MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / RobbyT's 200 favoriete tipparade platen

zoeken in:

174. Blue murder - Talk talk talk (1986)

173. Andy Bown - Another shipwreck (1979)

172. Ian Dury & the Blockheads - Spasticus autisticus (1981)

171. Annabel Lamb - Refugee (1990) (Soft)

Van de laatste lichting vind ik de kwaliteit toch net wat minder als de serie die hiervoor kwam, al blijven het over het algemeen heel behoorlijke nummers.

Leuk om Ian Dury nog eens in actie te zien met een live-uitvoering. De gitarist van The Blockheads is Chas Jankel - die heeft solo ook een paar heel aardige nummers gemaakt die de tipparade hebben gehaald. 't Is maar even een tip, Robby.... En zo kom je toch nog in de disco en funkhoek terecht (én je blijft in je favoriete tijdvak).

Die van Andy Bown kan ik me nog heel vaag herinnering. Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat-ie wel eens een solo-single gemaakt had.
Hij is de toetsenist van Status Quo en zat daarvóór in The Herd, bekend van de hit From the underworld. Dat was al in de jaren zestig, dus Bown is met recht een oudgediende. Vind dit overigens maar een matig nummer.

De topper in deze reeks vind ik toch dat nummer van de J. Geils Band. Ik heb zowel de single als de LP nog. Dat funky middenstuk wordt op de LP-versie inderdaad wat langer uitgerekt, met leuke synthesizer-effecten. Ik heb ze zelfs nog twee keer live gezien: op Pinkpop (1980, dacht ik) en in het voorprogramma van de Rolling Stones in De Kuip in '82. Ze maakten toen een sterke indruk, vond ik.

gaucho schreef:
Chas Jankel - die heeft solo ook een paar heel aardige nummers gemaakt die de tipparade hebben gehaald. 't Is maar even een tip, Robby....

Wat dacht je van nummer 183?

gaucho schreef:
Die van Andy Bown kan ik me nog heel vaag herinnering. Ik was eigenlijk helemaal vergeten dat-ie wel eens een solo-single gemaakt had.
Hij is de toetsenist van Status Quo en zat daarvóór in The Herd, bekend van de hit From the underworld. Dat was al in de jaren zestig, dus Bown is met recht een oudgediende.

Bedankt voor de info, dat wist ik niet. Ik heb het nummer maar 1x op de radio gehoord en toen werd het een favoriet van me, dat is alweer ruim 10 jaar geleden (jazeker, midden jaren 90)

RobbyT schreef:
Wat dacht je van nummer 183?

Oeps, even te snel voorbij geskipt. Nou ja, Glad to know you en Questionnaire zijn nog beschikbaar...

170. Casual affairs - Emotional man (1985) (New wave)

169. Gary Numan - Cars (1980) (synthwave)

168. Undertones - It's going to happen (1981) (new wave)

167. Trio - Hearts are trump (1983) (Duitse new wave)

166. Rosie Vela - Magic smile (1986)

165. Secret sounds - Promises (1986) (popwave)

164. Mike & the Mechanics - All I need is a miracle (1986)

163. General public - Dishwasher (1984) (instrumentaal)

162. The Mo - Asia (1984) (nederpop)

161. Pale fountains - Thank you (1982)

RobbyT schreef:
(embed)

161. Pale fountains - Thank you (1982)

Dit is mijn ringtone! Geweldige plaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:08 uur

geplaatst: vandaag om 15:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.