Muziek / Toplijsten en favorieten / Tom Waits 5 mooiste albums
zoeken in:
0
geplaatst: 11 oktober 2012, 13:25 uur
Live werk en compilaties als Orphans doen even niet mee:
01. Rain Dogs
02. Swordfishtrombones
03. Bone Machine
04. Closing Time
05. Mule Variations
06. Blood Money
07. Alice
08. Real Gone
09. Bad As Me
10. Frank's Wild Years
11. The Heart Of Saturday Night
12. One From The Heart
13. Small Change
14. Blue Valentine
15. The Black Rider
En nu ik er zo over nadenk, The Black Rider is één van mijn favoriete Waits-albums....
01. Rain Dogs
02. Swordfishtrombones
03. Bone Machine
04. Closing Time
05. Mule Variations
06. Blood Money
07. Alice
08. Real Gone
09. Bad As Me
10. Frank's Wild Years
11. The Heart Of Saturday Night
12. One From The Heart
13. Small Change
14. Blue Valentine
15. The Black Rider
En nu ik er zo over nadenk, The Black Rider is één van mijn favoriete Waits-albums....
0
geplaatst: 6 december 2012, 21:47 uur
Zeer moeilijk, maar ik waag toch even een poging:
1. Rain Dogs
2. Alice
3. Franks Wild Years
4. Bone Machine
5. Real Gone
1. Rain Dogs
2. Alice
3. Franks Wild Years
4. Bone Machine
5. Real Gone
0
geplaatst: 7 december 2012, 17:49 uur
1. Mule Variations
2. Orphans
3. Bad As Me
4. Blood Money
5. Swordfishtrombones
Waarom deze vijf? Ik ben het meeste fan van zijn nieuwste platen!
z'n minste album (hij heeft geen slechte gemaakt) is denk ik Bone Machine. Dat album is echt te heftig.
2. Orphans
3. Bad As Me
4. Blood Money
5. Swordfishtrombones
Waarom deze vijf? Ik ben het meeste fan van zijn nieuwste platen!
z'n minste album (hij heeft geen slechte gemaakt) is denk ik Bone Machine. Dat album is echt te heftig.
0
geplaatst: 5 april 2013, 17:48 uur
1. Rain Dogs
2. Alice
3. Closing Time
4. Swordfishtrombones
5. Bone Machine
Maar op vijf hadden eigenlijk net zo goed Mule Variations en Frank's Wild Years kunnen staan. Je merkt: doe mij maar zijn latere werk, al zijn albums als Small Change en Heartattack and Vine ook niet de versmaden.
2. Alice
3. Closing Time
4. Swordfishtrombones
5. Bone Machine
Maar op vijf hadden eigenlijk net zo goed Mule Variations en Frank's Wild Years kunnen staan. Je merkt: doe mij maar zijn latere werk, al zijn albums als Small Change en Heartattack and Vine ook niet de versmaden.
0
mahone
geplaatst: 18 april 2013, 10:14 uur
1-Rain Dogs
2-Swordfishtrombones
3-Closing Time
4-Bone Machine
5-Mule Variations
2-Swordfishtrombones
3-Closing Time
4-Bone Machine
5-Mule Variations
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 augustus 2013, 17:15 uur
1. Trout Mask... o nee, Small Change 4,5*
2. Closing Time
3. Blue Valentine 4*
4. Rain Dogs
5. Nighthawks at the Diner
6. The Heart of Saturday Night
7. Swordfishtrombones
8. Alice
9. Bone Machine
10. Big Time
11. Blood Money
12. Frank's Wild Years
13. Romeo Bleeding: Live from Austin 3,5*
14. Bad as Me
15. Real Gone 3*
16. Heartattack and Vine
17. Night on Earth
De rest moet ik nog beluisteren.
2. Closing Time
3. Blue Valentine 4*
4. Rain Dogs
5. Nighthawks at the Diner
6. The Heart of Saturday Night
7. Swordfishtrombones
8. Alice
9. Bone Machine
10. Big Time
11. Blood Money
12. Frank's Wild Years
13. Romeo Bleeding: Live from Austin 3,5*
14. Bad as Me
15. Real Gone 3*
16. Heartattack and Vine
17. Night on Earth
De rest moet ik nog beluisteren.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 18:24 uur
Top 10:
1. Rain Dogs
2. Bone Machine
3. Orphans
4. Swordfishtrombones
5. Mule Variations
6. Real Gone
7. Alice
8. Small Change
9. Frank's Wild Years
10. Blue Valentine
1. Rain Dogs
2. Bone Machine
3. Orphans
4. Swordfishtrombones
5. Mule Variations
6. Real Gone
7. Alice
8. Small Change
9. Frank's Wild Years
10. Blue Valentine
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 00:33 uur
Heb ze laatst allemaal gedraaid, dus moet nu ook een lijst maken he... bij deze:
1. Rain Dogs
2. Mule Variations
3. Small Change
4. Frank's Wild Years
5. Blue Valentine
6. Swordfishtrombones
7. Heartattack and Vine
8. Alice
9. Bone Machine
10. The Black Rider
11. Bad as Me
12. Closing Time
13. Real Gone
14. Blood Money
15. The Heart of Saturday Night
Dit rijtje is allemaal 4* of hoger, Foreign Affairs haalt ook de 4* nog, en heb niks lager dan 3,5.. briljant oeuvre heeft ie... ook nog een top-20 nummers (in willekeurige volgorde):
Whistling Past the Graveyard
Big in Japan
Heartattack and Vine
Jitterbug Boy
16 Shells from a Thirty-Ought Six
Innocent When You Dream (Barroom)
Take It With Me
House Where Nobody Lives
Alice
Road to Peace
Hoist That Rag
Filipino Box Spring Hog
Poor Edward
Step Right Up
Gin Soaked Boy
Just the Right Bullets
Earth Died Screaming
Jockey Full of Bourbon
Gun Street Girl
I'll Be Gone
Lyric die zijn oeuvre het best samenvat: "I've seen it all through the yellow windows of the evening train."
1. Rain Dogs
2. Mule Variations
3. Small Change
4. Frank's Wild Years
5. Blue Valentine
6. Swordfishtrombones
7. Heartattack and Vine
8. Alice
9. Bone Machine
10. The Black Rider
11. Bad as Me
12. Closing Time
13. Real Gone
14. Blood Money
15. The Heart of Saturday Night
Dit rijtje is allemaal 4* of hoger, Foreign Affairs haalt ook de 4* nog, en heb niks lager dan 3,5.. briljant oeuvre heeft ie... ook nog een top-20 nummers (in willekeurige volgorde):
Whistling Past the Graveyard
Big in Japan
Heartattack and Vine
Jitterbug Boy
16 Shells from a Thirty-Ought Six
Innocent When You Dream (Barroom)
Take It With Me
House Where Nobody Lives
Alice
Road to Peace
Hoist That Rag
Filipino Box Spring Hog
Poor Edward
Step Right Up
Gin Soaked Boy
Just the Right Bullets
Earth Died Screaming
Jockey Full of Bourbon
Gun Street Girl
I'll Be Gone
Lyric die zijn oeuvre het best samenvat: "I've seen it all through the yellow windows of the evening train."
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 01:04 uur
Update:
1. Raindogs
2. Closing Time
3. Alice
4. Mule Variations
5. Swordfishtrombones
6. Blood Money
7. The Heart of Saturday Night
8. Bad As Me
9. Franks Wild Years
10. Small Change
11. Orphans
12. Glitter and Doom
13. Real Gone
14. Blue Valentine
15. Bone Machine
16. Foreign Affairs
17. Heartattack and Vine
18. One from the Heart
19. Big Time
20. The Black Rider
21. Nighthawks at the Diner
1. Raindogs
2. Closing Time
3. Alice
4. Mule Variations
5. Swordfishtrombones
6. Blood Money
7. The Heart of Saturday Night
8. Bad As Me
9. Franks Wild Years
10. Small Change
11. Orphans
12. Glitter and Doom
13. Real Gone
14. Blue Valentine
15. Bone Machine
16. Foreign Affairs
17. Heartattack and Vine
18. One from the Heart
19. Big Time
20. The Black Rider
21. Nighthawks at the Diner
0
geplaatst: 22 augustus 2014, 09:35 uur
1. Closing Time
2. Rain Dogs
3. The Heart of Saturday Night
4. Swordfishtrombones
5. Blue Valentine
2. Rain Dogs
3. The Heart of Saturday Night
4. Swordfishtrombones
5. Blue Valentine
0
geplaatst: 31 juli 2018, 20:49 uur
1. Bone Machine
2. Real Gone
3. Small Change
4. Bad as me
5. Swordfishtrombones
Maar dat kan de volgende keer ook anders zijn...
2. Real Gone
3. Small Change
4. Bad as me
5. Swordfishtrombones
Maar dat kan de volgende keer ook anders zijn...
0
geplaatst: 2 augustus 2018, 22:01 uur
1. Raindogs
2. Bone Machine
3. Swordfishtombones
4. Franks Wild Years
5. Mule Variations
2. Bone Machine
3. Swordfishtombones
4. Franks Wild Years
5. Mule Variations
0
geplaatst: 3 augustus 2018, 20:01 uur
1. Swordfishtrombones
2. The Black Rider
3. Rain Dogs
4. One From The Heart
5. Small Change
6. Mule Variations
7. Blue Valentine
8. Closing Time
9. Alice
10. Bone Machine
11. Heartattack and Vine
12. Nighthawks at the Diner
13. Franks Wild Years
14. The Heart of Saturday Night
15. Blood Money
16. Foreign Affairs
17. Bad as Me
18. Real Gone
19. Big Time
20. Glitter And Doom Live
21. Night On Earth
2. The Black Rider
3. Rain Dogs
4. One From The Heart
5. Small Change
6. Mule Variations
7. Blue Valentine
8. Closing Time
9. Alice
10. Bone Machine
11. Heartattack and Vine
12. Nighthawks at the Diner
13. Franks Wild Years
14. The Heart of Saturday Night
15. Blood Money
16. Foreign Affairs
17. Bad as Me
18. Real Gone
19. Big Time
20. Glitter And Doom Live
21. Night On Earth
0
geplaatst: 3 januari 2020, 10:10 uur
Momentopname
1. Blue Valentine 5
2. Bone Machine 5
3. Swordfishtrombones 5
4. Rain Dogs 4,5
5. Mule Variations 4,5
6. Closing Time 4,5
7. Alice 4,5
8. Bad As Me 4
9. The Heart of Saturday Night 4
10. Foreign Affairs 4
11. Orphans 4
12. Franks Wild Years 4
1. Blue Valentine 5
2. Bone Machine 5
3. Swordfishtrombones 5
4. Rain Dogs 4,5
5. Mule Variations 4,5
6. Closing Time 4,5
7. Alice 4,5
8. Bad As Me 4
9. The Heart of Saturday Night 4
10. Foreign Affairs 4
11. Orphans 4
12. Franks Wild Years 4
0
geplaatst: 3 januari 2020, 21:54 uur
Ik ken lang al zijn platen niet, dus ik doe het zo:
The Black Rider, Swordfishtrombones en Bone Machine op een gedeelde eerste plaats.
The Black Rider, Swordfishtrombones en Bone Machine op een gedeelde eerste plaats.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 11:19 uur
1. Blue Valentine
2. Heartattack & Vine
3. Closing Time
4. Frank's Wild Years
5. Rain Dogs
2. Heartattack & Vine
3. Closing Time
4. Frank's Wild Years
5. Rain Dogs
0
geplaatst: 12 januari 2021, 11:19 uur
Blue Valentine
Franks Wild Years
Bone Machine
Rain Dogs
Closing Time
Met Real Gone en The Heart of Saturday Night op vinkentouw.
Franks Wild Years
Bone Machine
Rain Dogs
Closing Time
Met Real Gone en The Heart of Saturday Night op vinkentouw.
0
geplaatst: 12 januari 2021, 14:59 uur
1. Swordfishtombones
2. Raindogs
3. Franks Wild Years
4. Mule Variations
5. Bone Machine
2. Raindogs
3. Franks Wild Years
4. Mule Variations
5. Bone Machine
* denotes required fields.