Muziek / Toplijsten en favorieten / Oor top 20 over 2009
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2009, 09:27 uur
haveman schreef:
Op de valreep in mijn top 5 van grootste Mume kotsmomenten gekomen.
Echt goed van je joh!
(quote)
Echt goed van je joh!
Zo zeg dat. 26 pas, en al zo verpest.
Opzich prima lijstjes van OOR & Humo, staan verschillende dingen in die ook in mijn top 10 komen. Ben allang blij dat White Lies dit soort lijstjes gelukkig toch niet haalt.
0
geplaatst: 18 december 2009, 10:12 uur
Jammer dat dit soort gespecialiceerde bladen niet wat dieper duiken in het wereldje. Er zijn zoveel mooiere albums te ontdekken dat het lijstje bekende albums wat beide bladen noemen......
0
geplaatst: 18 december 2009, 10:14 uur
aERodynamIC schreef:
Ik vraag me dat af (ik volg de media niet goed dus weet het niet zeker).
Ik krijg wel eens de indruk dat het vooral een MuMe-hype is wat eigenlijk ook wel eens leuk is.
(quote)
Ik vraag me dat af (ik volg de media niet goed dus weet het niet zeker).
Ik krijg wel eens de indruk dat het vooral een MuMe-hype is wat eigenlijk ook wel eens leuk is.
Dat idee had ik ook. Hoorde laatst op 3FM Sander Lantinga de single Little Lion Man promoten, omdat dit maar geen hitje wilde worden. En ik maar denken dat iedereen hiermee werd overgoten. Snap trouwens niet wat Editors in dit lijstje doen, dat album is toch behoorlijk tegenvallend ontvangen?
Wat betreft de lijst van OOR. Ze maken één gruwelijke fout.. Nummer 15 hoort natuurlijk op 1 te staan

0
titan (crew)
geplaatst: 18 december 2009, 10:40 uur
Mctijn schreef:
Jammer dat dit soort gespecialiceerde bladen niet wat dieper duiken in het wereldje. Er zijn zoveel mooiere albums te ontdekken dat het lijstje bekende albums wat beide bladen noemen......
Dat doen ze wel hoor, maar dat soort albums komen natuurlijk nooit in de jaarlijstje naar boven.
0
wijsneus
geplaatst: 18 december 2009, 10:44 uur
L_T_B schreef:
En daar zelfs twee platen uit 2008 (The Low Anthem en Geoffrey .....). Twee mooie platen, maar toch.
En daar zelfs twee platen uit 2008 (The Low Anthem en Geoffrey .....). Twee mooie platen, maar toch.
Ik meen me uit mijn OOR-abonnee-tijd te herinneren dat voor een jaarlijst de periode 1 december - 1 december werd gehanteerd.
Is ook logisch, want de lijstjes worden begin december samengesteld, en anders valt elk jaar de maand december buiten de boot.
Dus is de keus uit periode 1 dec 2008 t/m 30 nov 2009.
0
titan (crew)
geplaatst: 18 december 2009, 10:52 uur
En dan nog, beide albums zijn van voor december 2008 (The Low Anthem is zelfs van september 2008).
0
geplaatst: 18 december 2009, 11:22 uur
Yep, midden november moet je lijstjes insturen naar Oor... Dus alle releases vanaf +/- 20 november doen niet meer mee...
0
wijsneus
geplaatst: 18 december 2009, 11:31 uur
@Titan ; dat wist ik dus niet, dacht een plausibele verklaring gevonden te hebben.............
. Wat kan mij die lijst ook schelen 
. Wat kan mij die lijst ook schelen 
0
geplaatst: 18 december 2009, 11:55 uur
titan schreef:
Dat doen ze wel hoor, maar dat soort albums komen natuurlijk nooit in de jaarlijstje naar boven.
(quote)
Waar zijn dan bijv. de albums van Soulsavers, Kartasan, Imaad Wasif en Dan Mangan? (die zowel op musicmeter als op rateyourmusic torenhoge beoordeling krijgen)
De smaak van dit soort bladen neigt altijd wel erg in de richting Arctic Monkeys en (mid)tempo britpop/rock, weinig folk of donkere platen.
0
geplaatst: 18 december 2009, 19:59 uur
Soulsavers zit imo toch ook wel een beetje in de populaire/toegankelijke rockhoek... Bij zo'n lijst is het logisch dat de nog populairdere platen boven komen drijven: journalist a en b zullen allebei misschien Wilco in hun lijst hebben, maar alleen a Soulsavers en b Kartasan.
0
Antonio
geplaatst: 18 december 2009, 23:47 uur
haveman schreef:
Echt goed van je joh!
Echt goed van je joh!
Heb ik toch nog iets bereikt dit jaar

Gottegot, neem al die zinloze eindejaarslijstjes toch niet zo serieus en opmerkingen van mijn kant daaromtrent al helemaal niet

0
geplaatst: 19 december 2009, 00:14 uur
Er zouden ook nog mensen kunnen zijn die lijstjes leuk vinden, misschien iets om over na te denken? Schokkend he?
0
Antonio
geplaatst: 19 december 2009, 00:41 uur
freakyy schreef:
Er zouden ook nog mensen kunnen zijn die lijstjes leuk vinden, misschien iets om over na te denken? Schokkend he?
Iets leuk vinden en iets serieus nemen zijn mijn inziens twee verschillende zaken, maar goed...back on topic maar weer ?
* denotes required fields.