MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
bone machine (crew)
Perfect Circle (7)*
Radio Free Europe (5)
Pilgrimage (3)
Talk About the Passion (2)
Shaking Through (1)

skyline
Het komt een beetje langzaam op gang zo'n Perfecte Cirkel, maar als-ie eenmaal op stoom is... Best to stand well back.

Perfect Circle vind ik ook wel een mooi nummer, hoewel misschien een beetje te saai. RFE heeft meer zo'n lekkere 'wave-feel'.

skyline
reptile71 schreef:
Perfect Circle vind ik ook wel een mooi nummer, hoewel misschien een beetje te saai. RFE heeft meer zo'n lekkere 'wave-feel'.

Jij denkt RFE voor twaalven nog ff langs die Cirkel te pluggen Paul?

Ik verwacht geen stemmers meer Arthur.

Het eerste aanzetje is gegeven

Perfect Circle (7)
Radio Free Europe (6)
Pilgrimage (3)
Shaking Through (1)

Perfect Circle (7)
Radio Free Europe (7)*
Pilgrimage (3)
Shaking Through (1)

Mekanik Kommando - It Would Be Quiet in the Woods If Only a Few Birds Sing(1981)

(afbeelding)

1.Birds (4:57)
2.Microbes (3:07)
3.Plants (2:40)
4.Vortex (2:56)
5.Replay (3:34)
6.White Soldier (3:22)
7.Money for Pleasure (2:16)
8.Icefield (4:06)
9.Japanese Eyes (0:02)
10.Dress Grey (2:46)
11.On Snack (2:30)

@the viking: welkom terug. Ga je nu weer vaker hier komen? Je bent toch best een tijd behoorlijk onzichtbaar geweest op mume of heb ik gewoon niet goed opgelet?

@DR: Ik ken het album niet en ben pindakaas een beetje zat geworden, heb ik iets te vaak gegeten denk ik. Iemand die de LP even te leen heeft?

reptile71 schreef:

@DR: Ik ken het album niet en ben pindakaas een beetje zat geworden, heb ik iets te vaak gegeten denk ik. Iemand die de LP even te leen heeft?

Wel gevoel voor humor, die R71 - NL wave uit '81 op Torso. Da's dus echt een collector's item! Beetje vergelijkbaar met de het eerste vinyl van Mecano, eveneens op Torso.

En Calvé: Joop Zoetemelk heeft er mee leren fietsen en Evert van Bentum mee leren skaatsen!

Morgen mijn keuze!

Ben er al die tijd wel geweest hoor Paul,met name altijd aktief in de MuMeladder 2010 ko geweest.Maar wel minder bij de album berichtjes inderdaad.Tevens zou jouw inbreng in de eerder genoemde ladder ko een welkome ondersteuning zijn voor de mede New Wave lotgenoten.Want ze hebben het soms zwaar te verduren kan ik je vertellen

En hopelijk gaan er wat meer MuMeleden onbekende New Wave pareltjes plaatsen in het rock- genre- new wave aanraders topic want de schatkist is volgens mij nog lang niet leeg

Birds (1)*

Mjuman schreef:
Wel gevoel voor humor, die R71 - NL wave uit '81 op Torso. Da's dus echt een collector's item! Beetje vergelijkbaar met de het eerste vinyl van Mecano, eveneens op Torso.

Ah, nee Untitled zou ik ook niet zo snel uitlenen inderdaad.
Hoe dan ook: ik ga niet meer snel iets pindakazen en dan snel luisteren om te kunnen stemmen.

Mjuman schreef:
En Calvé: Joop Zoetemelk heeft er mee leren fietsen en Evert van Bentum mee leren skaatsen!
En ik heb het downloaden ermee afgeleerd.

@the viking: ik ben niet zo ladderig. Misschien moet je me voortaan even pm-en als ik nodig ben.

Hoogtevrees Paul ?

Paul is ladderzat

Ik denk dat ik zo'n beetje de enige hier ben die werkelijk nooit een druppel drinkt.

the viking schreef:
Paul is ladderzat

Haha.

Birds (1)
Microbes (1)

@Reptile 71: ik hou het ook nooit bij een druppel.

hehe...

[slowchat alarm, call 911]

Sheplays
Microbes (2)*
Birds (1)

Deric, je mag jouw oom wel dankbaar zijn. Op LP is deze uiterst zeldzaam. Op CD is ie nu wel verkrijgbaar. Ik moet het doen met een krakkemikkig C60 casettebandje (gelukkig is de oorspronkelijke produktie ook niet best).

Microbes (2)
Birds (1)
Icefield (1)*

2.Microbes
6.White Soldier
10.Dress Grey

Bij Cosmox zit hij nieuw zelfs onder de marktplaatsprijs.

Cosmox op mijn internet heeft hem niet.

Probeer onder Mekanik Kommando

Icefield (2)*
Microbes (2)
Birds (1)

deric raven schreef:
Probeer onder Mekanik Kommando
Ah, ik zie hem, niet dat ik hem ga kopen. Dit soort platen horen dan weer op vinyl, vind ik, maar 50 euro is me wat te duur.

The Jam - All Mod Cons (1978)

(afbeelding)

01. All Mod Cons (1:20)
02. To Be Someone (Didn't We Have a Nice Time) (2:29)
03. Mr. Clean (3:29)
04. David Watts (2:55)
05. English Rose (2:49)
06. In the Crowd (5:41)
07. Billy Hunt (3:01)
08. It's Too Bad (2:36)
09. Fly (3:20)
10. The Place I Love (2:52)
11. "A" Bomb in Wardour Street (2:38)
12. Down in the Tube Station at Midnight (4:49)

Knallende bassen en de satire van de piepjonge Paul Weller.
De heelijke singles van The Jam stonden zelden op album.
Hier toch de kraker Down in the Tube Station at Midnight.

"I fumble for change,
I pull out the queen,
smiling, beguiling"

Quite a poet the man - aangeschaft als dubbel 7" in klaphoes, bij Boudisque - en toen stond ie verdomme gewoon op het album, wel een mooi label, die cocarde.

1. Down in the Tube Station (1)*

Gast
geplaatst: vandaag om 10:02 uur

geplaatst: vandaag om 10:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.