MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Album van de Dag ( New-Wave/Postpunk )

zoeken in:
VANDAAG, vrij onbekende gepassioneerde Schotse wave van:
TV21 - A Thin Red Line (1981)

(afbeelding)
1.Waiting for the Drop
2.Ideal Way of Life (live)
3.This Is Zero
4.Ticking Away
5.It Feels Like It's Starting to Rain
6.Snakes and Ladders (live, 2007)
7.What's Going On?
8.Something's Wrong
9.When I Scream
10.Tomorrow... (live 2008)
11.Attention Span

De live-opnames zijn van matige kwaliteit en geven niet echt een goede indruk van het album. Live klinkt het meer rock dan op plaat.

Tomorrow (1)*

Die rock dat herken ik er niet zo 1-2-3 in. Voor mij klinkt het eerder als een iets steviger Teardrop Explodes (Kilimanjaro), met hier en daar een scheut Alarm of Theatre of Hate (m.n. de gemeende verontwaardiging).

Tomorrow (1)
This Is Zero (1)*

Mjuman schreef:
Die rock dat herken ik er niet zo 1-2-3 in.

Ik heb het ook niet over de uitvoeringen op het album, maar over de live-uitvoeringen waarnaar ik gelinkt heb (bij gebrek aan andere links). Die neigen ietwat naar rock vind ik (vooral die van 2007/2008).

This Is Zero (2)*
Tomorrow (1)

This Is Zero (2)
Tomorrow (1)
Something's Wrong (1)*

Mooie gevarieerde plaat.

Ik luister nu voor het eerst dit hele album, helaas geen tijd het af te luisteren, maar wat mij betreft staan er wel een aantal klassieke new wave nummers op. Volgens mij kende ik alleen This Is Zero al. Dit vind ik zo interessant dat ik de lp ga kopen. Bedankt CD!

Stemmen lukt me nu nog niet, maar Ticking Away behoort zeker al tot mijn favorieten.

Ik ken dit album ook nog niet zo lang en moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was. Hoewel het geen echte topper is.

De band heeft in de jaren 80 maar één album uitgebracht en een hand vol singles. Het album is een paar jaar terug op CDr gezet en alleen via de band te verkrijgen. In 2009 is er nog een nieuw album van de band verschenen. En dit jaar op Cherry Red nog een verzamelaar met het jaren 80 werk ('Snakes and Ladders. Almost complete:1980-82').

Chameleon Day schreef:
Ik ken dit album ook nog niet zo lang en moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was. Hoewel het geen echte topper is. (...) En dit jaar op Cherry Red nog een verzamelaar met het jaren 80 werk ('Snakes and Ladders. Almost complete:1980-82').

Middenmoter mogen we 't wel noemen. BTW: die cd-release op Cherry Red is als alle andere Cherry Red releases (waarvoor ) het oorspronkelijke album (dus alle 11 songs), aangevuld met extra materiaal, singles etc. D'r zijn Cherry Red releases (bijv. Girls at Our Best - Pleasure), met daarop meer dan 20 tracks - en dat voor een prijs van ca 7 GBP bij Amazon in de UK. Onlangs op de site van Cherry Red gelezen dat ze druk doende zijn de rechten op 'verborgen parels' te verwerven om zodoende die weer te re-releasen - een heel mooi streven

Op vinyl zie je het album niet echt veel, maar het is wél betaalbaar.

Helemaal The Slits gemist. Ik zal eens zien of ik die Oor in het archief heb en hem evt. onder de scanner leggen...

This Is Zero (2)
Tomorrow (2)*
Something's Wrong (1)

This Is Zero (2)
Tomorrow (2)
Something's Wrong (1)
Ticking Away (1)*

Mjuman schreef:
Middenmoter mogen we 't wel noemen.
Bovenrand middenmoter dan, want een aantal hele lekkere new wave nummers hierop. En verder ook een kwestie van smaak natuurlijk, want genoeg albums die jij top vindt en ik bagger vind.

Wie zet er een neer? Lust wel weer wat.

Chameleon Day schreef:
Wie zet er een neer? Lust wel weer wat.

Vanmiddag - nou ff niet - spoedklus (anders morgen)!

Mjuman heeft wel wat beters (CA) te doen, vanavond klaar he

Mjuman schreef:
(quote)

Vanmiddag - nou ff niet - spoedklus (anders morgen)!

Waar blijft die Mju? Heb trek.

(afbeelding)
eet smakelijk

Submarine Fleet - A Very Strange Sight in the Distance (2007)

(afbeelding)

1.Columns, Towers & Islands
2.Subdoctor
3.Oceanic Fleur
4.Unmarked Doorways
5.Displacement
6.Valse (X)
7.The Color of Wurmwood
8.Variance and Illusion
9.Reflections on a Tilting Pond
10.Gunpowder
11.Bullet Holes
12.Leftwatch
13.Strange Was the Past, Weird Is the Future

Helaas kan ik geen linkjes vinden.

Variance and Illusion (1)

Unmarked Doorways (1)*

Die had het voor mij net zo goed kunnen zijn inderdaad.

Via hun MSN vind je wel e.e.a.

Ik ben aan het nadenken hoe ik dit zou noemen

Bovengemiddeld misschien?

Heb van deze band een hele tijd terug wel eens wat beluisterd. Ken deze niet (meer).

Boven- of onderkant middenmoot jongens? Graag de juiste rangschikking voor deze band.

Net nog een nummer op YouTube beluisterd (niet van dit album). En dat klonk aangenaam. Mss toch wat speurwerk verrichten.

Is dit gitaar gedomineerd? Of met veel toetsen (darkwave-achtig)?

Ik kan alleen Displacement vinden op MySpace. Klinkt niet verkeerd.
Sea of Chance en The Vocalist zijn op YouTube te vinden en dat zijn fantastische nummers (vooral de eerste), maar zijn blijkbaar van hun eerste EP

@CD: Gitaar domineert nog wel, maar het album creëert ook wel een uitgesproken sfeer o.a. met behulp van toetsen. Eigenlijk klinkt het ook als een conceptalbum en zou je eigenlijk dus ook het geheel moeten horen.
Displacement, Variance and Illusion en Unmarked Doorways zijn nummers die er wat mij betreft uit springen.

Debuut EP vind ik trouwens ook erg sterk. Sea of Chance en The Vocalist vind ik, net als premonition, ijzersterke nummers.

Unmarked Doorways (1)
Strange Was the Past, Weird Is the Future (1)*

VANDAAG, meer Schotse en beetje poppy wave van:
Altered Images - Happy Birthday (1981)

(afbeelding)
01. Intro Happy Birthday
02. Love and Kisses
03. Real Toys
04. Idols
05. Legionaire (John Peel)
06. Faithless
07. Beckoning Strings (BBC version)
08. Happy Birthday
09. Midnight
10. A Days Wait
11. Leave Me Alone
12. Insects (live)
13. Outro Happy Birthday

Love and Kisses (1)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:43 uur

geplaatst: vandaag om 17:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.