MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / "Guilty pleasures" Top 10

zoeken in:
vigil schreef:
is dit een parodie?

Zin in nog een mooie?

Wat een stem enz.

Het is in ieder geval al beter dan de vorige... Maar doet ze tegenwoordig enkel nog maar covers? Ik heb er eigenlijk nooit gevolgd. Tuurlijk dat "ene" liedje en volgens mij nog eens een radiohitje als duet met Frank Galan maar verder

Ze heeft al een aantal albums op haar naam staan waarvan inderdaad 3 albums die voornamelijk bestaan uit covers.
Dit jaar heeft Sandra haar zesde album uitgebracht m.m.v. diversen Belgische artiesten.
Het album bestaat uit 8 fonkelnieuwe songs (geen covers).

Heb al een aantal recensies geschreven over haar uitgebrachte werk.
Vind haar van een klasse apart en ze is ontzettend symphatiek.

(afbeelding)

Sandra Kim - Make Up (2011)

Misschien eens een luisterbeurt en laat je overtuigen door haar zangkwaliteiten.
En dat ene liedje ( ) heeft haar helaas een hoop ellende gegeven.

Tien "Guilty pleasures", gewoon op chronologische volgorde, van mijn kant!

Blancmange - Day Before You Came
D:ream - U R the Best Thing
Erasure - Love to Hate You
Nick Kamen - I Promised Myself
Marusha - Somewhere over the Rainbow
Silver Pozzoli - Around My Dream
Sandra - Hi Hi Hi
Sash! - Stay
Soul Sister - The Way to Your Heart
Spagna - Call Me

sheep67 schreef:
Dat ene liedje ( ) heeft haar helaas een hoop ellende gegeven.

Maar ook Europese bekendheid waardoor ze wellicht nu nog haar ding kant doen toch?

Die korte Europese bekendheid had ze ook wel (vooral in Turkije).
Het schijnt dat ze daar nog steeds zeer populair is.
Wellicht door haar leeftijd werd ze zeer kort gehouden door haar toenmalige manager Marino.
Alles werd voor haar beslist, zelfs de keuze van het repertoire waar Sandra (incl. familie) niet achterstond. Het trieste van alles is dat Sandra geen rooie rotcent terug heeft gezien van de opbrengst van J'aime la Vie. Kortom, een bekend corrupt managers-beleid verhaal dus.

Uiteindelijk heeft dit tot een breuk geleid en kon Sandra haar 'ding' doen.
Ze heeft haar hart achtervolgd en ze kwam terecht in enkele musicals.

Maar na al dat gedoe (vlak de taalstrijd niet uit!) staat Sandra sterker op haar benen dan ooit en heeft ze een CD gemaakt wat louter uit eigen gekozen materiaal bestaat.

Daarom hoop ik ook voor haar dat ze er succes mee krijgt en dat ze niet continu wordt geassocieerd met het ESC van 86...........

Het is nu gewoon een volwassen vrouw van 38

Maar, Vigil, je heb in ieder geval nog een beetje interesse

vigil schreef:
Tien "Guilty pleasures", gewoon op chronologische volgorde, van mijn kant!

alfabetisch uiteraard en niet chronologisch....

sheep67 schreef:

Maar, Vigil, je heb in ieder geval nog een beetje interesse

Uiteraard, allesvreter heh

Ik vind opzich al leuk dat mensen zich zo verdiepen in artiesten, dan zeker van een artiest waar je het niet van verwacht

Ik heb hier een tijdje over nagedacht, maar ik vind het erg moeilijk iets te classificeren als "guilty pleasure", want wanneer is iets een guilty pleasure? Is het een nummer waar je je eigenlijk voor schaamt dat je het luistert? Want ik schaam me nergens voor. Is het meer iets wat over algemeen als "fout" bestempeld wordt? Is het iets wat je als serieuze muziekliefhebber niet goed mag vinden?

Hier een (poging tot) top 10 na een soort van antwoord op al deze vragen bedacht te hebben:

(Tip: begin onderaan )

1. Jan Smit
Om toch een beetje af te sluiten met een serieuze artiest (hoewel de meesten het daar niet mee eens zullen zijn), zal ik afsluiten met mijn grootste guilty pleasure. Mijn liefde voor Jan heb ik niet onder stoelen geschoven en zal ik ook nooit doen, want waarom zou je verbergen wat je leuk vindt? Een klein jaartje heb ik non-stop Jan Smit geluisterd. Nu een stuk minder, maar nog altijd kan ik met veel plezier luisteren naar zijn muziek. Sterker nog, Live 09 vind ik één van de beste live-albums die er gemaakt is. Geen gezeik, lekker meezingen. Zo hoort het. Moet ik echt een nummer kiezen? Doe dan maar Als De Morgen Is Gekomen. Of Vrienden Voor Het Leven. Of...

2. Pokémon Theme Song
Helaas ben ik nu van de middelbare school af. Met name het laatste jaar kwam er een jongen in onze klas die een jongen in een (wat) ouder lichaam was. Ik herinner me de tussenuren nog waarin we Pokémon-discussies hadden, de themesongs zongen, programma’s als Shin Chan, Digimon en Eek the Cat bespraken. Those were the good times.

3. Samson & Gert - Druk
Iedereen heeft van die bands waar hij/zij mee opgroeide en waar je met heel veel plezier aan terugdenkt. Samson & Gert gaan jaren terug en zij zijn nou mijn jeugd. Nummers als Druk, Ik Ben Verliefd, Alles Is Op en zo kan ik er nog 20 noemen vind ik nog altijd heerlijk om mee te zingen (ja, ik ken de tekst veelal nog). Een aantal jaar geleden had ik dit een beetje verstoten. Op een leeftijd waar het uiteraard “not done” is om muziek als dit te beluisteren. Maar fuck it, het is gewoon heerlijk vrolijke muziek.

Alleen al dat intro….

4. Hannah Montanna Theme Song
Ik denk inmiddels zo’n 2 jaar geleden zag ik de serie voor het eerst. Uiteraard bleef ik kijken vanwege de prachtige Miley Cyrus en de nog mooiere Emily Osment. Het is een erg leuke serie en de film vind ik echt serieus heel goed. Ik zou een nummer van haar solo-album kunnen kiezen, maar deze is toch wel erg fout. Lekker nummertje, dat wel.

5. The Backstreet Boys - Show Me The Meaning of Being Lonely
Ik vind dit gewoon een heel goed nummer. The Backstreet Boys vind ik een prima band die erg leuke nummers gemaakt hebben. Deze is absoluut hun beste en heb ik ook steevast in mijn top 250 staan. Eén van de beste meezingers die er gemaakt is.
“How can it be your asking me to feel things you’ve never shooooooooooooooooown.”

6. ABBA - Dancing Queen
Voor velen de gewoonste zaak van de wereld. Voor mij als tiener toch wel een beetje not done. Wat dat betreft moet je skeit aan de wereld hebben en gewoon je ding doen. Fout is altijd al leuk geweest en ik vraag me af in hoeverre mensen mijn leeftijd niet stiekem mee zouden willen zingen.

7. Marco Borsato
Ik heb begrepen dat Marco Borsato ook onder het kopje guilty pleasures valt? Mm… ok. Zelf heb ik altijd lekkere muziek gevonden. Origineel of niet, het klinkt lekker en zijn de ultieme meezingers tijdens een feestje. Of het nou Ik Leef Niet Meer Voor Jou of Dromen Zijn Bedrog zijn, ik zing ze gezellig mee. Liefst keihard en met iedereen.

8. Queen
Queen een guilty pleasure? Jazeker. Nummers als Don’t Stop Me Now en I Want to Break Free kunnen toch wel guilty pleasures noemen. Afgelopen week een soort van foute hits-avond gehad tijdens de kroegentocht en toen bleek maar weer eens hoe geniaal Queen is. Heerlijk meebrullen, haal de luchtgitaar maar van je rug af en spring maar mee. Heerlijk.
Een soort van algemeen geaccepteerde guilty pleasure.

En verder kom ik niet. Zoveel guilty pleasures die ik absoluut niet als guilty ervaar. Wellicht wat in de categorie “covers die je niet goed mag vinden”, zoals Uptown Girl van Westlife, Knockin’ On Heaven’s Door van Guns n’ Roses en American Pie van Madonna.

chevy93 schreef:
Is het een nummer waar je je eigenlijk voor schaamt dat je het luistert? Want ik schaam me nergens voor. .

nee dat blijkt

Iedere zomervakantie draaien we in de auto minimaal één keer "Chevy's Favorites". Wat destijds gelijkstond aan "Best of Samson & Gert".

Nu op mijn stageplek Sky Radio 24/7 aanstaat ben ik weer helemaal op de hoogte van alle foute muziek. Van onderstaande songs heb ik best kunnen genieten:

Roxette - It Must Have Been Love
Adele - Rolling in the Deep*
Evanescense - My Immortal*
Alexandra Stan - Mr. Saxobeat
James Blunt - Wisemen
Toto - Stop Loving You
Krezip - I Would Stay
Krezip - All My Life
Marco Borsato - Afscheid nemen bestaat niet

*Niet zeker of het echt guilty is.

Zet ook maar een sterretje bij Toto.

En de laatste (voorlopig) anders wordt het vervelend

Al in 1958 waren er guilty pleasures!

Er is zelfs nog een tijd geweest dat ik de hele tekst uit mijn hoofd kende, jeetje wat heb ik deze veel gedraaid. Maar zeg zelf, het is eigenlijk een geniale plaat!

Bassie en Adriaan (Geheime Agenten, Hou je rustig etc.) en Samson en Gert (Wij zijn bij de brandweer, Samsonrock etc.) vind ik stiekem eigenlijk nog wel eens leuk... (overigens niet alleen de muziek...)

kühnekxs schreef:
Er is zelfs nog een tijd geweest dat ik de hele tekst uit mijn hoofd kende, jeetje wat heb ik deze veel gedraaid. Maar zeg zelf, het is eigenlijk een geniale plaat!

I second that!

Leuk topic, al vraag ik me soms echt af hoe je bepaalde hier geposte nummers kan luisteren zonder in lachen of huilen uit te barsten. Zullen jullie waarschijnlijk ook bij mij hebben.

Lijstje: (Niet echt op volgorde)

1. Benny Benassi - Satisfaction (Heerlijk nummer en dat komt echt niet alleen maar door de clip)
2. Gwen Stefani - It's My Life (Die cover, ja)
3. P!nk - Heel veel nummers eigenlijk (So What (!), Funhouse (!) maar ook Raise Your Glass en Fucking Perfect)
4. Rihanna - Disturbia (Maar heb, om dat goed te praten, een godsgruwelijke hekel aan de rest van haar oeuvre)
5. Black Eyed Peas - I Gotta Feeling (Eigenlijk vooral vanwege, sentiment wil ik het niet nu al noemen, herinneringen)
6. Eurythmics - Sweet Dreams (Al is dat voor jullie waarschijnlijk geen guilty pleasure)
7. Jeroen Van Der Boom - Jij Bent Zo (Ik weet het.. )
8. Girls Aloud - Sound of the Underground (Was als 5-jarig jongetje totaal geobsedeerd door dit nummer en deze clip - nog steeds heel erg fijn eigenlijk)
9. Redelijk veel nummers van de Sugababes (Closer, Hole In My Head, Push the Button)
10. Krezip - All My Life (Belabberde tekst natuurlijk, maar wel gewoon lekker meezingbaar nummertje)

En, ik moet het heel eerlijk toegeven, ik stoor me eigenlijk niet echt aan All I Want For Christmas Is You van Carey, al moet ik 'm niet te vaak horen. Brengt me in ieder geval helemaal in de kerststemming.

hoi123 schreef:
Leuk topic, al vraag ik me soms echt af hoe je bepaalde hier geposte nummers kan luisteren zonder in lachen of huilen uit te barsten. Zullen jullie waarschijnlijk ook bij mij hebben.

Lijstje: (Niet echt op volgorde)

1. Benny Benassi - Satisfaction (Heerlijk nummer en dat komt echt niet alleen maar door de clip)
2. Gwen Stefani - It's My Life (Die cover, ja)
3. P!nk - Heel veel nummers eigenlijk (So What (!), Funhouse (!) maar ook Raise Your Glass en Fucking Perfect)
4. Rihanna - Disturbia (Maar heb, om dat goed te praten, een godsgruwelijke hekel aan de rest van haar oeuvre)
5. Black Eyed Peas - I Gotta Feeling (Eigenlijk vooral vanwege, sentiment wil ik het niet nu al noemen, herinneringen)
6. Eurythmics - Sweet Dreams (Al is dat voor jullie waarschijnlijk geen guilty pleasure)
7. Jeroen Van Der Boom - Jij Bent Zo (Ik weet het.. )
8. Girls Aloud - Sound of the Underground (Was als 5-jarig jongetje totaal geobsedeerd door dit nummer en deze clip - nog steeds heel erg fijn eigenlijk)
9. Redelijk veel nummers van de Sugababes (Closer, Hole In My Head, Push the Button)
10. Krezip - All My Life (Belabberde tekst natuurlijk, maar wel gewoon lekker meezingbaar nummertje)

En, ik moet het heel eerlijk toegeven, ik stoor me eigenlijk niet echt aan All I Want For Christmas Is You van Carey, al moet ik 'm niet te vaak horen. Brengt me in ieder geval helemaal in de kerststemming.

It's My Life is niet van Gwen Stefani solo, maar van d'r groepje No Doubt. Verder lijken we deels dezelfde guilty pleasures te hebben, behalve dan P!nk, van der Boom, en All My Life. En nee, Sweet Dreams is echt geen guilty pleasure hoor... Sound of the Underground Sugababes

En ook wat betreft dat kerstliedje ben ik dezelfde mening toegedaan.

2 van mijn guilty pleasures:

01 Lady Gaga - Bloody Mary
02 Nadia Oh - Is That You
03 Beyoncé - Run The World
04 Madonna - Music
05 Kim Wilde - Cambodia
06 Ciara - Love Sex Magic
07 Robyn - Call Your Girlfriend
08 Natalia Kills - Free
09 Tweet - Oops
10 Lio - Housewife Of The Year

Ben altijd jaloers op Kingsbery geweest met die dartel om zich heen .

Dartel Anna LaCazio.

Of deze in topic past weet ik niet want op zich is het een fantastisch popnummer van een punkfenomeen maar ik zou toch graag Public Image Ltd. met Rise even willen vernoemen.

Hopelijk gaat die het goed doen in de 86 KO

Lijkt me off topic hier, is toch een briljant nummer? Niets om je schuldig over te voelen...

Ik vind Cock Robin niet echt in dit topic thuishoren. Gewoon prima popmuziek (The Promise You Made ).

herman schreef:
Lijkt me off topic hier, is toch een briljant nummer? Niets om je schuldig over te voelen...

Muzikaal gezien voel ik me sowieso nergens schuldig over maar een beetje fout is het toch wel. Maar zoals je al schrijft briljant ook

Oh ja, mijn guilty pleasure can het jaar moet er ook nog in; Katy Perry - Last Friday Night vind ik echt een geweldig feest- maar ook luisternummer.

Even een nummer dat ik een meesterwerk in stompzinnigheid vind en daardoor een guilty pleasure.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.