Muziek / Toplijsten en favorieten / Op zoek naar de toplijst waar iedereen vrede mee heeft
zoeken in:
0
geplaatst: 26 december 2009, 01:44 uur
"aparte smaak", da's diplomatiek uitgedrukt voor de uiterst merkwaardige kutsmaak van Sven 

0
geplaatst: 26 december 2009, 01:44 uur
pretfrit schreef:
kom op mensen, in dit tempo redden we het nog net voor middernacht.
mijn lijst met 12000 nummers is bijna klaar
kom op mensen, in dit tempo redden we het nog net voor middernacht.
Ik stem alvast alle jazz weg. Hoeveel blijven er dan nog over?
0
geplaatst: 26 december 2009, 01:46 uur
Dit hebben we ooit eens gedaan.
Alternatieve song top 128 aller tijden
Misschien iets soortgelijks doen.
Alternatieve song top 128 aller tijden
Misschien iets soortgelijks doen.
0
sxesven
Arnout, je discrimineert hier wel met je aparte smaak!
Moet je daar nu zo mee koketteren? Aandacht tekort?

0
lambf
pretfrit schreef:
Poser, mogen oude Deche-Charge tape-songs eigenlijk ook ?
0
pretfrit
geplaatst: 26 december 2009, 01:47 uur
Arrie schreef:
(quote)
nou ehmm...dat scheelt me wel wat werk
bedankt

0
geplaatst: 26 december 2009, 01:48 uur
sxesven schreef:
haveman schreef:
Uiteraard zal je hier weer met een heel 'gevatte' (lees
) reactie op terugkomen, maar je had wel een vooruitziende blik bij dit topic:
Uiteraard zal je hier weer met een heel 'gevatte' (lees
) reactie op terugkomen, maar je had wel een vooruitziende blik bij dit topic:
En ja hoor...

0
Yann Samsa
geplaatst: 26 december 2009, 01:51 uur
Mss toch beter aan de opgestelde regeltjes houden?

Het beste voor iedereen, want zoals jullie nu bezig zijn, pff

Het beste voor iedereen, want zoals jullie nu bezig zijn, pff
0
geplaatst: 26 december 2009, 01:52 uur
@ Lukas:
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de bedoeling is, maar ik wil graag mee doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat de bedoeling is, maar ik wil graag mee doen.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2009, 01:53 uur
Ferre, da's het nachtelijke uur, en wellicht de grote hoeveelheden suiker die diverse leden vandaag geconsumeerd hebben in het kader van Kerstmis.
Maar goed, ik vond de oeverloze discussies op pagina 2 net wel aardig op gang komen tot er roet in het eten gegooid moest worden middels wat berichten over de kutsmaak van wat users.
Gewoon elkanders lijstjes raten/bespreken, is dat nu zo moeilijk?
Maar goed, ik vond de oeverloze discussies op pagina 2 net wel aardig op gang komen tot er roet in het eten gegooid moest worden middels wat berichten over de kutsmaak van wat users.

0
pretfrit
geplaatst: 26 december 2009, 01:53 uur
na het schrappen van alle jazz is dit mijn voorlopige lijst
even een momentje voor mezelf...
even een momentje voor mezelf...
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2009, 01:55 uur
Lukas schreef:
Sigur Rós - Vidrar Vel Til Loftarasa
Sigur Rós - Vidrar Vel Til Loftarasa
Staralfur? Of sta ik daar alleen in?
Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane Over the Sea
Eens, of Two Headed Boy, Pt. 2.
0
geplaatst: 26 december 2009, 01:55 uur
Nu met filmpjes
Stereolab - French Disko
Lou Barlow - Stronger
- te obscuur
McLusky - Without MSG I Am Nothing
J. Mascis - Take a Run At the Sun
Dailymotion - Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun - une vidéo Musique
Oneida - 10:30 At The Oasis
Electrelane - Birds
Lou Reed - Doin' The Things That We Want To
Fela Kuti - Gentleman
Shellac - Crow
Spiritualized - Soul On Fire
Gang Gang Dance - House Jam
Stereolab - French Disko
Lou Barlow - Stronger
- te obscuur
McLusky - Without MSG I Am Nothing
J. Mascis - Take a Run At the Sun
Dailymotion - Dinosaur Jr - Take A Run At The Sun - une vidéo Musique
Oneida - 10:30 At The Oasis
Electrelane - Birds
Lou Reed - Doin' The Things That We Want To
Fela Kuti - Gentleman
Shellac - Crow
Spiritualized - Soul On Fire
Gang Gang Dance - House Jam
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2009, 01:57 uur
Had er een paar al gedraaid; die Oneida is echt vet. Stereolab leuk, McLusky vind ik iets minder.
0
geplaatst: 26 december 2009, 01:57 uur
sxesven schreef:
(quote)
(quote)
Wat betreft de eerste: Olsen Olsen!
En wat betreft de tweede: Oh Comely!
Maar ik heb met Staralfur en In The Aerplane Over The Sea ook vrede, hoor.

0
haveman
geplaatst: 26 december 2009, 01:58 uur
Misschien moeten we hier een apart topic voor openen.
Ik heb liever 10 mensen die sms taal gebruiken en niet verder komen dan DUH, dan dat ik naar die die interessantdoenerij en laagdunkende houding van sommigen moet luisteren.
Ik heb liever 10 mensen die sms taal gebruiken en niet verder komen dan DUH, dan dat ik naar die die interessantdoenerij en laagdunkende houding van sommigen moet luisteren.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2009, 01:59 uur
FOK!forum / Klaagbaak - forum.fok.nl
Olsen Olsen is ook erg leuk; Oh Comely ook trouwens.
Beide ook uitstekende
keuzes wmb. Niettemin is de titeltrack van NMH met het oog op Lukas' intenties waarschijnlijk de beste keuze.
Olsen Olsen is ook erg leuk; Oh Comely ook trouwens.
Beide ook uitstekende keuzes wmb. Niettemin is de titeltrack van NMH met het oog op Lukas' intenties waarschijnlijk de beste keuze.
0
geplaatst: 26 december 2009, 02:00 uur
Nou goed, even serieus dan:
Via een hoop naamdroppen en wat discussie hoop ik dat we hier binnen enige tijd tot een soort van lijst komen. Ik voel er weinig voor om dat in lijstjes van 10 per persoon te gieten of daar stemrondes aan te wijden, want dan krijgen we een tweede ladder. Het lijkt me leuk om op zo'n manier te kijken of we enerzijds in de hogere regionen van zo'n lijst tot een aantal nummers kijken waar iedereen de kwaliteit/invloed wel enigszins van kan zien (voor zover mogelijk) en dat in de lagere regionen veel verschillende genres aan bod komen (van schlager tot harsh noise). Iedereen mag dus naar hartenlust nummers droppen waarvan hij vindt dat die veel aan de popgeschiedenis hebben bijgedragen dan wel representatief zijn voor een bepaalde groep mensen/muziekliefhebbers. Het doel is dus niet zozeer dat iedereen zijn favjes dropt, maar vooral aan een diverse gemeenschappelijke lijst bouwt.
Edit: Ik zet dit ook wel even in het bericht waarmee het topic start.
Via een hoop naamdroppen en wat discussie hoop ik dat we hier binnen enige tijd tot een soort van lijst komen. Ik voel er weinig voor om dat in lijstjes van 10 per persoon te gieten of daar stemrondes aan te wijden, want dan krijgen we een tweede ladder. Het lijkt me leuk om op zo'n manier te kijken of we enerzijds in de hogere regionen van zo'n lijst tot een aantal nummers kijken waar iedereen de kwaliteit/invloed wel enigszins van kan zien (voor zover mogelijk) en dat in de lagere regionen veel verschillende genres aan bod komen (van schlager tot harsh noise). Iedereen mag dus naar hartenlust nummers droppen waarvan hij vindt dat die veel aan de popgeschiedenis hebben bijgedragen dan wel representatief zijn voor een bepaalde groep mensen/muziekliefhebbers. Het doel is dus niet zozeer dat iedereen zijn favjes dropt, maar vooral aan een diverse gemeenschappelijke lijst bouwt.
Edit: Ik zet dit ook wel even in het bericht waarmee het topic start.
0
Yann Samsa
geplaatst: 26 december 2009, 02:00 uur
sxesven schreef:
Ferre, da's het nachtelijke uur, en wellicht de grote hoeveelheden suiker die diverse leden vandaag geconsumeerd hebben in het kader van Kerstmis.
Ik leef met je mee, aangezien ik wat te veel op heb

Maar toch is de mogelijkheid om helder te denken bij mij er nog, bij jullie blijkbaar niet

Srr maar dat draaide af op een ruzie hoor ivm die smaken.
Een discussie is interessant, maar dat was 'katjespel.'
Elkanders lijsten raten kan zeker, maar dan moet je een nieuw topic oprichten. Het is een goed idee hoor, maar linkt niet meer aan het idee van dit topic. Richt e nieuw topic op dan kan dit op een goede manier verlopen en het raten van elkaarss lijsten ook

0
geplaatst: 26 december 2009, 02:01 uur
Ok; vooral die laatste zin maakt veel duidelijk. (van Lukas dus)
Edit: nu de één-na-laastste zin.
Edit: nu de één-na-laastste zin.
0
Yann Samsa
geplaatst: 26 december 2009, 02:04 uur
Ok Dan, 
We doen het op die manier, lijkt me idd ook leuk LUKAS!!!
Maar morgen wel beginnen, eerst verder feesten

We doen het op die manier, lijkt me idd ook leuk LUKAS!!!
Maar morgen wel beginnen, eerst verder feesten

0
geplaatst: 26 december 2009, 02:07 uur
Dan hoort Anarchy In The UK van Sex Pistols wel in de lijst van Lukas, denk ik.
Toch wel een nummer dat toen wel de boel op zijn kop zette.
Toch wel een nummer dat toen wel de boel op zijn kop zette.
0
sxesven
Lukas, duidelijk idd, maar tot in hoeverre wil je de lijst (kunnen) reguleren? Of is dat iets voor later zorg? Wat ik bedoel is bijvoorbeeld; enkele genreliefhebbers kunnen wel voor een bepaalde weinig bemind genre (ik noem maar niets specifieks) een soort canonicaal nummer (of enkele nummers) vaststellen, maar wat is dan alsnog de kans dat het uberhaupt in de lijst belandt? Zeg dat drie mensen de één of andere beste/meest belangrijke gospeltrack bijdragen, maar dat vervolgens niemand het erg de moeite waard vindt om op te nemen? Ik begrijp (en waardeer) de intentie om ook voor genres als schlager en harsh noise canonicale tracks te kiezen, maar wat is de kans dat zulke nummers uberhaupt in zo'n lijst belanden? Doen ze uiteindelijk toch niet onder voor de 'grote' nummers? I.e. wat is belangrijker, algehele representiviteit of representitiveit binnen diversiteit?
0
sxesven schreef:
Had er een paar al gedraaid; die Oneida is echt vet. Stereolab leuk, McLusky vind ik iets minder.
Hier kan ik me helemaal in vinden.

0
geplaatst: 26 december 2009, 02:08 uur
Maar totaal zonder houvast wordt het wel heel arbitrair. Misschien een idee om eerst de verhouding van de genres vast te stellen, om zodoende het skelet van de lijst te bepalen. Een manier om dit te visualiseren: de top 100 moet voor 5% uit jazz bestaan (vijf vakjes in een tabel worden geel gekleurd), 10% uit hiphop (10 vakjes worden blauw gekleurd), 3% uit noise (=grijs), enz..
Daarna gaan kenners van de genres in redelijke en deugdelijke deliberatie over welke nummers de plekken moeten vervullen. De nummers die buiten de boot vallen, vullen in dezelfde verhoudingen de rest van de top 1000 (of 2000) in.
Daarna gaan kenners van de genres in redelijke en deugdelijke deliberatie over welke nummers de plekken moeten vervullen. De nummers die buiten de boot vallen, vullen in dezelfde verhoudingen de rest van de top 1000 (of 2000) in.
0
sxesven
geplaatst: 26 december 2009, 02:10 uur
Wat Omsk zegt, zoiets.
Maar goed, druist dat niet tegen de opzet van het topic in?
Maar goed, druist dat niet tegen de opzet van het topic in?
0
geplaatst: 26 december 2009, 02:11 uur
Ja, maar nu ben ik het even niet eens met de kleuren die je aan de genres toekent , ik bedoel jazz geel... 

* denotes required fields.