Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )
zoeken in:
0
geplaatst: 28 juli 2010, 16:00 uur
Touch (1)
Excitement = Change (1)*
Het album is geen hoogvlieger. Ik ben het morgen denk ik weer vergeten.
Excitement = Change (1)*
Het album is geen hoogvlieger. Ik ben het morgen denk ik weer vergeten.
0
geplaatst: 28 juli 2010, 16:11 uur
Tja, dat is ook leeftijdsgebonden. 
Maarre... ik heb dat ook, hoewel ik het best leuk vind als ik het hoor en daarmee bedoel ik dus ook niet sensationeel, maar gewoon wel leuk.

Maarre... ik heb dat ook, hoewel ik het best leuk vind als ik het hoor en daarmee bedoel ik dus ook niet sensationeel, maar gewoon wel leuk.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:13 uur
Mjuman is online geweest maar heeft niets geplaatst dus ik denk dat hij hem morgen wel kan doen. Tenslotte is het alweer 11 uur geweest.
Vandaag een LP van een bandje dat bestaat uit een aantal gasten dat later weer in wat bekendere bandjes terecht is gekomen in de new wave/post-punk scene. Hier meer over het bandje. Hier wat voor de nodige zuigbehoeften (YouTube linkjes kan ik niet vinden behalve één van een nummer dat niet op dit album staat). Stiekem hebben we hier te maken met een klassieker, maar dan wel een erg onbekende.
Cowboys International - The Original Sin (1979)

A1 Pointy Shoes 5:01
A2 Thrash 3:34
A3 Part Of Steel 3:26
A4 Here Comes A Saturday 3:19
A5 Original Sin 3:44
B1 Aftermath 2:29
B2 Hands 3:14
B3 M(emorie)62 3:47
B4 Lonely Boy 3:27
B5 The 'No' Tune 2:48
B6 Wish 4:22
Vandaag een LP van een bandje dat bestaat uit een aantal gasten dat later weer in wat bekendere bandjes terecht is gekomen in de new wave/post-punk scene. Hier meer over het bandje. Hier wat voor de nodige zuigbehoeften (YouTube linkjes kan ik niet vinden behalve één van een nummer dat niet op dit album staat). Stiekem hebben we hier te maken met een klassieker, maar dan wel een erg onbekende.
Cowboys International - The Original Sin (1979)

A1 Pointy Shoes 5:01
A2 Thrash 3:34
A3 Part Of Steel 3:26
A4 Here Comes A Saturday 3:19
A5 Original Sin 3:44
B1 Aftermath 2:29
B2 Hands 3:14
B3 M(emorie)62 3:47
B4 Lonely Boy 3:27
B5 The 'No' Tune 2:48
B6 Wish 4:22
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:21 uur
Yep, kon maar één track op Youtube vinden en qua Calvé is de naam van album en band zodanig dat de meeste verwijzingen naar sites zijn waar een mens op de do ochtend niet wil komen. Ben dus nog bezig, want één track vind ik een beetje luizig.
Cowboys International: vlgns mij bandje van o.m. producer John Leckie. Ken album alleen met andere hoes: zwart met grote, meerkleurige letters.
Cowboys International: vlgns mij bandje van o.m. producer John Leckie. Ken album alleen met andere hoes: zwart met grote, meerkleurige letters.
0
geplaatst: 29 juli 2010, 11:58 uur
Ik zal niet zeggen dat ik dit een fantastisch album vind en het daarom hier heb gepost, maar ik denk wel dat het gepast is dat het hier een keer langskomt.
Track nummer 9 heb ik niet.
M(emorie)62 (1)
Track nummer 9 heb ik niet.
M(emorie)62 (1)
0
geplaatst: 29 juli 2010, 22:20 uur
M(emorie)62 (1)
Thrash (1)
The Aftermath (1)*
Inmiddels is de oorspronkelijke hoes neergezet. Ik weet niet zo goed raad met de kritiek van sommigen. Destijds 79/80 was het echt een succes bij de wavers. Je kunt ook horen wat je op de albums van Ziane Griff hoort, de verwantschap met de sound van Bowie en met die van The Associates (tracks 6 en 7 bijv.).
Weet nog goed dat destijds veel te doen is geweest over de klank van de leadgitaar - werd toen omschreven als "aqua- of bell guitar" - volgens mij was het een bepaald type Vox - heb 'em zelf ook wel eens in handen gehad (in de muziekwinkel) en je kon er idd een klokkengeluid mee maken.
Thrash (1)
The Aftermath (1)*
Inmiddels is de oorspronkelijke hoes neergezet. Ik weet niet zo goed raad met de kritiek van sommigen. Destijds 79/80 was het echt een succes bij de wavers. Je kunt ook horen wat je op de albums van Ziane Griff hoort, de verwantschap met de sound van Bowie en met die van The Associates (tracks 6 en 7 bijv.).
Weet nog goed dat destijds veel te doen is geweest over de klank van de leadgitaar - werd toen omschreven als "aqua- of bell guitar" - volgens mij was het een bepaald type Vox - heb 'em zelf ook wel eens in handen gehad (in de muziekwinkel) en je kon er idd een klokkengeluid mee maken.
0
geplaatst: 30 juli 2010, 09:20 uur
The Aftermath (2)*
M(emorie)62 (1)
Thrash (1)
Inmiddels is de oorspronkelijke hoes neergezet.
Oranje plastic beschermhoes zorgde dat ie nog meer opviel in de platenbak "nieuw"
M(emorie)62 (1)
Thrash (1)
Inmiddels is de oorspronkelijke hoes neergezet.
Oranje plastic beschermhoes zorgde dat ie nog meer opviel in de platenbak "nieuw"
0
geplaatst: 30 juli 2010, 10:25 uur

01. Screaming in the Darkness (3:36)
02. Dream Sequence 1 (3:19)
03. European Eyes (3:20)
04. Shoot You Down (2:07)
05. Sympathy (2:47)
06. Time Slipping (4:04)
07. Drummer Boy (3:03)
08. Thundertunes (3:23)
09. When Will We Learn (3:35)
10. Mr. X (4:27)
11. Judgement Day (4:25)
12. The Visitor * (3:44)
13. Animal Crazy * (3:16)
14. Searching for Heaven * (2:58)
Een aantal van de Youtube clips zijn van de John Peel sessie en hebben dus minder 'franje' dan de albumversie. Zelf vind ik dit een verdienstelijke album; de stem van Pauline Murray leent zich heel goed voor de 'ijle' productie van Martin Hannett. Als je te veel Pauline Murray achter elkaar hoort wordt je die stem een beetje beu, maar toch heeft het wel wat.
Voor het album dat ik aanvankelijk wilde posten, zoek ik nog steeds clips/soundbites.
Nog even over de vorige post: Het ging uiteraard om Zaine Griff (niet Ziane) en het bandlid van Cowboys International was Ken Lockie en niet John Leckie, producer van o.m. Simple Minds en XTC.
0
geplaatst: 30 juli 2010, 10:37 uur
Shoot You Down (1)
Maar ik ben niet weg van Pauline.....toch een beetje een 'invisible girl'.
Maar ik ben niet weg van Pauline.....toch een beetje een 'invisible girl'.
0
geplaatst: 31 juli 2010, 11:46 uur
VANDAAG, nu-wave van:
The Prids - ...Until the World Is Beautiful (2006)

1. The Glow
2. Shadow and Shadow
3. Let It Go
4. Like Hearts
5. Back Up Slow
6. All That You Want
7. Forever Again
8. Before We Are
9. Infection
10. Untitled
The Prids - ...Until the World Is Beautiful (2006)

1. The Glow
2. Shadow and Shadow
3. Let It Go
4. Like Hearts
5. Back Up Slow
6. All That You Want
7. Forever Again
8. Before We Are
9. Infection
10. Untitled
0
geplaatst: 31 juli 2010, 12:21 uur
Wat een toeval, zeg! Die ben ik nu volop aan het draaien in de auto. Heel goeie cd!
Ik kan nog niet stemmen op het totaalplaatje, maar weet wel al dit:
The Glow (1)
Ik kan nog niet stemmen op het totaalplaatje, maar weet wel al dit:
The Glow (1)
0
geplaatst: 31 juli 2010, 12:27 uur
freddze schreef:
Wat een toeval, zeg! Die ben ik nu volop aan het draaien in de auto.
Wat een toeval, zeg! Die ben ik nu volop aan het draaien in de auto.
En zit je nu met je blackberry in de hand achter het stuur? Drive Carefully!

0
geplaatst: 31 juli 2010, 23:29 uur
The Glow (1)
Like Hearts (1)*
Een heel behoorlijk album. Wel een beetje veel van hetzelfde. Ik vind labelgenoten Bell Hollow aanmerkelijk beter. Niet dat beide bands echt vergelijkbaar zijn. BH is veel romantischer en lieflijker; Prids zijn donkerder, richting gothic.
Like Hearts (1)*
Een heel behoorlijk album. Wel een beetje veel van hetzelfde. Ik vind labelgenoten Bell Hollow aanmerkelijk beter. Niet dat beide bands echt vergelijkbaar zijn. BH is veel romantischer en lieflijker; Prids zijn donkerder, richting gothic.
0
geplaatst: 1 augustus 2010, 16:33 uur
Pauline Murray!!
betreffende plaat besteld op de valreep in 2009 ergens in Oudenaarde, nog steeds wachten (wel al betaald), geen top- maar wel een behoorlijk album met Dream Sequence #1 als favorietje...
betreffende plaat besteld op de valreep in 2009 ergens in Oudenaarde, nog steeds wachten (wel al betaald), geen top- maar wel een behoorlijk album met Dream Sequence #1 als favorietje...
0
geplaatst: 2 augustus 2010, 10:30 uur
VANDAAG, nog meer nu-wave van:
Decorate Decorate - Normandie (2007)

1. Surname of Copenhagen
2. Europe Has No Heart
3. Karen
4. Evelyn
5. International
6. Departure
7. 11th
Decorate Decorate - Normandie (2007)

1. Surname of Copenhagen
2. Europe Has No Heart
3. Karen
4. Evelyn
5. International
6. Departure
7. 11th
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 10:58 uur
Vandaag op dance wave op Statik, uit 1981:

01. Breakout (4:02)
02. In Lust (6:11)
03. Survive Another Day (4:25)
04. Surrogate for Hate (5:51)
05. Personal Grooves (4:36)
06. Networking the World (3:49)
07. Shine (4:38)
08. Relax and Be Romantic (3:41)
09. Into the Black (4:30)
Combinatie van bandnaam en albumtitel ("In Lust") maakt het lastig zinvol te google'n naar soundbites.

01. Breakout (4:02)
02. In Lust (6:11)
03. Survive Another Day (4:25)
04. Surrogate for Hate (5:51)
05. Personal Grooves (4:36)
06. Networking the World (3:49)
07. Shine (4:38)
08. Relax and Be Romantic (3:41)
09. Into the Black (4:30)
Combinatie van bandnaam en albumtitel ("In Lust") maakt het lastig zinvol te google'n naar soundbites.
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 11:05 uur
Nooit van deze band gehoord. Dat 'In Lust' klinkt goed. Als ACR-liefhebber hou ik wel van die funky touch. Jammer dat er niet meer nummers op het web te vinden zijn.
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 12:21 uur
Chameleon Day schreef:
Nooit van deze band gehoord. Dat 'In Lust' klinkt goed. Als ACR-liefhebber hou ik wel van die funky touch. Jammer dat er niet meer nummers op het web te vinden zijn.
Kijk even op deze blog voor een enkele soundbite. Op Waxidermy wordt het tweede album Soul Force genoemd, maar zelfs Saltyka (lees bij commentaren op Waxidermy) - normaal een echte schatkamer voor wave - heeft nada!
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 12:33 uur
Ongelofelijk dat deze niet op een blog te vinden is. Op soulseek geeft hij wel hits, dus wel aan te komen (momenteel 4 users met het hele album, alleen wel aardige wachtrijen). Ik weet dat dit niks voor mij is dus laat hem schieten. Volgens mij heb ik hem vroeger ooit eens geluisterd in een tweedehands platenzaakje, dat nu niet meer bestaat (Rotterdam, ergens op een hoek bij Blaak)
0
geplaatst: 3 augustus 2010, 12:43 uur
reptile71 schreef:
Ongelofelijk dat deze niet op een blog te vinden is.
Ongelofelijk dat deze niet op een blog te vinden is.
Ik heb 'em uit een 2euro-bak (op een beurs?). Soulseek heb ik niet.
Albumtitel en bandnaam helpen niet bij het zoeken; het eerste gegeven levert een aantal dingen op waar ik geen trek in heb (die lust ik niet, zeg maar). Een enkele metasite (aggregatie-portal) voor downloads levert wel links op, maar die werken alleen als je je registreert - en dat ...
* denotes required fields.