menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / zet de eerste 4 van Echo & the Bunnymen in de juiste volgorde

zoeken in:
lowriderluuk
Dix staat 2x in deze lijst vermeld, is uiteraard 1x meegeteld.
@wijsneus: dit topic is toch leuk, als het niets voor jou is zoek je een andere topic.

wijsneus
Mjuman schreef:
Je doet je naam eer aan - dus het virus is overdraagbaar!


Tuurlijk doe ik mijn naam eer aan, maar ik kan zo een stuk of 15 gebruikers aanwijzen die deze naam eveneens met ere mogen dragen.

Toch een leuke lijst zo, van al die fanatieke Wavers, die hun genre met hand en tand verdedigen.

lowriderluuk schreef:
@wijsneus: Doe niet zo moeilijk joh, het is toch leuk, als je het niks vindt moet je hier niet schrijven.


Ik moeilijk doen ? Zou niet durven zeg !

avatar van Mjuman
@Luuk - volgens mij klopt het aantal niet; mijn post van 31/7 (23:53) is nl een geintje - da's gewoon de volgorde waarin de albums zijn uitgekomen - die moej dus niet meetellen.

lowriderluuk
@ Mjuman, het was me niet opgevallen dat jouw lijstje er 2 x in stond, maar zo te zien verandert er ook dan niets aan de stand in verband met de dubbele weergave.

avatar van nightfriend
lowriderluuk schreef:
De volgende gebruikers representeren de smaak van de gemiddelde gebruiker.
Dix, Chameleon Day en ondergetekende Lowriderluuk.


Nou, gefeliciteerd dan maar met jullie gemiddelde smaak!

Met de nieuwe telmethode distantieert HUH zich wel iets, maar het resultaat is verder een vervlakking van de uitslag. Ocean Rain lijkt opeens slechts iets minder gewaardeerd te worden binnen deze subpopulatie van MuMe gebruikers. Ik heb sterk het gevoel dat dit niet overeenstemt met de werkelijkheid.

avatar van Mjuman
Ondanks een relatief geringe populatie kan een homo statisticus - en dat ben ik helaas niet meer - hier vast wel chocola van maken; zoals de standaarddeviatie bij de verschillende albums.

Mjuman is zo vrij te veronderstellen dat er een relatie ligt tussen leeftijd en het kennisnemen/benoemen van een favo EB-album; denk dat er een verdeling is OW (Heaven up Here en Crocodiles) vs YW (Porcupine en Ocean Rain). Met - voordat ie gaat piepen (dat doet ie toch wel) - Orbit als uitzondering op deze regel.

En dat kan je dan weer doortrekken naar de hoge populariteit hier op MuMe van Ocean Rain.

avatar van nightfriend
Maar die hoge populariteit heeft m.i. meer te maken met het feit dat dat meer een toegankelijker popalbum is. Daarom heeft het een bredere 'appeal' dan voor wave liefhebbers (OW-ers en NW-ers) alleen. Ocean Rain heeft dan ook veel meer stemmen dan de andere albums.

avatar van Mjuman
nightfriend schreef:
Maar die hoge populariteit heeft m.i. meer te maken met het feit dat dat meer een toegankelijker popalbum is. Daarom heeft het een bredere 'appeal' dan voor wave liefhebbers (OW-ers en NW-ers) alleen. Ocean Rain heeft dan ook veel meer stemmen dan de andere albums.


Da's dus precies waar het om gaat: Ocean Rain is gewoon meer pop dan wave, laat staan post-punk. En een aantal users heeft hier gezamenlijk al eerder vastgesteld dat de albums die je leert kennen toen je 15 - 20 was het langste (en beste) bij je blijven; uitzonderingen daargelaten.

avatar van VanDeGriend
1. Heaven Up Here
2. Ocean Rain
3. Porcupine
4. Crocodiles

avatar van herman
Wat berichten verwijderd.

avatar van mafketel
1. Heaven Up Here
2. Crocodiles
3. Porcupine
4. Ocean Rain

avatar van dix
dix
wijsneus schreef:
Wat heeft Dix nou toch weer veroorzaakt ?

Deze lijsten hebben geen zin; kijk eens naar het aantal stemmen en de gemiddelde waardering van alle E&tB - albums, en dan is Ocean Rain de glorieuze winnaar ! ( das wel de smaak van de gemiddelde MuMe-user, en dus niet van al die OW-er's die zo nodig hun mening moeten doordrukken hier )


Goh, ik had hier een tijdje niet gekeken ...
De meeste stemmers op Ocean Rain kennen die drie voorgaande platen helemaal niet. En waarschijnlijk vinden ze deze ook een stuk minder. Voor mij was Ocean Rain zo'n beetje de uitstap-plaat : goed, iets te klef, en niet langer smakend naar meer ....

Op zich zie ik die mening wel bevestigt : de mensen die ze alle vier goed kennen, gaan meestal voor een oudere release van Echo & the Bunnymen.

Lost Highway
1 Heaven Up Here
2 Ocean Rain
3 Crocodiles
4 Porcupine

avatar van Premonition
1. Porcupine
2. Heaven Up Here
3. Ocean Rain
4. Crocodiles

wijsneus
Mjuman schreef:
Je doet je naam eer aan - dus het virus is overdraagbaar!




Mjuman schreef:
Ik snap gewoon niet waarom zo weinig mensen die albums in de goede volgorde zetten? Het is zo simpel:

1. Crocodiles
2. Heaven up Here
3. Porcupine
4. Ocean Rain


De juiste volgorde, Mjuman !

Na de herkeuring van P en OR is mijn nieuwe lijst :

1. Crocodiles
2. Heaven Up Here
3. Porcupine
4. Ocean Rain

Nr. 4 is toch wel een teleurstelling geworden, vind er maar weinig aan nog.

dix schreef:

De meeste stemmers op Ocean Rain kennen die drie voorgaande platen helemaal niet. En waarschijnlijk vinden ze deze ook een stuk minder. Voor mij was Ocean Rain zo'n beetje de uitstap-plaat : goed, iets te klef, en niet langer smakend naar meer ....


Klopt helemaal; zoals ik in mijn bericht aangaf is OR de smaak van de gemiddelde MM-user.

En kijk maar eens bij : "De Afhaakplaat", wat ik daar op 4 juni 2009 heb vermeld !

avatar van luigifort
1. Ocean Rain
2. Heaven Up Here
3. Crocodiles
4. Porcupine

avatar van johan de witt
1. Ocean Rain
2. Crocodiles
3. Heaven Up Here
(Echo & the Bunnymen)
4. Porcupine

avatar van Mjuman
O.b.v. voortschrijdend inzicht/draaifrequentie:

1. Heaven up Here
2. Crocodiles
3. Ocean Rain
4. Porcupine

avatar van Tribal Gathering
1. Ocean Rain
2. Porcupine
3. Crocodiles
4. Heaven up Here

Eigenlijk al 10 jaar hetzelfde rijtje.

avatar van Jumperjack
1) Ocean Rain
2) Porcupine
3) Heaven up here
4) Crocodiles

Maar na Ocean Rain is "Siberia" mijn favoriete Bunnymen album.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:34 uur

geplaatst: vandaag om 09:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.