MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
skyline
Ambition (2)*
Godsend (1)

Maar Clock, We're So Happy, My Heart en Somewhere zijn ook geweldig...

Ambition (2)
Godsend (1)
Falling Apart (1)*

Ambition (2)
Godsend (1)
Falling Apart (1)
Hide (1)*

Aanvulling: t.a.v. deze schijf was Mjuman ff in de war, ik kende een aantal songs niet en dacht aan 'failing memory' - edoch raadpleging van het vinylalbum en andere bronnen leerde het volgende:

Deze cd (gewoon verkrijgbaar via Amazon UK) is, net als het artwork, gebaseerd op de EP/12" Seduction (door hen zelf uitgebracht op Society Records); daarop stonden 6 tracks: 8 t/m13; de overige tracks zijn eerdere singles. Hierna kwam het album Heaven is Waiting (op Arista).

Ambition (2)
Godsend (2)*
Falling Apart (1)
Hide (1)

VANDAAG (1980), Hollands Glorie:

(afbeelding)

01. (I Fall) Head First (3:00)
02. The Mating Season (3:48)
03. Blue Thighs (2:55)
04. Point Eighty - Eight (3:38)
05. Into Action (4:14)
06. To Assemble (4:05)
07. LG / DG (2:18)
08. Lonesome Max (2:45)
09. Party (3:20)
10. In the Crocodile's Mouth (2:16)
11. Insite Out (5:03)

Ongewone keuze, Mjuman. Onze eigen Talking Heads nog live gezien (waar? moet in 1982 zijn geweest, voorprogramma Simple Minds?).

To Assemble (als ik het goed heb, waar is dat f**ing C60?)

..ik moet passen...ken dit niet...was toen ook nog maar 10.

Tja, Premo was ook al kritisch; potverdorie - Hollands Glorie: quoi faire, un autre titre? Moet ik anders een speciaal topic Mjuman's maffe wave-manie opzetten - waar ik relatief obscure titels (zoals deze) aandraag? Die dan weer niet obscuur blijken - ik hoor het graag.

Mijn keuze: Point Eighty-Eight (1)*

@Premo: heb The Tapes meermalen in Paradiso gezien, zoals bij een wave-festival.

Point Eighty-Eight (1)
Into Action (1)*

Chameleon Day schreef:
..ik moet passen...ken dit niet...was toen ook nog maar 10.
Toen Nick Drake uitkwam was je nul. Toen Berlin uitkwam 4 en toen Closer uitkwam 11, ook niet echt de leeftijd voor JD volgens mij. Zwak excuus hoor. Maar goed, ik ken het ook niet, maar is ook niet zo mijn smaak volgens mij.

reptile71 schreef:
(quote)
Toen Nick Drake uitkwam was je nul. Toen Berlin uitkwam 4 en toen Closer uitkwam 11, ook niet echt de leeftijd voor JD volgens mij. Zwak excuus hoor. Maar goed, ik ken het ook niet, maar is ook niet zo mijn smaak volgens mij.

Wat weeg jij ieders motiveringen zeg. Die platen van Drake, Reed en JD zijn bekende "krakers". Die pik je later makkelijk op, omdat ze een bepaalde bekendheid genieten. The Tapes behoort niet tot de meer "mainstream" new wave die je op latere leeftijd - als je een bepaalde smaak ontwikkeld hebt - als vanzelf alsnog oppikt.
Dus als ik zeg: "ik was nog maar 10", dan bedoel ik daarmee aan te geven dat ik nog niet met new wave/post-punk bezig was en de "scene" nog niet volgde. Was ik wat ouder geweest dan had ik wellicht ook dit meer onbekende bandje gekend.

En hoe kun jij nou weten dat The Tapes niet zo jouw smaak is, als je de band niet kent?

The Tapes streden met Blue Murder en in zekere zin ook Nasmak om de titel de 'coolste' new wave-band (zeg voor het gemak ff The Talking Heads) van Nederland.

Traden vaak in het wit op - strak, hoekig, gedreven - ik durf het bijna niet te zeggen - funky; soms doet het zelfs een beetje denken aan Franz F. - compositorisch niet altijd even sterk, maar drive vergoedde veel.

@CD: Ik begrijp dat wel hoor. (zie ook het tongetje, dat betekent dat ik je maar plaag) Jij bent ouder dan ik, ik heb daar dus zelfs nog meer last van. Ik kende de beste new wave pas op latere leeftijd en niet van toen het net uit was. Met 9 jaar is de kans vrij klein dat je JD draait. Ik draaide toen gewoon mainstream top 40 muziek en wat ik leuk vond nam ik van de radio op met een cassetterecorder.

Ik denk ('volgens mij' betekent NIET 'ik weet' ) dat The Tapes niet zo mijn smaak is omdat ik (over het algemeen) geen liefhebber ben van funky new wave.en het was me al duidelijk dat het wel zoiets is.

Deze LP is nog hoekige wave a la Talking Heads ten tijde van More Buildings/Fear of Music. De opvolger had weinig meer met wave te maken, meer experimentele artfunk of zo iets. Van het debuut was ik al niet gecharmeerd, hun laatste was nog meer art pour le art imo.

Een stukje van 'To Assemble'....meer kon ik niet vinden.

(BTW: klinkt goed)

@Premo - je bent weer streng hoor; ik heb niet eens het Amsterdamse Mecano (zou ik eigenlijk wel willen, zo mooi) of het Nijmeegse Bazooka of Stephen Emmer (jazeker zoon van Fred) gepost.

Ik postte het ook als bijzonder (Nederlands!!) item. 'k zou zeggen: Premo: kick da bucket!

VANDAAG:

Flue - One and a Half (1981)

(afbeelding)

1. Fancy Free (3:18)
2. The Nose (2:46)
3. Fridged (5:27)
4. Jerome (4:04)
5. Age a Wage (3:29)
6. Feminine (3:20)
7. Small Goods (3:55)
8. One and a Half (10:04)
9. Ugly People * (3:36)
10. Feminine [Demo] * (3:40)
11. Sketch Fancy Free * (4:13)
12. Ugly People [Demo] * (3:43)
13. Jerome [Demo] * (4:15)
14. Breathe * (3:39)
15. Small Gods [Demo] * (4:04)
16. Losers Street * (7:48)

Mjuman schreef:
@Premo - je bent weer streng hoor; ik heb niet eens het Amsterdamse Mecano (zou ik eigenlijk wel willen, zo mooi) of het Nijmeegse Bazooka of Stephen Emmer (jazeker zoon van Fred) gepost.

Ik postte het ook als bijzonder (Nederlands!!) item. 'k zou zeggen: Premo: kick da bucket!

Mecano prima. Flue nog beter. Er is best kwaliteitswave van eigen bodem, begrijp me niet verkeerd. Nasmak staat zelfs in m'n top 30.
Stephen Emmer heeft ook goed geboerd, van Vinyl-recensist naar The Lotus Eaters en nu lucratieve reclamedeuntjes!

Terug on topic:

One and a Half (1) gitaarwerk

One and a Half (1)
Fridged (1) *

Idd - met dank aan de demo-singles bij Vinyl (if memory ain't failing). En The Tapes begonnen wel mooi, maar bereikten nooit het niveau van Nasmak. Mecano, nog steeds een warm plekje. Lotus Eaters: heb je dat ook?

Fridged (2) *
One and a Half (1)

Fridged (2)
One and a Half (2)*

skyline
Fridged (2)
One and a Half (2)
Jerome (1)*

One and a Half (3)*
Fridged (2)
Jerome (1)

One and a Half (3)
Fridged (2)
Jerome (2)*

One and a Half (4)* - machtig nummer!!
Fridged (2)
Jerome (2)

(afbeelding)

1.Don't Fall (4:05)
2.Here Today (3:58)
3.Monkeyland (5:17)
4.Second Skin (6:51)
5.Up the Down Escalator (3:58)
6.Less Than Human (4:12)
7.Pleasure and Pain (5:11)
8.Thursday's Child (3:33)
9.As High as You Can Go (3:35)
10.A Person Isn't Safe Anywhere These Days (5:43)
11.Paper Tigers (4:17)
12.View from a Hill (6:40)
13.In Shreds [Previously Unreleased] * (4:09)
14.Dear Dead Days [Previously Unreleased] * (4:31)
15.Things I Wish I'd Said [Previously Unreleased] * (5:12)
16.Don't Fall [Live in Bremen, 1983] * (3:49)
17.Here Today [Live in Bremen, 1983] * (3:51)
18.Thursday's Child [Live in Bremen, 1983] * (3:46)
19.A Person Isn't Safe Anywhere These Days [Live in Bremen, 1983] * (4:48)
20.Less Than Human [Live in Bremen, 1983] * (4:01)
21.Pleasure and Pain [Live in Bremen, 1983] * (4:31)
22.Second Skin [Live in Bremen, 1983] * (6:01)
23.Paper Tigers [Live in Bremen, 1983] * (4:07)
24.Monkeyland [Live in Bremen, 1983] * (4:56)
25.Singing Rule Britannia [Live in Bremen, 1983] * (4:19)
26.Up the Down Escalator [Live in Bremen, 1983] * (3:59)
27.View from a Hill [Live in Bremen, 1983] * (6:17)

Second Skin (1)*

Second Skin (1)
Monkeyland (1)

Second Skin (1)
Monkeyland (1)
View from a Hill (1)*

Gast
geplaatst: vandaag om 19:06 uur

geplaatst: vandaag om 19:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.