MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / "Guilty pleasures" Top 10

zoeken in:
Yann Samsa
Nog zo'n heerlijke guilty pleasure: Gala - Freed From Desire

1. The Sweet - Funny Funny

2. Rubettes - You're the Reason Why

3. Twice as Much - True Story

4. The Mamas & The Papas - Twelve Thirty (12:30)

5. Bay City Rollers - Saterday Night

6. Smokie - I,ll Meet You At Midnight

7. The Hollies - Yes I Will

8. The Web - Baby Won't You Leave Me Alone

9. Liverpool Express You Are My Love

10. ABBA - Summer Night City

Beetje P.R. voor mijn grootste Q.P.

Error 400 (Bad Request)!!1 - google.com

Sandra Kim - Make Up (2011)

Laat je verrassen!

2MY
Speciaal voor dit topic wordt dit weekend mijn Top 10 ingenomen door de 10 Guilty Pleasures - CD's die hier ten huize 2MY nog regelmatig opgezet worden!

Nu mét motivatie!

1. Clouseau - Ofzo...
Simpele liedjes uit de tijd dat je op de speelplaats ruwweg voor 2 kampen kon kiezen: óf Clouseau, óf De Kreuners... Ik was sowieso een Kreunerfan: veel cooler - Clouseau was voor de meisjes!
Desondanks kan ik deze liedjes nog altijd volledig meebrullen...

Toptrack: Als Je Lacht

2. Boney M - Best Of Collectie

maakt van No Woman No Cry één van de vrolijkste liedjes die er zijn zonder zich ook maar iets van de oorspronkelijke teneur in het nummer zelf aan te trekken. Ook een jeugdherinnering: m'n zus had een vinylsingle-spelertje gekregen (waar je een single in moest schuiven zoals een cdspeler... ik snap het nog altijd niet eigenlijk hoe die plaatjes er ongeschonden toch weer terug uit kwamen). Maar aangezien we maar 2 singles mochten hebben van moeder's collectie (en geen van vader) draaiden we dus enkel Rivers Of Babylon en 'Allemaal Beestjes'...

Toptrack: Daddy Cool

3. The Strangers - Goud Van Hier

Compleet gedateerd, maar zeer populair geweest in Mijn GeboorteStad (3 hoofdletters idd): oude heren die bekende hits van een Antwerpse tekst voorzien... Blijkbaar is deze lijst ook een beetje een 'De Jeugd Van 2MY ahv Niet-Coole Muziek Besproken'-lijst...

Toptrack: Antwarpe

4 Spring – Spring

Niet het album uit de jaren '70, maar wel degelijk de cd uit de jeugdreeks van Studio 100. Vrolijke Wij-zijn-jong-en-niemand-houdt-ons-tegen-muziek zonder verdere pretenties... Onder de noemer Perfecte Afwasmuziek te classeren!

Toptrack: Spring

5 Andrew Lloyd Webber – Evita soundtrack

featuring Madonna en Antonio Banderas... compleet kitcherig en zeer eenvoudige melodielijnen. En toch een favoriet van ondergetekende. Onlangs zelfs geüpgrade van enkel- naar dubbelCD!

Toptrack: Goodnight And Thank You

6 2 Unlimited – No Limits!

Verguisd door elke zichzelf-serieusnemende muziekliefhebber in de jaren '90 – en nu mss nog altijd. In tegenstelling tot de Vengaboys toch altijd een zekere 'cool' over zich gehad, en een veel vettere beat dan eerdergenoemde sissy's.

Toptrack: Let The Beat Control Your Body

7 Rob de Nijs – 40 Jaar Hits

Nooit zoveel met die man gehad, tot ik deze 4 schijfjestellende box op de rommelmarkt vond voor 2 euro... Is een beetje de plastieken versie van Boudewijn de Groot, maar heeft toch ook enkele fijne nummertjes op de wereld losgelaten. Ook perfecte afwasmuziek trouwens.

Toptrack: 'n Beetje Meer

8 Samson & Gert – Samson & Gert 5

Nog maar net ontdekt dat er nog andere Samsonfans op dit forum rondwaren, en dat is compleet terecht! Wie ooit al een volledige cd van deze dekselse rakkers heeft gehoord, zal toch minstens een halve dag nog goedgezind zijn geweest. Echt diepgaand zijn ze meestal niet, maar Samson verdient z'n plaats in de hedendaagse muziekgeschiedenis!

Toptrack: Wij Gaan Naar De Maan

9 Urbanus – Urbanus' Plezantste Liedjes

Niet helemaal 'guilty' omdat hij tegenwoordig openlijk als held beschouwd wordt door de mannen van Zita Swoon, De Mens en nog andere 'serieuze rockers', maar ooit is dat anders geweest. Kleine 2MY was echter helemaal zot van deze gekke meneer met zijn wortelhelm. Jeugdhelden sterven nooit, en die cd mag ook nooit weg.

Toptrack: De Aarde

10 Right Said Fred – Up

Het succes van I'm Too Sexy was een vergiftigd geschenk, want nu dacht iedereen dat deze mannen enkel homofiele 90's dance konden maken. Maar kijk daar: op Up staan ook echte liedjes! Desondanks blijft Right Said Fred als een guilty pleasure aanvoelen.

Toptrack: Deeply Dippy

De Kreuners, Arbeid Adelt, Twee Belgen, Luc van Acker en natuurlijk T.C Matic, leuke opleving van de Vlaamse popmuziek toendertijd

Erg leuk fout dit. Zowel de erg leuke tekst, het poginkje tot een soort rap, de prrr-auauau-tjes, de 80's productie, de achtergrondzang en vooral ook dat dansje. Verbazingwekkend dat dit geen grotere hit was eigenlijk. Kwam tot 47 in de hitlijsten van Nederland. Het suffe kerstplaatje Alles Wat Ademt was een dik jaar later wel een heel grote hit.

2MY
starbright boy schreef:
het poginkje tot een soort rap

Rob de Nijs als pionier van de hiphop, waarom niet

starbright boy schreef:
(quote)

de erg leuke tekst

Tja, Lennaert Nijgh he... Dat was een hele grote wat betreft songteksten. Als hij een tekst voor een liedje schreef, kon dat natuurlijk bijna niet misgaan.

Kwam er gisteren nadat ik dat gepost had achter dat het een Lennaert Nijgh tekst was. Dat verklaart meteen heel veel, ja. Beste Nederlandstalige tekstschrijver ooit.

Laat maar weer eens iets van me horen.
Groot respect voor Belgisch beste zangeres
Letterlijk en figuurlijk niet kapot te krijgen!

YouTube - Musicals in Concert Sandra Kim

http://vtm.be/annes-vlaamse...

Sandra Kim & Udo - Cryin' Out for You.

Nieuwe single van Sandra.
Vanavond is het optreden te zien op TV.
Dit moet een hit gaan worden.........klinkt goed en overweldigend!

2MY
klinkt idd lang niet slecht.

kBen blij voor jou dat je favoriete zangeres weer een mooie plaats in de spotlights krijg, sheep67!

2MY schreef:
klinkt idd lang niet slecht.

kBen blij voor jou dat je favoriete zangeres weer een mooie plaats in de spotlights krijg, sheep67!

Hartstikke bedankt voor je reactie!
Echt tof, 2MY

Ik hoop het en ze verdient het!

Blijft een leuk topic

Jeugd G.P.

2MY
Gisteren ontdekt in het Favoriete Nummers KO-topic dat Zornik een te mijden groep is, dus past hij wel bij mijn Guilty Pleasures!

Hey Girl blijft voor mij echt een topper die best tot z'n recht komt zeer luid door de boxen schallend! Jammer dat sommige groepen hier op hun imago of publiek worden afgerekend en niet op hun muziek...

Enfin... Guilty Pleasure van 2MY: Zornik - Hey Girl!

Aquila
Twee van mijn guilty pleasures die nog niet in het topic voorkomen:

Mecano: Hijo de la Luna

Lio: Amoureux Solitaires

Guilty voelen voor het mooie Hijo de la Luna?
En Lio is al eens voorbijgehuppeld, op 9 september!

DjFrankie (moderator)
Zornik nog gezien dit jaar op Marktrock in Leuven. Niks Guilty Pleasure gewoon een goeie Belgische rockformatie.

Mecano: Hijo de la Luna ook een prachtige popsong

Svendra schreef:
Guilty voelen voor het mooie Hijo de la Luna?
En Lio is al eens voorbijgehuppeld, op 9 september!

Had Lio inderdaad ook al voorbij zien komen maar ach.........accepteerde de tweede ronde wel

Nieuwe single van Sandra Kim in duet met de Vlaamse zanger Udo!
Gebruik dit topic voor enige PR omtrent deze fantastische single.
Nederland word wakker!

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=5nWScw8CnQM[/embed]

Heb hooguit wel wat sympathie voor de kitscherige synthpop van Erasure, maar dit hitje is toch een bijna perfect popliedje. Onweerstaanbaar. Het is een paar keer gecoverd maar ik vind het bijna verbazingwekkend dat het niet vaker gedaan is.

Ik ga hier eens wat vaker posten. Ik heb honderden guilty pleasures namelijk, keuze genoeg. Vandaag gaan we voor Andrew W.K.

Het was een behoorlijke hype destijds en het is enorm postmodern en zelfbewust (het benadrukken van cliches bijvoorbeeld). Het hele album vind ik nauwelijks uit te zitten, maar zo heel af en toe een nummer en dan vooral deze is stiekem heel lekker:

Ik heb niks met het bombastische synthesizer-gedreutel van Vangelis en ook niks met de indrukwekkende rij hits die Demis Roussos in het begin van de jaren '70 had, maar om onverklaarbare redenen heb ik een groot zwak voor de grootste hit van de band waar ze vroeger samen inzaten: Aphrodites Child. Nou ja een deel ervan is wel te verklaren, het speelt namelijk een belangrijke rol in een favoriete film van me: Zui Hao De Shi Guang (2005) - MovieMeter.nl Maar ook zonder die connectie was dit een guilty pleasure geweest.

2MY

Dat is idd echt een zalig nummer. Moet ik hier zeker meer gaan opzetten. En dan headbangen op de zetel (waarbij het eigenlijk niet veel meer is dan wat ritmisch geknik terwijl ik de Humo of de Quest lees - maar het is het idee dat telt)...

Mijn grootste guilty pleasure is Right Said Fred.
Ik word altijd zo vrolijk van die muziek. Met name "Up" zit ik van begin tot eind mee te bleren.

Wat een heerlijke muziek komt hier toch voorbij. Ik ben er geloof ik wel achter dat ik een hoop "foute" muziek goed kan waarderen

Vanavond kwam ergens de clip voorbij van Nick Kamen mry I promised myself. Eigenlijk stiekem ook wel een erg lekker nummer. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat een stoere rocker dit erg fout vind.

Als ik aan guilty pleasures denk, bevind ik me steevast tussen de italo pop van de jaren 80.

Somebody (Hey Girl) van Video (Benelux top 10 in 1984) is absoluut één van mijn favorieten.

New wave voor bij de kapper.

DjFrankie (moderator)

nummer 4 in 1963, hier wordt ik ook altijd vrolijk van.

Een ode aan Sandra's inspiratiebron.........

[embed]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ASrm6ydAn4k[/embed]

Gast
geplaatst: vandaag om 00:18 uur

geplaatst: vandaag om 00:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.