MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / OOR Top 100 van 2000-2009

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Ja, lekker warm ook in de winter.

'k heb dat ooit zien doen een eitje bakken op/in de hitte van de warme motorkap. Gelijktijdig werd dan onder de motorkap in folie een vis gegaard.

En die lentedag, wat dacht je hiervan, al wandelend?

Oh, is het ook iets met auto's dan? Daar heb ik geen verstand van moet ik bekennen.

GrafGantz schreef:
Oh, is het ook iets met auto's dan? Daar heb ik geen verstand van moet ik bekennen.

Des te meer van muziek Wellicht had ik moeten schrijven V-8 - edoch met die door sandaalagogen gemaltraiteerde spelling ben ik even die weg kwijt. V: vanwege de plaatsing der cilinders t.o.v. malkander.

Tja, ik ben van de sms-generatie dus ik lees heel iets anders als er V8 staat

Sietse
Mjuman schreef:

En die lentedag, wat dacht je hiervan, al wandelend?

samen met een van die dames, dat is een fijne lente dag idd.

Heb deze OOR ook laatst nog gekocht en vond het ook wel een goeie lijst maar nummer 1, The Strokes - This Is It? Ik vind dat er veel betere albums vanaf 2000 gemaakt zijn. Maar goed das kwestie van smaak.

Er zijn er nog die de Strokes niet op 1 wilden zien...

Hendrix4live schreef:
Ik vind dat er veel betere albums vanaf 2000 gemaakt zijn.

Ik moet ze nog horen.
Ik vind het nog steeds van begin tot einde een dikke 10 waard met alle nummers even sterk.

VanDeGriend schreef:
(quote)
Staat er in hoor, nummer 61. In die van NME zie ik hem inderdaad zo snel niet staan.

Lateralus had in de Top 5 moeten staan.
Ik mis ook Meshuggah. Catch 33 hoort er in ieder geval zeker in!

Sietse schreef:
samen met een van die dames, dat is een fijne lente dag idd.

Doe mij de zangeres maar.

barrett schreef:
Er zijn er nog die de Strokes niet op 1 wilden zien...
Zelfs niet in de top 100

herman schreef:
(quote)

Doe mij de zangeres maar.

Die heb ik eerder gehoord. Ik heb die YouTube-link afgelopen vrijdag rondgemaild naar een aantal (oud)-collega's en afgelopen vrij mi hebben we om 17:30 middels een groeps-sms alert gezamelijk om 17:30 remote gelijktijdig het glas geheven op die song. Virtueel borrelen!!

Mwa, moeten wij toch beter kunnen (de lijst dan he ) tijd voor een KO?

61: Tool - Lateralus

Kom op zeg, dit album moet gewoon op 1! Ik heb niks beters gehoord de laatste 10 jaar. Er zijn maar een paar albums in deze lijst waarvan ik denk: Mooi dat het in de top 100 staat zoals:

03, Radiohead - Kid A
05, Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
19, The Mars Volta - De-Loused in the Comatorium
34, System of a Down - Toxicity
43. Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
71. The Mars Volta - Frances the Mute
74. Muse - Origin of Symmetry
97. Radiohead - Hail to the Thief

k.grubs
Serieus, ik wist niet dat Oor nog bestond... Beetje laat, maar ik had alleen de top 150 van de Uncut gezien. NME zie ik ook nooit. Dit soort lijstjes is leuk om te zien wat je allemaal gemist hebt. Heb ik weer allerlei leuks om te ontdekken, of me te verbazen over wat men zoal mooi vindt. The Strokes? Nooit van gehoord.
Ook voor de Uncut geldt dat de critici blijkbaar vooral oude rotten zijn, die nog steeds met hun Ramones T-shirt de platenzaken en concertzalen onveilig maken. De redacteuren van de Uncut scoren nog heel wat hoger in ouderwets-heid.

De Top 10 (tussen haakjes de positie bij Oor):
1 The White Stripes - White blood cells (98)
2 Bob Dylan - Love and theft (niet)
3 Wilco - A ghost is born (niet)
4 Brian Wilson - Smile (39)
5 The Strokes - This is it (1)
6 Robert Plant and Alison Krauss - Raising Sand (niet)
7 The Arcade Fire - Funeral (2)
8 Bob Dylan - Modern TImes (niet)
9 Ryan Adams - Heartbreaker (33)
10 Fleet Foxes - Fleet Foxes (56)

Ook verderop verschillen te over in de top150. Heel veel White Stripes en ook Raconteurs (terecht wat mij betreft). Geen Tool, geen Muse (zou ik ook niet doen).

Ik kan in de Oor-lijst geen Gorillaz terugvinden, is dat een drukfout? En waar zijn PJ Harvey, Emmylou Harris, Okkervil River, Bjork - om nog eens wat te noemen?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:12 uur

geplaatst: vandaag om 09:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.