Muziek / Toplijsten en favorieten / Favoriete 3 bands/artiesten (80's)
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 5 augustus 2009, 07:17 uur
Omdat er nogal wat 80's liefhebbers op Mume aanwezig zijn, kun je hier je favoriete 3 bands/artiesten van dit decennium invullen, om wat voor reden dan ook ; het 'genre' maakt niet uit.. Het gaat er niet om dat ze specifiek alléén in de 80's actief waren, maar zeker 'aanwezig'. Volgorde zou leuk zijn, hoeft echter niet (wat mij betreft).
P.S. ik heb nog even gecheckt of dit topic er al was, maar zover ik het even bekeken heb, niet.
P.S. ik heb nog even gecheckt of dit topic er al was, maar zover ik het even bekeken heb, niet.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 07:36 uur
Volgens mij is er idd nog niet zo´n topic. Ik had er tenminste nog niet op deze manier over nagedacht. Ik kom - ook een beetje tot mijn eigen verrassing - tot de volgende drie
1. Siouxsie & the Banshees
2. Le Mystère des Voix Bulgares
3. Madonna
Bepalend voor mijn muzieksmaak en naar mijn mening ook voor de muziek als geheel. Alle drie ook meermalen live gezien (ook in de 80s zelf).
1. Siouxsie & the Banshees
2. Le Mystère des Voix Bulgares
3. Madonna
Bepalend voor mijn muzieksmaak en naar mijn mening ook voor de muziek als geheel. Alle drie ook meermalen live gezien (ook in de 80s zelf).
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 augustus 2009, 09:01 uur
Als ik als norm neem "welke bands maakten de beste muziek in de jaren '80" kom ik tot
1. Rush
2. Talk Talk
3. Marillion
1. Rush
2. Talk Talk
3. Marillion
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 09:09 uur
Moeilijk hoor. Toch maar een poging, waarbij ik me bewust beperkt heb tot artiesten die in de jaren tachtig hun hoogtijdagen beleefden:
1. Talk Talk
2. Marillion
3. Tears For Fears
1. Talk Talk
2. Marillion
3. Tears For Fears
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 13:09 uur
The Smiths
New Order
Siouxsie & The Banshees
zijn ook 3 bands die bijna nooit op NL radio kwamen tijdens de jaren 80
toeval?
New Order
Siouxsie & The Banshees
zijn ook 3 bands die bijna nooit op NL radio kwamen tijdens de jaren 80
toeval?
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 18:50 uur
Tja enkel in de 80's actief, dan blijft er toch weinig over vrees ik. Want als je aan de jaren 80 denkt dan kom je gauw uit bij bands als: Pet Shop Boys, A-ha, Duran Duran, Nik Kershaw, Simple Minds, Bananarama, Het Goede Doel, Paul Young, Alphaville, Cock Robin, Dexy Midnight Runners Thomas Dolby, The Alarm, Kylie en zo nog tig artiesten die in de 90's of 00's ook nog platen uitbrachten.
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 19:00 uur
Artiesten die in de jaren '80 afleverden minimaal een aantal meesterwerken afleverden:
1. Tom Waits
2. Slayer
3. Nick Cave
1. Tom Waits
2. Slayer
3. Nick Cave
0
Elvis Presley
geplaatst: 6 augustus 2009, 09:26 uur
1. Frank Boeijen Groep, maar de rest zou ik bij God niet weten...
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 14:44 uur
ArthurDZ schreef:
...
2. The Stone Roses ...
...
2. The Stone Roses ...
al kwam die debut album uit precies 20 jaar geleden ze zijn toch van de jaren 90 eigenlijk?
0
fastpulseboy
geplaatst: 6 augustus 2009, 14:46 uur
Elvis Presley schreef:
grappenmaker
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 15:15 uur
0
Elvis Presley
geplaatst: 6 augustus 2009, 16:18 uur
fastpulseboy schreef:
grappenmaker
Zeker, maar dit was niet een van mijn grappen. Een Zomer aan het Eind van de Twintigste Eeuw (1989) --> Beste Nederlandstalige album (quote)
grappenmaker 
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 17:09 uur
Onhaalbaar moeilijk, een poging:
1. The Cure
2. Talk Talk
3. The Smiths
Maar dan vat ik weer net de drie treurwilgen, en schudt ik nooit de 80's-clichés af
1. The Cure
2. Talk Talk
3. The Smiths
Maar dan vat ik weer net de drie treurwilgen, en schudt ik nooit de 80's-clichés af

0
geplaatst: 6 augustus 2009, 18:20 uur
TerryA schreef:
al kwam die debut album uit precies 20 jaar geleden ze zijn toch van de jaren 90 eigenlijk?
(quote)
De plaat kwam uit in 1989. Dat is nog in de jaren '80, lijkt mij.
0
Misterfool
geplaatst: 6 augustus 2009, 18:38 uur
1 iron maiden
2 Talk talk
3 The cure.
maar ik zal wel aan heleboel bands niet gedacht hebben
2 Talk talk
3 The cure.
maar ik zal wel aan heleboel bands niet gedacht hebben
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 19:19 uur
voor mij zeer bepalend in de jaren `80
1. The Exploited
2. Public enemy
3. prince
1. The Exploited
2. Public enemy
3. prince
0
geplaatst: 6 augustus 2009, 20:59 uur
1. Tears for Fears
2. Rush
3. Simple Minds (hoewel The Cure in de toekomst deze derde plaats wel eens zou kunnen gaan innemen)
2. Rush
3. Simple Minds (hoewel The Cure in de toekomst deze derde plaats wel eens zou kunnen gaan innemen)
* denotes required fields.