MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Pretfrit's knetterende jazz album top 250

zoeken in:
Tsja, ik heb hier niet teveel meer op gereageerd omdat ik me anders zo'n fanboy ging voelen, maar als het iets uitmaakt: ik heb van Vijay Iyer al twee cd's aangeschaft, en nog een paar andere dingen van deze lijst staan op mijn verlanglijstje. Natuurlijk kan ik niet elke plaat die je hier plaatst meteen volledig beluisteren, doorgronden en beoordelen, maar voor een relatieve jazzbeginner als ik, zijn dit soort lijstjes erg handig en interessant. Laat je dus niet te snel ontmoedigen, zou ik zeggen.

pretfrit
Dat vind ik fijn om te horen.

Ik ga tijd zoeken om weer eens wat te plaatsen, maar moet wel melden dat ik het (gelukkig) drukker heb dan voorzien toen ik het topic opstarte.

mischien dat ik de opzet iets moet wijzigen, hoe dan ook, er wordt over nagedacht en zoals ik eerder melde het topic is nog niet ter ziele.

Benno
Ik zou het ook jammer vinden als dit topic niet doorgaat (maar het topic is gelukkig nog niet ter ziele meld je net). Zelf heb ik zeven van de vijftien besproken albums nog op mijn lijstje staan, maar aangezien ik een afkeer heb van bestellen op internet duurt het voor mij wat langer eer ik ze gevonden heb (nog afgezien van het feit dat ik sowieso een enorm trage luisteraar ben). Als je nog doorgaat met het topic bedien je in ieder geval mij ermee.

Ik volg het zeker nog wel. Zelfs een paar mooie (vooral vocale) dingen ontdekt.

Lukk0
Ik volg het ook nog steeds en ik zou het zeker waarderen als je hiermee doorgaat. Ik ben niet zo'n enorme jazz-luisteraar en het duurt altijd even voordat het doordringt, daarom ook niet zo veel reactie van mij. Ook ben ik niet zo erg van de vocale jazz, maar ook daar sta ik voor open. Doorgaan dus!

The Ganelin Trio vond ik trouwens wel erg strak, dat valt precies in mijn straatje, in elk geval voor de krappe zeven minuten van het filmpje. Ik weet niet hoe ik het de rest van het album uit zou zitten, maar vooral de drums zijn lekker (en onconventioneel) en ook de haast zenuwachtige free-jazz op de sax (of is het toch een klarinet) en piano zijn geweldig. Prachtige ontdekking voor mij, eens kijken of ik er meer van kan vinden.

Ik volgde het ook was het wel uit het oog verloren toen er niet meer gepost werd.........

Maar is een interesante lijst lijkt mij zo........ zou jammer zijn als de lijst niet word afgemaakt.

Ik vind het ook jammer als je er niet mee doorgaat.

Het is zeker erg interessant voor een beginnend jazz-liefhebber zoals ik, een mooie gelegenheid wat nieuwe dingen te ontdekken

Voor mij hoeft het niet meer.

Nee, (flauw) grapje. Ik keek altijd wel wat er gepost werd en dat waren vaak dingen die me wel intereseerde. Ik heb alleen niet de behoefte om het direct allemaal te gaan checken. Ik vind het eerder leuk om dit topic achteraf nog te kunnen raadplegen, mocht ik plots wel zin hebben in dat ene album dat me leuk leek. Zoiets.

Ik hou niet van jazz maar vind het gewoon leuk om te lezen

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.