiserende spanning gecreëerd. In het chorus komt de gitaar vervolgens sprankelend tot leven om weer weg te zakken in het minimalistische basis-patroon. Met een paar slagen op de bekkens wordt de sfeer subtiel versterkt. En dan komt er aan het eind die wending met wat steviger gitaarwerk en een subtiele ijle synth zoals we die kennen van JD.....ik kan daar eindeloos naar luisteren.
Het post-punk werk mag er zijn en omvat een aantal zeer goede nummers. De muziek draait om de karakteristieke en gelaagde, met 'delay' doordrenkte gitaarlijnen van Ian Crause. Veel bekendheid heeft de band er echter niet mee verworven. Toen het album 'Open Doors, Closed Windows' uitkwam (1991) was de post-punk als muziekstroming zo dood als een pier en niet meer "hip". Was dit in 1980-82 verschenen dan had Disco Inferno zijn plaats gekregen in het lijstje met bekende namen.
Zelf vind ik 'Set Sail' het hoogtepunt van deze plaat. Zeer fraai staaltje post-punk. Staat mss wel in mijn top 10/20 beste pp-nummers ooit.
Minimalistisch en kaal. Bas en drum zetten een eenvoudige basis neer, waarover een repetitief gitaarlijntje wordt gedrapeerd met sombere zang. Er wordt een hypnotiserende spanning gecreëerd. In het chorus komt de gitaar vervolgens sprankelend tot leven om weer weg te zakken in het minimalistische basis-patroon. Met een paar slagen op de bekkens wordt de sfeer subtiel versterkt. En dan komt er aan het eind die wending met wat steviger gitaarwerk en een subtiele ijle synth zoals we die kennen van JD.....ik kan daar eindeloos naar luisteren.
0
geplaatst: 15 december 2009, 18:05 uur
Set Sail (1)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1) *
No doubt, sinds de eerste beluistering staat het al genoteerd als favoriet. Prachtig album trouwens, zou door meer mensen beluisterd moeten worden.
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1) *
No doubt, sinds de eerste beluistering staat het al genoteerd als favoriet. Prachtig album trouwens, zou door meer mensen beluisterd moeten worden.
0
geplaatst: 15 december 2009, 18:37 uur
Set Sail (1)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)*
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)*
0
geplaatst: 15 december 2009, 18:49 uur
Even wat mierenneukerij ;
volgens mij hoort er geen streepje op de laatste 'e' van 'Emigre'

0
geplaatst: 15 december 2009, 19:05 uur
Set Sail (2)*
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
0
geplaatst: 15 december 2009, 19:34 uur
Set Sail (2)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Arc in Round (1) *
Na één keer draaien, lijkt me een plaat die zijn geheimen niet direct prijsgeeft.
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Arc in Round (1) *
Na één keer draaien, lijkt me een plaat die zijn geheimen niet direct prijsgeeft.
0
geplaatst: 15 december 2009, 19:55 uur
azra schreef:
Ik zou zeggen zoek even verder om een andere mier een beurt te geven:
1. Windows Mediaplayer herkent de song als zodanig (mbv de meegebakken metadata).
2. check deze pagina maar eens

Hier op de site komen wel eens fouten voor, ook in titels.
Correcte lijst is dus:
Set Sail (2)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Arc in Round (1)
0
geplaatst: 15 december 2009, 20:13 uur
Ach man, ga fietsen zoeken!
Hoe kan dat
Ik had Discogs nog gecheckt voordat ik het schreef en daar stond 'ie zonder é.
Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman
Hoe kan dat

Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman

0
geplaatst: 15 december 2009, 20:18 uur
azra schreef:
Hoe kan dat
Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman
Hoe kan dat

Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman
Geeft niks - tegenwoordig is é makkelijk, vroeger raakten we vaker een accent kwijt (in de US hielden ze er geen rekening mee dat wij dat soorten tekens gebruiken).
0
geplaatst: 15 december 2009, 20:27 uur
Set Sail (2)
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Arc in Round (1)
Waking Up (1)****
Of toch Fallen Down The Wire of toch Set Sail of...? Meerdere opties zijn mogelijk.
Broken (1)
Fallen Down The Wire(1)
Bleed Clean (1)
Emigré (1)
Arc in Round (1)
Waking Up (1)****
Of toch Fallen Down The Wire of toch Set Sail of...? Meerdere opties zijn mogelijk.
0
Sheplays
geplaatst: 15 december 2009, 21:20 uur
azra schreef:
Hoe kan dat
Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman
Hoe kan dat

Ik begin gek te worden.
Excuses Mjuman
Er staat een miniscuul accentje aigu op mijn hoesje!
Nou, hier worden wel de puntjes op de i gezet zeg...

0
geplaatst: 15 december 2009, 21:41 uur
Op het hoesje staat dat streepje inderdaad, maar nauwelijks zichtbaar. Op de cd zelf staat het zonder streepje.
0
geplaatst: 15 december 2009, 21:57 uur
Dan heb jij de Carrot Top release, daar staat op de cd zelf wel het streepje. Op de Ché release niet. Ik heb ze hier allebei: de Carrot Top release in de cd-kast en de Ché release in webwinkelvoorraad.
0
Sheplays
geplaatst: 15 december 2009, 22:02 uur
Yep, Carrot Top Records licensed through Ché Records. Beider logo op de hoes.
0
geplaatst: 15 december 2009, 22:07 uur
Zijn we weer flink wijzer geworden vandaag. Uiteraard allemaal zeer nuttige informatie. 

0
geplaatst: 15 december 2009, 22:08 uur
---nerd alert ---
Ik had het op Discogs gecheckt en Windows Mediaplayer toonde als tracknaam - daar zijn de namen gewoon hard coded in de metadata - ook (het taalkundig juiste) Emigré - eigenlijk hoort op de eerste letter ook een accent aigu te staan, maar op hoofdletters valt die weg - émigré = uitgewekene, emigrant.
In een vorige professie heb ik lang strijd moeten leveren met software ontwikkelaars in de US die de meerwaarde van diacritische tekens niet inzagen (Norén is echt heel wat anders dan Noren) - technische verklaring is heel simpel: gewone letters hebben slechts max. 7 bits nodig (tm ASCII 127), letters met diacriet 8 bits (128 t/m 255).
---einde nerd alert ---
Ik had het op Discogs gecheckt en Windows Mediaplayer toonde als tracknaam - daar zijn de namen gewoon hard coded in de metadata - ook (het taalkundig juiste) Emigré - eigenlijk hoort op de eerste letter ook een accent aigu te staan, maar op hoofdletters valt die weg - émigré = uitgewekene, emigrant.
In een vorige professie heb ik lang strijd moeten leveren met software ontwikkelaars in de US die de meerwaarde van diacritische tekens niet inzagen (Norén is echt heel wat anders dan Noren) - technische verklaring is heel simpel: gewone letters hebben slechts max. 7 bits nodig (tm ASCII 127), letters met diacriet 8 bits (128 t/m 255).
---einde nerd alert ---
0
geplaatst: 15 december 2009, 22:23 uur
Ik raad een ieder aan een Mjuman in huis te nemen. Kennis gegarandeerd. 

* denotes required fields.