MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
bone machine (crew)
Tomorrow Started (6)
It's My Life (3)
Renée (2)
Such a Shame (1)
Dum Dum Girl (1)*

Aquila schreef:
!!!citeert Mjuman"Gaarne - bitte, svp, je vous en prie, tack,a.u.b - geen gezör over de wave-ness of post-punk, whatever."

kort van memorie? dit was drie dagen terug...

Welnee, dat was zeg maar enerzijds de 'gele kaart' die ik mezelf gaf, en anderzijds vanwege eerder gezeik over de combinatie wave en funk - door sommigen getypeeerd als 'neurotenwave'.

Lukk0
Tomorrow Started (6)
It's My Life (3)
Renée (2)
Such a Shame (2)*
Dum Dum Girl (1)

Tomorrow Started (7)*
It's My Life (3)
Renée (2)
Such a Shame (2)
Dum Dum Girl (1)

De live versie van live '86 is helemaal fenomenaal.

Casartelli (moderator)
Tomorrow Started (7)
It's My Life (4)*
Renée (2)
Such a Shame (2)
Dum Dum Girl (1)

Het laatste Talk Talk-album waarop de hits de sterkste nummers vormden, alleen heeft Such a Shame hier toch enigszins onder grijsdraaierij geleden (hoewel het moment dat Mark Hollis vanuit het intro voor het eerst "Such a Shame" zingt, wat mij betreft tot de meest magische momenten in de popgeschiedenis blijft horen). Dat gezegd hebbend is de plaat toch ook wel weer over de volle lengte overtuigend, waarbij Eervolle Vermeldingen voor Call in the Night Boy en It's You er zeker nog af kunnen.

Tomorrow Started (7)
It's My Life (5)*
Renée (2)
Such a Shame (2)
Dum Dum Girl (1)

Mjuman schreef:
Dit is een fijne plaat. Enige tijd geleden opperde ik om eens een Talk Talk post op dit topic te doen. Door het opperhoofd van dit topic, zijn adjunct en het subhoofd bezemkast werd me dit ontraden: het was geen wave, synthipop het eerste album wellicht, post-rock later - maar niet meer dan dat.

Mjuman suggereert dat je aan bepaalde mensen
(who the fuck is het opperhoofd, zijn adjunct en het subhoofd?)
toestemming moet vragen om een album te mogen posten.

Ik voel me daardoor aangesproken en beledigd.
Want ik ben eerder door Mjuman gepolst ivm Talk Talk.
Nu stelt hij tot zijn verbazing vast dat er toch een Talk Talk album werd gepost.
Het lijkt alsof hij mij mede verantwoordelijk acht voor zijn besluit hieronder.

Mjuman schreef:
Het frappante: voorheen is meermalen de waveness in twijfel getrokken van een aantal albums (...) zulks overkwam mij een paar keer tot vervelens toe. Maar nu hoor ik dezelfde protestanten die zich toen meldden ineens niet meer. Kortom, tot nader order ben ik redelijk klaar hier - for the time being I'm done (...)

Ik wens ook niet door te gaan voor opperhoofd, adjunct of subhoofd bezemkast.
Ik heb bij mijn weten zelden of nooit online een plaat in vraag gesteld
en altijd geprobeerd om dit en het maandtopic leuk te houden.

Ik zou beter mijn energie in andere zaken steken.
Want ook de oprichter van dit topic heeft me onlangs laten weten
dat meerdere users negatief denken over mijn gedrag alhier.

Ik trek daar bij deze mijn conclusies uit.

Wat is wave trouwens? Ik ken alleen maar de benaming new wave.

En staat het gekozen album je niet aan, stem er dan niet op.

Mjuman schreef:
Kortom, tot nader order ben ik redelijk klaar hier.

dazzler schreef:
Ik trek daar bij deze mijn conclusies uit.

Kan het allemaal wat minder serieus aub

bone machine (crew)
Wat is het weer leuk hier, altijd dat oeverloos gemelk over dat kan en dat kan niet, dit is new wave en dat niet.
Voor mij is het allemaal goeie muziek en is het een leuk forum om nog meer muziek te ontdekken

lebowski schreef:
(quote)

(quote)

Kan het allemaal wat minder serieus aub
Kom kom Marc. Het is een serieuze zaak natuurlijk.

Sheplays
dazzler schreef:
Want ook de oprichter van dit topic heeft me onlangs laten weten
dat meerdere users negatief denken over mijn gedrag alhier.

Dat nemen we toch niet serieus? Stel je voor zeg : "een oprichter van een topic" - alsof dat een bepaalde status is met macht.

Het lijkt hier, potverdrie, Animal Farm wel. Alle dieren zijn gelijk, alleen zijn sommige dieren iets meer gelijk dan andere.

Gewoon doorgaan, dazzler (en mjuman)!

Jammer dat het zo moet... Talk Talk is ongetwijfeld niet de new waveste der new wave-bands, maar past mijns inziens (en met een beetje back-up van last.fm) nog prima in het breed opgezette kader...

Tomorrow Started (7)
It's My Life (5)
Such a Shame (3)*
Renée (2)
Dum Dum Girl (1)

Tomorrow Started (7)
It's My Life (5)
Such a Shame (4)*
Renée (2)
Dum Dum Girl (1)

Inderdaad. Dat niet iedereen dezelfde omschrijving gebruikt voor de term New Wave, maakt dit forumtopic juist zo interessant. Want ook dingen die ikzelf niet onder de wave zal scharen, kunnen erg interessant zijn voor mij!

Ik had toevallig deze week ook dit album van Talk Talk in gedachten.
Vind het dan ook een prima keuze.

Tomorrow Started (8)*
It's My Life (5)
Such a Shame (4)
Renée (2)
Dum Dum Girl (1)

of toch Such a Shame... of toch Renée...

reptile71 schreef:
of toch Such a Shame... of toch Renée...

Nee, doe toch maar:

Tomorrow Started (9)*
It's My Life (5)
Such a Shame (4)
Renée (2)
Dum Dum Girl (1)

Ik reserveer alvast een plaatje voor morgen.

Goed, uiteraard zullen wij hier met zijn allen beoordelen voor wat voor percentage het new wave is. Als het onder de 50% uitkomt dan krijg je de wind van voren.

Ik denk alleen niet dat herman huilend wegloopt

herman schreef:
Ik reserveer alvast een plaatje voor morgen.

Nu kun je je kans grijpen, maar pas na 24.00 plaatsen.

lebowski schreef:
Ik denk alleen niet dat herman huilend wegloopt

Dat heb ik ook niet gedaan - dat was een kwestie van continue gezeik op echte wave - "neurotenwave: "geen wave" bij Byrne/Eno, "geen post-punk"bij SLF" - zat zijn; diverse bronnen, w.o. Reynolds, Morley (NME), denken er heel anders over en steunen me op dat punt. Check mijn postings gerust.

En op het moment dat ik een viertal users hier pols over Talk Talk n.a.v. mijn enthousiasme over de live-dvd - en enthousiasme kan een mens meeslepen - wordt negatief geadviseerd ("geen wave"). Heb dan de guts de post van vandaag aan de orde te stellen. Dat is de discussie; anders is het meten met twee maten.

Een mening geven via een pm is wat anders dan een post hier ter discussie stellen. Hier hebben we inmiddels afgesproken dat we niet gaan zeiken over wel of geen new wave, weet je nog? De regel is dus eigenlijk: vind je het geen wave? Houd dan je bek dicht en stem bijv. niet. (dat is niet aan jou persoonlijk gericht hoor, die 'bek', maar algemeen bedoeld.)

Mjuman schreef:
Dat heb ik ook niet gedaan

Ik wil eigenlijk alleen maar zeggen dat we dit topic gewoon moeten nemen voor wat het is: tijdverdrijf voor mensen die niets beters te doen hebben . Er is wellicht wat op jouw - en dazzlers - bijdragen gefoeterd, maar jullie zijn ook niet bepaald meningsloze muurbloempjes hier en ik heb al ganse colleges gelezen over (yes or no)-wave.

MuME geeft, MuMe neemt.

Amen.

reptile71 schreef:
Een mening geven via een pm is wat anders dan een post hier ter discussie stellen. Hier hebben we inmiddels afgesproken dat we niet gaan zeiken over wel of geen new wave, weet je nog? De regel is dus eigenlijk: vind je het geen wave? Houd dan je bek dicht en stem bijv. niet. (dat is niet aan jou persoonlijk gericht hoor, die 'bek', maar algemeen bedoeld.)

Als iemand zich opwerpt als 'moreel owner van het topic' moet ie niet raar opkijken dat, als ie mij afraadt om iets te posten als wave (ok dat was in een pm), ik geïrriteerd raak als een ander datzelfde album zonder enige weerspraak kan posten.

Het verloren gaan van het typische wave-karakter op dit topic (creativiteit, vernieuwing, strakke muziek, no frills) is voor mij veeleer de reden om af te haken - ik kan zo 10 retegoede bands noemen die hier nog niet zijn gepasseerd (al ben ik geen echte wave-fundamentallist) en meer tijd in MOOWS te steken. Daar zijn misschien3 of 4 gemotiveerde luisteraars voor een maf, historisch (en niet echt makkelijk vindbaar) album. Ik zit niet te wachten op mainstream successen uit de 80's - die ken ik nog veel te goed.

Ik had er een paar in gedachten, maar deze was ook nog niet geweest, zag ik:

Talking Heads - Remain in Light (1980)

(afbeelding)

1. Born Under Punches (The Heat Goes On)
2. Crosseyed and Painless
3. The Great Curve
4. Once in a Lifetime
5. Houses in Motion
6. Seen and Not Seen
7. Listening Wind
8. The Overload

Heb nog even gekeken naar YouTube-linkjes, maar ik vond zo snel alleen linkjes met een wel heel abominabele geluidskwaliteit.

Crosseyed and Painless (1)*

Crosseyed and Painless (1)
Listening Wind (1)*

Sheplays
reptile71 schreef:
De regel is dus eigenlijk: vind je het geen wave? Houd dan je bek dicht en stem bijv. niet.

Mea culpa, sorry dan! Ik haat regels dus....op de bezem en whooosh...

@Mju: Om die reden heb je ook je eigen topic opgericht. Ik snap dus het hele probleem niet.

Verder vind ik dat wat jij vindt en denkt door hoe iemand op jou reageert in pm-berichten niet hier afgereageerd moet worden. Pm die persoon dan als je er een probleem mee hebt. Wat er in pm tegen jou wordt gezegd heeft niks te maken met hoe het er in dit topic aan toe gaat. Probeer een pm/topic-onderscheid aan te brengen in je hoofd, jeweetwel, een andere partitie aanmaken op je harde schijf.

@Sheplays: als het aan mij ligt discussieren we er hier tussen het stemmen door hevig op los over wel/geen wave etc. Opstandjes, relletjes, schandalen, wantoestanden, mishandelingen... laat maar komen. Anarchy!!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:58 uur

geplaatst: vandaag om 00:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.